Autor Tema: Registracija samogradnje  (Pročitano 30987 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #60 poslato: 20, 09, 2017, 00:36:12 pre podne »
Možda ja nisam pratio fabulu radnje ali nisi ni ti. Već sam naveo da su, tamo negde do Marta važila "stara" pravila, dosta nas ušlo je u neki oblik samogradnje a onda su se preko noći uslovi promenili. Mnogo poštenije bi bilo da je dat neki rok do kada važi "staro" pa da se prema tome i ravnamo a ne ovako iznenada. Za mene ni po jada, za tu kadicu ću se već nekako snaći (ionako mi služi kao pomoćni čamac) ali šta ćemo sa onima koji su ušli u ozbiljnije projekte, već uložili značajna sredstva?

A na kraju će biti kao i sa nelegalno izgrađenim objektima, kada vide da sve stoji, para od novih upisa/registracija nema e onda će dati rok za legalizaciju po principu kao i za objekte, daj 100e i gotov posao. Ne mogu se tek tako uterivati Evropska pravila u narodu koga nema pas za šta da ujede, odnosno mogu ali rezultat će biti jako mršav pa i kontraproduktivan. To je isto kao da dresiraš magare da ne jede, taman ga naučiš a ono crkne.

Van mreže Mornar u kanalu

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 260
  • www.mojaladja.com
    • Микротонер
  • Brod tip: Бродотехника
  • Veličina: 5,5x2,5
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #61 poslato: 20, 09, 2017, 07:50:30 pre podne »
Мене интересује шта се догађа ако промениш димензије пловила за које имаш пловидбену дозволу пошто видим да већина људи надограђује неке платформе .Знам да се шпирун и неке мање платформе не рачунају у димензије пловила али сам видео и неке спојлере како неки зову задњу платформу које су рађене у стаклопластици не баш малих димензија . Да ли и за то треба пројекат , очигледно је рецимо да више није рецимо 6,5 м него 7,5 дужине или ако промениш ширину трупа надоградњом .

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1826
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #62 poslato: 20, 09, 2017, 08:08:23 pre podne »
Dobro pitanje Mornar. Ja nameravam u narednom periodu da pravim neku platformu na pasari, sad još nisam odlučio da li će biti od inoxa ili stakloplastike, pa me isto zanima da li se prilikom registracije to računa kao ukupna dužina čamca ili dodata krmena platforma ne ulazi u mere. Za špirun sam već čuo da tolerišu i ne računaju u mere.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #63 poslato: 20, 09, 2017, 08:48:59 pre podne »
Koliko znam da se platforma od inox-a ne računa u dužinu čamca (sem kad neki prodaju čamac pa je računaju da bi čamac na papiru izgledao duži), ali platforma kao ja što sam radio bi trebalo da se računa.

Pošto nam čamce još uvek prilikom registracije niko ne zagleda i ne meri, neću ništa da čačkam. Po pravilu bi trebalo prijaviti promenu kapetaniji, što ću na kraju možda i da uradim, ukoliko nije preveliko cimanje.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #64 poslato: 20, 09, 2017, 09:16:17 pre podne »
Tako me zanima kako je ova problematika resena u Crnoj Gori, gledam ove godine i ne verujem svojim ocima sta vidim. Katamaran za prevoz putnika, napravljen od glisera tako sto je korito iseceno uzduz a zatin produzeno za jos toliko. Na tak nacin dobijena dva plovka, izmedju postavljena paluba na dva nivo, brat bratu vidjao sam i po jedno 50 putnika na tome.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #65 poslato: 20, 09, 2017, 09:37:20 pre podne »
"LOA"...ili ti duzina preko svega za plovilo se racuna od krajnje fiksne tacke na pramcu do krajnje fiksne tacke na krmi racunajuci i fiksne gumene stitnike itd...platforme,spiruni,merdevine,ograde,nosaci sidra itd koje se sklapaju ili uvlace racunaju se kad se sklope u najmanju meru...Zanikiki ako te ne pitaju nista nista i ne preduzimaj...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #66 poslato: 20, 09, 2017, 09:52:18 pre podne »
Možda ja nisam pratio fabulu radnje ali nisi ni ti. Već sam naveo da su, tamo negde do Marta važila "stara" pravila, dosta nas ušlo je u neki oblik samogradnje a onda su se preko noći uslovi promenili. Mnogo poštenije bi bilo da je dat neki rok do kada važi "staro" pa da se prema tome i ravnamo a ne ovako iznenada. Za mene ni po jada, za tu kadicu ću se već nekako snaći (ionako mi služi kao pomoćni čamac) ali šta ćemo sa onima koji su ušli u ozbiljnije projekte, već uložili značajna sredstva?


