Autor Tema: Преглед чамаца у 2018. години  (Pročitano 57985 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #165 poslato: 11, 01, 2018, 00:58:42 pre podne »
U tome i jeste problem. Po Uredbi  predviđaju jahtu do 24m, Međutim u zakonu nema jasne definicije jahte po pitanju gabarita. Dalje dozvola za upravljanje je do 20m. A za jahte ti treba Yahtmaster ovlašćenje.
Sport i razonoda imaju blaža teh.pravila
Privredni rigorozna

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #166 poslato: 11, 01, 2018, 01:02:29 pre podne »
Što tiče iz koji zakona, zapravo je iz pravila službe MUP. Skraćena verzija. Proizilazi iz nekoliko zakona. Njihovi postupci su definisani ZKP, Zakon o Policiji , Zakon o obezbeđenju i prelasku državne granice, kao najbitniji i naravno gomila pravilnika

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #167 poslato: 11, 01, 2018, 01:18:12 pre podne »
Joooj koji dokument, tacno, ko ga je izdao, koji sl glasnik? Vrdate... to je necije slobodno i nadasve pogresno tumacenje.

A kakve veze ima sada dozvola za upravljanje sa kategorizacijom plovila? Jasno je kao dan da su jahte plovila koja nadmasuju jedan od ova 3 kriterijuma (20m, 100m3, 12 osoba) i svrha im je sport i razonoda a ne prevoz putnika ili tereta... da ima jahti od preko 20m i ne trebaju im nikakvi posebni rezimi plovidbe i bl,bla,bla...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #168 poslato: 11, 01, 2018, 01:23:12 pre podne »
Mogu da te zaustave, pod vec napisanim uslovima. Prosto da bi ljudi razumeli, ministarstvo koje vam izda neki dokument, dozvolu i sl je ono koje sprovodi neki zakon i inspekciski nadzor. Vozaacku dozvolu i saobracajnu vam izdaje i kontrolise MUP. Da li policajac na aerodromu moze da kontrolise dokumenta vazduhoplova i posade ili to radi neka inspekcija. Ili gradjevinska dozvola, mup ili gradjevinska inspekcija.
Kontrola zastave koja se nalazi u zakonu o policije je deo postupka revizije, pregleda prilikom uplovljenja u zemlju. Moze da se radi kontrola odnosno kontra revizija, ali to izbegavaju zbog zahteva za dangubu. Jer akosi ispravan posaljes im racun za zadrzVanje.

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #169 poslato: 11, 01, 2018, 01:29:19 pre podne »
Sve licence su definisane gabaritima plovila. Sa dozvolom za camac 20m, 100t, 12, osoba. Na moru 15m,15t, 3m sirina i 12 osoba, sve preko toga idu profesionalna ovlascenja

