Autor Tema: Novi brodić - Albin 25  (Pročitano 24705 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1077
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #150 poslato: 03, 12, 2017, 13:35:46 posle podne »
E nisam to znao za "watermota", koristan info  thumbup

Pozvacu ga da vidim od cega je taj motor. Zankiki ima benzinca 1.3 od 30ak kilovata ako se ne varam? Mislim da sam negde citao jos u Arsinim postovima, i da je potrosnja skroz pristojna, tako da ovo i ne mora da bude lose sad kad ste mi rekli za marinizaciju.

Za IMR sam bas gledao koliko su novi, sigurno da ni to nije losa opcija, ali polovno nisam nasao. Bio je skoro jedan Perkins ali od 56hp, sigurno da je strasan motor ali mi to nesto mnogo za moj Albin...
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 457
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #151 poslato: 04, 12, 2017, 16:47:12 posle podne »
https://www.blocket.se/uppsala/Albin_25_Delux_75818360.htm?sa=1

Evo jednog oglasa da ohrabrimo Bakaru  thumbup. To je u prevodu 11.500 eura, trenutno u ponudi ima samo par komada. Tako da, napravio si dobru kupovinu, polako, kompletiraces ga sigurno.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1309
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Pasara, Istranka
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 5 m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #152 poslato: 04, 12, 2017, 17:29:09 posle podne »
Lep čamac, lepo sredjen, može Bakara da snimi i sa slika  dosta ideja oko sredjivanja prenese na svoj Albin. Lepo je uredjen enterijer fino iskorišten prostor.
Posebno mi se dopada onaj cvet na palubi, još da je crvena ruža, pun pogodak  kgk

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1077
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #153 poslato: 05, 12, 2017, 08:49:39 pre podne »
Hvala Aco  ok

Ma da, sve ce da legne samo treba vremena. Ono najbitnije sam nabavio, ladju  6589
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1077
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #154 poslato: 08, 01, 2018, 08:44:05 pre podne »
Prođoše praznici, pa je vreme da se polako krene sa radovima.
U međuvremenu sam nabavio Yamahu autolube od 20 konja da izguramo prvu sezonu, pa da vidim šta dalje. Yamaha ima anlaser, tako da će mi značiti ta opcija za startovanje, ali i za punjenje akumulatora.

Balast sam pomerio ka napred, i sad već leži bolje nego ranije:


Prvi planirani radovi se odnose na prepravku platforme.

Pošto se motor nalazi na samom kraju platforme, a daska na koju se kači motor zalazi jedno 10cm ispod platforme, onda se dešava da ta daska gura vodu. Kad je jaka košava, talasi prvo dolaze do motora koji je prilično udaljen od korita, pa tek onda podižu korito, što opet nije baš najpametnije. Zbog svega toga, odlučio sam da preradim platformu tako da motor dođe što je bliže moguće koritu, a da pritom može normalno da se nagne, i podigne čizmu iz vode. Verovatno ću uraditi i nosač za pomoćni motor kad se već radi oko platforme.

Malo Photoshop-a za početak:





E sad, ono što me najviše interesuje je kako podesiti visinu motora?

Pošto je motor sa dugom nogom, sama mašina će biti malo više iznad vodene linije, ali gde bi trebao da dođe propeler? Na prošlom čamcu koji je imao glisersko korito, kavitaciona ploča mi je bila 1cm ispod donje tačke korita, ali u ovom slučaju pošto imam korito, pa kobilicu od oko 50cm(gaz je 70cm), da li elisa vanbrodskog motora treba da dođe u pravcu nekadašnje elise brodskog motora?

Nekako mi je to najlogičnije, jer ako postavim motor tako da mu kavitaciona ploča bude par cm ispod nivoa korita, onda i neće biti mnogo uronjen u vodu a ceo motor će biti mnogo u vazduhu. Bojim se da bi u nekim lošijim vremenskim uslovima, elisa izlazila iz vode.

Nađoh sliku jednog projekta, gde je vanbrodski sa dugom nogom uronjen u vodu da elisa dođe otprilike na sredinu kobilice po visini:


A evo i slika korita Albina 25 sa strane:


Koja su vaša iskustva i mišljenja?
« Poslednja izmena: 16, 05, 2018, 11:35:44 pre podne Bakara »
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1843
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #155 poslato: 08, 01, 2018, 08:54:13 pre podne »
Nisam stručnjak, ali ću da iznesem svoje (skromno) mišljenje, tj. kako bih to uradio da je moj brod u pitanju.
Sa obzirom da je elisa vanbrodskog motora svakako zaklonjena iza kobilice i da nema opasnosti od udarca, spustio bih  je što niže, koliko opet to dužina noge na yamahi dozvoljava. Znači, što bliže poziciji elise brodskog motora, mada može i malo iznad ako ćeš time dobiti bolju poziciju motora na platformi.

Sa obzirom da kormilo nemaš, a da je sam vanbrodski motor udaljen od krme, ne moraš po svaku cenu da juriš visinu elise brodskog, ali što možeš niže.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1077
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #156 poslato: 08, 01, 2018, 09:08:31 pre podne »
Tako i ja razmišljam da uradim, ali ajd, bolje da pitam jer kad prepravim platformu, nema nazad :-)
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 457
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #157 poslato: 08, 01, 2018, 09:38:10 pre podne »
Ja mislim da bi trebalo da se, ako je moguce, drzis linije na kojoj je bila postavljena elisa brodskog motora.

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1274
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #158 poslato: 08, 01, 2018, 10:47:57 pre podne »
Колика је разлика у центиметрима од центара пропелера ако се ванбродски мотор постави по правилу где је кавитациона плоча у висини најниже тачке на крменој дасци и када се постави да пропелер ванбродског прати висину замишљеног демонтираног пропелера бродског мотора?



Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1077
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #159 poslato: 08, 01, 2018, 11:18:42 pre podne »
Nemam tu informaciju, ali sudeci po slici, razmak izmedju te dve opcije nije bas mali.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže budens72

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2049
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 11
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #160 poslato: 08, 01, 2018, 20:10:48 posle podne »
Samo neka kavitaciona ploca bude za koji cm ispod zadnje pozicije dna broda...
Dunav je moje more.....

Van mreže bugi

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 638
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Galija Visnjica
  • Veličina: 5.25
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #161 poslato: 08, 01, 2018, 20:51:14 posle podne »
Slazem se...bitno da elisa ima zdravu vodu,nista preduboko
A sa pomeranjem motora ka koritu mislim da ce manje zaranjati zadnji deo u toku voznje

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 170
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #162 poslato: 10, 01, 2018, 14:39:42 posle podne »
Bakara,
referentno pravilo za prvo postavljanje kod vanbrodskih motora i kod Z noge je da kavitaciona ploca bude u nuli sa dnom broda, ne sa dnom kobilice vec tamo gde je pregib krme i dna broda na krmi, a onda se odatle vrse blage korekcije nize ili vise zavisno od preformasni kako bi se dobilo maksimalno iskoriscenje, a minimalana ventilacija propelera. Kod glisera uglavnom je OK da i ode 2-3cm iznad te visine, a za sporije brodove, uglavnom da ode malo ispod te visine. E sad, poenta je da kod te vrste brodova, treba da postoji razmak od bar 15-20cm izmedju krme broda i pocetka "noge"  kako bi dovoljno vode stizalo do propelera tj ne bi bilo ventilacije.

E sad, ti imas preradjeno korito koje nije pravljeno za vanbrodski tj z nogu i povedi racuna o sledecoj stvari pre prerade - Naime, tebi je kobilica dosta blizu krme i moze da se desi ako je preblizu vanbrodski motor, da mu kobilica smice vodu i da imas izrazenu ventilaciju kod propelera tj da ti propeler proklizava, mozda je i zato onaj ko je vrsio promenu gurnuo nazad vanbrodski motor, valjalo bi da to nekako proveris ili da pri preradi platforme ostavis mogucnost da mozes da vratis motor ako se ispostavi da je to slucaj. Propeler na vanbrodskom motoru je drugciji od onog koji je bio montiran na brodskom motoru na osovini, tako da je i ponasanje razlicito, elisa na vanbrodskom je verovatno manja i pravljena za veci broj okretaja i vece brzine, a originalna je prilagodjena za drugacije uslove rada, neverovatno je koliko oblik elise moze uticati na nacin ponasanja, cak iako ima isti korak i precnik, a cenim da ta na vanbrodskom najverovatnije ima manji pecnik.

Necu da mracim, sve je to resivo, ali razmisli o tome i testiraj to. Nekim brodovima se ta kobilica zavrsi dosta pre krme, ali na poslednjim fotografijama koje si postavio, na Albinu je to dosta blizu krme (uporedi gde zavrsava krma tog camca Driper 19, a gde Albina na tim fotografijama).

Van mreže DuleN

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 964
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #163 poslato: 10, 01, 2018, 14:49:35 posle podne »

E sad, ti imas preradjeno korito koje nije pravljeno za vanbrodski tj z nogu i povedi racuna o sledecoj stvari pre prerade - Naime, tebi je kobilica dosta blizu krme i moze da se desi ako je preblizu vanbrodski motor, da mu kobilica smice vodu i da imas izrazenu ventilaciju kod propelera tj da ti propeler proklizava, mozda je i zato onaj ko je vrsio promenu gurnuo nazad vanbrodski motor, valjalo bi da to nekako proveris ili da pri preradi platforme ostavis mogucnost da mozes da vratis motor ako se ispostavi da je to slucaj. Propeler na vanbrodskom motoru je drugciji od onog koji je bio montiran na brodskom motoru na osovini, tako da je i ponasanje razlicito, elisa na vanbrodskom je verovatno manja i pravljena za veci broj okretaja i vece brzine, a originalna je prilagodjena za drugacije uslove rada, neverovatno je koliko oblik elise moze uticati na nacin ponasanja, cak iako ima isti korak i precnik, a cenim da ta na vanbrodskom najverovatnije ima manji pecnik.

Necu da mracim, sve je to resivo, ali razmisli o tome i testiraj to. Nekim brodovima se ta kobilica zavrsi dosta pre krme, ali na poslednjim fotografijama koje si postavio, na Albinu je to dosta blizu krme (uporedi gde zavrsava krma tog camca Driper 19, a gde Albina na tim fotografijama).

Mislim da je ovde sve receno apsolutno tacno !

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 170
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Novi brodić - Albin 25
« Odgovor #164 poslato: 10, 01, 2018, 14:58:18 posle podne »
Eventualno bi dobro resenje u tvom slucaju bilo da imas dva manja vanbrodska motora levo i desno koji nisu u zoni kobilice, a onda bi bilo ok i da su blize krmi, plus sto imas u toj varijanti i dva motora tj. vecu sigurnost u slucaju kvara jednog, a i ne rade na maksimumu vec dele snagu pa su dugovecniji, ali znam da ta opcija sad najverovatnije otpada kad si vec kupio motor. Al eto, to mi sad mozda deluje kao najbolje resenje sa vabrodskim motorima za tvoj brodic. U principu, ja sam vise za jedan motor na plovilu, ali posto bi u tvom slucaju to bila dva mala motora, npr dve desetke, onda je to ipak dosta rentabilno resenje.