Ovo mi se jako dopalo: "neki oblik samogradnje"...  thumbup dodajem u rečnik... i mogao bih da se složim delimično pod uslovom da je "staro" bilo zasnovano na propisima a ne na izvrdavanju propisa (znaš ono: majstor ne da račun, ne plati porezu, dva svedoka slažu i tako to)...

A na kraju će biti kao i sa nelegalno izgrađenim objektima, kada vide da sve stoji, para od novih upisa/registracija nema e onda će dati rok za legalizaciju po principu kao i za objekte, daj 100e i gotov posao. Ne mogu se tek tako uterivati Evropska pravila u narodu koga nema pas za šta da ujede, odnosno mogu ali rezultat će biti jako mršav pa i kontraproduktivan. To je isto kao da dresiraš magare da ne jede, taman ga naučiš a ono crkne.

Ovo je druga stvar koja mi se dopala: za svega par dana si od pobornika evropske prakse i regulative, beskompromisnog poštovaoca holandske drušvene prakse, prešao u tabor naroda koga nema pas za šta da ujede... a to već znači da diskusija nije bila zaludna.
A istina će biti negde na sredini između ta dva, proces je svakako bolan (traje već dosta vremena a i trajaće). Za utehu je da nisu pocrkala ni slovačka, mađarska, rumunska ili bugarska magarad koju pre trdeset godina nije imao pas za šta da ujede, a pomalo razočaravajuće je da za trideset godina i nisu baš dosegli holandsku društvenu praksu, možda se tek približili...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #67 poslato: 20, 09, 2017, 10:05:37 pre podne »
Мене интересује шта се догађа ако промениш димензије пловила за које имаш пловидбену дозволу пошто видим да већина људи надограђује неке платформе .Знам да се шпирун и неке мање платформе не рачунају у димензије пловила али сам видео и неке спојлере како неки зову задњу платформу које су рађене у стаклопластици не баш малих димензија . Да ли и за то треба пројекат , очигледно је рецимо да више није рецимо 6,5 м него 7,5 дужине или ако промениш ширину трупа надоградњом .

Zavisi tačno šta pitaš:
- ako je pitanje šta se događa u praksi, onda je odgovor "ništa", ako ti sam ne prijaviš i zatražiš "promenu tehničkoh podataka" (jer nećeš da se cimaš, da plaćaš taksu, da praviš dokumentaciju) Kapetanije su blage, popustljive i zato nesistematične u vršenju tehničkog nadzora (pregleda), i nikom ništa... verovatno do neke buduće forsirane primene makar sadašnjih propisa, kada ćemo svi pljuvati "lopovi", "tajkuni", "derikože" i tako to.

- ako je pitanje "šta ako baš želim da upišem promene, u praksi" onda prilikom registracije napomeneš da si uradio to i to i kapetani još uvek najčešće samo sprovedu promenu bez da te ubiju procedurom.

- ako je pitanje kako bi trebalo po sadašnjim propisima koji se uglavnom ne primenjuju, onda bi trebalo sprovoditi postupak kao kod samogradnje: prijaviš prepravke, doneses neke crteže, uardi se nadzor i overa, i izvrši se ta "promena tehničkih podataka" u upisniku.

- može biti i pitanje kako će to da izgleda na putu ka evropskoj uniji, al onda bih otvorio još dva nivoa dubiozne rasprave pa preskačem...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #68 poslato: 20, 09, 2017, 10:27:52 pre podne »
Mornar...konkretno na mikrotoncu bilo kakve promene spoljnjih dimenzija plovila izlazis iz svih merila mikroklase...
   Mileta produzenjem pasare spojlerom izlazis iz registracije za plovila do 5m...mislim da bi ti zadnji spojler vise znacio nego sto ces platiti nesto vise za registraciju...
      Nosac za sidro sto je prelazio preko pramca 25cm na kumovom brodu prilikom registracije su upisali u plovidbenu u povecanu duzinu plovila...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Mornar u kanalu

