Autor Tema: За наутичаре - нове и оне који мисле да знају све  (Pročitano 2344 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7041
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Често мислимо да знамо доста (а пречесто мислимо да знамо све) а онда нас изненади нешто на шта никад не бисмо ни помислили а ето - дешава се.

Зато сам одлучио да преведем пар чланака пронађених у неким америчким часописима у којима се аутори баве разним темама и нуде савете који се можда могу учинити чак и наивним и бескорисним, а опет, можда неког подсете на нешто или чак буду и од велике помоћи.

Препоручујем свим наутичарима чије искуство је несразмерно мање од њихове жеље за пловидбом да одвоје мало времена и прочитају ове текстове.

Напоменуо бих још нешто: текстови су из америчких часописа и писани су за људе који тамо живе. Приликом превода дао сам себи слободу да неке делове мало прилагодим нашој средини. Избацио сам неке податке који упућују на контакте или производе за које ми нисмо ни чули нити ћемо их икад срести овде код нас. У неким ситуацијама сам англосаксонске јединице претварао у наше да би текст био разумљивији - како кад. Ако ипак нешто не будете разумели а занима вас, слободно се јавите па можемо заједно проћи кроз оригинални текст и потражити објашњење или неку везу ка фирмама или производима који су нама доступни.

Може да се деси да, због личног непознавања наутике у већој мери, нешто није добро преведено - слободно ми укажите на то па можемо да потражимо бољи - стручнији превод или ће се већ јавити неко ко може то боље да објасни. Тако ћемо сви заједно научити нешто ново и корисно.
« Poslednja izmena: 24, 05, 2017, 07:14:12 pre podne LSI »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7041
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: За наутичаре - нове и оне који мисле да знају све
« Odgovor #1 poslato: 20, 05, 2017, 14:54:19 posle podne »
Заштитите се

Док радите као САМ-СВОЈ-МАЈСТОР, држите се лекарске заклетве: не нашкоди себи.
Alan Jones   May 16, 2017





Већина нових власника чамаца брзо научи да ослањати се на марину која ће обавити све радове одржавања на њиховом чамцу, може бити скупо, зато већина брзо постаје сам-свој-мајстор (ССМ или "самовац"). Али неки од радова на чамцу пођу по злу. Многи захтевају шмирглање, резање, прскање, пескарење, бојење, љуштење и употребу хемикалија на којима су етикете с упозорењима уз изводе из пореских закона. Срећом, има више сасвим згодних начина да се заштитите од самог себе.

Кад радите с ма којом хемикалијом, знајте с чим радите, што значи да треба да прочитате етикету. Текст иза речи као што су „Упозорење“ или „Пажња“ треба прочитати озбиљно и пажљиво. Ако су присутне речи „токсично“ и њен старији брат „веома токсично“, велика је шанса да је потребно да користите заштитну одећу, респиратор и заштиту за очи и лице.
Није лоша идеја посетити на интернету адресу (msdsonline.com) на којој се налазе безбедносне листе (MSDS), у којима су најдетаљнија објашњења у вези супстанце. Лако је нешто „користити у добро проветреној просторији“ ако су радови на спољашњој страни брода, али ако се ради у гаражи или у моторском простору или кабини, не треба ризиковати.

Радници у бродоградилиштима носе радна одела, чизме и респираторе, али то мора да је баш скупо, зар не?
Запањила ме је чињеница колико квалитетна опрема може бити јефтина. Нашао сам једну фирму (PK Safety) која је у том послу већ 65 година и има све што је неком потребно за личну заштиту. Њени експерти могу посаветовати ССМ-овце око тога шта од опреме им је потребно (на интернету је лако наћи фирме и контакт информације). Сви артикли који се помињу овде могу се поручити онлајн преко њиховог сајта. Има тога на више места и није тешко наћи све што вам треба.

