Autor Tema: Nevreme na reci - saveti i iskustva  (Pročitano 23076 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #60 poslato: 21, 09, 2017, 17:49:02 posle podne »
Da, i ja mislim o tome sto su napisali mesecar i STG...
Dovoljno je pogledati samo jednu sitnicu i sve ce biti jasno: pogledajte visinu stranica ukotvljenih camaca i visinu stranica camca koji uplovljava !!!


Dule mislim da bi u ovoj situaciji kad se kabinas poprecio na vetar veci problem bio visoko korito kao na ovom gliseru na bovi nego sad na kabinasu...na tom spicu je i dunav dosta jak...jedino lose je to sto  se okrenuo bocno na vetar pa ga odnelo...naravno i ravan taban mali gaz itd...ima nazad 9.9 yamahu...pecali smo zajedno na trecoj obali...ja sam sa mojim camcem i tomosom 4 prosao malo pre njega...za camac nije problem al tomos je bas slab za ovakav vetar...u ovakoj situaciji samo pramac u vetar i talase pa
 bezati u neku zavetrinu...u ledja ovakav  vetar i talase samo pilotina,pasara ili duboko V korito sa vecim gazom bi nekako izgurao a i to bi bilo naporno...
     To sto su domaci camci vecinom tabanasi u velikom broju slabe ili nedovoljne konstrucije najcesce bez bilokakvih uzduznih ojacanja to je hebiga kao deo tradicije...
   Po toni deplasmana ide oko 5-6 ks za dizel motor na direkt osovini...5-7 za L pogon (pente) u high trastu (koji je najblizi stabilnom dizelu) ...7-8ks za "obicne"pente...taj odnos vazi za DOBRO projektovane deplasmance...
Ps...ks su merene na propelerskoj osovini
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Na mreži DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #61 poslato: 21, 09, 2017, 20:39:25 posle podne »
Zoki,
Ja tebe izuzetno cenim, prvo kao velikog prijatelja a onda i kao coveka koji ima ogromno znanje i uvek je spreman da to znanje podeli sa drugarima, sto je u ovim vremenima velika stvar, i na cemu sam ti licno izuzetno zahvalan !!!
Ipak, smatram da ovde vise pises srcem ( jer se verovatno radi o nekom tvom bliskom drugaru) nego argumentima....
Kada na jedno meseto skupis: ravan taban, mali gaz, niske stranice, nadgradnju nadkabine,... i motorcic Tomos, sta onda dobijamo???

Citat: Zoran T
To sto su domaci camci vecinom tabanasi u velikom broju slabe ili nedovoljne konstrucije najcesce bez bilokakvih uzduznih ojacanja to je hebiga kao deo tradicije...
Nije Zoki, nisu deo tradicije, vec su naj jeftiniji i moze ih napraviti svako.. Sto manje materijala u stranice, zavarena tabla lima odozdo, malte ne bez savijanja, odrezi visak,onda farbanje i ajdeeee... E da zaboravih obaveznu Jupolku i pola flase od ulja za izpalac...
Imao sam i ja cuveni "smederevac s kabinom"... Tona i kusur... Nit imas camac, niti kabinu. Al to sto se zvalo kabina je imalo katanac, pa tamo guraj i sto ti treba i sto netreba, korisna stvar ko podrum...
A na vodi kao tenjk... Nije ga moglo prevrnuti pet ljudi kad stane na jednu stranu i ljulja, ali ga je zato prevrnuo talas od 30cm...

Uff... Ova treca rakija mi otvori cakru za inteligenciju... Necu vise, kunem se...

