Autor Tema: Registracija samogradnje  (Pročitano 30929 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #45 poslato: 04, 09, 2017, 19:53:42 posle podne »
To za 5god. je bilo oduvek, bar koliko ja znam i to nije sporno.
Sporno je to da su jednostavno suspendovali samogradnju tamo negde s proleća i do danas ni abera.

Majstori iz Prova decenijama prave drvene čamce na osnovu generacijskog iskustva (prevozili Karađorđa i ustanike pored ostalog) i sada treba da im se nametne nekakva birokratija, planovi, istisnina...aman ljudi čujete li vi sebe?!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #46 poslato: 04, 09, 2017, 22:44:36 posle podne »
upravo to sto kaze Terca...postoji pravilnik i tako treba da se radi...kontrola u toku gradnje je potrebna da se ne bi se razlikovalo plovilo od projekta koji su odobrili...znaci snovne dimenzije duzina sirina itd...izracuna na par rebara moment otpora proveri konstrukciju i limove da li je sve u skladu sa projektom i ako jeste daljnju registraciju plovila (oprema,motor itd) preuzima nadlezna kapetanija i vozas ga min 5 god...
      to sto majstori iz prova prave tradicionalne camce je ok i treba tako i treba da se cuva tradicija...jedina razlika je u tome sto kad su prevozili ustanike nisu stavljali motore od 10-20ks...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #47 poslato: 04, 09, 2017, 23:44:05 posle podne »
U svetu, samogradnjom se smatra izrada plovila u kucnim uslovima (od kanua i kajaka do jedrilica i motornih brodova duzih od 10m)  izgradjenih po projektima. Ti projekti nisu nikakav ,,bauk" iako ih izradjuju brodogradjevinski inzenjeri u firmama registrovanim za tu vrstu delatnosti. Projekti su u svakom smislu prilagodjeni amaterskoj gradnji a tako izgradjena plovila zadovoljavaju sve norne sigurnosti, kvaliteta i estetike.
Na internetu se mogu pronaci desetine firmi koje prodaju planove za samogradnju svih vrsta plovila. Prosecna cena plana je 70-80$. To je minimalan  iznos u odnosu na vrednost plovila koje se izgradi.
Velika vecina planova se odnosi na gradnju sa vodootpornim sperom, epoksidnom smolom i fiberglas platnom jer je to najracionalnije. Mnogo manje ima projekata za rad sa celikom i aluminijumom a nisam video ni jedan za stakloplastiku, verovatno zbog neracionalnosti. Stakloplastika se najvise koristi u seriskoj(industriskoj) proizvodnji plovila.
Naravno da se samogadnja plovila mora prijaviti nadleznoj ustanovii koja vrsi nadzor nad izgradnjom. Posle zavrsetka izgradnje, sledi formalnost registracije, ukolliko je sve uradjeno po planu.
Tako bi trebalo biti i kod nas.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #48 poslato: 06, 09, 2017, 08:59:54 pre podne »
Pozdrav,

Kakva je razlika izmedju fabrike koja pravi plovila po planu i firme koja je isto tako registrovana kao i ta fabrika i isto pravi camce po planu? Nema razlike, u tome svemu, samogradnja se gasi. Ovo sto ce se sada moci registrovati nije samogradnja vec rad MALIH fabrika koje su registrovane isto kao i te velike koje imaju serijsku proizvodnju. Ukoliko je u pitanju firma koja radi po projektu i koja je registrovana za tu delatnost, tada ona ne pravi samogradnju..

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #49 poslato: 06, 09, 2017, 09:55:57 pre podne »
Управо о томе се и ради.

Самоградња је нешто друго од оног што већина нас овде ради.
Самоградња је оно што ради ЗоранТ - од нацрта до резања, заваривања и опремања пловила.

Већина нас то не уме и не може и обратимо се неким мајсторским радионицама. Е, те радионице су те мале фабрике о којима пише Драјви.

Само што то код нас у Србији нико не раздваја, па је све у истом кошу.

Мислим да смо у овој теми бацили мало више светла на читаву ову ствар.

Јасно је да је држава ту област уредила донекле као што се то уређује и у иностранству - да је потребан одговарајући пројекат, да је потребно пријавити самоградњу, да је потребан надзор у току изградње, да је потребан преглед, баждарење и после свега регистрација - све то треба да обезбеди сигурност приликом коришћења пловила.
Сад већина нас који то нисмо знали, знамо да постоји правилник о самоградњи и мислим да је то важно.