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 260
  • www.mojaladja.com
    • Микротонер
  • Brod tip: Бродотехника
  • Veličina: 5,5x2,5
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #69 poslato: 20, 09, 2017, 11:45:11 pre podne »
Znam da promena tih dimenzija znači izlazak iz klase mikrotonera ja sam već izašao iz te klase jer su mi i jarbol i površina jedara van te klase ali me ne zanima jer se ne takmičim . Elem spoljne dimenzije se i ne moraju preći ( mislim dužina i širina ) ali bi opet nadogradnjom moglo da se izmene dimenzije čamca , jedrilice , broda kako god , recimo širina trupa konkretno na mikrotoneru može da prati najširi deo na bokovima broda skroz do krme . Isto može da se uradi i do pramca što bi zahtevalo kompletnu zamenu oplate na trupu sem na bokovima  , znači dimenzije bi ostale a nadvodje bi bilo dosta šire . Neću sad zalaziti u detalje kostruisanja i izrade mene zanima šta bi tražili na registraciji  jer je u okvirima mera  koje su navedene u plovidbenoj dozvoli a opet bi se očigledno videlo da nije kao ostali mikrotoneri . Što se tiče bezbednosti  vi možete kupiti kantu koja ima plovidbenu dozvolu   njom potpuno legalno izaći na neko manje nevreme gde može da se raspadne i potone pa nikom ništa jer nisam siguran da bilo ko gleda u kavom stanju su plovila . Recimo i da hoće svi imaju unutra neke zidne i podne obloge pa ne može da se vidi i da li je negde nešto loše , ja moram najbolje da znam u kakvom stanju je moje plovilo i da ne dodjem u pogibeljnu situaciju sa mojim lošim konstrukcijama i inovacijama .

Van mreže Ogi

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 1
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #70 poslato: 05, 12, 2017, 14:24:27 posle podne »
Pozdrav drugari. Temu sam pročitao ali idalje mi je nejasno oko registracije samogradnje. Ćale ima u planu kupovinu nekog čamca sa kabinom, činimi se duž 8,5m, ali čamac je bez ijednog papira. Prvo smo čuli da je sve to moguće obaviti po principu "dva svedoka". Da bismo bolje proverili pozvali smo kapetaniju Beograd i rečeno nam je da sve to više ne važi i da su sada mnogo rigorozniji. Za početak je neophodan tehnički crtež koji će overiti neka ovlašćena firma.
Mene zanima da li neko ima primer tog crteža, pošto sam načuo da se radi u AutoCad-u?

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #71 poslato: 05, 12, 2017, 15:02:52 posle podne »
Nisam siguran da li ce to moci da se registruje.
 Idi u kapetaniju, bez njihovog uputstva nista ne preduzimaj.
Svi sada pokusavaju da se otarase neregistrovane samogradnje 7645218764198
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #72 poslato: 05, 12, 2017, 16:16:31 posle podne »
Realno kad vidis sta se pojavljuje po oglasima zaista skapiras da se mora uvesti neki red, e sada ko i sve kod nas, ima plovila koja su ok a nece moci da se registruju a ima i opsnih koja su po starom sistemu registrovana. I dalje van Beograda a i u bgd 90% plovila nije registrovano. Splavovi su posebna prica, recimo pored splava Srbija vode je nesto sto verovatno nije bilo nikad registrovano a ima barem 250 kvadrata, lazi se 10 metara od njih, izmedju brankovog i tramvajskog mosta

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1557
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #73 poslato: 05, 12, 2017, 17:11:15 posle podne »
Ocigledno je da u ovom momentu Kaetanije ne rade po nekom utvrdjenom pravilniku (ako ima takav),  posto je u svakoj Kapetaniji razlicito... Negde se samogradnja moze registrovati po starom, negde traze crtez i projekat od brodskog inzenjera,negde...
Mislim da je krajnje vreme da se to usaglasi i da se tacno zna sta je potrebno za registraciju bilo kog plovila...
A 100% se slazem sa ovim sto je broker975fx napisao. Neki red je potrebno uvesti, pa bilo kako bilo...

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1557
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #74 poslato: 05, 12, 2017, 19:32:20 posle podne »
Samo da pitam: sta li su svedocila ta dva svedoka kod registracije samogradnje?
PS
Ovo ne pitam zbog Zox-ovog posta, jer njegove postove duze od 4 recenice i ne citam, posto odmah znam o cemu ce da pise, a ta tematika me u opste ne interesuje  56568