Autor Tema: Како то други раде? Регистрација у иностранству  (Pročitano 4325 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6509
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Милета је пре неколико дана предложио да се мало распитамо како се у свету ради регистрација пловила, које су процедуре... Па ево, овако то раде у Холандији - само да напоменем, овај мало дужи текст сачињен је од делова из више текстова које сам прегледао. Верујем да ћете видети да ту има занимљивих информација, а како знам да ће већина желети одмах да зна колико то кошта. Кратко ћу рећи, кад дођете до тог податка у тексту, упоредите тај износ с износом који ми плаћамо и упоредите просечну зараду код нас и код њих.

А сад ево текста:



Како се то ради у свету – Холандија

Регистрација је обично брза и без компликација. Поступак „Лаке регистрације“ може се спровести за три до пет дана. Ово под условом да имате сву потребну документацију у тренутку подношења захтева.

Корак 1.
Поднесете онлајн захтев за Лаку регистрацију преко интернета.

Корак 2.
Потпишете Овлашћење и Уговор о регистрацији. У њему је све дефинисано.

Корак 3.
По пријему ваших регистрационих докумената за вашу једрилицу или моторни чамац издатих од стране Министарства, проверићемо за вас да ли су сви детаљи како треба. Онда вам документа доставимо курирском службом.

Корак 4.
Овај документ се обнавља сваке друге године. То је прописано законом. Yacht Registration Holland ће то радо учинити за вас. Не морате прстом да мрднете. Послаћемо вам благовремено документа за продужетак регистрације. Обнова кошта 100 евра за наредне две године.

Трошкови Лаке регистрације

Трошкови регистрације преко Yacht Registration Holland-а су најнижи у Европи.

Лака регистрација кошта само 350 евра. То укључује регистрациони документ, таксе, даџбине, процесуирање и администрацију, домицилирање и курирске трошкове.
Радо ћемо вам доставити јасну, необавезујућу понуду. Само попуните образац на следећем листу. Одговорићемо вам у року од 24 сата, ако не и пре.

Молимо обратите пажњу! Чак и ако немате пасош ЕУ, још увек можете извршити Лаку регистрацију.

То се ради тако што се формира једна компанија с ограниченом одговорношћу за вас. Та компанија постаје власник вашег пловила на папиру. Ви постајете једини деоничар и директор ваше фирме с ограниченом одговорношћу. Трошкови за ову компанију су 350 евра прве године и 250 евра сваке следеће године.

У овом случају није вам потребан партнер из ЕУ који би имао 50% удела у власништву да бисте регистровали своје пловило у Холандији.

Основана фирма је 100% ваше власништво и ви сте једини директор.

Та фирма је тзв. „дормант“ компанија и не захтева да имате рачун у банци ни порески број.

Пловило можете регистровати још у току изградње, од тренутка кад добијете ХИН број или произвођачки број с којим је могуће регистровати пловило у Холандији. Мотор може бити и електромотор.

Овако можете регистровати и пловило које сте сами направили. Доставите потврду да је осигурано и доказ о плаћеном осигурању заједно с копијом вашег пасоша или личне карте (само за ЕУ грађане) и ми ћемо завршити остало.

Са холандском заставом имате право пловидбе по читавом свету јер је то једна од најпоштованијих застава.
Власништво над пловилом може се пренети на друго лице или компанију - понекад привремено, а понекад за стално. Ми региструјемо пловило на име новог власника. Чак и ако региструјете јахту на своје име, локалне власти неће моћи да пронађу јахту у својим локалним базама податка.

Ако овако региструјете пловило, оно се води да је регистровано у Амстердаму.

Ваше пловило мора добити службену адресу у Холандији. Домицилност је укључена у цену наше услуге и не наплаћује се посебно. Регистрација без домицилности није дозвољенa законом а само Yacht Registration Holland може да обезбеди домицилност.

За регистрацију потрени су доказ о власништву и ваши лични подаци. Рачун о куповини/продаји или уговор или полиса осигурања с доказом о плаћеном осигурању довољни су као доказ о власништву. Препоручује се да ти документи буду оверени печатом.

Овако се могу регистровати све врсте пловила.


Остали занимљиви детаљи о регистрацији

Нисте обавезни да на пловилу истичете регистрациони број. Назив матичне луке није обавезан али се препоручује.

