Autor Tema: Преглед чамаца у 2018. години  (Pročitano 1668 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zox

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 751
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #30 poslato: 07, 12, 2017, 19:48:24 posle podne »
Bojim se da samo i registraciju ako ukinu ne podvuku taj namet pod nesto drugo sto obicno bude jos skuplje.

То је тај рад Звеки!  Већ опробана рецептура и устаљена у пракси, популарније дефинисана као:
-"мазалица за очи са лековитим својством и далекосежним последицама по лични новчаник"

Van mreže vasa

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 41
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • No name
  • Brod tip: Rucna izrada
  • Marina: Kovin
  • Veličina: 12x2.8
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #31 poslato: 07, 12, 2017, 22:01:01 posle podne »
Samo da ne bude ovako:
Meni je registracija za čamac sa kabinom,porez,polisa...itd. oko 30.000rsd. pa to pomnoze puta tri godine,pa ispadne da trebam da platim 90.000 rsd unapred za tri god.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5604
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #32 poslato: 07, 12, 2017, 22:09:22 posle podne »
Има један цитат, не знам ко је то изговорио, али овако некако: Храбар човек умре једном у животу; кукавица умре сто пута на над.

Хало, људи, шта вам је, што се унапред плашите?
Сачекајмо, па ћемо видети шта су овог пута смислили.

А шта мислите ако то и није производ из њихове главе? Шта ако је то део усаглашавања с међународним прописима? Баш оно о чему смо ми хтели с њима да причамо, а због чега смо и регистровали удружење наутичара.

Хајде, дајте мало оптимизма. Ускоро ћеммо знати више. Плакаћемо сутра ако буде требало. А можда ћемо се и насмејати, ха?

Van mreže Ljuba

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 605
  • Pol: Muškarac
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #33 poslato: 07, 12, 2017, 23:07:24 posle podne »
Ma opet dolazimo na ono kako će taj Pravilnik da se tumači, baš kao i pre. Pa zar nije lakše odmah, prilikom donošenja istog lepo sve jasno definisati nego sad čekamo tumačenje, šta je pisac hteo da kaže.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5604
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #34 poslato: 07, 12, 2017, 23:25:15 posle podne »
Их, Љубо, као да не знамо с ким имамо посла...

Van mreže zveki66

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 158
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #35 poslato: 08, 12, 2017, 08:21:47 pre podne »
Bas zato se i plasimo unapred, znamo s kim imamo posla.

Van mreže yopatami

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 91
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #36 poslato: 08, 12, 2017, 09:27:07 pre podne »
Bio bi to presedan presedana
Kad bi se nešto osmislilo u korist korisnika

Van mreže Zox

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 751
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #37 poslato: 08, 12, 2017, 15:13:58 posle podne »
Присетимо се:

Давних дана уведен је и специјални порез (у народу познатији као порез на луксуз) на возила запремине преко 2000ccm. Ова такса још увек није укинута... Сваке године се прича да ће следеће бити, а... живот пролази...

Било је и предлога да се уведе порез на неожењене/неудате, као и многи други "егзотични" порези што усвојени, што не. Није искључено да се неће увести, јер у Европи се у многим земљама плаћа, што доказује да није све тако светло и бајно у ЕУ као што нам обећавају. Проблем је што у овој држави не постоји озбиљна политика и прилаз проблемима и њиховом решавању, већ законе само мање-више преписују (Copy/Paste).

Држава без озбиљне привреде нема ни озбиљне приходе. Како би се надоместио озбиљан недостатак новца, остаје опорезивање свега и свачега и наравно зајмови од ММФ-а.

Наутичари припремите буђеларе или руксаг на леђа па пређ`те у планинаре.       thumbup

Van mreže zveki66

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 158
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #38 poslato: 08, 12, 2017, 15:30:53 posle podne »
Ne bih palubu zamenio za pentranje pa makar cele godine proveo privezan za bovu u nedostatku budjelara. 

Van mreže Alexa

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 383
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #39 poslato: 08, 12, 2017, 17:23:46 posle podne »
Laza je u pravu, nijedan porez koji je uveden makar kao privremen nije kasnije ukinut. Osim takse za izlazak iz zemlje. Mi smo otupeli i zaboravili koliko su bili "mastoviti", placamo i cutimo jer nemamo izbora. Ne zaboravimo da su se vlasti smenjivale ali nisu ukidali "dostignuca" prethodnika jer je svima budzet bio mali za njihove prohteve. Sto se tice poreza i registracije, mislim da to nece ukinuti nikada jer ne postoji direktiva EU za tako nesto vec zemlje clanice to uredjuju svojim propisima. Tako se npr u Italiji, Austriji, Nemackoj i t.d. plovila registruju dok u vecini skandinavskih zemalja ne. Lepo zvuci kao mogucnost ali nije realno znajuci sa kim imamo posla  tamburanje