ЦЕНИТЕ ВИД
Заштита очију је критична при било којим радовима. Опасност долази од нечег безазленог као  што је бушење пар рупа кад не размишљајући дунете у избушену рупу да растерате прашину – тек толико да напуните очи. Згрчим се кад се сетим неких ССМ инцидената које сам искусио.
Једном приликом, радио сам с дрветом које је требало само мало ошмирглати да се поравна површина. Ветар је дувао од мене и носио сам обичне наочаре. Природно, чим сам почео да шмирглам ротационом шмирглом, ветар је променио смер и облак фине прашине улетео ми је право у очи. Брзо сам их испрао, али очи су ме пекле месецима иза тога. Имао сам среће.
Другом приликом, проверавао сам крмени мотор кад се оштар комад зарђалог метала откинуо од алтернатора и ударио ми у наочаре таман толико јако да ми их обори с лица. На сред стакла остала је рупа. Остао бих без ока да нисам носио наочаре. Сигурносне наочаре које обезбеђују заптивање (пример: Pyramex Capstone, модел са заштитом од маглења), коштају само нешто више од 8 долара, уклапају се лепо с респиратором и добро штите очи.

ДИШИТЕ ЛАГАНО
Било да радите с полиуретанском бојом, као што је Имронова или с растварачима, или пескарите и шмирглате фиберглас или дрво, прво обезбедите да не удишете испарења или фине честице. Ако нисте на отвореном где постоји макар благо струјање ваздуха, помаже и вентилатор за усмеравање облака. Модерни респиратори су удобни и нису скупи. Филтери се деле на оне за органска испарења (за филтрирање хемикалија) и честичне филтре (за шмирглање и пескарење). Серија 3М 6000 је полумаска и кошта само 13 долара; 3М П100 филтер за честице је само 6,73 долара пар, а комбиновани 3М 2097 6000 је свега 9,25 долара. Напомена: ако осећате мирис хемикалије док носите респиратор, промените филтере или узмите средство за виши ниво заштите.
Фине честице стакла од фибергласа налазе пут до ваше коже, чак и кад имате дуге рукаве и рукавице и умеју да сврбе као луде. Најбоља ствар за такве случајеве, за бољу покретљивост и мање шансе да влакна доспеју до коже или их удахнете је да користите заштитне маске и заштитне наочаре, посебно особе које носе контактна сочива.

СРЕЋНЕ РУКЕ
Кад радите с опасним хемикалијама, заштита руку је критична, јер се многе супстанце могу апсорбовати преко коже и изазвати код жртве осетљивост, тј. алергијску реакцију која може имати последице. Кад видите да пише „јак иритант“ код хемикалија као што су епоксидне смоле, потребно је предузети кораке за избегавање контакта с кожом, а то значи ношење рукавица. Нитрилне хируршке рукавице су боље од оних од латекса и разни модели (пример: Ansell Sol-Vex) могу се наћи испод 0,7 долара за пар. Напомена: Избегавајте употребу јефтиних рукавица за прање судова од полиуретана, зато што нису трајне.

Не заборавите да заштитите уши током шмирглања, резања или при великој буци. За мање од 4 долара, сачуваћете слух.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7041
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: За наутичаре - нове и оне који мисле да знају све
« Odgovor #2 poslato: 20, 05, 2017, 15:08:49 posle podne »
Савети за уштеду горива

•   Isobel Smith
•   07.07.2014




Сви знамо да гориво није јефтино и зато ево осам савета који ће помоћи да уштедите новац.

Прочитајте више на: http://www.ybw.com/expert-advice/marine-fuel-saving-tips-792#IPVOi1AYXP015HGV.99


Поседовање сопственог чамца може бити прилично скупо и без свих пратећих трошкова међу којима је и погонско гориво. Зато смо припремили неколико драгоцених савета како да уштедите новац на гориву за ваше пловило.

Неколико једноставних провера и промена у начину коришћења вашег чамца може вам уштедети до 10%. Можда то не изгледа као нешто нарочито много новца али уз све остало можете остварити значајне уштеде и смањити количину дима и буке коју ваш чамац ствара.

