Autor Tema: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!  (Pročitano 12554 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Bolens

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 82
  • Pol: Muškarac
    • Hajdi
    • FTC Vita Admiral
  • Brod tip: Volksboot 480, kajak Taimen-2, King 270
  • Marina: Neoplanta, Novi Sad
Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« poslato: 12, 09, 2017, 15:45:51 posle podne »
Još jednom sam se iznervirao u Kapetaniji kod registracije čamca.

Motor Tomos 4.5 sam upisivao u plovidbenu dozvolu kao dodatni motor. Lepo sam u ugovoru naveo da je motor snage 2.2 kW. Dođem da preuzmem dozvolu, pogledam, a oni upisali 3.3 kW! Pitam, pa kako je to moguće, kažu nemojte vi nas učiti 4.5 x 746 je baš toliko koliko smo napisali! Naravno 1HP = 746 W ali:

- Tomos 4 ima 2.2 KW   2.96 HP
- Tomos 4.5  ima 2.2 KW  isto  2.96 HP samo drugačije paljenje, menjač...
- Tomos 4.8 je druga priča, ima kubikažu od 80 cc i snagu od 2.5 kW što je oko 3.4 HP

Znači ni jedan od malih tomosa nije ni dobacio do 4 KS!

Ali ne možeš ih opametiti. Kažu, tako je država rekla, kao što Honda 30 ima 30 HP ili Tohatsu 15 15 HP tako i Tomos 4.5 ima 4.5 konjske snage!!!

Tu sam zaćutao da ne ostanem i bez dozvole... Eh ti Slovenci kako su nam zakomplikovali život. Još jedom Tomos 4 je samo trgovačka oznaka i ništa više kao i zastava 101 što nema 101 konjsku snagu!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #1 poslato: 12, 09, 2017, 18:42:55 posle podne »
За моторе Томос 4 нашао сам следеће податке:

Модел    Снага / број обртаја    Бр. обрт. при   Запремина
                                                 пуном гасу     мотора
T3,5     1,8 kW/4800 o/m           4500-5500    60 cm3
T4        2,2 kW/5400 o/m          4600-5800     60 cm3
T4,5     2,2 kW/5400 o/m          4600-5800     60 cm3
T4,8      2,4 Kw/5100 o/m          4500-5500    80 cm3
 

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #2 poslato: 12, 09, 2017, 19:14:13 posle podne »
Tomos 4 ima 4 ks ali ne na propeli vec na radilici i tako je deklariran...tako sto je u uporedbi s drugim brandovima realno slabiji je nacin takvog mjerenja snage a ne pogreske....

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #3 poslato: 13, 09, 2017, 08:11:08 pre podne »
Ne razumem sta tu nije jasno. Oni mogu da uzmu vise para nego sto bi trebalo i to koriste. Da je naziv Tomos 1 u tom slucaju bi koristiti specifikaciju proizvodzaca da ti naplate tih pravih 2.2KW. Kao sto kaze koelga, Srbistan je ovo!

Van mreže Bolens

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 82
  • Pol: Muškarac
    • Hajdi
    • FTC Vita Admiral
  • Brod tip: Volksboot 480, kajak Taimen-2, King 270
  • Marina: Neoplanta, Novi Sad
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #4 poslato: 13, 09, 2017, 08:51:03 pre podne »
Da, ali interesantno je da kad sam pre upisivao stari Tomos Lamo 06K u dozvolu da su upisali pravih 2.2 kW!

Nisu hteli da množe 746 x 0.6, ne isplati se  clap! Inače za neupućene Tomos Lamo 06K je prvi vanbrodski tomos motor od 60 ccm iz šezdesetih godina.

To 06 na prvim tomosima je bila oznaka kubikaže, postojao je i Lamo 05K od 50 ccm.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #5 poslato: 13, 09, 2017, 09:30:55 pre podne »
Ја то гледам све из једног друго угла.  grandpa

Потпуно је неважно да ли је мотор од 1,8 kW (2,45 KS), 2,2 kW (2,99 KS) или 2,4 кW (3,26 KS), зато што све три верзије улазе у исти порески "разред", онај до 7,35 kW (9.9 KS).

Држава је на тај начин одлучила да, без обзира на снагу, власници најслабијих мотора морају да плате исти порез - ја бих то назвао паушалом. Тако је држава  4587  себи обезбедила један значајан приход, посебно имајући у виду колико је тих мотора у употреби. И нас остале, са снажнијим моторима, разврстали су у неколико категорија и то не случајно. У време усвајања те табеле, знала је држава колико и каквих мотора има, можда не у комад, али имали су прилично јасну слику и направили су таблицу која држави гарантује редован приход.

Поставља се питање мотива - зашто су до недавно писали једно, а сад, за исти мотор пишу друго?  oops
Ако у произвођачкој спецификацији пише једно, како онда неко у капетанији може да напише друго?  sha   kuku
По томе, и број мотора могу да упишу други, јер се њима тако хоће...