Подаци у регистрацији могу се накнадно мењати уз уплату износа од 100 евра.

Дужина пловила која можете овако регистровати није ограничена.

У Холандији се региструју сва пловила дужа од 15 м која могу пловити брзином већом од 20 km/h којима може управљати само особа са дозволом за управљање пловилом. Могу се регистровати и краћа пловила али није обавезно.

Постоје четири категорије пловидбених дозвола, зависно од тога да ли ћете пловити морем, рекама, каналима и језерима.

Није потребна никаква дозвола за скипера који управља пловилом краћим од 15 м и које не може половити брзином већом од 20 km/h.

За пловидбу Северним морем није потребна било каква дозвола уколико пловило није комерцијално.

Дозволу за управљање пловилом може добити лице с навршених 18 година.

У погледу брзине пловила не постоје ограничења на великим рекама, на језеру Ијсселмеер, отвореном каналу у Зееланду, и у приобаљу.
На каналима и језерима брзина је ограничена на 5 -9 чворова.


« Poslednja izmena: 21, 08, 2017, 19:25:42 posle podne LSI »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6509
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #1 poslato: 21, 08, 2017, 19:35:49 posle podne »
Да допуним мало текст о регистрацији у Холандији:

У Холандији се могу регистровати сва пловила дужине од 1 до 100 метара.

•   Није потребно достављати потврду о плаћеном ПДВ.
•   Цена регистрације од 350 евра је најнижа у ЕУ
•   Све се заврши за 3-5 дана
•   Не плаћа се годишња такса за регистрацију
•   Нема техничког прегледа
•   Регистрација је призната у многим земљама које нису чланице ЕУ

Ако изаберете поступак Лаке регистрације, ваше пловило биће регистровано код Холандског министарства инфраструктуре и заштите животне средине али неће бити уписано у земљишни регистар.

Ако регистрацију вршите посредством Yacht Registration Holland-а можете користити адресу агенције као своју домицилну адресу. То је урачунато у цену услуге агенције.

Van mreže Ljuba

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #2 poslato: 21, 08, 2017, 19:37:20 posle podne »
...У Холандији се региструју сва пловила дужа од 15 м која могу пловити брзином већом од 20 km/h којима може управљати само особа са дозволом за управљање пловилом. Могу се регистровати и краћа пловила али није обавезно.
...Није потребна никаква дозвола за скипера који управља пловилом краћим од 15 м и које не може половити брзином већом од 20 km/h.

Ovde je početak i kraj priče.

Na mreži DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1170
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #3 poslato: 21, 08, 2017, 19:39:42 posle podne »
Zox,
Da li postoji bilo koi segment u kome se Srbija moze porediti sa Holandijom?
Da uporedimo slobodu: narkomanije, prostitucije, GMO, ...?
Porediti babe i zabe... ccc


Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1539
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #4 poslato: 21, 08, 2017, 20:33:19 posle podne »
Sve ovo navedeno je slično po postupku i troskovima registracije plovila i LLC firme (dormant firma ili ti po naški d.o.o.) i udrugim zemljama (Britanska Kaledonija,Malta, Delawere....).
Da bi se plovilo sa stranom zastavom koristilo u našoj zemlji morate ispuniti sledeće uslove koje trazi kapetanija:
- da ste vlasnik te firme i da imate ovlaćenje na originalnom jeziku overeno kod njihovog notara i prevedeno kod našeg sudskog tumača
- da plovilo ima važeću registraciju te zemlje,
- da imate i drzavljanstvo te države ili minimum dokaz o boravku u toj zemlji izdat od nadležnih organa te zemlje
- ugovor sa nekom marinom u Srbiji
- obavezno osiguranje za minimum 3 meseca
- tek onda vam kapetanija izdaje rešenje na 1 mesec (može i na nekoliko meseci) i plaćate taksu oko 7.000 din/mes
- plovilo mora jednom u 3 god (negde se pominje i nakon 6 meseci) da napusti naše vode i ponovo uplovi (može i na prikolici ako je manjih gabarita)
- mora se voditi stalno spisak posade koja uvek mora biti u istom sastavu na plovilu kada naidje kontrola (plovilo sa stranom zastavom ima status strane teritorije, svako napuštanje plovila i iskrcavanje je prekršaj za carinu i graničnu policiju. Ako se neko ukrca na strano plovilo bez znanja policije i nije u spisku posade isto ste u ozbiljnom prekršaju, brod se može zapleniti do okončanja postupka, 2 su trnutno zaplenili u jednoj velikoj marini na Dunavu).
 KADA JEDNOG DANA REŠITE DA GA PREBACITE NA SRPSKU ZASTAVU IMATE GLAVNI POROBLEM: CARINSKI POSTUPAK  I DOKAZIVANJE POREKLA PLOVILA.

