Autor Tema: .  (Pročitano 43408 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #45 poslato: 03, 06, 2018, 21:47:42 posle podne »
  Kod mene nije nista menjano u prenosu i z nozi,elisa je ostala ista.Prethodni motor je bio benzinac V6 4,3 L GM
Sledeci projekat,kad uzmem veci camac :) bice marinizacija VW 3,0 TDI V6 sa otvornim izduvom,pa nek ide zivot :)

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #46 poslato: 04, 06, 2018, 08:56:19 pre podne »
Po nekom grubom računu, manje bi te koštalo da si ubacio neki dizel sa sve marinizacijom nego izduvna grana i motor sa sve ostalim sitnicama..
A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Još da dodam, nisam ni ja sve uboo iz prve, dosta sam elisa probao i na kraju je ipak ostala fabrička. Uradio sam turbinu, malo pojačao dotok goriva... 😁
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #47 poslato: 04, 06, 2018, 11:16:34 pre podne »
Jedno laičko pitanje, zar se / zašto se ne može razlika prenosnog odnosa u nozi nadomestiti drugačijom elisom?

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #48 poslato: 04, 06, 2018, 23:15:46 posle podne »
Pa naravno da moze. Moze se i nadomestiti naprednim dizelasom koji radi u visokim obrtajima
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #49 poslato: 05, 06, 2018, 09:00:07 pre podne »
Racun za proveru da li moze odredjeni motor na odredjenu Z nogu je vrlo jednostavan:

1. Prvo u podacima za nogu nadjes koji je maksimalni obrtni momenat koji moze da prihvati (input torque limits). Cesto su date dve cifre, jedna za dizel motor, a druga za benzinski motor (danas moze to biti i samo jedan broj jer je maksimalan broj okretaja modernih benzinskih i dizel motora slicniji/priblizniji nego u proslosti). Taj maksimum zavisi mahom od materijala/legure zupcanika, lezajeva i kardana tj kljucnih prenosnika snage, a to nije lako ni napraviti da trpi preko nekog visokog momenta jer treba da bude sto manje i lakse i upakovano u alumijiumsko kuciste i zato su za velike obrtne momente jako skupe noge/pod-ovi. Npr, maksimalni obrtni moment za kopcu BorgWarner 72 sa prenosom 1:1 (danas pod nazivom Velvet drive) prema specifikaciji proizvodjaca je 595 lb-ft u slucaju benzinskog motora, odnosno 450 lb-ft u slucaju dizel motora.

2. Obzirom na vrstu opterecenja kod vecine plovila, izborom prenosa i propelera projektuje se da maksimalna snaga bude bas na maksimalnom broju okretaja, a tada je i maksimalni obrtni moment na tom broju okretaja, a ne kao na krivoj koju daje vecina proizvodjaca gde je maksimalni obrtni moment na nizem broju okretaja i koja se dobija kocenjem motora dinamometrom pri maksimalnom gasu. Ako nadjete za neki marinizirani motor brosuru, imacete pored te karakteristike sa dinamometra i takozvanu "propeler krivu". Propeler kriva upravo aproksimira moment i snagu motora kada je opterecen propelerom na opisani nacin. Shodno tome, aproksimativna jednacina za racunanje maksimalnog obrtnog momenta kojim ce motor opteretiti nogu (ili kopcu) je:

 Moment[lb-ft]= (5252 * SnagaMotora[HP]) / MaksimalnaBrzinaMotora[RPM], za imperijalne jedinice, odnosno

 Moment[Nm] = (9548.8 * SnagaMotora[kW]) / MaksimalnaBrzinaMotora[RPM], za metricke jedinice.

  Iz ove jednacine se lepo vidi zavisnost obrtnog momenta od kombinacije maksimalne snage i maksimalnog broja okretaja (nebitno da li je benzinski ili dizel motor u pitanju). Ponavljam, ova aproksimacija vazi za opterecenje SUS motora propelerom na plovilu. Primeticete da je taj obrtni moment kod tipicnih motora primetno nizi od onog koji stoji u specifikaciji motora i koji je dobijen dinamometrom.

3. Ako je momenat izracunat prema gornjim jednacinama iz tacke 2 manji od maksimalno dozvoljenog za nogu ili kopcu, opisanog u tacki 1, onda ta kombinacija noge/kopce i motora mogu da se primene tj moment motora nece ostetiti interne delove noge/kopce usled prevelikog obrtnog momenta.

Na slici je prikazan izgled tipicnih krivi motora za opterecenje dinamometrom i propelerom. Lepo je na slici nazvano to maksimalno opterecenje dinamometrom "kapacitetom" tj mogucnoscu motora, a onda je ispod propeler kriva u relanoj primeni na plovilu.

