Autor Tema: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice  (Pročitano 31905 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #30 poslato: 17, 08, 2017, 15:44:08 posle podne »
Ja u opste nisam siguran da je ovo plovilo moguce odraditi principom "sam svoj majstor", vec da je ovo slucaj za iskusnog majstora, koji dobro zna svoj posao...

Van mreže yopatami

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 116
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #31 poslato: 17, 08, 2017, 20:39:20 posle podne »
Jedino ispravno.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #32 poslato: 17, 08, 2017, 21:09:09 posle podne »
Ovo nije ništo specijalno osim sto ima posla za dva zivota da se dovede u red...Light prijmer pa kit iz hemeplovog progama sto je vec netko naveo....Kad dodje na zadovoljavajucu ravninu onda se cijelo korito izvana zatvara da se zastiti od prodora vode do tog kita. Osobno bih to odradio jednim slojem high proteckta i dva sloja prajmera prije samog lakiranja....zavrsni lak poliuretanski...hempel ili iz neke mješaone...Cijeli proces je jednostavan samo se covjek naradi jer treba dobra rotaciona slajferica i dobra ruka za gitovanje. Sve ostalo...poput nanosenja gelcoata, odnosno topcoata u kucnoj radinosti i prvi put na ovu povrsinu je preriskantno...A odnijeti nekom da to odradi sigurno uz mateijal i ruke bi bilo po meni poprilično novaca...

Van mreže Aleksandar.

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #33 poslato: 17, 08, 2017, 22:06:38 posle podne »
Ovo nije ništo specijalno osim sto ima posla za dva zivota da se dovede u red..@Light prijmer pa kit iz hemeplovog progama sto je vec netko naveo....Kad dodje na zadovoljavajucu ravninu onda se cijelo korito izvana zatvara da se zastiti od prodora vode do tog kita. Osobno bih to odradio jednim slojem high proteckta i dva sloja prajmera prije samog lakiranja....zavrsni lak poliuretanski...hempel ili iz neke mješaone...Cijeli proces je jednostavan samo se covjek naradi jer treba dobra rotaciona slajferica i dobra ruka za gitovanje. Sve ostalo...poput nanosenja gelcoata, odnosno topcoata u kucnoj radinosti i prvi put na ovu povrsinu je preriskantno...A odnijeti nekom da to odradi sigurno uz mateijal i ruke bi bilo po meni poprilično novaca...
Znači neće smetati što sam započeo sa fiber poliester gitom? Odmah u ovakvom stanju prvo prajmer pa epoxy kit i naravno posle dve ruke  pa na kraju lak. Nije problem alat, imam ga pravog za ovo, a imam i iskustva oko gitovanja po stanu, radio sam i par auta, ali brod nikad do sad. Nema oštre ivice, korito je oblo dužine oko 9 metara, najširi deo je oko 2,5 m sa sve kobilicom koja je 1.5m.

Van mreže Aleksandar.

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #34 poslato: 17, 08, 2017, 22:10:05 posle podne »
Sekira me i još gruboća šmirgle. Mislim da sa 150-200 pre prajmera, a posle gitovanja, da li treba da se prešmirgla ceo prajmer za 2. i 3. ruku ili može direktno  bez šmirglanja cele površine prajmera?

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #35 poslato: 17, 08, 2017, 22:44:49 posle podne »
A postoje dva načina farbanja čamca, jedan je šprica i kompresor a drugi je valjkom. Za kompresor sve komponente moraju spricom, znaci oba puta prajmer pa lak...nije potrebno cijelu povrsinu detaljno , dovoljno je da poravnas necistoce koje ce se nakupiti na mokar prajmer...Kod smirglanja kita, letva je osnova kad budes ravnao...da izbjegnes rupe koje ces naciniti dlanom. Druga opcija je malim mačkom...kod mene su to moher mačci i ako imas malo smisla tim načinom se da boja izraditi do tog stadija da izleda odlično. Pogledaj malo na youtubu i taj nacin jer bi ti on uveliko smanjio posao. Macak ipak pokriva puno nepravilnosti koje ostaje iza tebe dok obradjujes kit

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #36 poslato: 17, 08, 2017, 22:47:48 posle podne »
I da napomenem jos nesto, Kod mene trgovine koje prodaju boju, tj mjesaone za autoindustriju rade i epoxy prajmer...dosta slične kvalitete kao lihgt prajmer od hempela...i njega mogu tonirati  isto kao i zavrsni lak. Zasto ti to govorim...kod ovakvih situacija gdje je prajmer iste boje kao i lak, kasnije ce se manje vidjeti ostecenja poput ogrebotina i slično...pa se raspitaj da li imas i tu mogucnost

Van mreže Aleksandar.

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #37 poslato: 18, 08, 2017, 10:15:23 pre podne »
Mislio sam prvu ruku valjkom i pa posle kompresorom. Imam ga 200l bure, daje 8 bari nije problem, jak je. Na kraju antialgin isto valjkom.
Ponovo pitam: Nije li problem što sam prvo radio fiber poliester gitom?

