Autor Tema: Jedrilica VS Katamaran  (Pročitano 4680 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Jedrilica VS Katamaran
« poslato: 16, 09, 2009, 18:57:20 posle podne »
Kakve su razlike, prednosti i mane. Znam da ortodoksni jedriličari ne priznaju katamarane. Koliko sam razumeo nemaju baš taj adrenalin kakav jedrilica ima sa druge strane postoji opasnost od prevrtanja što je kod jednotrupca nemoguće.
Razmišljam na sledeći način. Pošto ne živim na moru, katamaran mi deluje kao dobro rešenje za reku i more. Pre svega mislim na znatno manji gaz od jedrilice koji na reci puno znači. Katamaran bih mogao tako normalno koristiti na reci a kad se uslovi stvore rekom izaći na more, bilo uzvodno bilo nizvodno :dance:
Pored svega konforniji su ali sa druge strane dosta skuplji i u startu i u kasnijoj eksplataciji, dupli vez i sl.

Da li je ovo zaista bolje rešenje i da li ovkva računica pije vodu (mislim na to da je katamaran bolje rešenje za reku i zadovoljavajuće rešenje za plovidbu i jedrenje po moru.)

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Jedrilica VS Katamaran
« Odgovor #1 poslato: 17, 09, 2009, 11:48:56 pre podne »
To je jasno, tu više transporta kopnom nema, samo voda a do mora Dunavom ili nizvodno ili uzvodno :drinks:


Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Jedrilica VS Katamaran
« Odgovor #2 poslato: 18, 09, 2009, 22:19:35 posle podne »
To je jasno, tu više transporta kopnom nema, samo voda a do mora Dunavom ili nizvodno ili uzvodno :drinks:



sto uopste nije lose...:)

pitanje je vrlo skakljivo, svako ce da brani ono na sta se navikao, sve ima svoje prednosti i mane...ja, nazalost, nisam jedrio na katamaranu (mada bih jako zeleo da probam( bas jedrenje, plovio na motor jesam))...
moj savet, iskoristi jedno leto, probaj i jedno i drugo (misim na carter) pa ces sigurno pronaci sebe vise ili manje u jednom od ta dva...

inace, katamaran znaci i vise obaveza, mnogo manevrisanja prilikom uplovljavanja a nemora da znaci manji gaz...mnoge velike jedrilice koje plove oko sveta imaju pomicnu kobilicu (doduse hidraulicnu)...probaj, tako ces jedino znati...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Jedrilica VS Katamaran
« Odgovor #3 poslato: 18, 09, 2009, 23:13:01 posle podne »
Nije me mrzelo malo da istražim kako idu cene katamarana i prosto ne mogu da verujem kako stoje stvari. Praktično ispod 100000$ ne može da se nađe praktično ništa a za duplo manje para ima vrlo pristojnih klasičnih jednotrupnih kruzera opremljenih za prelazak preko velike vode (ne razumem se baš ali recimo brod od posade BašJako, Jeanneau Gin Fizz Kerch 37, kojim ova posada trenutno obilazi svet je po oglasima oko 30.000$.) Znači razlika sa te finansijske strane nikako nije zanemarljiva. 

Cap. nisam zna da velika jedrilica može da ima pomičnu kobilicu, koliki im je onda gaz i kako se to stručno zove na eng. pa da malo pogledam

Van mreže Vega

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 10
  • www.mojaladja.com
Odg: Jedrilica VS Katamaran
« Odgovor #4 poslato: 08, 05, 2012, 17:14:03 posle podne »
Klasicni veliki krstas moze da ima pomicnu kobilicu, engleski termin je "retractable keel" od 90-tih redje u upotrebi, kod ranijih modela cesce. Najcesca konsrtukcija: gornja polovina kobilice je permanentno ucvrscena za brod ali ispod ima procep u koji se uvlaci donja polovina kobilice. Donja polovina rotira oko osovine u na njenom vrhu, dok je za kraj (najdublja tacka) vezana sajla za njeno podizanje cekrkom iz kabine. Posto je u pitanju kobilica sa balastom, sama njena tezina je drzi dole, nema dodatnog mehanizma.