Naravno, proracun propelera za konkretno plovilo i motor da bi bila maksimalna snaga na maksimalnom broju okretaja je znacajno slozenija, a mislim da i proracun moze dati tacnost u okviru +-(20-30)%, a tek eksperimentom se to posle utegne.


Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #50 poslato: 05, 06, 2018, 09:24:42 pre podne »
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.

Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?


A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara

Ne sporim slozenost i isplativost, znam kako izgleda taj Mercruiser-ov auspuh/mesac vode i vazduha, ima on tu vise kanala na spoju sto ga cini jako nezgodnim za izgradnju u nefabrickim uslovima, zato sam i pitao da li je to odredjeni tip. Kod mene je bio suvi spoj na motoru, a voda dolazi drugim putem u mesac. Za upornost se slazem, a ovo na kraju sto si rekao ti je dalo neizmernu prednost u brzini radova. Obraticu ti se sledeci put za informacije kad mi nesto tog tipa zatreba  hi

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #51 poslato: 05, 06, 2018, 19:31:35 posle podne »
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.

Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?


Не утиче број цилиндара већ материјал од којег је направљен. Код новијих мотора материјал од којег је направљен блок и глава је алуминијум, а он не воли температурне осцилације -значи не може директно хлађење водом из реке/мора већ мора измењивач топлоте, а то повећава укупне трошкове маринизације.

Ту је и рачунар преко којег све иде. Потребно је провући инсталацију, озбиљно заштитити све од влаге, звати електроничара да реши проблеме са "струјом", јер је мотор повезан са ASB-ом, ваздушним јастуцима, кодираним кључем, системом против проклизавања и др. Ако се то све не реши, нема ништа од рада мотора.

  Mercruiser je uzeo za svoj bazni dizel motor  VW 3,0 TDI i za njega postoji mapa koja se ubaci u racunar i zavrsene su sve peripetije oko elektronike,nema vise: abs,airbag,menjac i ostalih stvari koje ubacuju motor u safe mode. Jeino ostaje pedala gasa koja je sa potenciometrom,ali se i to resava sa polugom sajle

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #52 poslato: 05, 06, 2018, 19:45:49 posle podne »
Једино преостају турбо дизелаши са 4 цилиндра који су осетљиви и нико ти не може гарантовати да ће све радити у најбољем реду.

Ovo ne razumem, to je potpuno ista tehnologija, samo ima nesto izrazenije vibracije u odnosu na motor sa vise cilindara, na primer pomenuti sa 6, kako broj cilindara utice na osetljivost motora!?


A za izduvnu granu sam ti objasnio koliko je komplikovano da se napravi
Samo upornost, prednost je što sam dosta stvari radio sam i imam vrhunskog strugara

Ne sporim slozenost i isplativost, znam kako izgleda taj Mercruiser-ov auspuh/mesac vode i vazduha, ima on tu vise kanala na spoju sto ga cini jako nezgodnim za izgradnju u nefabrickim uslovima, zato sam i pitao da li je to odredjeni tip. Kod mene je bio suvi spoj na motoru, a voda dolazi drugim putem u mesac. Za upornost se slazem, a ovo na kraju sto si rekao ti je dalo neizmernu prednost u brzini radova. Obraticu ti se sledeci put za informacije kad mi nesto tog tipa zatreba  hi

  Izduvna grana za pomenuti motor je toliko komplikovana da nemam reci. Kad pravim izduvne grane krecem od ploce 15-20 mm koja naleze na glavu motora i na nju se postavljaju cevi za izduv koje se sabiraju u kolektor.Dalje ide izlaz za turbinu,ako je turbo ili izlaz na labudov vrat ako je atmosferac i naravno oplata za vodu oko svega toga.
  Kod zox-ove grane nije moguce uraditi tu plocu iz komada,jer izmedju izduva idu svecice,plus sto brezoni koji idu iz glave uopste nisu u osi ,nego kao da je neko dete crtalo gde ce koji da ide,uz to nema svaki izduvni kanal po dva brezona nego kako koji i na kraju duzina tih brezona varira od 25-120 mm,pa se zbog toga treba napraviti tunel koji prolazi kroz vodeni i izduvni kanal.
   Ne kazem da nisam mogao da je napravim,ali za to bi mi trebalo mnogo vise vremena od predvidjenog,samim tim i novca,a najvaznije trebao bi mi motor ili glava tog motora da pasujem na licu mesta i opet je pitanje koliko bi sve to povuklo prilikom zavarivanja.
   Nisam brojao koliko grana sam napravio do sada,samo sa jednom je bio problem jer je bila tezinski preopterecena rajzerom.ali je i to reseno.