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #38 poslato: 18, 08, 2017, 13:56:41 posle podne »
Ako prvu ruku nansese valjkom...kasnije upotreba kompresora samo ce dovesti da se neravnine vide još više....ako krenes valjkom zavrsi valjkom...
Nije problem ako taj kit kvalitetno zatvoris da ne dolazi u dodir s vodom...pomocu prajmera i high protecta

Van mreže Aleksandar.

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #39 poslato: 18, 08, 2017, 14:02:22 posle podne »
To se podrazumeva da će biti dobro zaštićen od vode.

Još jedno pitanje: da li direktno preko body fiber gita mogu da nanesem hempelov epoxy filer ili je neophodno da se nanese pre toga sloj light praimer-a?
Izvinjavam se, ali svaki savet mi je od velike koristi. sha

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #40 poslato: 18, 08, 2017, 21:44:40 posle podne »
ja bih preko poliestera obavezno prvo primer,pa onda epoksi.
sad videh ovo,neverovatno kakva steta.
ja sam svoju jedrilicu radio hempelovim programom.sve kako treba.primer dva sloja,pa posle zavsna boja 2 sloja.radio sam sam pripremu,a farbar mi je nanosio boju spricanjem.to je ispalo odlicno,brod je kao nov,na kraju sam dodao pruge od kvalitetne folije,,,ja sam to sve radio iz kozmetickih razloga,nisam imao neka ostecenja.
da sam sad u toj situaciji ne bih farbao brod,vec bih odneo kod pajika.pajnik yacht. mislim da on jedini radi zelkot sa spoljne strane kod nas i to ispada ok.kontaktirajte ga obavezno i neka vam da ponudu.
ovo sa farbom je ok.lepo izgleda,ali je farba jako tanka u odnosu na zelkot i nema dovoljnu tvrdocu.pa cete morati sa brodom da budete jako pazljivi.
npr. ako je bokobran vezan za pristan, a ne za brod,kako se inace radi,za jednu noce ce struganje bokobrana o brod da osteti farbu,ako je mol betonski obavezno je staviti prvo neko platno na bok broda,pa tek onda bokobran inace pesak iz betona ostaje na bokobranu i za cas osteti farbu.
zelkot je ne ovakve stvari otporniji,a i nanosi se u debelon sloju,pa se ispoliraju ostecenj.
ako radite hempel,podvodni deo obavezno sa vise slijeva epoksy primera 3-4 pa onda antivegetativna boja,koja samo stiti od algi i slicnih napasti,a ne od vode.
ne znam koji je ovo brod,al je izgleda zelkot debeo dosta i velika steta sto je ostecen.verovarno bi dobro poliranje sa manjim reparacijama zelkota na ostecenim mestima brod izgledao kao nov.
za palubu posle farbanja nanesite neku protivkliznu povrsinu.ili lepite neke materijale namenjene za to ili nanesite neke protivklizne premaze.npr. 
onaj hempelov stakleni prah koji se mesa sa bojom pa kao bude protivklizno, ne valja nista.samo se hvata prljavstina i ne moze da se opere.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #41 poslato: 18, 08, 2017, 21:56:24 posle podne »
poskidajte svu opremu sa palube.ove ograde,vinceve,prozore,sve sto se nalazi na palubi,vrata,nosac jarbola.
vinceve rasturite ocistite,podmazete (postoji mast bas za to,niposto ova za automobil).bitve ograde i slicno na poliranje,a ramove prozora ili eloksacija ili farbanje.kad zavrsite farbanje palube,opremu kad vracate ispod sipate siku,onu za nautiku,otpornu na so i uv. ovo se obavezno radi kad se vec farba paluba,ovako cete da osigurate da vam voda ne ulazi u jedrilicu,kisnica,stari brodovi boluju od toga,a ako prolazi i malo vode unistava unutrasnjost jedrilice,posebno ako ima dosta drveta unutra,a ova garant ima.

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #42 poslato: 18, 08, 2017, 22:02:42 posle podne »
sredjivanje stare jedrilice je ogroman posao.to je isplativo samo ako se bas voli i uziva u svemu tome.ovi radovi u startu treba da se urade najbolje moguce,da se ne bi posle vracali na to,kasnije se bas uziva.svake godine se dokupi po neki deo opreme i nesto sredi.
koja je ovo jedrilica ?

Van mreže Aleksandar.

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 28
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #43 poslato: 18, 08, 2017, 23:16:16 posle podne »
Ovo je Deerberg Amethyst 27 1970 god.

Da li bi moglo eventualno da se predje, da se izlaminira površina gde je gelcout oštećen sa jednim jačim rowigom? Pa preko toga prajmer pa epoxy git, pa ponovo prajmer pa PU lak?

Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 525
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Odg: Popravke posle idijoTskog brušenja jedrilice
« Odgovor #44 poslato: 19, 08, 2017, 02:13:17 pre podne »
Jedino ako je negde bas mnogo ostecen,cini mi se da ovako nema potrebe..obavezno neka duza daska za smirglanje.da se ne bi videle rupe kasnije.
Odlicna jedrilica.svidja mi se sto je to gornja granica za transport na prikolici,a nema one vodene balaste i slicno,nego je prava jedrilica,kojom se bez problema moze ploviti i na jacem moru.cini mi se da ima neki spojler pozadi.