Autor Tema: Преглед чамаца у 2018. години  (Pročitano 58026 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #150 poslato: 10, 01, 2018, 21:20:37 posle podne »
                                                                       З А К О Н

                                                                   О ПОЛИЦИЈИ

“Службени гласник РС“, бр. 6/2016 од 28.01.2016. годинеПровера заставе, гоњење, заустављање, задржавање и спровођење пловила

Члан 98.

У обављању полицијских послова на рекама и унутрашњим водама полицијски службеник може, у складу са посебним прописима, да:

1)    провери заставу пловила;

2)    заустави пловило;

3)    прегледа исправе пловила и лица на пловилу;

4)    прегледа пловило;

5)    гони пловило;

6)    задржи пловило;

7)    спроведе пловило надлежном органу.

Гоњење пловила из става 1. тачке 5) овог члана може започети ако се пловило не заустави након упућеног позива на заустављање видљивим светлосним, звучним или знаковима међународног сигналног кодекса и са удаљености која омогућава пријем позива.

Ако се пловило које се гони не заустави, полицијски службеник дужан је да га заустави маневром или употребом другог средства."

-Verujte mi ne bih voleo da niko dodje u situaciju da vidi ta druga sredstva.

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #151 poslato: 10, 01, 2018, 21:24:25 posle podne »
Zakon o policiji predviđa primenu navedenih ovlašćenja po ispunjavanju uslova predviđenim ZKPom. Tek kada se ispune uslove koje sam već naveo mogu da postupe po ovom Članu i imaju još jedan koji se odnosi na dokumenta

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #152 poslato: 10, 01, 2018, 21:28:41 posle podne »
To je sam početak ovog člana,  kad se ispune propisani uslovi.
Primer, uživaš na vodi i potpuno si ispravan, nema te ni u jednom propisanom uslovu. Policijski čamac te zaustavi i izvrši kontrolu koja pripada Inspekciji plovidbe.
Po jedan ti povređeno ustavno pravo na slobodu kretanja
2. Ustavno pravo na nepovredivost stana i drugih objekata
MUP na sudu nije dobio samo onaj ko ih nije tužio.

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #153 poslato: 10, 01, 2018, 21:34:30 posle podne »
Po pitanju Zakona i Pravilnika, sajt na kome možete  da vidite budućnost je CESNI.
Organizacija je Centralni Evropski Standard Navigation Inland.
Sve što se dešava stiže odatle.
Uopšte nije loša ideja, cilje da da na celom kontinetu važe ista pravila.
Naravno naši ko naši dosta toga naopačke primene. Javljale se se i brutalne greške u prevodima.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #154 poslato: 10, 01, 2018, 21:46:21 posle podne »
Полако. Не бојте се унапред.
Тако сте закукали и кад сам написао да ће се прегледи обављати сваке треће године.
И шта се догодило? По свему судећи, овог пута ће и нас сунце мало огрејати.

А што се тиче дефиниције јахте, та дефиниција је унета у закон о пловидби и лукама на унутрашњим водама још 2016. године.
Да су хтели да нас ... у мозак, могли су то у претходном периоду. Али - нису!
Можда неће ни сада.

Или можда још нису приметили шта пише у уводном делу закона? Ко би га знао? Ваља сачекати...


ma ,mislio sam na ono pod 20)...ako vide onaj sator sa regate na pramcu i wc ispred bi ce i tvoj camac "jahta" za visednevni boravak
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #155 poslato: 10, 01, 2018, 21:55:45 posle podne »
Izvinjavam se ako sam dosadan. Po pitanju CESNI, postoji jako zanimljiv manevar za delovanje. Članovi su države u statusu člana i posmatrača. Srbija trenutno ima status posmatrača. Zatim međunarodne nevladine organizacije, sindikati, različite asocijacije i federacije koje si iz oblasti unutrašnje plovidbe. Praktično udruženje građana tipa Moja Lađa, ako postane deo medjunarodne asocijacije može da uzme direktnije učešće u postavljanju standarda. Odnosno da utiče takvim statusom iz mnogo bolje pozicije na domaću izvršnu vlast.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #156 poslato: 10, 01, 2018, 22:07:22 posle podne »
...
ma ,mislio sam na ono pod 20)...ako vide onaj sator sa regate na pramcu i wc ispred bi ce i tvoj camac "jahta" za visednevni boravak

Ех, шта ми радиш?
Али не вреди.

