Autor Tema: Registracija samogradnje  (Pročitano 30747 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #15 poslato: 26, 08, 2017, 11:00:26 pre podne »
Evo ja hocu da otvorim radionicu za izradu metalnih camaca. Potpuno neisplativo! Svaki mesec dazbine i doprinosi a zarada na metalnom camcu 100 eur i jos da gledam u pasulj kad cu koji camac prodati. Sacekacemo Septembar i zivo me intersuje kakvo ce biti resenje registracije samogradnje.

Pa kad svi majstori budu morali da rade legalno, kad uračunaju dažbine u cenu proizvoda, cena proizvoda će skočiti, ali kod svih, tako da će situacija po majstore biti ista, samo će krajnji proizvod biti skuplji...

Van mreže milegrcki

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 47
  • www.mojaladja.com
    • Fortuna
  • Brod tip: samogradnja
  • Marina: Novi Sad
  • Veličina: 10 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #16 poslato: 26, 08, 2017, 22:54:02 posle podne »
Brod sam prodao a pošto je prošlo 5 godina od samogradnje pravim novi .Kada budem imao posla oko reistracije javiću šta sam uradio i šta je novo u zakonu.Savet sam dobio da počnem sa gradnjom da nečekam novi zakon kako ne bih gubio vreme,do sledeće sezone mora biti gotov.Poslaću slike kompletne samogradnje da vidite šta deda od73 leta radi po vlastitom projektu.Pozdrav svima Mile

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #17 poslato: 27, 08, 2017, 08:06:29 pre podne »
ja cekam slike :)

Van mreže milegrcki

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 47
  • www.mojaladja.com
    • Fortuna
  • Brod tip: samogradnja
  • Marina: Novi Sad
  • Veličina: 10 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #18 poslato: 27, 08, 2017, 21:18:56 posle podne »
Ko čeka taj dočeka

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #19 poslato: 27, 08, 2017, 22:18:13 posle podne »
Sve to moze da bude vrlo jednostavno.

Tacno se zna koje crteze treba poslati na overu i tacno se zna sta svaki camac treba da zadovolji da bi bio dobio CE oznaku.
Sve se zna i sve je jako jednostavno u vecini zemalja osim u Srbiji.
Ne zbog vlasti vec zbog nas samih, jer vlast je onakva kakavi smo mi. U Srbiji svako sve zna. Svi mogu da budu u isto vreme bravar, automehanicar, majstor za rakiju, mesar, zemljoradnik, moler a u stvari niko nista ne zna. Cak i zanate gde smo nekada bili dobri smo izgubili. Kada samo iznesem podatak da je IMR pravio motore za BMW u dalekoj proslosti, eeej....

Sto bi rekao Rambo Amadeus, mi smo genetski modifikovani da radimo protiv drzave u kojoj zivimo jer smo 500godina ziveli u Turskoj. Posto kada zajebes Turcina onda si bio heroj, delija.

Poenta je da ako vec nemate pare za lokalnog projektanta na internetu postoji gomila projekata sa komplentom dokumentacijom koja je potrebna za overu. Ti projekti su jako jeftini jer se prodaju u ogromnom broju, kupite bar jedan takav projekat, nemojte misliti da je sve lako, jer nije. Moj jedan kolega je imao uzrecicu:"Lako je kada znas, ali je veci problem sto ljudi misle da znaju."

Ne znam ni sto sam pisao ovaj post, verovatno revoltiran sto sam zajedno sa jos par stotina hiljada mladih oteran iz zemlje u kojoj je unisten svaki sistem vrednosti i sistem u generalnom smislu.

Necu vise,

Pozdrav

Van mreže yopatami

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 116
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #20 poslato: 28, 08, 2017, 05:21:52 pre podne »
Šta ti radiš protiv države u kojoj živiš?

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #21 poslato: 28, 08, 2017, 10:40:12 pre podne »
Ako se ovo pitanje odnosi na moj post, odgovoricu, ali molim admina na skloni ove moje postove negde posto su off topic. Zatrovah temu bezpotrebno.

Ja ne radim nista protiv drzave u kojoj zivim niti imam nameru. Zahvalan sam im jako sto su me kao stranca primili i dali mi sansu da normalno zivim.

Ako mislis na citat gsopodina Pusica, onda mislim na izbegavanje placanje poreze, izbegavanje zakona, izbegavanje placanja karte u prevozu, izbegavanje placanja kazne, zanemarivanje izbora, gledanje na drugu stranu kada vidis da nesto nije u redu..... Lista je stvarno dugacka.

Ali kao sto napisah. Necu vise da pisem o ovome, odvedoh temu u off.


Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #22 poslato: 28, 08, 2017, 13:02:36 posle podne »
... odvedoh temu u off.

Veći je problem što je u temu utrpano svašta. Na primer, CE oznake nemaju veze sa samogradnjom.

U ovoj a i u nekim drugim temama je osnovni i većinski motiv da ljudi žele da zanatski sagrađene čamce, ili kupljene polovne a neregistrovane čamce registruju kao samogradnju ili uz dva svedoka, jer su tako navikli, moglo je nekada, a to opet omogućava da zanatlije grade čamce bez da registruju delatnost...

