Autor Tema: Registracija samogradnje  (Pročitano 30911 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7042
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #30 poslato: 04, 09, 2017, 13:25:59 posle podne »
На ово што су написали Брокер и ЗоранТ, додао бих и да је све то регулисано низом закона и прописа који су мање или више усаглашени међусобно.

Све то прочитати - треба времена. Али ако неко одвоји време, да се то и разумети. Ево овде неколико извода из регулативе која се бави овом проблематиком:

ЗАКОН О ПЛОВИДБИ И ЛУКАМА НА УНУТРАШЊИМ ВОДАМА
("Сл. гласник РС", бр. 73/2010, 121/2012, 18/2015, 96/2015 - др. закон, 92/2016 и 104/2016 - др. закон)

Утврђивање способности чамца и пловећег тела за пловидбу и плутајућег објекта за плутање

Члан 123
Чамци и пловећа тела могу се користити у пловидби, односно плутајући објекти за плутање ако:
1) је утврђена њихова способност за пловидбу, односно плутање у погледу конструкције, пловних својстава, погонских и других уређаја и опреме, у складу са Техничким правилима за чамце, пловећа тела и плутајуће објекте;

Члан 124
Одредбе члана 123. овог закона не односе се на: спортске чамце без сопственог погона (веслачке чамце, кајаке, кануе, једрилице и слично) намењене такмичењу, чамце без сопственог погона који нису дужи од три метра, педолине, водене бицикле, даске и слична пловила, ако се њима не обавља привредна делатност.

Члан 125
Способност чамца и пловећег тела за пловидбу, односно плутајућег објекта за плутање утврђује се техничким надзором којим се утврђује да чамац, пловеће тело, односно плутајући објекат одговара захтевима Техничких правила за чамце, пловећа тела и плутајуће објекте.

Техничка правила из става 1. овог члана нарочито садрже:
2) техничке захтеве за градњу чамаца и плутајућих објеката;
3) техничке захтеве за баждарење, стабилитет, надвође, маневарску способност, способност одржавања на површини и плутање, труп, отворе на трупу, палуби и надграђу, продор воде, опрему на чамцу, мотор и простори за мотор, вентилацију, покретање ванбродског мотора, систем цевовода, електричне системе, кормиларски систем, противпожарну заштиту и спречавање загађивања;

Преглед може бити основни, редовни и ванредни.

Технички надзор и прегледе …, а чамаца и плутајућих објеката за спорт и разоноду и пловећих тела врши комисија коју образује министар на период од четири године.

После извршеног прегледа издаје се исправа о способности за пловидбу чамца и пловећег тела, односно исправа о способности за плутање плутајућег објекта.

За чамце и пловећа тела који су уписани у уписник, издаје се пловидбена дозвола са регистарским бројем за идентификацију са роком важења редовног прегледа.
За плутајући објекат који је уписан у уписник, издаје се плутајућа дозвола са регистарским бројем за идентификацију.
Министар прописује врсту и намену чамаца и плутајућих објеката, начин, поступак и садржину техничког надзора, као и начин, поступак, садржину и рокове вршења прегледа чамаца и пловећих тела, односно плутајућих објеката.
Министар утврђује Техничка правила за чамце, пловећа тела и плутајуће објекте.


ПРАВИЛНИК О УТВРЂИВАЊУ СПОСОБНОСТИ ЧАМАЦА И ПЛОВЕЋИХ ПОСТРОЈЕЊА ЗА ПЛОВИДБУ
("Сл. гласник РС", бр. 28/96)

ПРАВИЛНИК О УПИСНИКУ И ПЛОВИДБЕНОЈ ДОЗВОЛИ ЧАМАЦА И ПЛОВЕЋИХ ПОСТРОЈЕЊА
("Сл. гласник РС", бр. 111/2007, 29/2016 - др. правилник и 39/2016 - др. правилник)

Члан 8
Власник уз захтев за упис чамца, односно пловећег постројења подноси:
4) исправу о извршеном основном прегледу;
5) исправу о баждарењу за чамац, односно пловеће постројење;