1.   Не будите теретњак
Баш као на ауту, предмети на врху чамца створиће додатни отпор ваздуху и смањити број километара пређених с литром горива, баш као и брзину чамца. Да би ово спречили, кад користите чамац, уклоните покривач кокпита или бимини. Не треба ни помињати да што су линије чамца чистије, боље је искоришћење горива.
Ако можете да избегнете да вучете неког, то ће помоћи да смањите потрошњу горива.

2.   Трим
Неправилан трим на вашем чамцу још један је велики узрочник губитка горива. Крстарење с прамцем високо подигнутим изнад воде води до веће потрошње горива. Уместо тога, покушајте и држите корито што ниже површини воде да би максимално искористили потисак.

Ако уловите себе да треба да поставите додатну трим плочу или трим ножицу, подесите распоред терета на пловилу. Стављање веће тежине на прамац помоћи ће да трим буде бољи.

3.   Избаците све непотребне предмете
Не треба бити геније па схватити да што је чамац тежи, више горива ће потрошити и крстарити мањом брзином. С тим на уму, уклоните све предмете који вам нису потребни на чамцу како би чамац био што лакши.

Прибор за пецање од прошле године, на пример, ако не планирате да га одмах користите, чувањем на неком другом месту може направити разлику у броју досипања горива у танк.

4.   Очистите корито
Обезбеђивање чистог корита биће један од најважнијих фактора који помаже смањењу отпора док се пробијате кроз воду, за узврат, смањићете потрошњу.
Чамци високих перформанси могу добити на брзини бар 2 чвора  уклањањем макар и сасвим малих наслага с корита. Ако можете, покушајте да редовно перете корито и обезбедите правилну заштиту чамца од обрастања на почетку сваке сезоне.

5.   Мотор увек правилно подесите


Редовне провере мотора не само да ће продужити његов живот већ ће помоћи и економичнијем раду. Постоји неколико прегледа које можете обавити сваки пут кад користите чамац али вреди се обратити и механичару који треба да провери мотор макар једном годишње.

6.   Смањите брзину
Може се учинити као нешто очигледно, али понекад јурцање по таласима може бити узбудљивије од размишљања о штедњи горива. Ако вам се не жури да стигнете негде, онда је смањење брзине најједноставнији начин да обезбедите смањену потрошњу горива.

7.   Очистите пропелер
Одржавање бродских пропелера у исправном стању је  још један од начина да уштедите гориво. Будите сигурни да су лопатице редовно исполиране и да нису оштећене. Ако има било каквих удубљења или недостају комадићи по ивицама, пренос снаге на воду биће смањен.
Такође је важно проверити и трекинг (правилан облик и положај лопатица)  и баланс пропелера, као и поравнање. Да ли је пропелер поравнат (центриран) релативно је лако проверити, али ако то буде потребно, препустите тај посао професионалцу.

8.   Изаберите пропелер одговарајућег хода
Већина пропелера биће димензионисана за максималну брзину чамца, међутим, димензионисање за крстарећу брзину може уштедети гориво. Вероватно је најбоље да то уради бродарски инжењер, јер је то деликатан посао. Утврдите при ком броју обртаја вам је најбоља потрошња горива и прилагодите томе ваш пропелер.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7041
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: За наутичаре - нове и оне који мисле да знају све
« Odgovor #3 poslato: 20, 05, 2017, 22:39:56 posle podne »
8 питања које треба питати кад купујете полован чамац

•   YBW.com
•   01.12.2014

Ако сте наумили да купите полован чамац, важно је скупити што више информација о пловилу пре доношења одлуке.

Сакупили смо осам кључних питања које треба поставити продавцу пре куповине половног чамца.

1.   Колико сати је мотор радио?
2.   Колико често је чамац сервисиран?
3.   Где је чамац чуван?
4.   Да ли постоји нека гаранција која још важи и да ли је преносна?
5.   Шта гаранција покрива (ако постоји)?
6.   Које проблеме је имао чамац – ако их је имао?
7.   Зашто га продајете?
8.   Колико дуго сте власник чамца и да ли сте први власник?