Van mreže zveki66

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 392
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #62 poslato: 21, 09, 2017, 21:59:46 posle podne »
DuleN ne bih da ulazim u raspravu ali mislim da je pogresno sto generalizujete sve tabanase i smatrate ih losim i nebezbednim camcima. Kao kada bi ste za jednog proizvodjaca automobila zbog jednog neuspesnog modela koji ima troja vrata rekli da nijedan automobil sa troja vrata ne valja. Mozda nije bas dobro poredjenje u ovom slucaju ali otprilike je to to.
U mojoj okolini svaki dan vidjam takve kabinase i ne deluju uopste da se stedelo na materijalu a opet svi imaju za razliku od camaca sa V koritom i nizu stranicu i manj gaz a opet ne verujem da su nebezbedni.
Smatram da je ovo u nedelju bilo ekstremno nevreme za koje se ovde kod nas ne projektuje ni jedan camac, pri tome ne mislim na ozbiljne brodove kakve imaju neki clanovi ovog foruma i da se ja licno ne bih osecao sigurnim ni u jednom od takvih camaca, bilo sa V koritom ili ravnim da sam se tog dana nasao na vodi.   
Izvinjavam se ako sam pogresno shvatio to sto ste zeleli da kazete ali morao sam da malo odbranim cast "smederevaca sa kabinom" s obzirom da sam i ja vlasnik jednog od tih.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #63 poslato: 21, 09, 2017, 22:04:57 posle podne »
Kada na jedno meseto skupis: ravan taban, mali gaz, niske stranice, nadgradnju nadkabine,... i motorcic Tomos, sta onda dobijamo???
Dule, onaj kabinaš sa snimka nije sa Tomosom već sa Yamahom 9.9, Zokijev čamac je bio taj dan sa Tomosom. Ali ne menja mnogo stvar, onaj kabinaš jeste bio u opasnosti po mom mišljenju. Opet, složio bih se sa ovim što Zveki kaže:
"Smatram da je ovo u nedelju bilo ekstremno nevreme za koje se ovde kod nas ne projektuje ni jedan camac, pri tome ne mislim na ozbiljne brodove kakve imaju neki clanovi ovog foruma i da se ja licno ne bih osecao sigurnim ni u jednom od takvih camaca, bilo sa V koritom ili ravnim da sam se tog dana nasao na vodi.  "
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže markus

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 86
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #64 poslato: 22, 09, 2017, 00:31:42 pre podne »
Moje "vatreno krštenje" sa talasima na Dunavu je bilo po lepom i sunčanom danu usred leta, ali kod Rama. Ustvari kod Rama je bilo čak i interesantno, pravili smo fotose i plovili prema Golupcu. Onda smo prošli krivinu i došli u predeo Zatonja. E tu je počelo. Jak vetar u pramac, a talasi i u pramac i bočni. Kao u kotlu. Bacanje pramca u vis i bučno propadanje. Kako moj Akvarijus ima 8.3m plovne dužine i V korito, uz veliko prskanje i razbijanje talasa  pri padu, nije bilo tako strašno. Onda se vetar pojačao, i talasi naravno i više nije bilo prijatno. U par navrata mi se ugasila moja Honda, jer sam bio na vrhu talasa  i motor je ostao bez hladjenja, pa se automatski gasi. (u takvim situacijama stabilni motori su svakako prednost). To može biti jako opasno. Jer ako su talasi ćesti, a motor ne startujete na vreme, sledeći talas vas može zakrenuti. Ova situacija je još gora kada se plovi niz talase. Lako može doći i do prevrtanja.
Šta sam uradio, pa prvo rekao supruzi da navuče sigurnosni pojas, a onda pokušao da sa smanjenim gasom prelazim talase i da blago plovim pod uglom u cik-cak kad je to bilo moguće. To je trajalo ne sećam se koliko dugo, dok  nismo smo stigli do Srebrnog jezera i uplovili u mirne vode.
Jedno je jako važno, NE PANIČITI. Čovek pod uticajem straha može doneti brze i loše odluke. A da ne govorim o OBAVEZNOM posedovanju sigurnosnih pojaseva na plovilu za sve članove posade, ali i za prisutne putnike ako ih ima.
Kad me posle par godina uhvatila nevera kod Smedereva, bilo je mnogo lakše, nešto sam naučio, a i stekao poverenje u moj brod i motor. Vrlo važno da znate šta može da izdrži i kako se ponaša u takvim sutuacijama.

Malo sam se raspričao, ali to je moje prvo iskustvo koje se ne zaboravlja.
Ovo sam našao na netu, mislim da je korektno objašnjeno ponašanje na plovilu, u tri različite situacije sa talasima. Lako je razumeti, jer su na crtežima prikazana ručica gasa, kada ga dodavati, a kada ga oduzimati. Vredi pročitati, i nešto zapamtiti.
http://www.rya.org.uk/newsevents/e-newsletters/inbrief/Pages/handling-in-heavy-weather.aspx
Ploviti se mora...