ЗАКОН О ДРЖАВНОЈ ПРИПАДНОСТИ ПЛОВИЛА
(Сл. гласник РС бр. 10/13)
Основни текст на снази од 07/02/2013 , у примени од 07/02/2013

Уписници пловила у градњи
Члан 56.
(1) У уписнике пловила у градњи може се, на предлог власника брода, односно јахте, уписати брод, односно јахта која се гради у домаћем бродоградилишту.
(2) Одредбе става 1. овог члана сходно се примењују и на уписнике чамаца и плутајућих објеката у градњи.

Члан 158.
(1) Упис чамца, односно плутајућег објекта врши се на захтев власника чамца, односно плутајућег објекта.
(2) Захтев за упис чамца, односно плутајућег објекта у уписник, за упис промена или за брисање чамца, односно плутајућег објекта из уписника, власник подноси надлежној лучкој капетанији.
(3) Лучка капетанија доноси решење о упису чамца, односно плутајућег објекта у уписник чамаца и плутајућих објеката.
(4) Решење о упису из става 4. овог члана спроводи регистратор уписника у који се чамац, односно плутајући објекат уписује, а после спроведеног уписа у уписник регистратор у уписнику потписује да је спровео упис.
(5) Власник чамца, односно плутајућег објекта дужан је да пријави надлежној лучкој капетанији сваку промену података који се уносе у уписник у року од 30 дана од дана настанка промене.
(6) За уписе чамца или плутајућег објекта у уписник подносилац захтева плаћа републичку административну таксу.

Први упис чамца или плутајућег објекта
Члан 159.
(1) Власник уз захтев за први упис чамца, односно плутајућег објекта подноси:

4) исправу о извршеном основном прегледу;
5) исправу о баждарењу за чамац, односно плутајући објекат;
6) техничку документацију произвођача, ЕУ декларацију о усаглашености, ознаку, као и другу ЦЕ документацију потребну за стављање производа на тржиште која је прописана посебним прописом;
7) потврду о брисању чамца, односно плутајућег објекта из страног регистра (за чамац, односно плутајући објекат који су увезени из друге државе);
8) оверени препис полисе о закљученом обавезном осигурању, у складу са законом којим се уређује обавезно осигурање у саобраћају;
9) доказ о измиреним пореским обавезама које се односе на чамце, односно плутајуће објекте, у
складу са законом којим се уређују порези.
(2) Исправе из става 1. тачка 6) овог члана, подносе се само за чамце који су изграђени и стављају се на тржиште, односно уписују у уписник чамаца након ступања на снагу овог закона.
(3) Ако је поднет захтев за први упис чамца, односно плутајућег објекта, који се користе за сопствене потребе и који су грађени пре ступања на снагу овог закона, лучка капетанија ће пре вршења основног прегледа утврдити да ли чамац, односно плутајући објекат испуњава захтеве прописане одредбама техничких правила за чамце и плутајуће објекте којима се уређују поступци оцене усклађености пројекта и градње чамца и плутајућег објекта након изградње чамца или плутајућег објекта.

(5) Уз захтев за упис подносе се оригинали или оверене фотокопије докумената из става 1. овог члана.
(6) Исправе из става 1. тач. 1) и 2) овог члана којима се доказује право својине на чамцу, односно плутајућем објекту и погонском уређају, односно мотору, осим рачуна о куповини, морају бити оверене од стране органа надлежног за оверу потписа.

Члан 160.
(1) Власник чамца грађеног за сопствене потребе (самоградња) након ступања на снагу овог закона, не може тај чамац да ставља на тржиште у року од пет година од дана издавања сведочанства о градњи чамца или плутајућих објеката грађеног за сопствене потребе.
(2) Сведочанство о градњи чамца, односно плутајућег објекта грађеног за сопствене потребе издаје надлежна лучка капетанија, док за чамце и плутајуће објекте који су намењени за привредне сврхе сведочанство о градњи чамца, односно плутајућег објекта издаје Управа.
(3) Сведочанство о градњи чамца, односно плутајућег објекта грађеног за сопствене потребе издаје се под условом да власник поднесе надлежној лучкој капетанији техничку документацију којом се потврђује да је чамац, односно плутајући објекат изграђен у складу са техничким правилима за чамце и плутајуће објекте у делу који се односи на чамце и плутајуће објекте грађене за сопствене потребе, као и да је извршен надзор над градњом од стране надлежне лучке капетаније.

