Sezona godišnjih odmora je u toku a samim tim je povećan broj čamaca i plovnih objekata za sport i razonodu. Vlasnici i zapovednici sportskih čamaca su u obavezi da se pridržavaju opštih odredbi koje se tiču bezbednosti plovidbe. To podrazumeva adekvatno noćno obeležavanje plovila, plovidbu van matice reke i plovnog put kao i ne presecanje puta komercijalnih i putničkih brodova, opštu zabranu splavaranje (spuštanje plovila maticom reke bez upotrebe pogona) i ograničeno konzumiranje alkohola.
Trenutno najveći problem predstavlja plovidba rekom Savom od ušća do 15 km, posebno gornji špic ade Međice, zbog velikog broja plovila bez adekvatnih noćnih oznaka, velikog broja objekata i čamaca usidrenih u plovnom putu a koji se ne obaziru na zvučne signale komercialnih brodova što često dovodi do potrebe za oštrim manevrima brodova koji u opasnost dovode kako posadu brodova tako i ostale učesnike u plovidbi, kao i nekontrolisana konzumacija alkohola pojedinih vlasnika plovila što dovodi do često konfuznih postupaka i pogrešnih procena vlasnika čamaca. Probleme prave i sportski pecaroši i ribari koji u neadekvatno obeleženim čamcima love ribu u plovidbenim prolazima mostova u: Novom Sadu – most Boško Perošević, u Beogradu – Pančevački most i u Smederevu – Smederevski most.
Podsećamo da je obaveza svih učesnika u plovidbi propisno noćno obeležavanje. Plovni objekti dužine do 15 m dužine u obavezi su da imaju u toku plovidbe, kao i prilikom stojanja na sidru, jedno belo svetlo vidljivo u luku od 360 stepeni na visini minimum 1 metar od visine vodene površine (vodne linije). Ribari i sportski ribolovci pored navedenog obeležavanja čamaca imaju i obavezu obeležavanja plutača koje koriste prilikom vuče mreža, takođe jasnim belim svetlom. Svako zadržavanje u plovnom putu kao i plovidbenim otvorima mostova je strogo zabranjeno. Postavljanje led svetala, baterijskih lampi u kanistere i slična improvizovana sredstva NISU u skladu sa propisima i ozbiljno utiču na bezbednost plovidbe. Podsećamo sve učesnike u plovidbe da zapovednici brodova, zbog dužine sastava i visine kormilarnice često imaju „mrtav ugao“ veći od 50 metara tačnije osoba koja upravlja brodom ne vidi objekte koji se nalaze minimum 50 metara ispred pramca broda. Prilikom vožnje uz pomoć radara kapetani brodova ne mogu da prave razliku između granja koje plovi po reci, smetnji od refleksije vode i strujnih kablova od čamaca i plovila bez adekvatne signalizacije.
Ovim saopštenjem apelujemo na sve učesnike u plovidbi da se ponašaju odgovorno i u skladu sa propisima a na nadležne inspekcije plovidbe da pojačaju nadzor i kontrolu plovidbe pogotovo noću i uslovima smanjene vidljivosti. Takođe apelujemo na nadležno ministarstvo da obezbedi sistem za brzo uzbunjivanje i reagovanje policije – inspekcije plovidbe u mestima koje ne poseduju inspekcijske čamce kao preventivnu meru za izbegavanje tragedije i gubljenje ljudskih života.
Upravni odbor Udruženja profesionalnih lađara Srbije