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #65 poslato: 22, 09, 2017, 07:55:40 pre podne »
Zato ja često kad je vetar i oluja (naravno, ne kao ona što je bila u nedelju) pravac na brod pa na Dunav...
Naravno, dok sam na vezu sklonim sve što može ad se prevrne. Vrlo dobro znam kako mi se brod ponaša na talasima, a i zanimljivo je malo se truckati.  25648

Jednom sam plovio od malih voda do Belegiških ada sa jakom košavom u leđa... Vrlo naporan posao, talasi oko metar, naravno brži od mene. Svaki zakrene zadnji deo za 45 stepeni. Nije bilo opasnosti, ali su mi ruke utrnule od kormilanja.

Van mreže kole

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #66 poslato: 23, 09, 2017, 06:52:03 pre podne »


U par navrata mi se ugasila moja Honda, jer sam bio na vrhu talasa  i motor je ostao bez hladjenja, pa se automatski gasi.

Mogu da zamislim koliko je ovo bilo stresno, ali sam siguran da ne treba da se gasi na vrhu talasa. Čak ni da se skroz pregreje. Vanbrodski motori prelaze u "safe mode" sa ograničenim brojem obrtaja, čak i kad ostanu bez pritiska ulja.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #67 poslato: 25, 09, 2017, 09:18:11 pre podne »
posledice na trecoj obali posle nevremena...tu negde smo menjali stift na penti... 7645218764198
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #68 poslato: 25, 09, 2017, 09:30:10 pre podne »
Voleo bih da sam mogao snimiti moju situaciju. Ovi talasi i vetar nisu nista sto se meni desilo. Mislim da je ovaj tabanas imao srece, da su bili jaci talasi, krenuli bi da zasipaju camac i to samo jer nije isao niz talase.. uvek je bolje niz talas po nekim uglom pa onda uzvodno.. Kada su u pitanju veliki brodici,  brodovi, camci, to je lako. Kada je u pitanju camac od 5.5 metara, e tu treba biti majstor.. jedan talas moze da potpi camac..

Na Saranu, Petrovaradin, potopljeni su svi camci koji su bili na obali..

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #69 poslato: 25, 09, 2017, 09:40:22 pre podne »
pa nesto mi bas nije palo napamet da i snimam  kuku dok smo se provlacili kroz talase al kad sam se dokopao obale  6589...juce prosao trecom obalom i bas je napravilo haos po obali...ona je direkt na sever okrenuta vecim delom i jaka matica i panjeve je pod vodom je ispomeralo i neke odnelo...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #70 poslato: 25, 09, 2017, 10:40:06 pre podne »
Au....gadno...mada moram priznati da je priroda na ovim slikama prelepa...! :)
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #71 poslato: 25, 09, 2017, 11:05:36 pre podne »
U onoj trci sa vetrom, nisam se ni ja setio da snimam. Jedva čekao da se dokopam bove u marini  jh

Van mreže kole

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #72 poslato: 25, 09, 2017, 18:46:48 posle podne »
U Nemačkoj recikliraju elektronski otpad, ustvari i kod nas kad im odneseš.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #73 poslato: 24, 02, 2020, 18:27:54 posle podne »
https://www.kurir.rs/vesti/srbija/3417195/olujni-vetar-u-donjem-milanovcu-nosi-sve-pred-sobom-veliki-talasi-na-dunavu-ostecena-marina-i-brojni-objekti-video

Inače, onaj olujni severozapadni vetar pre 15tak dana je pomerio marinu na Savi (neki kažu i da se otkačila),
desna obala Save - 0,8km, kod krivine pre ušća, sa mukom su je vratili nazad jer je tu blizu plovni put i pristanište za brodove-hotele.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Nevreme na reci - saveti i iskustva
« Odgovor #74 poslato: 09, 06, 2020, 07:17:47 pre podne »
Nocas na teritoriji Beograda pala je bas velika kolicina vode. To je bilo jasno ali tek kada sam obisao camac shvatio sam o cemu se radi. Ko ima otvorena plovila ne obezbedjena tendom ili pumpom obavezno da ih obidje.