Imam nešto slobodnog vremena, pa da ga korisno potrošim.
Po meni jedan od većih problema je nedostatak stručne literature za rekreativce. Pogotovo za početnike. Na vodi nisu pravili greške samo oni koji nisu plovili. Kad objašnjavate vođenje plovila sve se svodi na uočavanje greške i njenu korekciju.
Napisaću par saveta pre svega početnicima, nije mi namera da pametujem, već da zajedno povećamo bezbednost svih učesnika u plovidbi. Počeću od bezbedne udaljenosti čamca od broda. Što dalje to bolje. Trenutno plove tri vrste brodova: krševi, lepo ofarbani krševi i nešto savremenih brodova.
Kada se sa čamcem nađete blizu broda u plovidbi poslednje mesto na kom treba da se nalazite je na pravcu kretanja i u mrtvom uglu. Mrtav ugao je svaka pozicija sa koje vi iz čamca ne vidite navigatora u komandi, tj ne vidi ni on vas. Vrlo je bitno ostati na bezbednoj udaljenosti, smatra se dobrim ako brod u nizvodnom smeru plovidbe može da se zaustavi nakon tri sopstvene dužine. Ako je sastav dugačak 200m, odličan zaustavni put je 600m.
Sa čamcem treba izbegavati i plovidbu kroz sidrišta, pogotovo prolazak uzvodno od usidrenih objekata, bilo je gadnih slučajeva u uslovima pojave jačeg vetra i kvarova na pogonu.
Pametno bi bilo imati radio stanicu sa 16vhf, naravno uz pravilnu upotrebu. Stalno na prijemu, a poziv samo u slučaju opasnosti.
Kako kod nas traganje i spasavanje postoji samo na papiru, pre odlaska na vodu na marini ostavljate info gde ste otišli, nekad zlata vredi.