Наш је проблем што бисмо ми да сами нешто смислимо и да нам то ураде мајстори (неки са мање, а неки са више  искуства) да би нас то коштало што мање.

Други наш проблем је наш закон по ком се региструју сва пловила дужа од 3 метра (а и краћа ако имају свој погон), док се у неким земљама пловила краћа од 15 метара не морају регистровати.
Даље, ми морамо да обнављамо регистрацију сваке године, а други то или раде на две, три или више година или имају трајне регистрације. Али то је већ једна друга прича...

Да закључим, самоградња не мора да се угаси уколико смо спремни да испоштујемо прописану процедуру. А мајсторске радионице ће и даље правити чамце као и до сада, док их држава својим надзором не натера да то раде онако како раде регистрована бродоградилишта, у складу са нормама.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #50 poslato: 06, 09, 2017, 10:27:41 pre podne »
Nerazumne ideje, postupci i propisi u vezi samogradnje su sasvim mogući u današnjoj Srbiji.
U drugim zemljama to nije tako. Tamo je zakonska regulativa posvećena unapređenju nautike u kojoj samogradnja ima svoje mesto i podređena interesima građana. Pogledajte forum.woodenboat.com, www.boote-forum.de i druge.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #51 poslato: 06, 09, 2017, 13:41:17 posle podne »
Opet ste se namah raspucali oko teme, a bez da ste se prethodno informisali detaljno.

Sve što je pisano je vazano za samogradnju, danas u Srbiji, a slično je i drugde. Obratite pažnju: samogradnja nije kad sami švajsujete, turpijate, lepite i šta-ti-ja-znam, nego kad se odlučite za gradnju broda/čamca, jednog jedinog, za sopstvene potrebe. U tom slučaju VI (A NE MAJSTOR KOJI ĆE DA ŠVAJSUJE i ŠTA GOD I KOJI JE ĐAVO ZA TE ČAMCE VEĆ 30 GODINA) prijavite gradnju, VI predajete nacrt ko god da ga je izradio i on vam se overava, zatim sledi neki nadzor, i VI LIČNO dobijete svedočanstvo o gradnji, svog, jednog jedinog brodića, koji mora ostati VAŠ narednih 5 godina. Pri tom, možete imati pomoćnika majstora koji brusa brusal'com ili buša bušal'com i gradi čamce na ovaj ili onaj način već 30 godina.

Tehnička regulativa koja se odnosi na čamce koje proizvođači stavljaju na tržište (to već NIJE samogradnja, a proizvode ih najčešće serijski ali i pojedinačno da bi ih neko kupio, npr u Srbiji, ili u Holandiji, svejedno) je kod nas u procesu transformacije, i to UPRAVO IZ RAZLOGA DA SE IZJEDNAČI SA "drugim zemljama", "civiliziovanim svetom", "onim tamo što lepo dočekuju ekonomske migrante", "tamo gde se lepo živi" itd. kako god to zvali, a zbog osnovnog principa EU, a to je slobodan protok robe, kapitala i usluga. Za taj slučaj ne može da važi "to je prihvatio srpski registar" jer registri mogu imati potpuno različita pravila i mogu da ih menjaju svojevoljno, a osim toga pojedinačne države više nemaju "svevideće oko i organe " koje će umesto učesnika na tržištu određivati šta je dobro i lepo a šta ne i preuzimati potpunu odgovornost na sebe za kvalitet i bezbednost (to važi za sve oblasti, osim hrane, lekova i slično). Zato će biti primenjivano tehničko zakonodavstvo  tzv. "novog pristupa" gde sam već pokazao koji je krovni propis, Direktiva za rekreativna plovila 94/25/EC , imate to na srpskom institutu za standardizaciju  http://www.iss.rs/rs/standard/directive.php?directive_id=112, i ta direktiva se poziva dalje na primenu tehničkih standarda, harmonizovanih tj usaglašenih među članicama EU... evo i spiska tih dokumenata http://www.iss.rs/rs/standard/index.php?directive_id=112 .
Kao što vidite, dokumenta su usvojena (ima tome već 7-8 godina), zarad brzine većina njih je usvojena na engleskom jezku sa naslovnom stranom na srpskom jer bi samo prevođenje standarda za sve tehničke oblasti odnelo nekoliko života.
Struktura ovih propisa je tako podeljena (direktive usvajaju parlamenti a pozivaju se na pod-dokumnta/standarde) da omogući da tehnička lica, stručna lica, mogu efikasnije da menjaju standarde, mere i vrednosti, a da ne moraju vlade, političari, skupštine, svake zemlje pojedinačno da usvajaju posebno svaku izmenu jednog sveobuhvatnog Pravilnika, tj da se omogući i praćenje nekakvog tehnološkog napretka...