(5) Ако власник чамца грађеног за сопствене потребе из става 1. овог члана, ставља чамац на тржиште пре истека рока из става 1. овог члана, лучка капетанија, односно Управа извршиће ванредни преглед чамца у циљу утврђивања усклађености тог чамца са одредбама техничких правила којима се уређују поступци оцене усклађености пројекта и захтеви у односу на градњу чамца.


Ако сте читајући, стигли до овог дела, онда да кажем и следеће: све се своди да лучке капетаније имају важну улогу у поступку регистрације чамаца из самоградње. И ту долазимо до начина на који се наши закони схватају, тумаче и спроводе. Отуда у једној капетанији људи региструју чамце без већих проблема, док у другим не знају како да то ураде.

Закони су закони, спровођење је спровођење, ја бих овде изнео свој став.
Било би добро да свако ко одлучи да прави чамац добро прочита закон, да добро прочита шта пише у оним документима на које је ЗоранТ указао и да онда, поштујући пре свега захтеве безбедности, договори с мајстором који ће то радити шта мора да се уради и шта мора да се испоштује. Кад се тако чамац направи, наћи ће се начин да се упише у уписник.

Van mreže johnnyb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #31 poslato: 04, 09, 2017, 13:28:38 posle podne »
pa samogradnja kao sto joj samo ime kaze podrazumeva da sam pravis camac uz potrebnu pomoc po svom ili kupljenom projektu ili nacrtu naravno ogranoceno duzinom i deplasmanom...
Ovo je sustina, tacno u centar.

ovde je stvar kulture da smo svi najpametniji za sve...
Ne shvataju da ce im dobro projektovani brod biti bolji, stabiliniji, manje trositi, duze trajati...

kad cujem:
lim 4mm, je l' si ti lud?!
zgadi mi se. Svi bi da smanje, sto vise moze...
Ne shvataju da se brod ne pravi za jednu generaciju, on se pravi da traje.
Pa pogledajte holandske brodice koje su stare decenijama, a to im se ne primeti.
Ovde ga jednom ispeskiras i odmah je vec spreman za krpljenje...

Van mreže kruklindete

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 12
  • Pol: Muškarac
  • sailor peg
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #32 poslato: 04, 09, 2017, 13:38:44 posle podne »
Drago mi je da je diskusija krenula u smeru u kojem treba ovakva tema i da ide, zato je i moj prethodni odgovor bio onakve prirode, jer jednostavno na takve neke izjave se ne moze nikako drugacije odgovoriti.

Najcesci argument na temu da li treba da dipl.inz. brodogradnje da ucestvuje u procesu proizvodnje je "ja sam 10-20-30-xy godina pravim camce, cetiri table lima, svajs aparat i svi plove". Rekao bih nesto na to sta sve moze da plovi, ali mi elementarna kultura ne dozvoljava, pri tome to sto neko pravi xy godina nesto, to ne znaci da pravi ispravno. Slicna prica je sa V trupovima, debljinama limova i sl.

Nije poenta da to nesto plovi, vec KAKO plovi, a to KAKO plovi se uci u odredjenim institucijama, na razlicitim nivoima...od srednjoskolskog do doktorata.