To ne može baš tako nigde, ni u državama koje lepo primaju ekonomske migrante, a porezi se moraju plaćati i tamo verovali ili ne... a osim toga, stavljanje na tržište čamaca (a zapravo to rade zanatlije koje ih proizvode i prodaju) kao i drugih tehničkih sistema podleže tehničkom zakonodavstvu (i tek tu dolazimo do tog CE). Ja ne očekujem da će da vraćati na staro, a čak i ne mislim da bi trebalo, kao što ne mislim ni da bi trebalo da se bez razmišljanja upoređujemo sa državama koje imaju značajno drugačiju društvenu (samim tim i pomoračku) praksu, jer se i recimo članice EU međusobno razlikuju upravo zbog toga.

To sve opet ne znači da čamci ne mogu da se grade u samogradnji, zamislite čamac, nacrtate ga (ili kupite crtež), prijavite samogradnju u kapetaniji, oni traže više ili manje detalja, vrše nadzor dok vi sami pravite, makar uz angažovanje pomoćnika, i kad je gotovo registrujete ga. Tada ne možete da ga otuđite neki broj godina, mislim da je 5.

Čak i ako ima neki trenutni zastoj u tom procesu, verovatno je zbog toga što su namirisane zloupotrebe, ali doći će na svoje.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže kruklindete

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 12
  • Pol: Muškarac
  • sailor peg
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #23 poslato: 04, 09, 2017, 10:46:02 pre podne »
Региструјете занатску радњу и пријавите претежну делатност: израду чамаца од метала (дрвета, пластике).
Ако пријавите пластику, морате имати калупе. За металне и дрвене, израда је по одобреној пројектној документацији.

Nije samo to, mora da se zaposli i diplomirani brodograditelj sa licencom, eto dokle idu sa svojom sumanutom birokratijom.
A na kraju će biti kao i sa nelegalnom gradnjom, hajde svi po 100-200e i legalizacija, kada vide da im niko ne dolazi.

Slazem se u potpunosti sa Vama, samo jedna od nepotrebnih profesija, kao sto su recimo neurohirurzi, arhitekte i ostale birokrate.

морем плови, не боји се мина

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #24 poslato: 04, 09, 2017, 11:08:44 pre podne »
...
Nije samo to, mora da se zaposli i diplomirani brodograditelj sa licencom, eto dokle idu sa svojom sumanutom birokratijom.
A na kraju će biti kao i sa nelegalnom gradnjom, hajde svi po 100-200e i legalizacija, kada vide da im niko ne dolazi.

Slazem se u potpunosti sa Vama, samo jedna od nepotrebnih profesija, kao sto su recimo neurohirurzi, arhitekte i ostale birokrate.
[/quote]


Круклиндете,
Мислим да сам схватио шта сте хтели да нам кажете али уверен сам да Љуба у свом коментару није имао намеру да омаловажи струку бродоградитеља.

Колико ја знам, код нас још увек постoji стројатрско бродоградитељски смер при средњој машинској школи. Мислим да и на машинском факултету постоји такав смер. Ако је то тачно, онда вероватно постоје и школовани стручњаци за бродоградњу. Ја не знам колико њих има и колико њих има сертификате потребне да би могли да оверавају пројекте и надгледају процес израде чамаца али мислим да је Љуба хтео да укаже на нешто друго.

Колико наших машин-бравара, или столара, који имају пријављене радионице, има толико посла да може себи да приушти да има запосленог инжењера бродоградње са сертификатом? Или се то можда може решити ангажовањем таквог стручњака по уговору о делу?

У том делу видим оправдање Љубиног коментара. Законом је нешто прописано, а да ли у нашој средини такав закон може да се спроведе у праксу?

Мислим да би било веома добро да тих бродоградитеља има више и да су сви запослени и да могу да живе од свог рада. Тада би и наши чамци "из самоградње" били сигурно квалитетнији и безбеднији. Верујем да би били чак и лепши јер би ти људи могли да у границама безбедности и функционалности сигурно предложе и нека решења која су и на око лепа.


Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #25 poslato: 04, 09, 2017, 11:17:05 pre podne »
Laki,
Mislim da si u poslednjem pasosu napisao veliku istinu... Svedoci smo i sami cega sve nema na nasim rekama... Samograditelji cesto upropaste i ono sto je sasvim dobro... Poslednji primer iz nase marine: na ruski alu camac (solidan, plovan i stabilan) covek dodao kabinu. Cim su camac spustili na vodu prevrnuo se na bok i za malo skroz potonuo...
A zamisli da je uspeo sa ovim da izadje na probnu voznju i stigne do dublje vode ...

Van mreže johnnyb

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #26 poslato: 04, 09, 2017, 11:34:45 pre podne »

Круклиндете,
Мислим да сам схватио шта сте хтели да нам кажете али уверен сам да Љуба у свом коментару није имао намеру да омаловажи струку бродоградитеља.