E ONDA: proizvođač za svoj čamac napravi tzv. tehnički fajl, izvrši neophodna merenja u imenovanim laboratorijama u skladu sa propisima, priloži ih, kategoriše plovilo za oblast plovidbe- ograničenja, i izda deklaraciju o usaglešenosti sa tehničkim propisima (stavi CE oznaku), kojom pokaže da da preduzeo sve razumne postupke u vezi s bezbednosti upotrebe, ali i preuzme odgovornost za to... i onda nacionalni registri, širom EU, moraju da prihvataju takve dokumente, po tzv. "pretpostavki o usklađenosti", i tada neki holanđanin, npr. Van Der Terca može da ode i da kupi u radnji (bez obzira ovde ili tamo) i potom registruje npr. drveni čamac majstora iz Prova sa motorom od 45 KS (a mora da ga registruje jer to može da piči 20km/h)... Napominjem: ovo se odnosi isključivo na plovila za rekreaciju, i to na ona koja se ne prave u samogradnji, nego ih proizvode pravna lica ili preduzetnici sa ciljem stavljanja na tržište tj. prodaju, a budući da smo poželeli da imamo jedinstveno tržište sa "civilizovanim svetom" onda to znači da napravljeno mora da bude ok ne samo za srpsko već i za neka druga tržišta, koja slabije pamte Karađorđa i ustanike...

Tu ću da se zaustavim, ovu temu ne treba bogaljiti sa narazumevanjem registara i registracije, upisa prava i modelima po pojedinim državama... Sve u svemu: SAMOGRADNJA SE NE GASI, onoliko koliko nije ugašena u drugim državama.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #52 poslato: 06, 09, 2017, 21:11:17 posle podne »
... i tada neki holanđanin, npr. Van Der Terca može da ode i da kupi u radnji (bez obzira ovde ili tamo) i potom registruje npr. drveni čamac majstora iz Prova sa motorom od 45 KS (a mora da ga registruje jer to može da piči 20km/h)...

Što će reći, ne mora da ga registruje ako okači motor s kojim ne može da piči >20km/h?

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #53 poslato: 11, 09, 2017, 16:52:24 posle podne »
... i tada neki holanđanin, npr. Van Der Terca može da ode i da kupi u radnji (bez obzira ovde ili tamo) i potom registruje npr. drveni čamac majstora iz Prova sa motorom od 45 KS (a mora da ga registruje jer to može da piči 20km/h)...

Što će reći, ne mora da ga registruje ako okači motor s kojim ne može da piči >20km/h?

Uzdržavam se da dam najkraći odgovor na ovo pitanje, jer je cela prepiska hejterski inspirisana, a ljudi pokušavaju da prostoproširenim maksimama objasne čitave pravne okvire, i u ovoj u drugih par povezanih otvorenih tema... ne biva to tako.

Pa evo (iako deo pripada ovde a deo u paralelne teme): zaista, ako Van der Terca neće prevoziti Karađorđa i ustanike, niti će se kao preduzetnik obavljati privredni ribolov ili bilo koju drugu privrednu delatnost... ukoliko je čamac kraći od 15m i ne može da razvije brzinu veću od 20km/h onda u Holandiji NIJE obavezan upis u upisnik (čitaj registracija).

Kada je to ipak obavezno: recimo da on želi da plovi van Holandije, ili želi da vije holandsku zastavu, ili želi da ugradi radio stanicu, ili želi da lupi taj čamac na kredit (ukoliko je sam čamac sredstvo obezbeđenja) ili lizing, ili želi da ga kasko osigura jer je čamac vredan, ili želi da ga osigura od štete prema trećem licu (ako to zahteva marina gde se privezuje radi odricanja svoje odgovornosti), ili ako želi da ga proda nekom van Holandije i da mu olakša postupak...

