Autor Tema: Bayliner 2052  (Pročitano 989 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zox

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 837
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #30 poslato: 12, 01, 2018, 20:57:41 posle podne »
Примарни разлог није путешествија "Делта", која се можда неће догодити у некој блиској будућности и овај чамац можда неће бити део бродског дневника. Пловиће се чешће на много ближе дестинације, а сигураним и поузданим чамцем лепше је пловити.

Сређивајући и дотеравајући га заиста уживам. Тренутно руке су ми масне од уља, мазива, киселина, боја, прљавштине, јер ремонтујем чамац и осећај је заиста "Океј!", фантастичан је. Међутим, кад пловим осећај је "Океј!" ако имам чисте руке. Уколико се не ремонтује мало озбиљније чамац овог годишта, при пловидби, долазиће до ротирања "Угодног осећаја", те ће "океј ремонт" преузети трон "океј разбрибризи, сунчању и купању!". Наставком смарања која ће се прожимати недефинисаним временским интервалом, уследиће асинхрона "клацкалица":

Мали механичар  VS  Опаки вражји квар






Када сам купио први глисер имао је Џонсона 737, 50КС, 2Т, који није био део цене, добио сам га комплетног, монтираног на чамац и неисправног. Учинило ми се да ћу га за 500€ "позлатити". Мајстору сам предложио план, погледао је мотор и рекао:

"Можеш уложити лову у рагу, поправићу мотор и раду ћу ти наплатити, али теби треба "јапанац". Са овим ћеш увек имати масне руке, мотор није сјајан и "737" је промашена серија.  Изаћеш на воду са другарима, попити које пиће и кад је најзанимљивије он ће затајити, а чиниће то неретко. И шта ћеш ти онда?"

- Сто му чворноватих трупаца! Буде ли то у честим временским интервалима узећу кључ, одврнути вијке и изврнути га равно у воду те првом приликом купити проклету Јамаху.

- "Е, видиш!!!  Купи очувану и да је мотирамо, а овај продај неком за делове."


Тако је и било... Купио сам у Обреновцу од Саше Јамаху Аутолуб 40КС са 20 радних сати, увежену из Швајцарске. Једном речју перфекција.

« Poslednja izmena: 12, 01, 2018, 21:31:29 posle podne Zox »

Van mreže Zox

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 837
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #31 poslato: 12, 01, 2018, 22:39:14 posle podne »
Водени простор на издувној грани отворен је са оба краја. На једном крају су водени канали који улазе у сифон, а на другом прикључак за некакву рачву кроз коју се улива вода. Како сам требао напунити сирћетом водени простор морао сам заптивати ову другу страну где иде рачва. Требало ми је нешто једноставно што се брзо монтира. Да држи јако залепљено, јер на 5 милиметара даље са једне и друге стране налази се отвор са навојем и нисам желео да га сирће нагризе. Сетио сам се панцир траке. Има јак лепак и трпи притиске. Камионџије је користе кад пукне црево притиска или било које друго. Очистио сам површину, прешмирглао, обрисао нитро разређивачем и залепио на отвор. Фиксирао сам издувну грану у водораван положај и лаганим наливањем стало је око 2,5L кухињског сирћета. Након овог обрисао сам нитро разређивачем горњу налегајућу подлогу где се поставља заптивач како би уклонио могуће остатке сирћета.

Сирће је већ 3 сата у систему и трака и даље држи. На приказаној фотографији можете видети колико је навој близи, а трака и даље онемогућава сирћету да продре до њега.

Пре ове идеје помислио сам да правим од парчета лима заптивач избушен на истим местима и уз помоћ вијака и заптивне масе да га стегнем и онемогућим отицање сирћета.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5752
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #32 poslato: 12, 01, 2018, 23:28:50 posle podne »
Зоране, нисам пре стигао да одговорим на постављено питање: "Добијам на поклон једну гуртну (молим помоћ ЛСИ-а да ми напише како се ово каже на српском језику), два одлична пропелера и две гуме за кардан."

Реч "гуртна" се код нас преводи као: каиш, ремен, трака... и у том контексту се подразумева било која широка трака за затезање или подизање терета.

"Проблем! код ове речи је што се у истом облику пре доста година код нас користила у мајсторском жаргону кад су говорили о потрошном делу на пакнама за добош кочнице. То је онај део налепљен на металну подлогу који се трошио приликом кочења.
Данас су те кочнице мање више превазиђене па се та реч све ређе чује у том значењу.

Van mreže Zox

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 837
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #33 poslato: 13, 01, 2018, 13:31:44 posle podne »
@LSI
Каиш са затезачем?

Van mreže Zox

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 837
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #34 poslato: 13, 01, 2018, 13:47:22 posle podne »
Горе описани систем са панцир траком као заптивачем издрчао је 5 сати. Након чега је сирће продрло до навоја. Испразнио сам издувну грану, очистио површину где је била трака и поновио поступак.
« Poslednja izmena: 13, 01, 2018, 14:16:23 posle podne Zox »