Autor Tema: Novi brodić - Albin 25  (Pročitano 84489 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #150 poslato: 10, 01, 2018, 14:39:42 posle podne »
Bakara,
referentno pravilo za prvo postavljanje kod vanbrodskih motora i kod Z noge je da kavitaciona ploca bude u nuli sa dnom broda, ne sa dnom kobilice vec tamo gde je pregib krme i dna broda na krmi, a onda se odatle vrse blage korekcije nize ili vise zavisno od preformasni kako bi se dobilo maksimalno iskoriscenje, a minimalana ventilacija propelera. Kod glisera uglavnom je OK da i ode 2-3cm iznad te visine, a za sporije brodove, uglavnom da ode malo ispod te visine. E sad, poenta je da kod te vrste brodova, treba da postoji razmak od bar 15-20cm izmedju krme broda i pocetka "noge"  kako bi dovoljno vode stizalo do propelera tj ne bi bilo ventilacije.

E sad, ti imas preradjeno korito koje nije pravljeno za vanbrodski tj z nogu i povedi racuna o sledecoj stvari pre prerade - Naime, tebi je kobilica dosta blizu krme i moze da se desi ako je preblizu vanbrodski motor, da mu kobilica smice vodu i da imas izrazenu ventilaciju kod propelera tj da ti propeler proklizava, mozda je i zato onaj ko je vrsio promenu gurnuo nazad vanbrodski motor, valjalo bi da to nekako proveris ili da pri preradi platforme ostavis mogucnost da mozes da vratis motor ako se ispostavi da je to slucaj. Propeler na vanbrodskom motoru je drugciji od onog koji je bio montiran na brodskom motoru na osovini, tako da je i ponasanje razlicito, elisa na vanbrodskom je verovatno manja i pravljena za veci broj okretaja i vece brzine, a originalna je prilagodjena za drugacije uslove rada, neverovatno je koliko oblik elise moze uticati na nacin ponasanja, cak iako ima isti korak i precnik, a cenim da ta na vanbrodskom najverovatnije ima manji pecnik.

Necu da mracim, sve je to resivo, ali razmisli o tome i testiraj to. Nekim brodovima se ta kobilica zavrsi dosta pre krme, ali na poslednjim fotografijama koje si postavio, na Albinu je to dosta blizu krme (uporedi gde zavrsava krma tog camca Driper 19, a gde Albina na tim fotografijama).

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #151 poslato: 10, 01, 2018, 14:49:35 posle podne »

E sad, ti imas preradjeno korito koje nije pravljeno za vanbrodski tj z nogu i povedi racuna o sledecoj stvari pre prerade - Naime, tebi je kobilica dosta blizu krme i moze da se desi ako je preblizu vanbrodski motor, da mu kobilica smice vodu i da imas izrazenu ventilaciju kod propelera tj da ti propeler proklizava, mozda je i zato onaj ko je vrsio promenu gurnuo nazad vanbrodski motor, valjalo bi da to nekako proveris ili da pri preradi platforme ostavis mogucnost da mozes da vratis motor ako se ispostavi da je to slucaj. Propeler na vanbrodskom motoru je drugciji od onog koji je bio montiran na brodskom motoru na osovini, tako da je i ponasanje razlicito, elisa na vanbrodskom je verovatno manja i pravljena za veci broj okretaja i vece brzine, a originalna je prilagodjena za drugacije uslove rada, neverovatno je koliko oblik elise moze uticati na nacin ponasanja, cak iako ima isti korak i precnik, a cenim da ta na vanbrodskom najverovatnije ima manji pecnik.

Necu da mracim, sve je to resivo, ali razmisli o tome i testiraj to. Nekim brodovima se ta kobilica zavrsi dosta pre krme, ali na poslednjim fotografijama koje si postavio, na Albinu je to dosta blizu krme (uporedi gde zavrsava krma tog camca Driper 19, a gde Albina na tim fotografijama).

Mislim da je ovde sve receno apsolutno tacno !