морем плови, не боји се мина

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1556
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #33 poslato: 04, 09, 2017, 13:48:58 posle podne »
     ...na zalost min 70% registrovanih plovila-camaca iz samogradnje pa i neka iz profesionalne gradnje  ne bi zadovoljila ni osnovne uslove iz tog postojeceg pravilnika...
        srpska  samogradnja se svela na to da svaki bravar doda nesto svoje na tih par tabli koje sastavi i eto camca koji pluta...da ga pitas nesto o deplasmanu tezistu ili nedaj boze o stabilitetu za taj camac je gubljenje vremena...vari to covek za 150e i ofarba osnovnom...uradio ih puno...sa 10 ks ide lepo...to sto ti metalni camci zvone kao zvono kad se ugreju ili hlade nema veze...vrhunac je dodavanje kabina na korito koje jednostavno nije za to predvidjeno i kojekakvih prepravki,kojekakvih motora itd...
      ing brodogradnje za projekat,licencirani brodotraser,licencirani brodomonter,licencirani brodozavarivac...sve to je za profesionalnu brodogradnju...

Zoki, bravo za napisano! Na zalost, tacno tako izgleda situacija na vodi...
Ja razumem da ljudi gledaj kako da ustede, ali isto tako treba imati u vidu da je svako plovilo prevozno sredstvo i da MORA odgovarati odredjenim standardima i pravilima.
Verujem da ce se pravila o registraciji plovila iz samogradnje i dalje menjati, ali takodje se nadam da ce biti napravljen neki zakonski minimum kao uslov za registraciju. Pre svega iz bezbednosnih razloga !

Van mreže kruklindete

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 12
  • Pol: Muškarac
  • sailor peg
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #34 poslato: 04, 09, 2017, 14:12:10 posle podne »
Stanje na rekama je poprilicno ocajno, a sve je to logicna posledica podivljale samogradnje i bezakonja.
морем плови, не боји се мина

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #35 poslato: 04, 09, 2017, 14:53:47 posle podne »
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,15708.msg160110.html#msg160110

"У Холандији се региструју сва пловила дужа од 15 м која могу пловити брзином већом од 20 km/h којима може управљати само особа са дозволом за управљање пловилом. Могу се регистровати и краћа пловила али није обавезно."

Baš su zaostali ovi Holanđani.

Van mreže BataC

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 116
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #36 poslato: 04, 09, 2017, 14:54:08 posle podne »
 Samogradnja je samogradnja svuda u svetu i znaju se pravila registracije takvih plovila...Samo mi "Nebeski narod"moramo da izmisljamo nova pravila (Brodogradjevinski ing.ce biti potreban i registracija za dusek na naduvavanje)...Cini mi se da su protiv registracije samogradnje najvise oni koji ni ekser u zid ne znaju ukucati a za sve ostalo su najveci "strucnjaci"...

Van mreže vasa

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 66
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • No name
  • Brod tip: Rucna izrada
  • Marina: Kovin
  • Veličina: 12x2.8
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #37 poslato: 04, 09, 2017, 15:23:35 posle podne »
E to je bilo ovako u Martu ove godine.
Overa dva svedoka o samogradnji nije potrebna,dovoljno je overiti izjavu uz svoj potpis kod notara.
Veoma bitno u izjavi da navedete da ste vlasnik camca,jer ce u suprotnom smatrati izjavu ne vazecom jer se moze protumaciti da ste samogradnju radili za trece lice.
U Pancevu u ulici Maksima Gorkog 73 postoji firma koja radi projekat postojeceg plovila i izracunava istisninu.
Firma se zove BRODOMARKET D.O.O  063/8638577 SINISA lAZAROV DIREKTOR
Cena ove usluge je 1.000din. po duznom metru,plus jos neki dinar za ne znam sta(camac od 6m 7.400 din.)
Na sve to treba uraditi tehnicki pregled koji radi maticna kapetanija.
Znaci potrebno je: izjava dva svedoka ili ista ta izjava overena svojerucno(navesti da ste vlasnik)
Tehnicki pregled kapetanije
Tehnicki crtez i istisnina da se proracuna
Ja sam tako registrovao po novom u Pancevackoj kapetaniji.
Nadam se da sam Vam bar malo pomogao.

