... odvedoh temu u off.
Veći je problem što je u temu utrpano svašta. Na primer, CE oznake nemaju veze sa samogradnjom.
U ovoj a i u nekim drugim temama je osnovni i većinski motiv da ljudi žele da zanatski sagrađene čamce, ili kupljene polovne a neregistrovane čamce registruju kao samogradnju ili uz dva svedoka, jer su tako navikli, moglo je nekada, a to opet omogućava da zanatlije grade čamce bez da registruju delatnost...
To ne može baš tako nigde, ni u državama koje lepo primaju ekonomske migrante, a porezi se moraju plaćati i tamo verovali ili ne... a osim toga, stavljanje na tržište čamaca (a zapravo to rade zanatlije koje ih proizvode i prodaju) kao i drugih tehničkih sistema podleže tehničkom zakonodavstvu (i tek tu dolazimo do tog CE). Ja ne očekujem da će da vraćati na staro, a čak i ne mislim da bi trebalo, kao što ne mislim ni da bi trebalo da se bez razmišljanja upoređujemo sa državama koje imaju značajno drugačiju društvenu (samim tim i pomoračku) praksu, jer se i recimo članice EU međusobno razlikuju upravo zbog toga.
To sve opet ne znači da čamci ne mogu da se grade u samogradnji, zamislite čamac, nacrtate ga (ili kupite crtež), prijavite samogradnju u kapetaniji, oni traže više ili manje detalja, vrše nadzor dok vi sami pravite, makar uz angažovanje pomoćnika, i kad je gotovo registrujete ga. Tada ne možete da ga otuđite neki broj godina, mislim da je 5.
Čak i ako ima neki trenutni zastoj u tom procesu, verovatno je zbog toga što su namirisane zloupotrebe, ali doći će na svoje.