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #152 poslato: 10, 01, 2018, 14:58:18 posle podne »
Eventualno bi dobro resenje u tvom slucaju bilo da imas dva manja vanbrodska motora levo i desno koji nisu u zoni kobilice, a onda bi bilo ok i da su blize krmi, plus sto imas u toj varijanti i dva motora tj. vecu sigurnost u slucaju kvara jednog, a i ne rade na maksimumu vec dele snagu pa su dugovecniji, ali znam da ta opcija sad najverovatnije otpada kad si vec kupio motor. Al eto, to mi sad mozda deluje kao najbolje resenje sa vabrodskim motorima za tvoj brodic. U principu, ja sam vise za jedan motor na plovilu, ali posto bi u tvom slucaju to bila dva mala motora, npr dve desetke, onda je to ipak dosta rentabilno resenje.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #153 poslato: 10, 01, 2018, 15:18:04 posle podne »
Hvala na odgovorima  hi

Razmisljao sam i o toj varijanti pre nabavke motora, ali kad bi dva motora stajala na kraju platforme kao sad, racunaj da bi to i dalje bila velika tezina. Dvotaktni od 10hp ima 35kg, cetvorotakni ima bar 45kg. Dva cetvorotaktna su 90kg na samom kraju platforme i dosta bi uticala na balans. Dvotaktni se nikako ne bi isplatili zbog potrosnje, jer bih imao potrosnju od oko 7L na sat, a brzina ne verujem da bi presla 9kmh...bar tako mislim.

Ovo sto kazes za kobilicu, gledao sam bas koliko je sad udaljen motor i koliko cu ga primaci. Nece biti mnogo pomeren ka napred i dalje ce imati dosta pristojan razmak od kobilice, sigurno 1 metar. Posto kobilica nije siroka, mislim da tu nece biti problema sa vanbrodskim motorom. Precnik elise na vb je manji, trenutna elisa na Yamahi je 9.75 inca, a na brodskom obicno ide od 13 inca i vise. Planiram da probam vise elisa, dok ne nadjem odgovarajucu.

Ako uporedim moj slucaj sa npr Pasarom, koja je predvidjena i za brodski i za vanbrodski motor, njoj se VB motor kaci direktno na zadnju stranicu, tj krmenu dasku i dosta je blize kobilici nego u mom slucaju, a opet sve radi kako treba. Inace, platformu mogu da ostavim kakva jeste, tacnije da zadrzim nosace daske motora na kraju, cisto kao rezervno resenje, to nije losa ideja  thumbup

Kad je motor tako daleko, ima dodatnih skoro 1m kolika je platforma, preko koje i prenosi snagu. I to je neka poluga, gde se energija dodatno gubi jer motor tezi tome da uroni kad mu se da gas. Svi ti detalji su me doveli do toga da mislim da ce prepravka doneti poboljsanje.

Inace, i ja mislim da bi sto se tice pogona, dva motora mozda efikasnije obavljala posao, ali to bi nekako prvo trebalo probati  55555
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #154 poslato: 10, 01, 2018, 15:42:14 posle podne »
Proveri sa Aleksom kolika je ta promena nagiba/ugla na njegovom Albinu u odnosu na brzinu, posto znam da si trim sigurno proveravao, mozda je to prirodan nagib Albina u plovidbi tom brzinom, ali kako ti je motor dalje od centra pregiba onda vise zaroni nego sto treba/ocekujes. Hocu da kazem, mozda nije uopste masa u pitanju, vec samo ta pozicija na klackalici i onda tvoja ideja skroz ima smisla.

Ono za kobilicu je jako tesko reci bez eksperimenta, a varira od camca do camca. Idealno je da uspes iz prve samo pomeranjem u napred, a svakako nista neces znati pre eksperimenta, ali to je sve zabavno, samo kad bi imali vise vremena za te stvari bilo bi lepo.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #155 poslato: 10, 01, 2018, 16:40:37 posle podne »
Da znaš, samo da je malo više vremena :-)

Ne menja mu se položaj mnogo sa brzinom, prilično lepo leži na vodi i ne pravi talase iza. E sad, što je dalje motor od krme, to je i izraženiji taj ugao koji blago potapa motor. Da je ta daska na platformi postavljena tako da ne zalazi ispod nivoa platforme, ne bi ni vukla vodu i verovatno ne bih ništa prepravljao prve sezone.