Van mreže johnnyb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #38 poslato: 04, 09, 2017, 15:45:09 posle podne »
Samogradnja je samogradnja svuda u svetu i znaju se pravila registracije takvih plovila...Samo mi "Nebeski narod"moramo da izmisljamo nova pravila (Brodogradjevinski ing.ce biti potreban i registracija za dusek na naduvavanje)...Cini mi se da su protiv registracije samogradnje najvise oni koji ni ekser u zid ne znaju ukucati a za sve ostalo su najveci "strucnjaci"...

Ali ta kolicina prezira prema skolovani(ji)ma od sebe u Srbiji...
Niko nije protiv samogradnje, ali moraju se postovati pravila.
Pokusaj sam da napravis auto, da vidis kako ces da ga registrujes bez posete Institutu na Masinskom fakultetu...

Vaso, hvala za info, ovo je dobro znati...

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #39 poslato: 04, 09, 2017, 15:51:43 posle podne »
Ne budi lenj, ja sam detaljno pročitao izvod koji je LSI kopirao... pa da rezimiramo jedno važno pitanje, da li li je neophodno da bravarska radionica angažuje na bilo koji način "sertifikovanog inženjera brodogradnje", šta god to značilo....nije neophodno.

Štaviše, reč sertifikovan, akreditovan itd je problematična, jer se taj atribut ne stiče osnovnim studijama, Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu ne izdaje takva priznanja, a ta sekcija/struka ne postoji ni u inženjerskoj komori Srbije... a verovatno neće ni postojati jer su tehnički propisi u vezi sa plovilima u procesu transformacije...da ne tupim bezveze ovde, predugačko je.

U pitanju je dakle bila patka, negativan stav proistekao iz opšte ozlojeđenosti, i o tome ne treba diskutovati.

Slično tome, netačan stav je da nisu poznata tehnička pravila za izgradnju čamaca kao i da nije poznata procedura, o tome je ZoranT napisao dosta dobar post i preduhitrio me, i o tome ne treba detaljisati previše. Pravila nisu nova, decenijama postoje, pitanje je samo da li smatramo da pravila struke kao i zakone koji se na njih oslanjaju treba poštovati ili ne.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #40 poslato: 04, 09, 2017, 16:01:45 posle podne »
Svugdje u svijetu je priznata samogradnja i više manje nigdje nije komplicirano da sam napraviš brod, čamac ili sta vec zelis. Recimo kod nas u Hr nema potrebe za nekim inzinjerima ...projektima, vec to napravis sam , nacrtas koliko si tehnicki pismen i to odneses u Kapetaniju i platis sve skupa oko 150 eura i kreces sa samogradnjom...Kod nas je samogradnja gdje piše da vlasnik" vecinu" posla odradi sam, ali za razliku od vas, jako tesko se moze registrirati vec napravljeno plovilo. U onih 150 eua su i plaćeni izlasci Kapetana na mjesto gdje se radi plovilo...to znaci da on dolazi da vidi i da slika poneke faze posla...Nije neko kruto pravilo ali dodje svakako...Koliko moze pomoci savjetom pomoci ce ali mislim da je najbitnije da vidi da ti to sam radis. Nadalje da vide da ti to nije 108 čamac u samogradnji ove godine....jer tad te teraju da otvoris firmu pa da napravis plovilo koje ces atestirati i onda prodavati taj unificirani model. I onda plati drzavi pdv i prijave za radnike pa radi koliko te volja...ali mora biti legalno...

Van mreže kruklindete

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 12
  • Pol: Muškarac
  • sailor peg
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #41 poslato: 04, 09, 2017, 16:24:26 posle podne »
pitanje samo, ko je pisao ta pravila prema kojima biste vi da pravite camce? koja je struka i koje je zvanje u pitanju?
морем плови, не боји се мина

