Autor Tema: Gremlin u propeleru/osovini  (Pročitano 2507 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže moatisje

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • www.mojaladja.com
    • Imagine
  • Brod tip: Van de Stadt 34
  • Marina: Gabiano
  • Veličina: 10 m
Gremlin u propeleru/osovini
« poslato: 22, 05, 2017, 16:09:36 posle podne »
Nesto jako cudno mi se desava sa pogonom u poslednje vreme . Isplovljavam iz marine krmom, a onda kad prebacim unapred nekih 10, 12, 15 sekundi se nista ne desava I tek onda propeler da potisak ???
Dakle, kako prebacim komandu osovina se okrece ali nema potiska.
 Razmisljao sam da mi se nije odsrafio sraf malo, pa mozda propeler spadne sa konusa I klina? Ili se mozda nesto omotalo pa pravi problem?

 Da li je neko imao slicno iskustvo?
« Poslednja izmena: 26, 05, 2017, 07:20:14 pre podne moatisje »

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Gremlin u propeleru/osovini
« Odgovor #1 poslato: 22, 05, 2017, 16:30:40 posle podne »
Koji motor?
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Gremlin u propeleru/osovini
« Odgovor #2 poslato: 22, 05, 2017, 17:02:51 posle podne »
Da nisi napisao koji motor. Ako je unutrasnji i osovinski vod nije nemoguce to sto si napisao. Meni se to desilo na Dmb, ali je spadala elisa kad idem krmom, u hodu u napred trabalo je nesto vremena da se vrati i uhvati obrtaje. Ulazio sam u vodu sto puta da vidim sta je i stalno bio u tripu da sam nesto namotao. Tek kada sam ga izvadio bilo mi jasno

Van mreže moatisje

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • www.mojaladja.com
    • Imagine
  • Brod tip: Van de Stadt 34
  • Marina: Gabiano
  • Veličina: 10 m
Odg: Gremlin u propeleru/osovini
« Odgovor #3 poslato: 23, 05, 2017, 05:41:00 pre podne »
Da nisi napisao koji motor. Ako je unutrasnji i osovinski vod nije nemoguce to sto si napisao. Meni se to desilo na Dmb, ali je spadala elisa kad idem krmom, u hodu u napred trabalo je nesto vremena da se vrati i uhvati obrtaje. Ulazio sam u vodu sto puta da vidim sta je i stalno bio u tripu da sam nesto namotao. Tek kada sam ga izvadio bilo mi jasno

 
Da, bas na to sumnjam.
Motor je brodski (unutrasnji - Volvo MD 2B). Juce sam uzeo ronilacko odelo pa cu ovih dana da pustim ladju da curi niz Dunav I da zaronim. Imam I inspekcijski otvor iznad elise, al cu prvo pokusati da vidim sa zaronom sta je u pitanju.

Hvala :)

Van mreže moatisje

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 19
  • www.mojaladja.com
    • Imagine
  • Brod tip: Van de Stadt 34
  • Marina: Gabiano
  • Veličina: 10 m
Odg: Gremlin u propeleru/osovini
« Odgovor #4 poslato: 26, 05, 2017, 07:07:29 pre podne »
Juce sam imao akciju I pronasao gremlina, pa da vam prenesem iskustvo - mozda nekom dobro dodje.
  Gremlina sam pronasao, ali ne tamo gde sam ocekivao, vec u kopci.
 Isplovio sam do lida I pustio ladju da curi u onom delu van plovnog puta. Blokirao sam zamajac, ubacio "unapred" I zaronio sa kljucem. Krenem da stezem navrtku, kad ono - pri malo vecoj sili okrecu se navrtka, propeler I osovina.
 Izronim I pitam sina sta se desava, a on kaze - osovina I spojnica se okrecu, zamajac jok.
 Tako daklem, dolazi negde do proklizavanja I to najverovatnije u kopci.
  Tu smo imali jos neke akcije oko jedara, a kasnije kada sam se prebacio na drugu stranu ostrva, prestelujem komande tako da bude malo veci hod "unapred" I hej presto - sve sljaka kako treba, cim prebacim unapred dobijem pun potisak

 Naravoucenije - covek vrlo lako moze da izvuce pogresan zakljucak. Kada sam video da se osovina pokrece momentalno sa prebacivanjem komande bio sam ubedjen da je sa kopcom sve u redu I da je problem 100% negde oko propelera. Ono sto nisam mogao da vidim je da na osovini imam mozda samo 10% snage koju motor isporuci.

  Razmisljam - prava stvar za dijagnozu bi bila da se stroboskopom meri broj obrtaja na elasticnoj spojnici/osovini I uporedi sa obrtajima motora. Takodje (u mom slucaju) videlo bi se da se sa konstantnim brojem obrtaja motora  u jednom momentu brojobrtaja osovine naglo povecava I sve bi bilo jasno.

 Ne znam koliko sam ovim stelovanjem kopci produzio zivot, ali bar znam odakle cu da krenem sledeci put kad mi se nesto slicno desi