Van mreže zveki66

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 158
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #40 poslato: 08, 12, 2017, 18:04:36 posle podne »
Koliko se secam a neka me neko ispravi ako gresim, davnih 80-ih (85-90) nije postojala godisnja registracija camca ali je resenje o porezu za camac svake godine stizalo na kucnu adresu.
Doduse, bio je mnoooogo manji (ili su nama plate bile vece) i nije se tretirao kao porez na luksuz vec kao klasican porez na imovinu.
E sad, mozda sam ja nesto pobrkao jer nisam bas toliko mator da bih poceo da se tacno prisecam neceg sto je bilo pre 30 i vise godina.  grandpa

Van mreže DuleN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 656
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #41 poslato: 08, 12, 2017, 18:10:52 posle podne »
Ja cu biti prezadovoljan ako se registracija ne bude vrsila svake godine, a za porez i osiguranje je jasno da ce se placati svake godine. E sad, treba lo bi se nekako boriti da taj porez ne bude porez na lux ( bar do nekih gabarita plovila i snage motora) ...

Van mreže JazzyMC

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 6
  • www.mojaladja.com
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #42 poslato: 09, 12, 2017, 01:50:15 pre podne »
Dosta sam prelistavao forum i sto vise citam sve mi je manje jasno kuku
Planiram da kupim camac ali veca prepreka u tome mi je strah od dokumentacije nego finansije(mada ni tu nisam mnogo bolji roll4)
Vecini camaca na oglasima je registracija odavno istekla i to je ono sto mi nije najjasnije. Znam da je zakon u izmeni po ko zna koji put ali sta bi prodavac sve trebao od papira i dokumenata da poseduje da bih bio siguran da cu taj camac moci da registrujem? Ako je registracija odavno istekla ali poseduje plovidbenu da li je to dovoljno ili treba ceo projekat jer ce se to smatrati prvom registracijom obzirom da se to plovilo brise iz registra? Mislim da retko koja samogradnja iz oglasa poseduje celokupnu dokumentaciju i kompletan projekat

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5604
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #43 poslato: 09, 12, 2017, 09:41:33 pre podne »
JazzyMC,

Можда вам се мој одговор неће допасти али ја бих вам препоручио следеће:

Ако сте решили да купите неки чамац за који вам продавац каже да је био регистрован (можда чак и поседује неважећу пловидбену), а посебно ако је био из самоградње, тражите од продавца да изврши поновни упис у регистар и добије нову пловидбену дозволу, па онда купите чамац и рефундирајте трошкове које је претходни власник имао у поступку поновног уписа и регистрације.

Зашто? Ево извода из закона:

Brisanje čamca ili plutajućeg objekta iz upisnika

Član 164
Lučka kapetanija će doneti rešenje o brisanju čamca ili plutajućeg objekta iz upisnika:
1) ako čamac ili plutajući objekat propadne ili se pretpostavlja da je propao, nestao ili bude uništen;
2) ako čamac ili plutajući objekat više ne ispunjava uslove iz člana 55. ovog zakona;
3) ako se čamac ili plutajući objekat trajno povuče iz plovidbe, odnosno upotrebe;
4) ako čamac postane pripadnost broda ili drugog plovila ili se prepravkom skrati na manje od dva i po metra dužine pod uslovom da nema sopstveni pogonski uređaj;
5) ako protekne više od 30 dana od dana isteka registracije čamca ili plutajućeg objekta.

Smatra se da je čamac, odnosno plutajući objekat propao ili nestao ako je od prijema poslednje vesti o njima proteklo više od tri meseca. U tom slučaju smatra se da je čamac, odnosno plutajući objekat propao ili nestao narednog dana od dana prijema poslednje vesti o njemu.

Vlasnik čamca, odnosno plutajućeg objekta dužan je da u roku 15 dana od dana nastanka okolnosti navedene u stavu 1. tač. 1) do 4) ovog člana, podnese zahtev lučkoj kapetaniji za brisanje čamca odnosno plutajućeg objekta iz upisnika čamaca i plutajućih objekata.

Član 165
Prilikom brisanja čamca ili plutajućeg objekta iz upisnika, lučka kapetanija će poništiti plovidbenu, odnosno plutajuću dozvolu.
Ako plovidbena, odnosno plutajuća dozvola nije priložena uz zahtev za brisanje zato što je ista izgubljena ili na drugi način nestala, podnosilac zahteva je dužan da oglasi u javnim glasilima da plovidbena dozvola, odnosno plutajuća dozvola više ne važi, kao i da dokaz o tome priloži uz zahtev za brisanje.