Van mreže johnnyb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #42 poslato: 04, 09, 2017, 16:38:16 posle podne »
1. Sertifikovani/licencirani inzenjer brodogradnje ne postoji, ali sa razlogom... postoje odgovarajuca drustva, poznatija kao Registri, koja svojim pecatom garantuju da je plovilo uradjeno prema njihovim pravilima. Tu je i flag state... Duga tema za diskusiju...
2. Pravila za gradnju postoje i to je jedno, ali drugo je kako su se do sad pravili i registrovali camci, pogotovo bas u Pancevu...
3. Nije problem da neko bez inzenjera napravi sta hoce, ali da se strogo prate pravila, garantujem da nista od ovih kanti sto plovi ne bi bilo registrovano...
4. O tome da li je bolje da to nesto nacrta neki Zika na salveti ili da se neko ko se razume u forme i sl. mislim da ne treba ni diskutovati
5. I sad taj Zika napravi neki krs i to proda, camac se prevrne i podave se ljudi. Ko je odgovoran? Zika? Ne znam ja nista, ja sam registrovao. Kapetanija? Mi smo utvrdili da je prema projektu. A ko je projektovao i rekao: da, ovo je sigurno? Pa niko. Salveta...

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #43 poslato: 04, 09, 2017, 16:55:47 posle podne »
pitanje samo, ko je pisao ta pravila prema kojima biste vi da pravite camce? koja je struka i koje je zvanje u pitanju?

Aman, ne bih ja ni pravio ni crtao, pažljivije čitajte.

Pravila su definiše registar brodova, nekadašnji Jugoregistar a sadašnja Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, evo dokumenta http://uprava-brodova.gov.rs/sr_cir/pdf/pravila/DEO-16_Pravila_za_gradnju_camaca.pdf

To znači, šta god ja ili ma ko drugi u procesu samogradnje nacrtao, pre gradnje bi morao bi da proveri stručnjak iz registra, eventualno kapetanije, i da overi nacrt i vrši nadzor nad gradnjom... a da je lakše i bolje da nacrta neko stručan, to nije sporno... ali NIJE zakonom utvrđena obaveza da bravar angažuje "sertifikovanog inženjera brodogradnje" to i ne postoji.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #44 poslato: 04, 09, 2017, 17:09:44 posle podne »
1. Sertifikovani/licencirani inzenjer brodogradnje ne postoji, ali sa razlogom... postoje odgovarajuca drustva, poznatija kao Registri, koja svojim pecatom garantuju da je plovilo uradjeno prema njihovim pravilima. Tu je i flag state... Duga tema za diskusiju...
2. Pravila za gradnju postoje i to je jedno, ali drugo je kako su se do sad pravili i registrovali camci, pogotovo bas u Pancevu...
3. Nije problem da neko bez inzenjera napravi sta hoce, ali da se strogo prate pravila, garantujem da nista od ovih kanti sto plovi ne bi bilo registrovano...
4. O tome da li je bolje da to nesto nacrta neki Zika na salveti ili da se neko ko se razume u forme i sl. mislim da ne treba ni diskutovati
5. I sad taj Zika napravi neki krs i to proda, camac se prevrne i podave se ljudi. Ko je odgovoran? Zika? Ne znam ja nista, ja sam registrovao. Kapetanija? Mi smo utvrdili da je prema projektu. A ko je projektovao i rekao: da, ovo je sigurno? Pa niko. Salveta...

1. Tačno tako
2. Tačno tako, ne treba brkati teme
3. Uglavnom je tako, postoje izuzeci, ali opet ne treba brkati teme
4. Bez pogovora
5. Ako govorimo o samogradnji, onda Žika u procesu samogradnje ima overu stručnog lica iz registra i izvršen nadzor nad gradnjom (naravno akko se držimo propisa) a dodatno ne može da proda čamac u roku od 5 godina. Ako čamac ne potone za 5 godina, dok ga koristi isključivo Žika, smatra se da je i praksom dokazano da je plovilo korektno, i Žika može da ga proda. I to je tako ne samo kod nas (bar po propisima) nego u vasceloj Evropi, evo i teksta Direktive o plovilima za sport i razonodu, to je krovni tehnički propis, obratite pažnju na Article 1. (g)
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:31994L0025&from=EN
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.