Није ми дао ђаво мира - овај мотор на слици изгледа као нов и неупотребљаван. Да ли је баш и толико добар, то ја никако не могу да знам. Ипак, у међувремену, разговарао сам с мојим шпедитером о трошковима ако бисмо њих ангажовали за ову авантуру.
Претпоставка је да би припрема папира у Гетеборгу коштала од 20 до 50 евра, ако постоје неке овере. Обзиром на малу вредност мотора, каже мој шпедитер, транспорт се обавља "на фактуру"(то је неко поједностављено царињење - нисам питао за детаље).
Превоз би коштао до 400 евра, рачунато на тежину мотора с мењачем од 290 кг, колико пише у спецификацији, на једној палети.
Не знам да ли оглашени мотор иде с мењачем или не, али ово је максимална тежина на коју би се обрачунавао транспорт; ако је без мењача и тежина би била мања за обрачун.
Услуга шпедитера (смештај у царински магацин и припрема документације) коштала би између 50 и 100 евра (пре је ова нижа цифра али за случају да остане дуже у складишту и тд.).
На то би требало још платити и царину. Нисам проверавао али то не би требало да буде више од 200 евра (не знам колика је царина на моторе).
Све у свему, то би коштало 800-900 евра (урачунато и прагње).
То би значило да читава та операција куповине и допреме мотора може да кошта мање од 2000 евра, а то је онда веома добра куповина.
После свега, ако пара нема у овом тренутку за куповину, онда би ипак можда било најпаметније, користити постојећи џонсонов мотор док се паре не скупе и док опет не налети такав неки оглас, јер мислим да је то много боље него куповати сличан мотор овде код нас.