Suština je u sledećem: upisom u Upisnik se identifikuje čamac (dobije ime ili oznaku), i uloži se Svedočanstvo o sposobnosti za plovidbu... bla, bla... ali se u Upisnik upisuju i važna prava, od kojih na prvo mesto stavljam pravo svojine. SAMO NA OSNOVU UPISNIKA za neko plovilo mežete reći ko mu je vlasnik, i kod nas, i u postojbini dobrog starog Van der Terce, a i drugde.

I ONDA: u Holandiji je društvena praksa takva da ima čamaca više nego stanovnika, i onih koji vrede nešto (spram stepena materijalnog blagostanja)  i onih koji ne vrede, i precizna i potpuna administracija prevazilazi racionalnu opravdanost, i onda kažu ljudi: ako smatrate da za vaše plovilo ne morate da se brinete ni u smislu prava svojine, neće to raditi niko za vas, kao što ne radi recimo ni za bicikle, ni kod nas (pa onda kad neko klepi bicikl policija i ne izlazi na teren nego samo „evidentira prijavljenu krađu“ jer se vrednost smatra malom...).

Zato tamo nije kažnjivo da plovite bez plovidbene dozvole (ukoliko plovite goreopisanom vrstom čamca). U realnosti, ne mali procenat čamaca JESTE upisan u Upisnik (registrovan) opet zbog gorenapisane motivacije. Obratite pažnju: ako nije kažnjivo za Van der Tercu da tera čamac bez plovidbene dozvole, onda nije kažnjivo ni za Van der Ljubu, koji teorijski može da sedne u isti čamac i da vozi, a da nije ni pitao van der Tercu... a ako ga zaustavi policija, čamac nije registrovan, ne može da mu se utvrdi vlasništvo, ni da li ga je on ukrao... Ja sam poprilično uveren da za razliku od Van der Terce, svaki Tercoje Tercić u Srbiji bi ipak dan danas ipak radije imao u ruci dokaz o vlasništvu, iako je broj krađa plovećih objekata realno mali.
Dodatno, nigde nisam naišao na podatak da izvesna količina kradenih motora iz Srbije završi švercovano u Holandiji, a za obrnut slučaj jesam, i taj podatak ne bi trebalo zanemariti.

U tom smislu redovne kontrole rečne policije i pregled isprava može da se smatra i preventivom (jer ja lično i očekujem da policija uhvati onoga ko plovi mojim čamcem a da mu ja nisam dao i plovidbenu...), samo je važno da se to zaista i radi, stalno i sistematski. I opet, i policajac koji vas zaustavi jednom ili dvaput prepoznaće vas i neće bez potrebe smarati ni sebe ni vas.
Toliko o Upisniku, i registraciji. Nisam stekao utisak da to toliko smeta ljudima koliko troškovi koji su u vezi sa tim, a opet troškovi registracije (takse i prihod kapetanije) su relativno mali. Većinom problem izaziva iznos koji se plaća na osnovu Zakona o porezu na upotrebu dobara, još ga zovu i porez na luksuz i to može da bude tema, a opet nije baš laka niti je lako prepisati šta stoji u nekom propisu u nekoj tamo Holandiji (i tamo se plaćaju porezi, takse... i recimo jedan deo toga uđe u cenu litre benzina koja je 1,7 evra po litri iako je osnovna cena kao i kod nas (reda 60-70 dinara) a ne pada mi na pamet da kažem kako ovi naši lopurde imaju niske namete na gorivo već sad...).
O tom porezu su ljudi pisali i u ovoj temi ali se preko tih postova lako preskoči... a suština je da je zbog slabe snage da se porez naplati, on promenjen u „superhik zakon“ kojim se otima od siromašnih da bi se nadoknadilli novci koju imućniji/moćniji izbegnu da plate, takve primere imate i među nama i to je posebna tema...

