Juce sam imao akciju I pronasao gremlina, pa da vam prenesem iskustvo - mozda nekom dobro dodje.
Gremlina sam pronasao, ali ne tamo gde sam ocekivao, vec u kopci.
Isplovio sam do lida I pustio ladju da curi u onom delu van plovnog puta. Blokirao sam zamajac, ubacio "unapred" I zaronio sa kljucem. Krenem da stezem navrtku, kad ono - pri malo vecoj sili okrecu se navrtka, propeler I osovina.
Izronim I pitam sina sta se desava, a on kaze - osovina I spojnica se okrecu, zamajac jok.
Tako daklem, dolazi negde do proklizavanja I to najverovatnije u kopci.
Tu smo imali jos neke akcije oko jedara, a kasnije kada sam se prebacio na drugu stranu ostrva, prestelujem komande tako da bude malo veci hod "unapred" I hej presto - sve sljaka kako treba, cim prebacim unapred dobijem pun potisak
Naravoucenije - covek vrlo lako moze da izvuce pogresan zakljucak. Kada sam video da se osovina pokrece momentalno sa prebacivanjem komande bio sam ubedjen da je sa kopcom sve u redu I da je problem 100% negde oko propelera. Ono sto nisam mogao da vidim je da na osovini imam mozda samo 10% snage koju motor isporuci.
Razmisljam - prava stvar za dijagnozu bi bila da se stroboskopom meri broj obrtaja na elasticnoj spojnici/osovini I uporedi sa obrtajima motora. Takodje (u mom slucaju) videlo bi se da se sa konstantnim brojem obrtaja motora u jednom momentu brojobrtaja osovine naglo povecava I sve bi bilo jasno.
Ne znam koliko sam ovim stelovanjem kopci produzio zivot, ali bar znam odakle cu da krenem sledeci put kad mi se nesto slicno desi