Ostaje nam da vidimo rezultat, samo da nas vreme posluži jer ćemo raditi napolju.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #156 poslato: 10, 01, 2018, 16:47:08 posle podne »
Kavitaciona ploca kod vanbrodskog motora a deplasmansko korito poput  albina ili sl ide 2,5-5 cm u vodu max...kod glisirajucih korita od donje ivice zrcala 2,5cm...nemoj uopste da gledas na kojo dubini i gde mu stoji prop za stabilni dizel...to je sasvim druga prica...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #157 poslato: 10, 01, 2018, 17:31:21 posle podne »
Hvala Zoki thumbup
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #158 poslato: 10, 01, 2018, 18:19:38 posle podne »
Jel mozes nekako da odstampas na papiru ovaj plan vodenih linijahttp://www.jonesboatyard.co.uk/documents/Albin-Manual.pdf ...odatle se izvlaci bas sve sto ti treba za brod...ako obratis paznju najdublji gaz korita(bez kobilice)je u prvoj trecini duzine broda i odatle mu pocinje"svanc"do krmenog zrcala koje je potopljeno par cm u vodu...penta je 50-70cm dalje odatle i u okviru tih 3-5cm potopljenosti kavitaciona ploca ce da isprati u perspektivi tu donju ivicu tj tacku od kz a koje zavrsava kao V...kobilics je predaleko da bilo sta tu remeti
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #159 poslato: 03, 02, 2018, 14:43:47 posle podne »
I dalje nam vreme i svakodnevne obaveze/problemi nisu dozvolili da uradimo platformu... Nadam se da ćemo uspeti da je uradimo do kraja februara, a do tad treba da odlučim sa koje strane da postavim nosač za pomoćni motor. Pretpostavljam da je to individualno i da zavisi od toga sa koje strane je ručka na pomoćnom motoru.

Pošto će pomoćni motor najverovatnije biti neka Tomosova četvorka, onda je logičnije da mi pomoćni motor bude sa desne strane(gledano od krme ka pramcu). Ima li iza toga neke nauke, ili je svejedno?  jh

Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #160 poslato: 03, 02, 2018, 14:48:32 posle podne »
Postaviti na najzgodnije mesto gde u slucaju da se koristi imas najbolji pregled...nema pravila
Dunav je moje more.....

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #161 poslato: 03, 02, 2018, 17:39:56 posle podne »
Razmisli kojom rukom bi vozio pomoćni da možeš da viriš sa strane plovila šta se dešava....

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #162 poslato: 03, 02, 2018, 20:06:59 posle podne »
Da, u pravu ste. Najverovatnije će stajati na levoj strani broda jer mi sa desne izlaze sajle, kablovi i crevo goriva, pa bi to smetalo upravljanju pomoćnim motorom. Motor koji god da bude, koristiće se vrlo retko tako da i nije mnogo bitno sa koje strane je ručka na njemu. Za toliko će se izdržati ;-)

Svašta imam da uradim pre neke dalje plovidbe, ali sreća je da mi postojeće komande ipak odgovaraju jer sam danas našao sistem da ih povežem i malo isprobao kako radi "nova" Yamaha.

Sad mi sledi majstor da poveže instalaciju za startovanje i gašenje jer na motoru imam samo džek od 7 pinova, a nemam originalnu yamahinu komandu sa odgovarajućim džekom... Ako neko zna nešto oko toga, savet ili šema su više nego dobrodošli...!
Yamaha autolube 20hp
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže djbtea

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 273
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: fjord gliser
  • Marina: stara centrala dorcol
  • Veličina: 6.10
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #163 poslato: 06, 02, 2018, 20:25:18 posle podne »
pozdrav komshija vidim da si u mojoj  marini stara centrala evo i mog skromnog udela  pomoci oko nameshtanja visine gavitacione ploce svi od prilike znamo ali poslacu sliku ako uspem, 114 114

Van mreže djbtea

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 273
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: fjord gliser
  • Marina: stara centrala dorcol
  • Veličina: 6.10
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #164 poslato: 06, 02, 2018, 20:30:43 posle podne »
to je odprilike to nema veze dali je sa daljinskim komandama ili sa rucicom ,vanbrodski motor mora tako stojati da bi bio pravilno postavljen i najoptimalnije radio bezobzira na platformu i tvoje korito  priblizi kad vec prepravljash platformu shto je moguce blize nosac motora korituili ti zrcalu pozdrav 114 114