Evo i još  jedan primer o prepisivanju propisa: bez obzira da li mu je čamac registrovan ili ne (ICP), imao dozvolu ili ne (ICC), u Holandiji van der Terca na njemu mora imati štampani primerak almanaha o vodenom saobraćaju, ima dve knjige, izdaje ih ANWB (Dutch touring club) jednu parnom godinom a drugu neparnom... i prva sadrži propise o unutrašnjoj plovidbi, a druga mape, radna vremena i režime rada plovnih puteva... svaka košta dvadesetak evra (tako je bio daleke 2013.) i nije dozvoljeno koristiti kopije, mora najnoviji original (iako moram i da kažem da mene niko nije zaustavljao i proveravao tamo).
 Pogledajte http://www.bookharbour.com/almanacs/anwb-wateralmanak-deel-1/

To je mehanizam kojim se npr u Holandiji obezbeđuje da Van der Terca ne može da kaže „pa ja nisam ni obučen za plovidbu, niti moram da imam dozvolu, i otkud ja da znam da moram noću na čamcu da imam neka svetla...“ Realno, njegovi troškovi samo zbog tih knjižica su  veći od onih koje ima njegov daleki rođak Tercoje Tercić za svoj UMČ u Srbiji, i siguran sam da bi ovaj dobio nervni slom kada bi takav propis neko ovde doneo, a da ne napominjem ko bi se tu kome i koliko ugradio.

I sad slatkiš za kraj: zapravo, neko je i doneo sličan propis ugledajući se na ko zna koga, srećom ublažen, tj svaki čamac s kabinom mora imati štampanu kopiju „Uredbe o uslovima  za plovidbu i pravilima plovidbe na unutrašnjim vodama“, ili makar sredstva koja omogućavaju da joj se pristupi u elektronskom obliku (na internetu) u razumnom vremenu.

Član 15. http://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/Uredba%20o%20uslovima%20za%20plovidbu%20i%20pravilima%20plovidbe%20na%20unutra%C5%A1njim%20vodama.pdf

Pa da pripupitam: ko od vas nosi odgovarajući broj Službenog lista sa sobom kad ide na pecanje?  Realno toliko je besmisleno da ni policajci nisu nikog zaj***vali zbog toga iako bi mogli.

Aj uzdravlje...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #54 poslato: 11, 09, 2017, 18:02:02 posle podne »

Uzdržavam se da dam najkraći odgovor na ovo pitanje, jer je cela prepiska hejterski inspirisana, a ljudi pokušavaju da prostoproširenim maksimama objasne čitave pravne okvire, i u ovoj u drugih par povezanih otvorenih tema... ne biva to tako.

Pa evo (iako deo pripada ovde a deo u paralelne teme): zaista, ako Van der Terca neće prevoziti Karađorđa i ustanike, niti će se kao preduzetnik obavljati privredni ribolov ili bilo koju drugu privrednu delatnost... ukoliko je čamac kraći od 15m i ne može da razvije brzinu veću od 20km/h onda u Holandiji NIJE obavezan upis u upisnik (čitaj registracija)...

Takvih koji neće prevoziti Karađorđa i ustanike (niti obavljati gore navedene delatnosti) na ovom forumu (a i drugim forumima) nas je 99%, nama čamac služi za REKREACIJU pre svega, uostalom tako piše i u plovidbenoj dozvoli.
Mislim da se u ovoj diskusiji provlače nekoliko zabluda, pre svega mi gotovo svi imamo ČAMCE a ne brodove, plovilo do 15m je čamac pa se treba držati te terminologije.
Dalje, u suštini niko ne bi imao ništa protiv registracije da se to nije pretvorilo u OTIMAČINU novca od ljudi na ime famoznog poreza na luksuz, kao što si lepo primetio dalje u tvom tekstu, sa takvim pristupom države obesmišljen je sistem registracije a ljudi naterani na kojekakve pravne vratolomije ne bi li se toga nekako oslobodili.


Suština je u sledećem: upisom u Upisnik se identifikuje čamac (dobije ime ili oznaku), i uloži se Svedočanstvo o sposobnosti za plovidbu... bla, bla... ali se u Upisnik upisuju i važna prava, od kojih na prvo mesto stavljam pravo svojine. SAMO NA OSNOVU UPISNIKA za neko plovilo možete reći ko mu je vlasnik, i kod nas, i u postojbini dobrog starog Van der Terce, a i drugde...