Хајде да пробамо то да разјаснимо.
Ево три важне дефиниције:

20) jahta je plovilo koje služi za rekreaciju, sport i razonodu, koje može da se koristi za lične potrebe ili za privrednu delatnost;

36a) plovilo za rekreaciju je plovilo koje je namenjeno za sport i razonodu čija je dužina trupa od 2,5 m do 24 m, nezavisno od vrste pogona;

72) čamac je plovilo, osim tegljača i potiskivača, bez obzira na njegovu dužinu i zapreminu, registrovano za plovidbu na unutrašnjim vodama, čija dužina trupa iznosi manje od 20 m i čiji je proizvod dužine, širine i maksimalnog gaza manji od zapremine od 100 m3, a koje prevozi najviše 12 lica;


Ако би се и нашао неки паметни стручњак који би покушао да ми објасни да је мој чамац јахта, верујем да би и он признао да се из ове три дефиниције види следеће:

ако је пловило, које служи за спорт, рекреацију и разоноду, и које се користи за личне потребе (а могло би и за привредну делатност), краће од 20 метара и чија је запремина мања од 100 м3 и које превози највише 6 лица (на толико је регистровано), онда моје пловило никад не може бити проглашено јахтом, чак ни кад бих ја то хтео!

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #157 poslato: 10, 01, 2018, 22:33:17 posle podne »
Prva podela.
Sport i razonoda, pregled radi Kapetanija.
Privredna registracija, podleže pregledu Uprave za utvrđivanje sposobnosti za plovidbu. Stari registar. Potpuno nejasno na osnovu čega vrše pregled. Tehnički pravilnik još uvek u izradi. Nakon dobijanja svedočanstva, registracija u Kapetaniji. Bitna razlika u administraciji, privredni dobija knjigu Poiis posade i Knjigu rada za privredni čamac.
Više ćemo znati kada završe pravilnik, šta će se odnositi na privredne a šta na sport i razonodu.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #158 poslato: 11, 01, 2018, 00:00:22 pre podne »
Zakon o policiji predviđa primenu navedenih ovlašćenja po ispunjavanju uslova predviđenim ZKPom. Tek kada se ispune uslove koje sam već naveo mogu da postupe po ovom Članu i imaju još jedan koji se odnosi na dokumenta

ZKP je zakon o krivicnom postupku. Kakve veze ima ZKP sa ovlascenjima policije, koja su definisana zakonom o Policiji. Ovim sto pisete navodite ljude na gradjansku neposlusnost i mozete ih dovesti u jako neprijatnu situaciju. Ovim dezinformacijama mozete dovesti nekoga u situaciju da ga sa sve brodom sprovedu u najblize sidriste i da ga privedu na 48h. Policija ima pravo na privodjenje u trajanju od 48h uz diskreciono pravo (bez objasnjenja sta, zasto i kako). Mislim da bi bilo njabolje da neko od administratora pobrise prethodne postove na ovu temu kako forum ne bi delovao neozbiljno sa ovakvim savetima...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #159 poslato: 11, 01, 2018, 00:09:05 pre podne »
...
ma ,mislio sam na ono pod 20)...ako vide onaj sator sa regate na pramcu i wc ispred bi ce i tvoj camac "jahta" za visednevni boravak

Ех, шта ми радиш?
Али не вреди.

Хајде да пробамо то да разјаснимо.
Ево три важне дефиниције:

20) jahta je plovilo koje služi za rekreaciju, sport i razonodu, koje može da se koristi za lične potrebe ili za privrednu delatnost;

36a) plovilo za rekreaciju je plovilo koje je namenjeno za sport i razonodu čija je dužina trupa od 2,5 m do 24 m, nezavisno od vrste pogona;

72) čamac je plovilo, osim tegljača i potiskivača, bez obzira na njegovu dužinu i zapreminu, registrovano za plovidbu na unutrašnjim vodama, čija dužina trupa iznosi manje od 20 m i čiji je proizvod dužine, širine i maksimalnog gaza manji od zapremine od 100 m3, a koje prevozi najviše 12 lica;


Ако би се и нашао неки паметни стручњак који би покушао да ми објасни да је мој чамац јахта, верујем да би и он признао да се из ове три дефиниције види следеће:

ако је пловило, које служи за спорт, рекреацију и разоноду, и које се користи за личне потребе (а могло би и за привредну делатност), краће од 20 метара и чија је запремина мања од 100 м3 и које превози највише 6 лица (на толико је регистровано), онда моје пловило никад не може бити проглашено јахтом, чак ни кад бих ја то хтео!