Van mreže Bolens

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 82
  • Pol: Muškarac
    • Hajdi
    • FTC Vita Admiral
  • Brod tip: Volksboot 480, kajak Taimen-2, King 270
  • Marina: Neoplanta, Novi Sad
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #6 poslato: 13, 09, 2017, 09:55:28 pre podne »
U pravu si potpuno ali ima jedan drugi problem. Ako imaš dva motora, snage se sabiraju i lako možeš tom njihovom računicom da sklizneš preko 7.35 kW posle čega je druga pesma tj. cena.  Sreća za mene je da je 2.2 + 3.3  još uvek ispod tog limita. Ali ako se dosete da uvedu neku taksu po kvadratnom metru jedra ili visini čamca (jarbol 6 m) onda sam propao!  sail

Da, zaboravih i ovaj biser: "Ako nam donesete atest od Mašinskog fakulteta, priznaćemo vam tih 2.2 kW!"

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #7 poslato: 13, 09, 2017, 10:20:40 pre podne »
Ех, да, тога се нисам сетио... Заборавио сам да сте написали да је то помоћни мотор, а тад се заиста снаге оба мотора сабирају и може да се искочи из тог најнижег пореског разреда.

А тај захтев да се донесе атест Машинског (или ма ког другог) факултета је заиста бесмислен. Да ли то значи да за сваки ауто који се купи, треба ићи по атест на Машинац?

Истина, и то смо већ видели код увоза "половњака" пре неку годину...

Видели смо то и код регистрације приколица.
Ја сам имао куповну теретну, лаку приколицу "Брако", купљену 1991. године у продавници у Београду. Од куповине, била је регистрована у складу с тада важећим прописима. У једном периоду имала је ону црну "дипломатску" таблицу! Имала је и тзв. трећу таблицу. Имала је и саобраћајну и налепницу, а онда нисам продужио регистрацију на време и кад сам отишао да је поново региструјем - не може!
А имао сам и атест Машинског факултета.
Онда сам из Македоније добио из фирме "Брако" атест (тзв. ЦОЦ образац - сертификат о саобразности) - и приколица ни данас није регистрована...

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #8 poslato: 13, 09, 2017, 10:21:21 pre podne »
Пријатељу, ово је Србистан.

Druže Zokše, u nekoj od prethodnih prepiski sam primetio sliku tvog čamca koja me je i tada zaintrigirala, glisera od 4,5m koji ima zakačenu krmenu platformu sa sve pomoćnim motorom Tomos 4...
Ovo je slika: http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=15077.0;attach=80872

Na stranu ekstravagancija rešenja, možeš li nam pročitati iz svoje plovidbene dozvole kolika snaga tog motora je upisana?
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #9 poslato: 13, 09, 2017, 10:25:35 pre podne »
За моторе Томос 4 нашао сам следеће податке:

Модел    Снага / број обртаја    Бр. обрт. при   Запремина
                                                 пуном гасу     мотора
T3,5     1,8 kW/4800 o/m           4500-5500    60 cm3
T4        2,2 kW/5400 o/m          4600-5800     60 cm3
T4,5     2,2 kW/5400 o/m          4600-5800     60 cm3
T4,8      2,4 Kw/5100 o/m          4500-5500    80 cm3

Možeš li nam navesti i izvor, da ocenimo relevantnost?
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #10 poslato: 13, 09, 2017, 10:30:40 pre podne »
...
Ако у произвођачкој спецификацији пише једно, како онда неко у капетанији може да напише друго?  sha   kuku
По томе, и број мотора могу да упишу други, јер се њима тако хоће...

Molim te da pogledaš ovaj dokument: http://www.mojaladja.com/upload/Tomos-4-uputstvo.pdf

Na strani 5. piše na slovenačkom, a na strani 24 na srpskom, deklarisana maksimalna snaga motora, onako kako je to pre 50 godina rađeno u SFRJ, kako je to već Maverick lepo objasnio, ali ste preko toga pretrčali.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #11 poslato: 13, 09, 2017, 10:30:51 pre podne »
Овде сам то нашао: https://www.scribd.com/document/45762689/Tomos-T-4

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #12 poslato: 13, 09, 2017, 10:33:57 pre podne »
...
Ако у произвођачкој спецификацији пише једно, како онда неко у капетанији може да напише друго?  sha   kuku
По томе, и број мотора могу да упишу други, јер се њима тако хоће...

Molim te da pogledaš ovaj dokument: http://www.mojaladja.com/upload/Tomos-4-uputstvo.pdf

Na strani 5. piše na slovenačkom, a na strani 24 na srpskom, deklarisana maksimalna snaga motora, onako kako je to pre 50 godina rađeno u SFRJ, kako je to već Maverick lepo objasnio, ali ste preko toga pretrčali.