Колико ја знам, код нас још увек постoji стројатрско бродоградитељски смер при средњој машинској школи. Мислим да и на машинском факултету постоји такав смер. Ако је то тачно, онда вероватно постоје и школовани стручњаци за бродоградњу. Ја не знам колико њих има и колико њих има сертификате потребне да би могли да оверавају пројекте и надгледају процес израде чамаца али мислим да је Љуба хтео да укаже на нешто друго.

Колико наших машин-бравара, или столара, који имају пријављене радионице, има толико посла да може себи да приушти да има запосленог инжењера бродоградње са сертификатом? Или се то можда може решити ангажовањем таквог стручњака по уговору о делу?

У том делу видим оправдање Љубиног коментара. Законом је нешто прописано, а да ли у нашој средини такав закон може да се спроведе у праксу?


Мислим да би било веома добро да тих бродоградитеља има више и да су сви запослени и да могу да живе од свог рада. Тада би и наши чамци "из самоградње" били сигурно квалитетнији и безбеднији. Верујем да би били чак и лепши јер би ти људи могли да у границама безбедности и функционалности сигурно предложе и нека решења која су и на око лепа.

U tome je i problem, hajde sad zato sto nema para, da pravimo nesto sto nije sigurno i efikasno.
Tako nastaju i kuce na klizistima, pa posle: drzavo pomagaj!

Da se ja pitam, pola kada koje plove trenutno rekama ne bi mogle da se registruju...
Sve dok neko ne pogine, necemo se opametiti, a mozda cak ni tad...

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #27 poslato: 04, 09, 2017, 11:55:05 pre podne »

Колико наших машин-бравара, или столара, који имају пријављене радионице, има толико посла да може себи да приушти да има запосленог инжењера бродоградње са сертификатом? Или се то можда може решити ангажовањем таквог стручњака по уговору о делу?

У том делу видим оправдање Љубиног коментара. Законом је нешто прописано, а да ли у нашој средини такав закон може да се спроведе у праксу?[/b]



Da probamo da rasvetlimo deo mraka:
Lazo, Ljubo... kojim zakonom je ovo propisano?

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #28 poslato: 04, 09, 2017, 12:48:12 posle podne »
Ima i dalje smer na masinskom fakultetu, to je jedan od smerova koji moze da upise skoro svako ali je problem sto nece ljudi da se muce i uce pa svake godine sa fakulteta izadje tek po koji svrseni akademac. Ma sta ko mislio o tom masinskom faksu on je jako cenjen u svetu a posebno u Eu pa tako vecina njih i ode iz zemlje posebno u zemlje sa brodarskom tradicijom npr Holandiju.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Registracija samogradnje
« Odgovor #29 poslato: 04, 09, 2017, 13:07:57 posle podne »
pa samogradnja kao sto joj samo ime kaze podrazumeva da sam pravis camac uz potrebnu pomoc po svom ili kupljenom projektu ili nacrtu naravno ogranoceno duzinom i deplasmanom...i svoj i kupljen projekat trebalo bi odneti u srpski registar brodova tj bivsi jugoregistar na kontrolu i overu...tu ima samograditelj kontakt sa dipl ing brodogradnje...postoji u pravilniku i cenovnik overe po duznom metru...za jednostavni tipski tj isti camac u samogradnji poput ciklji mogla bi nadzor da radi pripadajuca kapetanija tj kapetan po zavrsenoj gradnji vizualnim pregledom uz najbitniji ispunjeni uslov o plovnosti u naplavljenom stanju...za malo vece kabinase iz samogradnje(recimo preko 2t deplasmana) trebao bi u gradnji da postoji kontrola i nadzor strucnog lica da se ne odstupa od projekta znaci inzinjera ili tehnicara brodogradnje a ne kapetan...i to stoji u pravilniku o koji je izdao jugoregistar vrlo detaljno kako za kako za amatersku gradnju tako i za profesionalnu gradnju kako za metalne camce tako i za ostale materijale ukljucujuci i termo plastiku...http://uprava-brodova.gov.rs/registar_stage/cir/dokumenta/pravila/...
     dato je sve sto treba za sve vrste materijala...http://uprava-brodova.gov.rs/sr_cir/pdf/pravila/DEO-16_Pravila_za_gradnju_camaca.pdf...naravno treba sve to bar malo i razumeti i znati sta sve tu pise...
     ...na zalost min 70% registrovanih plovila-camaca iz samogradnje pa i neka iz profesionalne gradnje  ne bi zadovoljila ni osnovne uslove iz tog postojeceg pravilnika...
        srpska  samogradnja se svela na to da svaki bravar doda nesto svoje na tih par tabli koje sastavi i eto camca koji pluta...da ga pitas nesto o deplasmanu tezistu ili nedaj boze o stabilitetu za taj camac je gubljenje vremena...vari to covek za 150e i ofarba osnovnom...uradio ih puno...sa 10 ks ide lepo...to sto ti metalni camci zvone kao zvono kad se ugreju ili hlade nema veze...vrhunac je dodavanje kabina na korito koje jednostavno nije za to predvidjeno i kojekakvih prepravki,kojekakvih motora itd...
      ing brodogradnje za projekat,licencirani brodotraser,licencirani brodomonter,licencirani brodozavarivac...sve to je za profesionalnu brodogradnju...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!