Što se ove tvrdnje tiče, na ovom linku je dato mišljenje od strane HPi Verification Services a u vezi sertifikacije.
http://www.eucertification.com/faq/does-a-home-build-boat-need-a-ce-mark

...pa tamo negde stoji i ovo:
"If you are a home builder, identifying the point of completion and formally recording it is very important. Insurance certificates, registration documents, berthing receipts etc. are all useful evidence."

Dakle, i prijem na privez u marini (berthing receipts) može poslužiti kao dokaz kada je plovilo postalo operativno pa se samim tim lako može utvrditi i vlasnik. Naravno da je registracija najbolji dokaz ali nije i jedini.

Inače, što se tiče poređenja svojine nad biciklom i plovilom a u vezi nedopuštenog otuđenja imao sam slučaj kada mi je ukraden bicikl, krađu nisam prijavio baš zbog male vrednosti ali jednoga dana policija mi se pojavi na vratima sve sa lopovima koji su priznali krađu (pored ostalih) pa su mi dali podatke da ih tužim u građanskoj parnici.
Pretprosle godine masovno su kradeni bicikli na Karaburmi i jednoga dana lopovi pali i oštećeni građani su pozivani da dođu u policijski depo da identifikuju svoj bicikl.

Dakle, to što policija evidentira krađu ne znači da će odustati od potrage kao što i kada tragaju za kradenim registrovanim vozilima ne znači i da će ih pronaći.
« Poslednja izmena: 11, 09, 2017, 21:30:22 posle podne Ljuba »

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #55 poslato: 12, 09, 2017, 15:47:29 posle podne »


Suština je u sledećem: upisom u Upisnik se identifikuje čamac (dobije ime ili oznaku), i uloži se Svedočanstvo o sposobnosti za plovidbu... bla, bla... ali se u Upisnik upisuju i važna prava, od kojih na prvo mesto stavljam pravo svojine. SAMO NA OSNOVU UPISNIKA za neko plovilo možete reći ko mu je vlasnik, i kod nas, i u postojbini dobrog starog Van der Terce, a i drugde...

Što se ove tvrdnje tiče, na ovom linku je dato mišljenje od strane HPi Verification Services a u vezi sertifikacije.
http://www.eucertification.com/faq/does-a-home-build-boat-need-a-ce-mark

...pa tamo negde stoji i ovo:
"If you are a home builder, identifying the point of completion and formally recording it is very important. Insurance certificates, registration documents, berthing receipts etc. are all useful evidence."

Dakle, i prijem na privez u marini (berthing receipts) može poslužiti kao dokaz kada je plovilo postalo operativno pa se samim tim lako može utvrditi i vlasnik. Naravno da je registracija najbolji dokaz ali nije i jedini.


Opet ne budi lenj, pročitao sam ceo članak/stranicu, nekoliko puta i izdvojenu rečenicu, i prema mom poznavanju engleskog to što si izveo kao zaključak tamo ne piše, taj izdvojeni tekst se odnosi na načine kako se može utvrditi kada je istekao rok od 5 godina... ali nema smisla da se naterivamo oko engleskog.

Umesto toga, u forumaškom duhu, predlažem mentalni eksperiment, koji bi trebalo da pokaže principijelnost:
Znamo iz prepiske da si ti u posedu čamca za koji nemaš plovidbenu dozvolu, pokušao si, trenutno bezuspešno, da ga registruješ kao samogradnju, iako to nije izvorno slučaj.
Ako sad npr. Tercoje Tercić tebi (ili zapravo nekoj kapetaniji)  dostavi potvrdu o prijemu na privez takvog čamca na moju (ili bilo koju drugu, makar nepostojeću) marinu, recimo iz 2009., sa sve paragon blokom/računom/priznanicom, i da doda i račun na već požutelom papiru da ga je kupio davne 1996. godine od SZR "Moja Lađa" iz Batajnice, preduzetnik niko drugi nego Đorđije Petrović... podrazumeva se da je sve pečatirano na sve strane kakvih hoćeš pečatima i potpisima.. DA LI SE TI ONDA ZAISTA SLAŽEŠ DA JE ON DOKAZAO DA JE VLASNIK TOG ČAMCA i da li bi bio spreman da mu ga sa osmehom na licu vratiš (zapravo predaš) u posed?