Имам и то упуство и видео сам шта пише у њему али сам тражећи на више места нашао оно што је наведено и у тексту који је на линку који сам мало пре послао.
Е сад, да ли једни подаци говоре о снази на радилици а други на елиси - ја то не знам и не могу да судим ко је у праву. Само сам изнео податак који је доступан.
« Poslednja izmena: 13, 09, 2017, 11:11:04 pre podne LSI »

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #13 poslato: 13, 09, 2017, 10:54:34 pre podne »
Овде сам то нашао: https://www.scribd.com/document/45762689/Tomos-T-4

Bravo, nisam znao da je Tomos ikada unapredio sve tehničke specifikacije... za ovo imaš čast, znanje se isplati.

Opet, podaci se upisuju na osnovu straih tipskih odobrenja za proizvod, i to je jedino relevantno makar to bili motori stari 50 godina.

Za Bolensa ne bi trebalo da je relevantno šta je on naveo u ugovoru, taj papir trpi sve, zapravo je relevantno ono što piše u dokumentima kojebi trebalo da je obavezan da priloži. Pa tako, pošto upisuje polovan motor, za njega je dokaz o poreklu Rešenje o promeni tehničkih podataka čamca prethodnog vlasnika ("ispis iz plovidbene") i u tom tekstu mora pisati tačna deklarisana snaga.

Najbolje bi bilo da na Bolens saopšti taj podatak. Moguće je da je on upisao taj motor i bez takvog dokaza o poreklu, što se kaže " sa dva svedoka" jer je to nekako moguće za motore proizvedene u SFRJ... ali se onda koriste podaci iz tipskih odobrenja za proizvod... Da budem iskren, U TOM SLUČAJU bi Bolens trebalo da bude smiren i zadovoljan jer je ozvaničio motor bez papira, makar koliko star i male vrednosti.

Ukoliko u bilo kom slučaju Bolens želi da ospori neki takav postojeći atest, normalno je da priloži metrološki pravi dokaz o snazi, a to jeste atest sa Mašinskog faksa, ali se oko tih budalaština i ne treba zamarati.

Suština je zapravo, da se skoro svaka tema na forumu otvori kao pljuvačina ili se u nju pretvori uglavnom bez ikakvog smisla... gde ste časkom utvrdili da država odnosno kapetanija ima neke direktne vajde od poreza koji će da plaća ili neće Bolens a direktno na račun budžeta, a policija će da vam otima pare da vas natera u jaram... pa ćete da tapšete po leđima kolege koji na ovaj ili onaj način uspevaju da izbegnu porez makar bio i PDV a ne "porez na luksuz"... a onda ćete na sledećoj stranici da pljujete što nam se deca leče sms-ovima...

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Tomos 4 ima snagu od 2.9 KS!
« Odgovor #14 poslato: 13, 09, 2017, 11:10:18 pre podne »
...
Suština je zapravo, da se skoro svaka tema na forumu otvori kao pljuvačina ili se u nju pretvori uglavnom bez ikakvog smisla... gde ste časkom utvrdili da država odnosno kapetanija ima neke direktne vajde od poreza koji će da plaća ili neće Bolens a direktno na račun budžeta, a policija će da vam otima pare da vas natera u jaram... pa ćete da tapšete po leđima kolege koji na ovaj ili onaj način uspevaju da izbegnu porez makar bio i PDV a ne "porez na luksuz"... a onda ćete na sledećoj stranici da pljujete što nam se deca leče sms-ovima...

Како је оно Исус рекао: "Ко није грешан, нека баци први камен!"
Не могу да "бацим први камен" - и сам понекад подлегнем жељи да критикујем али код нас је често тешко бранити неке поступке државних служби. Ја се трудим да будем објективан и да се обавестим о стварима које коментаришем. Некад добијем више и праве податке, некад мање...
Некад се трудим да уопште не коментаришем - и у овој теми сам, без коментара, навео само техничке податке које сам нашао.
Хтео сам да пишем и о том старом упутству али датотека је толико велика да нисам могао да је доставим у прилогу а нисам могао ни да направим задовољавајућу слику екрана.

Ипак, без обзира што понекад, можда пречесто, непоравдано критикујемо, мислим да је добро да на страницама форума пишемо о свему. На крају, из свега написаног, ко жели, може да изведе неке корисне закључке. Ја сам, на пример, уживао читајући оне коментаре о разлици у приступу регистрацији код нас и у Холандији. Ствари никад нису ни сасвим црне, ни сасвим беле и потребно је много прочитати и много знати. Мислим да ћемо се по том питању још чути након што региструјемо удружење наутичара "Моја лађа" (а при крају смо припрема за регистрацију) - биће нам потребне све расположиве информације да бисмо могли да наступамо као озбиљни људи који знају шта желе и о чему говоре.