Autor Tema: Meteor 380  (Pročitano 34620 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Meteor 380
« Odgovor #15 poslato: 02, 06, 2017, 09:20:19 pre podne »
Stavi ti taj stabilizator Mileta samo moze bolje da bude...funkciju obavlja ili uglom(trimom) ili profilom stabilizatora...za deplasmance je bitniji profil koji stvara uzgon...
            Kod glisirajucih korita bukvalno se "pomera"teziste plovila ka nazad i skracuje duzina
 "poluge" izmedju propelera i tezista plovila pa lakse izglisirava i glisira sa nesto manje ks...to rastojanje od potiska do tezista korita pa puta 3 ili 4 (zavisi od korita) je brzina(m/s) kojom korito izglisira...
   Kod pasare uzgon koji stvara veca ploca na krmi   potapa pramac pa dobijas nesto na brzini...to po kilovatima je najverovatnije u pitanju sirina noge...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Meteor 380
« Odgovor #16 poslato: 02, 06, 2017, 10:24:26 pre podne »
Drugar je to stavljao na dalmatinku jer mu je sa 15KS gnjurala nazad... Bilo je bolje sa njima, ne ne znam koliko, ali ipak osetno.

Van mreže MarkoSK90

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 56
  • www.mojaladja.com
    • Fortuna Major
  • Brod tip: Meteor 380
  • Marina: Dvoriste
  • Veličina: 3.8
Odg: Meteor 380
« Odgovor #17 poslato: 03, 06, 2017, 10:32:44 pre podne »
Jel neko terao taj meteor380? Kako se ponasa? Cisto da imam predstavu sta da ocekujem kad ga gurnem u vodu za koji dan :)

Van mreže MarkoSK90

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 56
  • www.mojaladja.com
    • Fortuna Major
  • Brod tip: Meteor 380
  • Marina: Dvoriste
  • Veličina: 3.8
Odg: Meteor 380
« Odgovor #18 poslato: 03, 06, 2017, 13:52:03 posle podne »
Znaci trebalo bi da valja.. e sad, valjda je upravljiv ko svet na 60 :)

Van mreže MarkoSK90

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 56
  • www.mojaladja.com
    • Fortuna Major
  • Brod tip: Meteor 380
  • Marina: Dvoriste
  • Veličina: 3.8
Odg: Meteor 380
« Odgovor #19 poslato: 03, 06, 2017, 22:41:31 posle podne »
Motor je na servisu, ulje u cizmi, svecice, ciscenje karburatora, impeler itd....

Valjda ce ga i nastelovati za te pare :) 
Bivsi vlasnik koliko ga je pazio, fali par lopatica na impeleru roll4

I puna cizma skoljki... Al kompresija je dobra i nista nije budzenkz nekad je bolje kad se nista ne dira, nego da svako budzi :)

Van mreže MarkoSK90

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 56
  • www.mojaladja.com
    • Fortuna Major
  • Brod tip: Meteor 380
  • Marina: Dvoriste
  • Veličina: 3.8
Odg: Meteor 380
« Odgovor #20 poslato: 03, 06, 2017, 23:21:33 posle podne »
Zvuci odlicno. Ako bog da ja cu svoje utiske za nedelju dana da pisem 25648

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Meteor 380
« Odgovor #21 poslato: 04, 06, 2017, 08:42:50 pre podne »
Данас сам био на води и мало тестирао поново чамац. Са две особе низводно 52 на сат, са 5 особа узводно 42 на сат.
Прешао сам 23 километра узводно и исто толико низводно, (укупно 46км).  Све време сам глисирао на 4400 обртаја и потрошио 16 литара бензина. Пловидба је трајала укупно 75 минута.

Sad sam se malo zbunio: preplovio si ukupno 46km za 75 min, što mu po današnjem kursu doďe prosečnih 36,8 km/h.

A sve vreme si plovio brže od toga... pa kako to?
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže MarkoSK90

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 56
  • www.mojaladja.com
    • Fortuna Major
  • Brod tip: Meteor 380
  • Marina: Dvoriste
  • Veličina: 3.8
Odg: Meteor 380
« Odgovor #22 poslato: 04, 06, 2017, 22:43:08 posle podne »
Zox, koja ti je tezina plovila ako nije tajna? Meni na plocici u camcu pise 95kg, a u plovidbenoj 120ks

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Meteor 380
« Odgovor #23 poslato: 05, 06, 2017, 22:25:56 posle podne »
Lastin rep ili kako ga vec tko zove...ne znam sto bih rekao...u teoriji svima pomaze i svi idu brze i svi manje trose...u praksi nije ni blizu toga. Imao sam ga na yamahi 25 ks na tiger sharku...stavljanjem gubis jedan km na sat u maximalnoj brzini ali lakse ides u ekonomiku i motor nesto malo manje trosi...Na elanu gt 402 slična priča. Nesto ozbiljnija opcija takvih nastavka je sting ray...., dosta reklamiran u Americi i puno skuplji od ovih sa slike koji kod nas dodju 20 eura za manje motore, stig je vec debelo preko 100...Isto slična situacija...spporije skoro 2 km, lakse izglisiravanje i ekonomicnija voznja u nekom rezimu recimo 70 posto gasa...Sting se ne busi vec se samo stavi na manje motore i dotegne....U svakom slučaju kad se zbrojiš vise pomognu nego odmognu...ali onom da bi glisirao s covjekom vise...pa mu treba  5 ili 10 ks vise nece pomoci...Mi sad pravimo nesto drugo gdje motor bez obzira na konjazu udaljavamo nekih 15 cm iza zrcala i onda uz sting ray...kao trebalo bi da bude veceg pomaka...e sad sta bi se tu moglo matematicki dokazati...bas me zanima sto Zoran T misli o tome