Lično sam više godina koristio gore navedene pogodnosti ali zbog sve strože kontrole posada i plovila, u poslednje vreme, prebacih moje plovilo pre neki da sa Delawere na našu zastavu. 6589
« Poslednja izmena: 21, 08, 2017, 21:11:49 posle podne Misha D »
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1874
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Veličina: 8,6
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #5 poslato: 21, 08, 2017, 20:42:08 posle podne »
Zox,
Da li postoji bilo koi segment u kome se Srbija moze porediti sa Holandijom?
Da uporedimo slobodu: narkomanije, prostitucije, GMO, ...?
Porediti babe i zabe... ccc

Постоји, постоји, нпр. ватерполо, кошарка..... И даље, где бре у Холандији можеш да запалиш ватру и испечеш прасе или јагње, или бар 15-ак кила роштиља? Ено оног нашег јадника у Канади (није Холандија ал исто је то) оће да стрпају у затвор јер је у дворишту своје куће пекаопаприке за ајвар. Еј бре нема нигде овакве наше лепе Србије, још само мало да је артикулишемо по пар питања, ма рај земаљски.  rolleye  flasica  dodo

Na mreži DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1170
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #6 poslato: 21, 08, 2017, 20:50:50 posle podne »
Srso Prijatelju,
Ma razumes ti mene...

Misha D
Hvala...
Vrlo poucan post za one koji hoce da razumeju...

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1874
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • MANTRA
  • Brod tip: čelični kabinaš
  • Veličina: 8,6
Према чланку из домаћих новина, не сећам се којих, од пре пар дана, човек је у дворишту своје куће у металном бурету запалио ватру и испекао паприке за ајвар. Неко од комшија га је пријавио, дошли ватрогасци, полиција и инспекција, и звизнули му кривичну пријаву због наводног паљења ватре на отвореном зашта је по њиховом закону предвиђена казна затвора до једне године.    kuku

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1549
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 6 metara
Sve je to lepo, bilo bi još lepše kad bi neko od nautičara koji znaju sve te evrpske zakone o nautici, možda, imali vremena i strpljenja da iskombinuju nekoliko ili prevedu jedan od tih zakona koji je povoljan i možda bi se mogao primeniti kod nas, pa da onda guramo koliko možemo da se primene kod nas.
Bilo bi lepo da se manji čamci, recimo do 10 metara, koji služe stvarno za sport i rekreaciju, koji ne prelaze odredjenu brzinu  i kod nas ne registruju, ili registruju jednom, ili sa minimalnim taksama ili ...
Bilo bi lepo, ali da li je to samo utopija, možda bi ipak trebalo pokušati. Ne sumnjam da u nautici ima dosta obrazovanih ljudi koji poznaju, pravo, ekonomiju, propise koji bi to dobro tehnički odradili. Verovatno je to ranije i probano, ali kako kažu uporni uspevaju, ako se bude dovoljno dosadan i uporan možda i naša birokratija popusti.

Na mreži DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1170
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Mileta, upravo to sto si napisao...