Po meni je iz ovih definicija jasno sta je jahta. To je plovilo koje prelazi 20m ili 100m3 ili je registrovano za vise od 12 ljudi a sluzi za sport i razonodu u licne svrhe ili komercijalne svrhe.
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #160 poslato: 11, 01, 2018, 00:21:17 pre podne »
Pažljivo pročitaj prvi post koji navodi kad MUp ima pristup na plovilo.
Definisano ustavom,
Poenta je da nisu nadležni za srovodjenje zakona o plovidbi.
Osim u delu o traganju i spasavanju.
Mogu da imaju osnov za kontrolu plovila u skladu sa ZKP. i Zakonom o obezbeđenju državne granice.
Ogromna je razlika između građanske neposlušnosti i insistiranju na poštovanju prava nakon ispunjenih obaveza.
Nemam nameru da ikad dozvolim da mi bilo ko povredi zagarantovana prava.
Policija nema apsolutno nikakva prava po pitanju kontrole dokumenata izatih od starne MGSI.
Već su zabeleženi slučajevi gde su ozbiljne prekršaje gubili na sudu zbog proceduralnih grešaka

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #161 poslato: 11, 01, 2018, 00:28:27 pre podne »
Po pitanju rečne policije, ono što mene iritira, a stalno sam na vodi i odlično znam situaciju je to što su nekako uvek na pogrešnom mestu. Ono što trebaju da rade uglavno ne rade, a obavljaju poslove koji nisu njihovi.
Njima je preče da cimaju nekog normalnog umesto da jure strujaroše, svercere i zadnjih par godina likove koji sa barži kradu sve što nije zavareno.

Van mreže Kolibri

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #162 poslato: 11, 01, 2018, 00:44:10 pre podne »
Plovilo koje prelazi 20m i 100tona istisnine i može da ukrca više od 12 osoba bi bio brod. Odnosno važe druga pravila. Propisana posada za modele plovidbe A1, A2, B. Ukoliko je za putnike ima još dodatnih tehničkih uslova  najteži za ispunjavanje zbog cene se odnosi na stabilne sisteme za detekciju i gašenje požara u mašinskom prostoru. Brodska administracija čist horor, gomila dnevnika i svedočanstava.
Koliko kod da se trudim ja iz objavljenih dokumenata ne mogu da napravim razliku između čamca sa kabinom i jahte. Potpuno je nedorečeno.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #163 poslato: 11, 01, 2018, 00:50:01 pre podne »
Hoces da kazes da je onda Amidzin gliser brod? Rezimi plovidbe, dokumentacija, sistemi protiv pozara? A ima 4 sedeca mesta i 23m duzine?
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #164 poslato: 11, 01, 2018, 00:53:51 pre podne »
Pozdrav svima.
U vezi policijske kontrole na unutrašnjim plovnim putevima. Oblast koju detaljno treba proveriti sa aspekta prava. U postojećem pravnom okviru, MUPu je povereno samo traganje i spasavanje. Sve što se tiče plovidbe spada pod Inspekciju plovidbe. Odnosno policajac nije ovlaćen niti kvalifikovan da uoči postojanje prekršaja Zakona o plovidbi. (mrzime da kucam pun naziv).
Policija ima ovlašćenje da stupi na plovilo u sledećim slučajevima:
Po pozivu sa plovila
U slučaju opšte opasnosti
Ukoliko uoče izvršenje krivičnog dela koje se goni po službenoj dužnosti.
Po sudskom nalogu
Prilikom pružanja asistencije drugom državnom organu koji je ovlašćen da stupi na brod
U slučaju kad gone izvršioca krvičnog dela koji je ušao na plovilo.
Otprilike to je to, sve van toga predstavlja povredu komile zakona i pravilnika.
U slučaju da imate problem sa njima, prvi korak je sajt SUK, sektor unutrašnje kontrole, imaju opciju online podnošenja predstavke na postupanje policajaca. Naša velika greška je što uglavnom ne podnosimo prijave protiv likova koji misle da su iznad zakona.
Pristup plovilu u svakom trenutku mora da se omogući samo licima koja poseduju sledeće legitimacije:
Inspektor Besbednosti plovidbe, Ministarstvo Građevine, Saobraćaja i Infrastrukture
Pripadnik odeljenja za suzbijanje krijumčarenja na vodnim putevima, Carina tj Ministarstvo Finansija
Pripadnik Pogranične policije na graničnom prelazu.

:

Iz kojih pravnih akata ste ovo izvukli, iz kog zakona, pravilnika isl?
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!