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Meteor 380
« Odgovor #24 poslato: 06, 06, 2017, 00:27:04 pre podne »
 apsolutno sve dodatno sto se spusti u vodu sa camca ili motora povecava otpor i usporava plovilo pa i taj  hidrofil,stabilizator,lastin rep,sting ray kako god da se zove...uloga hidrofila je u samom profilu kao avionsko krilo...usled kretanja vode sa gornje strane strane profila(izbocena strana) stvara se negativan pritisak a sa donje (ravnije strane)pozitivan i na taj nacin"olaksava" izglisiravanje...treba prakicno da "podize" pentu na gore i olaksava plovidbu ili glisiranje...da ubrza ne moze...na nekom camcu pomaze na nekom ne...
                ova skica je za racun po metodi savitskog za glisirajuca korita...manje vise svi napredniji programi,kalkulatori itd rade po tome...maltene sve sto treba da glisira racunato je da glisira po tom principu...97% korisnika plovila ne zna pozicije tezista,tezista deplasmana,uglove itd (a i sta ce im)...vi bi ste tu  poziciju propelera koja dodje na kraj(ili pocetak) uzduznog centra gravitacije LCG da pomerite 15-20cm unazad...ako taj sting ray ostvari dovoljno uzgona da izravna korito u glisiranju to je to a ako ne mora da dodajte brzine ili jos ks...kad bi mogli pentu da ubacite tih 15-20cm u camac mogli bi da skinete koju ks...naravno zavisi od camca motora itd...gruba racunica na slici je da razdaljina od propelera do plave tacke pa  puta 3 ili 4 u zavisnosti od korita je brzina glisiranja(m/s)...veca razdaljina je prakticno veca brzina vec  otpor vise ks itd...jedino taj sting ray ako svojim uzgonom poremeti tu pricu pa izglisira ranije onda je ok...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Meteor 380
« Odgovor #25 poslato: 06, 06, 2017, 00:31:47 pre podne »
 dok ne probate necete znati... 114 114 114 114 114 114 114
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže MarkoSK90

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 56
  • www.mojaladja.com
    • Fortuna Major
  • Brod tip: Meteor 380
  • Marina: Dvoriste
  • Veličina: 3.8
Odg: Meteor 380
« Odgovor #26 poslato: 06, 06, 2017, 08:35:25 pre podne »
Lepo i detaljno objasnjenje :)

Jasno je da ne moze i jare i pare, tj. da i ide brze i lakse da izlazi. Bitnije mi je da izlazi na pola gasa nego da li ide 60 ili 62. Probacu za koji dan pa prenosim utiske.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Meteor 380
« Odgovor #27 poslato: 06, 06, 2017, 16:51:40 posle podne »
Zorane, kad bi ubacili pentu unutra...neki odredjeni broj cm....mogli bi smanjiti par ks....mislis da bi camac mogao ici isto ali s manje ks...ne bi li s tim postupkom povecali tarnu povrsinu i smanjili brzinu....

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Meteor 380
« Odgovor #28 poslato: 06, 06, 2017, 19:40:22 posle podne »
svi pente izbacuju napolje prvenstveno radi korisnog prostora u kokpitu...sto je dalje propeler od LCG tacke potrebna je veca snaga motora i to je americki sistem dodas jos 100ks ili vise i sve u redu...ubacivanjem pente unutra blize tacki LCG skracujes rastojanje tj tu kao polugu pa je propeleru lakse da izglisira camac...propeler dolazi u poziciju slicno kao na starim gliserima sa stabilnim motorom i centralnom osovinom tipa "cris craft" "riva aquarama" i sl...dobro korito ce slicno i da se ponasa kao riva ili cris...do glisiranja i dolazi usled trenja izmedju korita i vode pa povecanjem tarne povrsine olaksavas glisiranje...neko stavlja flapsove ili pa cak i  interceptori ili stepenice(stepped hull)...sve u cilju olaksanja  glisiranja...ako nema dovoljno povrsine ili brzine da se ostvari uzgon nema cestitog glisiranja ili ostaje oranje...naravno sve i najvise  zavisi od samog korita...pismen jako pismen gliser od 5m (lagan) sa sredisnjim intercepterom i hondom od 8 hp(i stabilizatorom na kav ploci) sa jednom prosecnom osobom glisira oko 30km/h...samo da nadjem link...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Meteor 380
« Odgovor #29 poslato: 06, 06, 2017, 19:57:37 posle podne »
      sajkaca       
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!