Autor Tema: MONSTRUMI SREDNJE KLASE - Novi E-TEC G2  (Pročitano 4084 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
MONSTRUMI SREDNJE KLASE - Novi E-TEC G2
« poslato: 08, 08, 2017, 21:50:04 posle podne »
MONSTRUMI SREDNJE KLASE

Drugi talas Evinruda E-TEC G2 vanbrodskih motora je tu i preuzima srednju klasu.

Ole Evinrud bi se užasnuo kad bi video ono što sam ja posmatrao s doka na jezeru Okauče, nedaleko od Milvokija. Na istom tom jezeru 110 godina ranije ponudio se da svojim čamcem na vesla odnese svojoj verenici kutiju sladoleda. Kako je bilo 32 oC, rezultat se mogao predvideti. Zamislio se kako da popravi situaciju i 1909. postao je prvi čovek koji je na tržište uspešno izneo jedan vanbrodski motor. Razvijao je neverovatnih 1,5 KS. Da je mogao da stane uz mene 107 godina kasnije, video bi E-TEC G2 od 150 KS. Deluje četvrtasto, čiste montaže i izmenljivih bočnih i gornjeg panela, i tačno je 100 puta snažniji od originalnog Evinruda. Ko je za čokoladu?

Pitanje težina

Pre nekoliko godina, Evinrud je uveo u svet nautike svoju prvu generaciju E-TEC G2 motora s direktnim ubrizgavanjem, s dva takta, koji je koristio 3,4 l V-6 platformu da bi generisao 200 do 300 KS.  Za 2017. godinu, verzija porodice G2 donosi unapređenu tehnologiju za klasu 150 do 200 KS nešto manje verzije od 2,7 l koja razvija istu snagu i ostale osobine kao original. Za razliku od četvorotaktnih motora koji svi imaju redno postavlјene cilindre na platformi, E-TEC G2 modeli 150, 150 H.O., 175 i 200 su u bloku V-6 motora, kao njihov malo veći brat od 300 KS. Veći blok poništava prednost manje težine dvotaktnih motora. Najlakši od 150 KS je Merkjuri 150 4T, težak 206,38 kg, u poređenju s Evinrodom poslednje generacije na novoj platformi, koji je težak 224,98 kg.

Evinrud i dalјe nudi prethodnu generaciju E-TEC 150 KS (takođe i V-6), koji je značajno lakši, sa svojih 189,60 kg. Razlika, na papiru, još je više naglašena kod većih snaga nove G2 porodice, zbog integrisanog upravlјačkog sistema s dinamičkom snagom (Dynamic Power Steering), koji još povećava težinu. Verzija od 2,7 l verzije G2 200 teška je 240,43 kg, što je samo 3,18 kg manje od 300 KS E-TEC G2 u većem bloku. Deo razloga za povećanu težinu G2 150 do 200 je što koristi isti masivni SLX menjač kao G2 300 model i uklјučuje i težinu ugrađenog rezervoara za ulјe.

 

Specifikacija:

Tip: V-6, direktno ubrizgavanje dva takta
Zapremina: 2.7L WOT Range 5000-6000 o/min
Težina: 150 KS 496 lbs (224,98 kg) 20 in. (50,8 cm) osovina
Prenosni odnos: 2,17:1 
Cena: $16.170


Performanse:

Testirano sa: Ranger 1850MS Reata
Vreme do glisiranja: 2.4 sec.
0-30 mph (0-48,28 km/h): 5,8 sec.
Maksimalna brzina: 48.4 mph (77,89 km/h)
Decibela: @ na leru 64 dBA
Krstarenje: 30.6 mph/4000 rpm/86 dBA    (49,25 km/h/4000 o/min/86 dBA)
Maksimalne vrednosti: 48.4 mph/6000 rpm/96 dBA  (77,25 km/h /6000 o/min/96 dBA)


Pritisni dugme „Opusti se“ (Easy Button)

G2 porodica od 150 do 200KS s direktnim ubrizgavanjem i dva takta ima brojne osobine prilagođene korisniku, uklјučujući „drajv-baj-vajer“ (drive-by wire) sistem elektronskog prenosa i karburacije, koji je miran i primetno tih. Mnogi vlasnici čamaca ne znaju kako da podese trim; srećom, Evinrudov i-Trim izvlači odgovor iz jednačine, i to nije opcija kao na drugim vanbrodskim motorima a auto-trim sistemima. Kad se karburator zaguši, automatski podesi trim da odgovara brzini čamca, što pobolјšava performanse i smanjuje potrošnju.

Evinrud nudi vlasnicima lak predlog. Nema razrađivanja i nema održavanja u prvih pet godina ili posle 500 sati, šta se pre desi. Jedan od iritirajućih momenata kod održavanja motora je što se ne zna stanje ulјa u menjaču, sem ako vlasnik ne odluči da  polomi plombu na poklopcu za punjenje, čime gubi pravo na garanciju. G2 to rešava s prozirnim rezervoarom za ulјe menjača. Tu je i samopodešavanje za zimsko mirovanje. Vlasnici bi mogli da nikad više ne vide prodavca, osim ako ne požele da promene obojene bočne i gornji panel. Gornji panel se uklanja da bi napunili ogroman tri-galonski (11,36 l) rezervoar koji se nalazi unutar plašta; u njega staje dovolјno ulјa za 50 sati rada. Evinrud je jedini brend vanbrodskih motora koji ima magnetni alternator, tako da nema kaiša ili lanca za podešavanje – ili da puknu.

Neviđene prednosti E-TEC G2 150 uklјučuju efikasno podešavanje sagorevanja, snažan SLX menjač i unapređeni modul za upravlјanje motorom.


Snaga lјudima

E-TEC-ov slojevit RPM način sagorevanja daje ogroman potisak. Testirao sam ga na raznim čamcima, uklјučujući i Ranger 1850MS Reata, porodični čamac za pecanje s više karakteristika, i na, pontonu s tri cevi srednjih dimenzija, SunChaser Classic 8522 SG. Oba su glisirala za 2,4 sekunde. Odgovor karburatora bio je sjajan, a Rendžer je postigao 48,28 km/h za 5,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 77,89 km/h. Maksimalna brzina pontona SanČejser bila je 58,91 km/h. Kao dvotaktaš, G2 ima starinski zvuk koji podseća na dane iz prošlosti ali je tiši od ranijih generacija Evinruda. Uz WOT (Wide Open Throttle – pri punom gasu) na Rendžeru je izmerena buka od 96, dok je na pontonu bila nešto manja, 95, što je u oba slučaja svega nekoliko decibela više nego kod uporedivih četvorotaktnih motora.

Garancija za G2 je najduža u ovom poslu, s pet godina za motor i neograničenu garanciju protiv korozije, ali Evinrud je ponudio i posebnu do kraja marta 2017. S njom, kupci su dobili deset godina pokrivene troškove iznad $50 za popravke posle pete godine.

Napomene:
Tekst i slike u celosti preuzete iz časopisa "BoatingWorld"
Preveo: Lazar Stanojević
« Poslednja izmena: 11, 08, 2017, 09:51:56 pre podne LSI »