Ćao Gorio,
Možda se kasno javljam sa odgovorom na temu ali za za sve one koje interesuje mogu samo da kažem da posedujem isti motor na brodiću i da sam prezadovoljan! Nešto sam i napisao u temi na
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3833.0.Motor je čini mi se '70 i neko godište. Kopija je Volvo Pente MD2 (ispravite me ako grešim). Motor je redovno servisiran, promenjeni su svi filteri, remenice... Motor je EXTRA!!! Za sve ove godine od kada je kod nas jedini peh je bio prošle godine (kada sam uzeo brodić od majstora) pukao je jedan podizač ventila koji je odmah i zamenjen. A brodilo se uzduž i poreko Dunavom i Savom!
Jednom prilikom me je komšija sa splava pored mene u priči oko čamaca i motora (isti poseduje nekog Johnsona, Mercurya ili sl.) pitao koliko troši Torpedo? Rekao sam mu da je potrošnja je oko 1,5l nafte na 1h ako ne i manje. Kada je to čuo, izjavio je samo da tolika količina goriva nije dovoljna njegovom motoru samo da napuni instalaciju… Nakon toga se samo okrenuo i otišao.
Za startovanje ima ugrađen anlaser, samo još dobar akumulator i nema problema. Postoji uvek i mogućnost starta uz pomoć kurble i dekompresora na cilindrima što u situaciji kada ste daleko od civilizacije i problema sa akumulatorom pruža dodatnu sigurnost. Makina guta sve živo, klasičan je atmosferski dizelaš i potrebna mu je samo redovna osnovna nega (filteri, ulja, remenice...) da bi radio besprekorno.
Veliki zamajac je dobro skladište obrtnog momenta. Motor jer pravi izbor za deplasmance i druga sl. plovila, mada naravno postoje noviji i savremeniji motori.
Komande za gas i kopču se lako ugrađuju. Od instrumenata sam na njega prikjučio najosnovnije: obrtomer, termometar, pritisak ulja, radne sate. I ne treba mu ništa više, pa nije space shuttle.
U toku vožnje povremeno treba proveravati da li radi pumpa za vodu. Dovoljno je pogledati da li izbacuje vodu zajedno sa izduvnim gasovima van korita u reku. Na brodiću treba uvek imati rezervni impeler pumpe za svaki slučaj.
Delovi se malo teže nalaze jer je fabrika Torpedo Rijeka prestala sa radom. Za nalaženje istih je potrebno malo upornosti na forumima, oglasima i internetu (pomenuti podizač ventila sam tako i našao). Ovi motori su se koristili i u vojsc i pa ih tako ima na raznim kompresorima, pumpama i sl.
To je to ukratko. Ne znam šta bih više napisao o njemu jer je i zamišljen da bude jednostavan ( i jeftin!) i pouzdan (što je možda i najvažnije za održavanje). Jednom kada ga čujete kako radi puć, puć, puć (ja volim da kažem džabe, džabe, džabe…), zauvek ćete ga zavoleti. Naročiti ko voli stare, jednostavne i pouzdane motore.
Svi koji su zainteresovani za dodatne informacije i žele da ga vide me mogu kontaktirati na pp.
U prilogu malo slika. Torpedo manual zainteresovanima mogu poslati na pp.
Pozdrav od vlajka 45.