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #170 poslato: 11, 01, 2018, 01:35:42 pre podne »
U srpskoj verziji, posto nepostoji yahtmaster, prvo ovlacenje za upravljanje takvim objektom je zapovednik B. Za deo oko zakonske kvalifikacije stvarno me mrzi da kopam do memoriji. Ako poznajes nekog policajca samo ga pitaj koja su pravila za pristup u stan i druge prostorije. Proizilaze iz ustavnih prava.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #171 poslato: 11, 01, 2018, 01:52:16 pre podne »
 Tacno kako sam i mislio bez argumenata, okolo naokolo, pozivanje na ustav, mesanje baba i zaba... mi o kategoriji plovila "jahta" on o gabaritima za umc... nikakve veze nema jedno sa drugim... da za jahte nije dovoljan umc, kao sto nije dovoljan ni za motor ni za avion, pa kategorije motora i aviona postoje i definisane su i registruju se... da policajac moze da udje na avion ako ima osnovanu sumnju... moze uvek da je ima... moze da te privede ako nemas plovidbenu dozvolu jer osnovano sumnja da je brod ukraden, a racun za zadrzavanje mozes da posaljes ali sigurno ti nece biti placen... ova rasprava pocinje da me nervira jer tvrdite nesto na osnovu sopstvenog pogresnog providjenja. Reagovao sam na ove postove samo zato da se neko ne bi doveo u veliki problem slusajuci prethodno izrecene gluposti. Ovo je moj poslednji post na ovu temu, ne zelim dalje da se ubedjujem... P.S. Jos jednom apelujem na administratore da pobrisu one besmislene i opasne savete.
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #172 poslato: 11, 01, 2018, 02:32:18 pre podne »
Nije mi cilj da bilo koga nerviram, vec razmena misljenja. Trenutna situacija se naziva kolizija propisa. Policijska pravila odlicno poznajem jer sam radio taj posao par godina. Trenutno se bavim primarnom profesijom nautikom. Svako od nas ima pravo na svoje misljenje cak iako je pogresno. Ogroman problem na nasim vodama je u negativnoj selekciji kadrova u drzavnim sluzbama. Kod madjara su to jako lepo resili formiranjem rendzerske sluzbe na vodi. Jedna sluzba koja ima sva ovlascenja i policijska i inspekcija plovidbe.
Pitanje jahte je idiotluk radne grupe koja je pisala zakon, kao sto ljudi ovde vec pisali primer cg i cro, tamo su jasno definisali sta je sta. Dok kod nas svako pitanje ima bar tri suprotna odgovora.
Redosled postupanja pravnih akata je sledeci Ustav, Zakon, Pravilnik
Kad te policijski camac zaustavi i trazi plovidbenu i dozvolu koje prozilaze iz zakona koji sprovodi i nadzire inspekcija plovidbe tebi je naruseno pravo na slobodu kretanja, naravno pod uslovom da nisi ispuni neki od vec navedenih uslova kad imaju pravo da reaguju.
Reka je apsolutno javno mesto, Plovilo je privatna svojina, Da li bi ti bilo normalno da ti policija bez naloga uđe u stan i traži rcimo vlasnički list? Možeš vrlo lako u zakonu o plovidbi da vidiš danadzor sprovodi MGSI preko Inspekcije plovidbe, kao i koje su potrbne kvalifikacije za inspektora i njegova ovlašćenja, mnogo su iznad policiskog službenika.Jako je bitno znati pravila igre, koja god ona bila
Svako dobro, mirna voda.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #173 poslato: 11, 01, 2018, 06:09:33 pre podne »

Ево три важне дефиниције:

20) jahta je plovilo koje služi za rekreaciju, sport i razonodu, koje može da se koristi za lične potrebe ili za privrednu delatnost;

36a) plovilo za rekreaciju je plovilo koje je namenjeno za sport i razonodu čija je dužina trupa od 2,5 m do 24 m, nezavisno od vrste pogona;

72) čamac je plovilo, osim tegljača i potiskivača, bez obzira na njegovu dužinu i zapreminu, registrovano za plovidbu na unutrašnjim vodama, čija dužina trupa iznosi manje od 20 m i čiji je proizvod dužine, širine i maksimalnog gaza manji od zapremine od 100 m3, a koje prevozi najviše 12 lica;


...

Po meni je iz ovih definicija jasno sta je jahta. To je plovilo koje prelazi 20m ili 100m3 ili je registrovano za vise od 12 ljudi a sluzi za sport i razonodu u licne svrhe ili komercijalne svrhe.

Па, баш и није све тако једноставно.
Тачно је да се може извести такав закључак али он не би био сасвим тачан.

Проблем је у недоречености дефиниције у тачки 20).
Пошто нису дата никаква ограничења (ни минимална ни максимална дужина), као ни било каква ближа карактеризација, неко би заиста могао да мој чамац, са шатором на палуби и хемијским тоалетом прогласи јахтом.
Е, ту долазимо онда до мог раније датог објашњења да мој чамац не може бити јахта јер је краћи од 20 м и регистрован за превоз 6 особа, а при том му је и истиснина далеко испод 100 тона.

И сад у све то можемо да додамо још и следећу дефиницију:

8) brod unutrašnje plovidbe je brod registrovan za plovidbu na unutrašnjim vodama, čija dužina trupa iznosi najmanje 20 m ili čiji je proizvod dužine, širine i maksimalnog gaza jednak zapremini od najmanje 100 m³, kao i tegljač i potiskivač, bez obzira na njihovu dužinu i zapreminu;

Увођењем ове дефиниције, наша прича постаје још сложенија.
Поставља се следеће питање: да ли је пловило брод или јахта ако је дуже од 20 м а краће од 24 м, има истиснину већу од 100 тона и регистровано је за више од 12 особа?

Ја бих по овом питању реако само следеће: поменутим законом јасно је дефинисано само које пловило се карактерише као чамац. Шта је јахта а шта брод - није довољно јасно, а шта је јахта - по овом закону уопште није дефинисано.

И у праву је свако ко каже да пловило за разоноду и рекреацију и спорт може бити и било које склепано пловило из самоградње (а знате шта се све налази и шта све плови рекама). Дакле, свако од нас може слободно да каже да поседује јахту током целе године осим оног дана кад ради продужетак регистрације.