Nadalje, da li se slažeš da bi kapetanija trebalo posle da ga upiše u upisnik i lukavog Tercoja kao vlasnika na osnovu tih i takvih papira (jer bi on naravno odmah posegao za tim)?
Da li zaista smatraš da bi takva regulativao bila optimalno rešenje?

Ostatak posta nije relevantan ni za temu, ni za diskusiju.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1556
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #56 poslato: 12, 09, 2017, 16:41:29 posle podne »
Misljena sam da se u ovoj temi otislo daleko u "gledanju iz svog dvorista", to jest kako da se pojedinacno spasemo ili registrujemo ovo ili ono... Jasno je da ce se na nasim prostorima koristiti sve sto je moguce i nemoguce da se dodje do krajnjeg cilja, u ovom slucaju legalizacije plovila, ma kakvo ono bilo.
Upravo iz tog razloga sam podrzao inicijativu da se formira udruzenje nauticara, da bi se na taj nacin izborili da dobijemo PRAVILA koja ce biti validna za sve i gde bi svako koji udje u proces samogradnje vrlo jasno znao sta ga ceka i koliko ce ga to kostati.
Naravno, cak i da ta inicijativa uspe, bice nezadovoljnih, koji ce kukati kako ih drzava dere, kako je skupo,...
Da, ako uspemo u inicijativi da postoje pravila -  tada ce svako unapred znati koliko sve  to kosta, pa nek se orjentise prema dzepu, pameti  i mogucnostima...

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1556
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #57 poslato: 12, 09, 2017, 18:43:02 posle podne »
Србистан је банана република и не може се мерити са Западном Европом која је увек 100 година испред како у законима, тако и у људској свести и размишљању, а то је пресудно. Једноставно су један "Level" изнад нас.
Kad si ubedjen da je tako, sta onda trazis ovde?
Ja sam slicno mislio kad sam bio mali, otisao u inostranstvo i vratio se posle 26 godina ... Sada necu ni da mrdnem, iz kako ga ti nazivas Srbistana.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #58 poslato: 14, 09, 2017, 20:59:38 posle podne »
...DA LI SE TI ONDA ZAISTA SLAŽEŠ DA JE ON DOKAZAO DA JE VLASNIK TOG ČAMCA i da li bi bio spreman da mu ga sa osmehom na licu vratiš (zapravo predaš) u posed?

Nadalje, da li se slažeš da bi kapetanija trebalo posle da ga upiše u upisnik i lukavog Tercoja kao vlasnika na osnovu tih i takvih papira (jer bi on naravno odmah posegao za tim)?
Da li zaista smatraš da bi takva regulativao bila optimalno rešenje?

Nisam najbolje shvatio šta je pisac hteo da kaže ali evo ti ovo: odprilike do Marta meseca ove godine upravo Kapetanija je registrovala samogradnju čamaca na osnovu izjave dva svedoka koji pod punom odgovornošću tvrde da je imenovani vlasnik tog čamca kojeg je izradio sa ličnim sredstvima i za svoj račun, prilagao se tehnički crtež sa svim potrebnim dimenzijama (u Pančevu su tražili obračun istisnine od strane tamo neke firme), zatim je sledio tehnički pregled od strane Kapetanije i to bi bilo to.

Tako je to išlo godinama a sada imamo nedefinisanu situaciju koja obećava da se razvije u prilično veliku komplikaciju tamo gde mu mesto nije.



Da li zaista misliš da je potrebno praviti opširne elaborate i angažovati stručnjake iz struke da bi se naširoko i nadugačko razmatralo da li objekat sa gornjeg crteža može/treba da se registruje?
Ako se okači motor hajd da kažemo da treba, traži se poreklo motora i to je u redu (zbog lopovluka) ali tehnički gledano, već pomenuti bicikl predstavlja svemirski brod za ovu kadicu, sastoji se od 100+ delova, inženjeri projektovali, fabrike proizvodile, majstori raznih profila učestvovali u izradi, eno ih u saobraćaju gde god se okreneš pa nikom ne pada na pamet da ih uteruje u registraciju (mada kako je krenulo ni to nije isključeno). Za razliku od bicikla, ovaj čamac se sastoji iz JEDNOG dela (tabla metala sečena po projektu pa sastavljana/varena) a ispravnost je vrlo lako utvrditi, napunimo ga vodom da preliva pa posmatramo da li će da potone. Ako komore izdrže, kraj priče.


Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #59 poslato: 18, 09, 2017, 17:31:30 posle podne »
...DA LI SE TI ONDA ZAISTA SLAŽEŠ DA JE ON DOKAZAO DA JE VLASNIK TOG ČAMCA i da li bi bio spreman da mu ga sa osmehom na licu vratiš (zapravo predaš) u posed?

Nadalje, da li se slažeš da bi kapetanija trebalo posle da ga upiše u upisnik i lukavog Tercoja kao vlasnika na osnovu tih i takvih papira (jer bi on naravno odmah posegao za tim)?
Da li zaista smatraš da bi takva regulativao bila optimalno rešenje?

Nisam najbolje shvatio šta je pisac hteo da kaže ali evo ti ovo: odprilike do Marta meseca ove godine upravo Kapetanija je registrovala samogradnju čamaca na osnovu izjave dva svedoka koji pod punom odgovornošću tvrde da je imenovani vlasnik tog čamca kojeg je izradio sa ličnim sredstvima i za svoj račun, prilagao se tehnički crtež sa svim potrebnim dimenzijama (u Pančevu su tražili obračun istisnine od strane tamo neke firme), zatim je sledio tehnički pregled od strane Kapetanije i to bi bilo to.

Tako je to išlo godinama a sada imamo nedefinisanu situaciju koja obećava da se razvije u prilično veliku komplikaciju tamo gde mu mesto nije.



Da li zaista misliš da je potrebno praviti opširne elaborate i angažovati stručnjake iz struke da bi se naširoko i nadugačko razmatralo da li objekat sa gornjeg crteža može/treba da se registruje?
Ako se okači motor hajd da kažemo da treba, traži se poreklo motora i to je u redu (zbog lopovluka) ali tehnički gledano, već pomenuti bicikl predstavlja svemirski brod za ovu kadicu, sastoji se od 100+ delova, inženjeri projektovali, fabrike proizvodile, majstori raznih profila učestvovali u izradi, eno ih u saobraćaju gde god se okreneš pa nikom ne pada na pamet da ih uteruje u registraciju (mada kako je krenulo ni to nije isključeno). Za razliku od bicikla, ovaj čamac se sastoji iz JEDNOG dela (tabla metala sečena po projektu pa sastavljana/varena) a ispravnost je vrlo lako utvrditi, napunimo ga vodom da preliva pa posmatramo da li će da potone. Ako komore izdrže, kraj priče.

Prošli smo dosta velik put u ovoj temi, da bismo se vratili na početak, kao da nisi pratio... da, naravno, svi znamo da je ranije postupak predviđen za samogradnju korišćen kao rupa kroz koju se legalizuju crni čamci i čamci "od majstora", sa sve dva svedoka... Već smo pokazali i da nije neophodno angažovati nikakve akreditovane stručnjake te da takvo šta i ne postoji... Potrebna dokumentacija je poznata i za samogradnju i za tipske čamce ... Pokazali smo i da je transformacija propisa u toku i da će u budućnosti biti drugačiji a sve zbog poravnavanja propisa sa EU koje si i sam poželeo u prepisci...
A to sve sad nije bitno jer izgleda da nisi čitao niti doživeo kao moguć izvor informacija.

Pa onda evo da ti kažem sta ja stvarno mislim-smatram: smatram da ti i nemaš problem sa državom i propisima nego sa majstorom od koga si kupio čamac. Smatram da kada si već kupio čamac od majstora, da je trebalo da ti pri isporuci preda i dokumentaciju koja je potrebna za registraciju (bez obzira koji su to dokumenti), kao i račun, koji je dokaz o poreklu za novi čamac. On to sve mora da zna, to mu je posao, on je majstor. Ovako umesto da uživaš kao gospodin čovek za svoje pare, ti pokušavaš da legalizuješ njegov rad i proizvod...

Ako si kupio polovni čamac, onda je trebalo da uzmeš rešenje o brisanju iz upisnika i rešena stvar.

A ako baš insistiraš da si ga sam pravio, onda se izvinjavam, onda je trebalo prvo da se obavestiš o propisima i da objaviš gradnju čamca u kapetaniji kada si počinjao...

U stvari, izvinjavam ti se što sam išta pisao, čini mi se da bezveze uznemiravam ljude, nije to meni bio cilj.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.