Bakara,
referentno pravilo za prvo postavljanje kod vanbrodskih motora i kod Z noge je da kavitaciona ploca bude u nuli sa dnom broda, ne sa dnom kobilice vec tamo gde je pregib krme i dna broda na krmi, a onda se odatle vrse blage korekcije nize ili vise zavisno od preformasni kako bi se dobilo maksimalno iskoriscenje, a minimalana ventilacija propelera. Kod glisera uglavnom je OK da i ode 2-3cm iznad te visine, a za sporije brodove, uglavnom da ode malo ispod te visine. E sad, poenta je da kod te vrste brodova, treba da postoji razmak od bar 15-20cm izmedju krme broda i pocetka "noge" kako bi dovoljno vode stizalo do propelera tj ne bi bilo ventilacije.
E sad, ti imas preradjeno korito koje nije pravljeno za vanbrodski tj z nogu i povedi racuna o sledecoj stvari pre prerade - Naime, tebi je kobilica dosta blizu krme i moze da se desi ako je preblizu vanbrodski motor, da mu kobilica smice vodu i da imas izrazenu ventilaciju kod propelera tj da ti propeler proklizava, mozda je i zato onaj ko je vrsio promenu gurnuo nazad vanbrodski motor, valjalo bi da to nekako proveris ili da pri preradi platforme ostavis mogucnost da mozes da vratis motor ako se ispostavi da je to slucaj. Propeler na vanbrodskom motoru je drugciji od onog koji je bio montiran na brodskom motoru na osovini, tako da je i ponasanje razlicito, elisa na vanbrodskom je verovatno manja i pravljena za veci broj okretaja i vece brzine, a originalna je prilagodjena za drugacije uslove rada, neverovatno je koliko oblik elise moze uticati na nacin ponasanja, cak iako ima isti korak i precnik, a cenim da ta na vanbrodskom najverovatnije ima manji pecnik.
Necu da mracim, sve je to resivo, ali razmisli o tome i testiraj to. Nekim brodovima se ta kobilica zavrsi dosta pre krme, ali na poslednjim fotografijama koje si postavio, na Albinu je to dosta blizu krme (uporedi gde zavrsava krma tog camca Driper 19, a gde Albina na tim fotografijama).