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #53 poslato: 06, 06, 2018, 08:45:33 pre podne »
  Izduvna grana za pomenuti motor je toliko komplikovana da nemam reci. Kad pravim izduvne grane krecem od ploce 15-20 mm koja naleze na glavu motora i na nju se postavljaju cevi za izduv koje se sabiraju u kolektor.Dalje ide izlaz za turbinu,ako je turbo ili izlaz na labudov vrat ako je atmosferac i naravno oplata za vodu oko svega toga.
  Kod zox-ove grane nije moguce uraditi tu plocu iz komada,jer izmedju izduva idu svecice,plus sto brezoni koji idu iz glave uopste nisu u osi ,nego kao da je neko dete crtalo gde ce koji da ide,uz to nema svaki izduvni kanal po dva brezona nego kako koji i na kraju duzina tih brezona varira od 25-120 mm,pa se zbog toga treba napraviti tunel koji prolazi kroz vodeni i izduvni kanal.
   Ne kazem da nisam mogao da je napravim,ali za to bi mi trebalo mnogo vise vremena od predvidjenog,samim tim i novca,a najvaznije trebao bi mi motor ili glava tog motora da pasujem na licu mesta i opet je pitanje koliko bi sve to povuklo prilikom zavarivanja.
   Nisam brojao koliko grana sam napravio do sada,samo sa jednom je bio problem jer je bila tezinski preopterecena rajzerom.ali je i to reseno.

Kapa dole!!! Ti pravis i izduvnu granu ("manifold") i "labudji" vrat sa mesacem ("riser with mixer"), to mi je promaklo. Meni je izduvna grana od inoxa fabricka (svakako mnogo manjeg reda slozenosti nego doticna koju si opisao), a pravio sam samo "riser with mixer", ali mi uopste nije bilo sve jedno dok nisam izucio sve o tome, posto kao sto znas ako nije dobar dizajn, mozes u jako kratkom roku da dobijes vodu u cilindru/cilindrima i eto generalne usled hidro udara. Sad sam samo radoznao, ako si pravio "labudji vrat" sa suvim delom pre mesaca, sta si koristio za izolaciju suvog dela?

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #54 poslato: 06, 06, 2018, 21:44:09 posle podne »
  Nekao platno od staklenih vlakana,posto azbest vise ne moze da se nadje
Kupio sam to na bubanj potoku

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #55 poslato: 07, 06, 2018, 19:23:58 posle podne »
Hvala Vlado! Isto smo koristili - staklene trake. Bolje sto nema azbesta, to je stvarno opasno po zdravlje i igrom slucaja i samo jednom moze biti fatalno. Samo me zanima jos jedna stvar, ja sam to motao na suvo i ucvrstio selnama, a kasnije tek sam video i metod da se traka pokvasi pre montaze jer se tako bolje stegne uz cev i lakse namota, a ta voda svakako ispari. Koji ste vi tada i koji bi vi sada metod primenili od ta dva? Staklene trake rade posao, ali ona siva "cebad"  ("blankets") za izolaciju su stvarno prava stvar, ali smo suvise malo trziste.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #56 poslato: 09, 06, 2018, 20:11:57 posle podne »
Preoveri da ne mora i druga bobina za drugi razvodnik.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #57 poslato: 09, 06, 2018, 20:36:41 posle podne »
Hvala Vlado! Isto smo koristili - staklene trake. Bolje sto nema azbesta, to je stvarno opasno po zdravlje i igrom slucaja i samo jednom moze biti fatalno. Samo me zanima jos jedna stvar, ja sam to motao na suvo i ucvrstio selnama, a kasnije tek sam video i metod da se traka pokvasi pre montaze jer se tako bolje stegne uz cev i lakse namota, a ta voda svakako ispari. Koji ste vi tada i koji bi vi sada metod primenili od ta dva? Staklene trake rade posao, ali ona siva "cebad"  ("blankets") za izolaciju su stvarno prava stvar, ali smo suvise malo trziste.

   Ma ja to namotao na suvo i vezao paljenom zicom,stoji i danas :)  Nisam znao za foru da se pokvasi.... Svakako cu to primeniti na sledecem projektu,hvala za info ;)

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #58 poslato: 11, 06, 2018, 08:25:16 pre podne »
Ako i kupiš novu bobinu i razvodnik, ovu ostavi za rezervu, ako nešto crkne na vodi uvek je dobro imati...

Van mreže dinozivkovic

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 25
  • www.mojaladja.com
    • St Nikolas
  • Brod tip: Catboat
  • Marina: Backa Palanka
  • Veličina: 6m
Odg: Bayliner 2052
« Odgovor #59 poslato: 11, 06, 2018, 11:12:04 pre podne »
Sa zakasnjenjem Cestitke za plovilo. Sjajana sprava!