Надам се да ће неко будуће издање овог закона на бољи и прецизнији начин извршити разграничења класификације пловила...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #174 poslato: 11, 01, 2018, 06:19:38 pre podne »
Izvinjavam se ako sam dosadan. Po pitanju CESNI, postoji jako zanimljiv manevar za delovanje. Članovi su države u statusu člana i posmatrača. Srbija trenutno ima status posmatrača. Zatim međunarodne nevladine organizacije, sindikati, različite asocijacije i federacije koje si iz oblasti unutrašnje plovidbe. Praktično udruženje građana tipa Moja Lađa, ako postane deo medjunarodne asocijacije može da uzme direktnije učešće u postavljanju standarda. Odnosno da utiče takvim statusom iz mnogo bolje pozicije na domaću izvršnu vlast.

Колибри, ово је занимљиво.
Ја сам већ погледао неке текстове о ЦЕСНИ (Правил за чланство, Европски стандарди, План рада за 2018) али мислим да ми је потребно више информација о свему томе да бих видео како да се као Удружење повежемо.

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #175 poslato: 11, 01, 2018, 08:25:42 pre podne »
Predlažem, za ubuduće... Da se komentarisanje zakona, prava i obaveza službenih lica,  vrši uz obavezan citat člana tog zakona. Sve ostalo treba ignorisati ili izbrisati. Ljudi se dovode u zabludu.
Ja sam pre dve godine zaustavljen i legitimisan. Pre mesec dana mi je stigao poziv za sud... Nema one čuvene `   zastare `predmeta. Napravio sam grešku i platiću kaznu.
Ne dovodite ljude u neprijatnu situaciju pogrešnim savetima.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #176 poslato: 11, 01, 2018, 08:30:10 pre podne »
Ja ne znam sta nije jasno po pitanju sta je camac sa kabinom a sta jahta ili brod???

Lepo vam pise u plovidbenoj "camac sa kabinom" ..nigde se ne pominje ni brod ni jahta te je prosto i jednostavno shvatiti gde vam je plovilo svrstano...

E sada ima ono drugo...svi bismo voleli da nam camce zovu jahtama jer Boze moj nije isto kada neko kaze onaj ima camac sa kabinom i kada kaze ej onaj ima jahtu... :) :) :)
Dunav je moje more.....

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #177 poslato: 11, 01, 2018, 11:17:59 pre podne »
Tu nesto ne stima sa tih 100m3 ili max 100 bruto tona i 12 putnika...100 BT je brodina a ne jahta...komsije su to ogranicili na 10 i 15 BT...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #178 poslato: 11, 01, 2018, 11:57:15 pre podne »
Tu nesto ne stima sa tih 100m3 ili max 100 bruto tona i 12 putnika...100 BT je brodina a ne jahta...komsije su to ogranicili na 10 i 15 BT...

Зоране, то код нас није добро урађено.
Ми смо по много чему специфични и много тога код нас у овој области још треба променити.

Гледао сам у уводном делу једног документа (који је припремила организација коју је у својим порукама помињао Колибри: European Committee for drawing up Standards in the field of Inland Navigation (CESNI) - European Standard laying down technical requirements for Inland Navigation vessels (ES-TRIN)) дефиниције врста пловних објеката.

У том делу помињу се пловила, за пловидбу по унутрашњим водама и морима.
Међу њима постоје путничка пловила (за дневна путовања или с кабинама за више од 12 особа), постоје и путничке једрилице, постоје пловила за дневна путовања (без кабина) и кабинска пловила (с кабинама за ноћење).

Постоје и пловила која остварују велике брзине (преко 40 км/сат у односу на воду)...

Да не ређам даље, нигде у тим дефиницијама се не наводе димензије или снаге мотора.

Нисам још све прочитао (документ има 516 страница) али рекао бих да се битно разликује од овог што ми имамо овде код нас.
Колико сам разумео, то су неки стандарди који би требало да буду заједнички у читавој Европи и надајмо се да ће и наша земља морати да измени своје прописе и усклади их са европским.

Уколико ја ово нисам добро разумео, било би добро да нам се Колибри опет јави - мислим да је он много боље од мене упознат с овом материјом.
 

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #179 poslato: 11, 01, 2018, 12:33:37 posle podne »
Да, да... Комшије су то ограничиле на 10 и 15 BT.

Mozda je to neki propis iz 90-tih pa po putniku ide i cisterna nafte ali ne vise od 5t... jh
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!