Autor Tema: Problem pri izboru elise  (Pročitano 3560 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Drivee

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 934
  • www.mojaladja.com
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #15 poslato: 13, 07, 2020, 08:00:12 pre podne »
LSI

Ja biram obrtaje sluhom i brzinom camca. Recimo dam pun gas i polako ga smanjujem, kada dodjem do onoga da kada opet povecavam obrtaje a camc ne ubrzava nego se samo motor dere ili jako malo dobija na brzini e to je ta tacka, samo malo ispod da motor radi tise. To bi trebala da je optimalna potrosnja vs brzina.

Voleo bih da imam brojac obrtaja da probam malo i experimentisem..

BTW, na motoru Honda 20 imam Hondin brojac radnih sati, tu verovatno ne mogu da se vide obrtaju? Tipa, pritisnes neko dugme pa ... nisam probavao nista da cackam.

Ja recimo imam 9.25x10 i ta elisa mi je pomalo i velika. Za dvoje +moj teret koju vucaram ispod kape je tu i tamo dobra, ali cim udje jos jedna osoba motor se pati, ne moze da nabije obrtaje, samo se dere a ne ide. E sada, ja sam u 99% sam u camcu i zato mi je tako namesteno, najbolje bi bilo, u zavisnosti od tereta koji vozimo takvu i elisu birati.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2718
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #16 poslato: 13, 07, 2020, 08:05:25 pre podne »
LSI

Ja biram obrtaje sluhom i brzinom camca. Recimo dam pun gas i polako ga smanjujem, kada dodjem do onoga da kada opet povecavam obrtaje a camc ne ubrzava nego se samo motor dere ili jako malo dobija na brzini e to je ta tacka, samo malo ispod da motor radi tise. To bi trebala da je optimalna potrosnja vs brzina.

Voleo bih da imam brojac obrtaja da probam malo i experimentisem..

BTW, na motoru Honda 20 imam Hondin brojac radnih sati, tu verovatno ne mogu da se vide obrtaju? Tipa, pritisnes neko dugme pa ... nisam probavao nista da cackam.

Ja recimo imam 9.25x10 i ta elisa mi je pomalo i velika. Za dvoje +moj teret koju vucaram ispod kape je tu i tamo dobra, ali cim udje jos jedna osoba motor se pati, ne moze da nabije obrtaje, samo se dere a ne ide. E sada, ja sam u 99% sam u camcu i zato mi je tako namesteno, najbolje bi bilo, u zavisnosti od tereta koji vozimo takvu i elisu birati.

Upravo si odgovorio na post od pre više od dve godine.

Van mreže Drivee

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 934
  • www.mojaladja.com
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #17 poslato: 13, 07, 2020, 08:08:50 pre podne »
Pojavila mi se tema u aktivnim pa uvek procitam bar par postova jos gore, a i ako sam, poucan je.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2718
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #18 poslato: 13, 07, 2020, 08:09:15 pre podne »
No, da se vratimo na temu...

Hajd sad da probam da odgovorim svima redom...

Z noga na tom čamcu jeste fabrička, ali smo uglavnom nalazili da na brodu bude benzinac od oko 80KS... I motor na brodu izgleda kao da je fabrički tamo, ali jbg, Holandjanin star preko 30 godina, ko zna šta je sve tu menjano...

Znam da su gubici na Z nozi veći, ali ne verujem toliko.

Sad kad si se Vepre i ti javio, pa i ti si terao kubotu na 1800 obrtaja, a kad si digao na 2000 bio si tu negde brzinom kao i ja... A ta kubota je duplo slabija, a brod ti je duplo teži i još je taban za razliku od ove kombinacije... Za otprilike istu brzinu. Zato nešto mislim, da bi ovaj to isto morao da radi sa manje obrtaja.

Vrlo je verovatno da je tu nekad motor zamenjen, a nije ništa drugo... Da je kopča i elisa nasleđena od nekog benzinca.
Pošto se sa kopčom sigurno nećemo igrati, probaćemo sa elisom.
Problem je što je ta elisa već ograničena prečnikom na Z nozi, a već je poprilično "brza"... Možda bi bilo najbolje naći neku 4-kraku sa manjim korakom, jer kao što znamo manji korak je za deplasman bolji....

Ništa dok se ne isproba, kao i mnogo puta do sada.

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 415
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #19 poslato: 13, 07, 2020, 17:56:25 posle podne »
Kopce najcesce imaju prenos 2-1
Z noga ima prenos do 3-1 
Tu razliku je tesko popuniti drugom elisom.
Al naravno pokusaj.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1096
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #20 poslato: 13, 07, 2020, 22:09:33 posle podne »
Kopce najcesce imaju prenos 2-1
Z noga ima prenos do 3-1 
Tu razliku je tesko popuniti drugom elisom.
Al naravno pokusaj.

kamo srece da je tako .... bas naprotiv z noge imaju gear ratio ispod 1 : 2
https://www.sterndrivereplacement.com/product/sterndrive-mercruiser/alpha-one-gen-1/complete-sei-106/gear-chart/
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1096
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #21 poslato: 13, 07, 2020, 22:10:47 posle podne »
idu cak i 1:1.47 i to je u sustini problem
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 415
  • Pol: Muškarac
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #22 poslato: 13, 07, 2020, 22:25:30 posle podne »
idu cak i 1:1.47 i to je u sustini problem
Da za motore 400+ hp.
Sto je manji motor pogotovo dizel odnos je veci .
A elisa treba da je sto veceg dijametra .

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2718
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Problem pri izboru elise
« Odgovor #23 poslato: 14, 07, 2020, 08:02:20 pre podne »
Prenos je takav kakav je i tu ne možemo ništa...
Radi se o tome da je odnos brod - motor - noga - elisa izgleda preslab, i tu možemo da probamo malo "bržu" elisu da vidimo šta se dešava, jer za veću nema mesta... Idealno bi možda bilo naći 4-kraku sa manjim korakom...