Ponovni upis čamca ili plutajućeg objekta

Član 166
Ako se čamac ili plutajući objekat koji je bio brisan iz upisnika čamaca ili plutajućih objekata zbog toga što je propao ili se pretpostavljalo da je propao ili zbog toga što je trajno povučen iz plovidbe ili ako je iz drugih razloga brisan iz upisnika, ponovo upisuje u upisnik čamaca ili plutajućih objekata, nadležna lučka kapetanija će doneti rešenje o ponovnom upisu čamca ili plutajućeg objekta sa svim onim podacima i upisanim pravima iz upisnika sa kojima je ranije bio upisan, a koji su važili u času brisanja i o tome obavestiti vlasnika i sva ostala lica u čiju korist je bilo upisano neko pravo na čamcu ili plutajućem objektu.

Vlasnik čamca građenog za sopstvene potrebe koji je po ranijim propisima upisan u upisnik čamaca po osnovu izjave o samogradnji, zadržava pravo da u pogledu pravnog osnova za ponovni upis čamca ponovo bude upisan, ako prilikom podnošenja zahteva za produženje registracije, odnosno ponovni upis čamca nakon stupanja na snagu ovog zakona, podnese lučkoj kapetaniji odgovarajuću tehničku dokumentaciju kojom se potvrđuje da ispunjava zahteve propisane odredbama tehničkih pravila za čamce kojima se uređuju postupci ocene usklađenosti projekta i gradnje čamca nakon izgradnje čamca.


Претходно, у члану 160. дефинисано је шта све власник чамца грађеног за сопствене потребе треба да поднесе.

Član 160
Vlasnik čamca građenog za sopstvene potrebe (samogradnja) nakon stupanja na snagu ovog zakona, ne može taj čamac da stavlja na tržište u roku od pet godina od dana izdavanja svedočanstva o gradnji čamca ili plutajućih objekata građenog za sopstvene potrebe.

Svedočanstvo o gradnji čamca, odnosno plutajućeg objekta građenog za sopstvene potrebe izdaje nadležna lučka kapetanija, dok za čamce i plutajuće objekte koji su namenjeni za privredne svrhe svedočanstvo o gradnji čamca, odnosno plutajućeg objekta izdaje Uprava.

Svedočanstvo o gradnji čamca, odnosno plutajućeg objekta građenog za sopstvene potrebe izdaje se pod uslovom da vlasnik podnese nadležnoj lučkoj kapetaniji tehničku dokumentaciju kojom se potvrđuje da je čamac, odnosno plutajući objekat izgrađen u skladu sa tehničkim pravilima za čamce i plutajuće objekte u delu koji se odnosi na čamce i plutajuće objekte građene za sopstvene potrebe, kao i da je izvršen nadzor nad gradnjom od strane nadležne lučke kapetanije.

Svedočanstvo o gradnji čamca, odnosno plutajućeg objekta koji je namenjen za privredne svrhe izdaje se pod uslovom da vlasnik podnese Upravi tehničku dokumentaciju kojom se potvrđuje da je čamac, odnosno plutajući objekat izgrađen u skladu sa tehničkim pravilima za čamce i plutajuće objekte, kao i da je izvršen nadzor nad gradnjom od strane Uprave.
 
Ako vlasnik čamca građenog za sopstvene potrebe iz stava 1. ovog člana, stavlja čamac na tržište pre isteka roka iz stava 1. ovog člana, lučka kapetanija, odnosno Uprava izvršiće vanredni pregled čamca u cilju utvrđivanja usklađenosti tog čamca sa odredbama tehničkih pravila kojima se uređuju postupci ocene usklađenosti projekta i zahtevi u odnosu na gradnju čamca.


Зашто бисте ви трљали главу због свих тих ствари?
Нека претходни власник то уради, ви му надокнадите трошкове и онда сте мирни.

У противном, ризикујете озбиљне проблеме и ко зна какве трошкове.

Van mreže Ljuba

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 605
  • Pol: Muškarac
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #44 poslato: 09, 12, 2017, 12:20:54 posle podne »
Ispada da je lakše da sazidaš nelegalan objekat, recimo na Savskom nasipu ili slično ili pak da ogradiš deo obale kao onaj na Savi. Niko te neće dirati a i ako bude problema odmah podneses zahtev za ozakonjenje plus gomilu drugih uverenja/molbi/zahteva pa dok se to ne reši (a rešiće se na sveti Nikad) mirno uživaš na "svojoj imovini".

Čamac...ako ti je baš stalo da bude registrovan onda ga ne kupuj bez važeće plovidbene dozvole. Naravno, tu ti se odmah sužava ponuda za ~90% jer ih toliko nije registrovano. Za nov čamac od proizvođača budi spreman da će ti trebati još poneki papir kao recimo dokaz iz APR da je taj još aktivan, ma koliko suludo ti to izgledalo jer šta ti imaš sa tim.
A najbolje bi bilo da odustaneš dok se problemi ne razjasne mada se "razjašnjavaju" evo ima već nekoliko meseci.