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 853
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Narval 960
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 9,6m
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #10 poslato: 22, 08, 2017, 10:44:59 pre podne »
Nikada u nasoj zemlji neki od nameta nisu smanjeni. I kad jesu prividno, kao onda kad su smanjeni za velike snage a povecani  za male snage motora sto je na digitron gledano u stvari povecanje ukupne mase jer je prosirena osnovica na veci broj camaca. Placacemo mi sve to i jos se sutati u dupe ako nam i ovo ne povecaju. Smesno je da camac  od 5,5 m sa motorom 25 ks plati 200 € godisnje registraciju. Naravno s porezom na LUXUZ. I dalje postoje ljudi oji ce takav namet "braniti" kako treba. Lepo je Basara to rekao..."malo nas je al smo govna"
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1549
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #11 poslato: 22, 08, 2017, 13:06:58 posle podne »
Pre izvesnog vremena negde na forumu sam pročitao da je neko predlagao da se osnuje UDRUŽENJE GRADJANA od nautičara. Nisam posle video šta se sa tim desilo. Ako nije, može li se to ponovo aktivirati pa da se malo ozbiljnije prihvatimo svijetlog oružja i borimo za bolje uslove, koji nisu ništa posebno, osim da budu makar približni i povoljniji za nas kao što je u nekim drugim državama.

Van mreže markus

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 71
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #12 poslato: 22, 08, 2017, 14:25:51 posle podne »
Kapetan je pokrenuo temu: "RESTART - Udruzenje Gradjana Moja Ladja", koja je imala pristalica, ali i protivnika (?)

Pročitaj komentare, sve je tu.

Lično sam sa to da se pokuša nešto, makar i ne uspelo, ALI SE POKUŠALO!. A ovako samo sedimo, pišemo i kukamo kako nas nautičare niko ne sluša ni ne uvažava naše opravdane zahteve ili primedbe na postojeće zakone i propise. To smo mi.
Ploviti se mora...

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1549
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #13 poslato: 22, 08, 2017, 14:34:49 posle podne »
Tačno samo pišemo i kukamo, I ja kao i ZOX sam saglasan da se aktivira Kapetan sa Udruženjem Gradjana, i odmah se učlanjujem. Znam da Kapetan trenutno nije baš aktivan na Frumu, ima obaveza na svom rancu. Nadam se da će nam se brzo priključiti, pa da krenemo napred, pa kako nam bude :)

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6509
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Како то други раде? Регистрација у иностранству
« Odgovor #14 poslato: 22, 08, 2017, 14:36:33 posle podne »
Милета, има ова тема на форуму: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,792.msg11142.html#msg11142

Активност је започета 2009. године и све је изгледало као да идемо у добром правцу, а онда смо дошли до тога да треба платити књиговођу (симболичан износ, колико се сећам, наћи ћеш већ негде у тексту) и требало је уплатити "чланарину" да би скупили новац за регистрацију...

Ту смо стали.

Онда је негде почетком ове (или је то било крајем прошле) године опет неко започео размишљања на ту тему.
После неколико размењених порука, опет је све замрло.

Идеја није нова; идеја је добра. Знамо да је то нешто што би било лепо урадити па пробати да променимо нешто, да нешто покушамо да урадимо за нас. Међутим, као да сви имамо "змију у џепу" кад треба нешто платити. И чини ми се да ни то није оно најгоре. Скупило би се пар људи да дају паре - није то ништа тако скупо.  Већи је проблем што неко треба да се прихвати обавезе и одговорности. Изгледа као да имамо генетску мутацију по том питању која се зове: "Може ли то да буде неко други?" или "А што ја?"

Ако тај проблем превазиђемо, биће и удружења грађана. Процедура сад није компликова - одлука о оснивању, оснивачки акт, уплаћена такса, изабран председник, благајник, регистрација код АПР-а, ПИБ, банка и рачун, књиговођа... и то је све. За највише месец дана све готово (уверен сам да може и за десет дана - већ имамо сачињене одлују и оснивачки акт - треба их прегледати и можда дотерати, треба изабрати овлашћено лице које ће заступати и представљати Удружење).

Од тренутка почетка рада форума регистровало се 2648 чланова. Од тог броја, неки су отишли, неки нису активни, нисам сигуран да ли грешим али не верујем да нас има више од 100 који смо "активни" (види се то по порукама али нисам радио статистику). Мислим да је то мала група, која чак и кад би се међу нама нашли људи спремни да се ангажују, не би могла да "прикупи" довољно потписа за било коју иницијативу пред државним органима.

Можда ово што сам написао делује песимистички? Само сам покушао да ти реално прикажем ситуацију како је ја видим. Ја нисам песимиста, а при том сам, и поред одмаклих година, и даље у души идеалиста и, чини ми се, "ухватио бих се у коштац" с нашим властима, али треба нас више, много више...

Погледај, потражи... размисли.