Додатни савети:
Док разгледате чамац, увек је добро питати да ли је могућа пробна вожња, како бисте стекли осећај о пловилу. Поред горе датих питања, требало би да пажљиво прегледате читав чамац и да обратите пажњу на све детаље. Професионални преглед ће открити стање чамца и указати на могуће проблеме које треба отклонити.


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7041
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: За наутичаре - нове и оне који мисле да знају све
« Odgovor #4 poslato: 20, 05, 2017, 23:14:07 posle podne »
Пет врхунских савета за продају чамца

•   YBW.com
•   01.12.2014

Размишљате да загризете метак и продате? Ево пет савета који помажу да продаја прође лако.

Доведите чамац у најбоље стање
Што чамац боље изгледа кад дође време продаје, вероватније је да ће неко пожелети да га купи. Први утисак је у многим стварима важан а поред конкуренције на тржишту, важно је урадити све да се ваш чамац издвоји међу осталима.
Зато ако је потребно да се горње површине професионално прешприцају или да се замене неки истрошени делови, потрошите још мало екстра новца који ће вам се вратити кроз бржу продају.

Темељно га очистите
Пошто сте обавили све неопходне радове и поправке, потребно је да темељно очистите чамац од прамца до крме да  бисте привукли могућег купца. Увек мора бити у најбољем издању кад дође неко да га погледа. Уклоните сав вишак опреме: купац неће очекивати да и то добије уз чамац, а ваш чамац ће изгледати већи и као да сте о њему пажљиво бринули.

Фотографије су ваш пријатељ
Ваш оглас има важну улогу у томе колико брзо ће ваш чамац отићи с полице. Побрините се да имате неколико сјајних фотографија, да их имате доста, то ће утицати на потенцијалног купца. Ако можете, снимајте их по сунчаном времену, испред привлачне позадине. После свега, слика говори хиљаду речи, а ви желите да свака од њих привуче купца вашег чамца.
Направите доста снимака из свих углова како би потенцијални купац могао да стекне добар осећај о чамцу пре него што дође да га види. Не постоји ништа горе него кад дођете да погледате чамац и видите да није заиста оно што сте тражили.

Одредите цену
Погледајте по интернету и видите пошто се продају слични чамци. Ако желите да продате брзо, увек је боље понудити што конкурентнију цену да бисте привукли купце. Добро је обезбедити и процену стручњака како бисте одредили вредност чамца и осигурали се да ћете га продати по доброј цени.

Огласна кампања
Истакните на чамцу обавештење „Продаје се“ и објавите оглас на интернету и у штампи. Ваше добре фотографије ће ту добро доћи. Кад огласите чамац на интернету, будите сигурни да дате доста детаља о чамцу и његовим спецификацијама, уз доста слика чамца снимљених из разних углова.
« Poslednja izmena: 24, 05, 2017, 07:10:50 pre podne LSI »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7041
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: За наутичаре - нове и оне који мисле да знају све
« Odgovor #5 poslato: 23, 05, 2017, 17:51:46 posle podne »
Текст који следи, по ономе чиме се бави, пре би требало да се нађе у теми о безбедности али сам одлучио да га дам овде, у наставку ове мале серије текстова из страних часописа.
Како сам имао проблема да нађем одговарајуће изразе на српском, у заградама сам дао како се то пише на енглеском, а на крају текста можете видети слике које "говоре више од хиљаду речи".
Ако ипак нешто не буде јасно, јавите се па ћемо разјаснити...
Тест се првенствено бави питањем безбедности на једрилицама али мислим да, овако како сам га обрадио, сасвим одговара и свим осталима који планирају пловидбу.


На чамцу је безбедност на првом месту

•   Isobel Smith
•   27.11.2014

Море, поред све своје лепоте, може се учинити претећим кад ствари крену по злу. Наводимо комплет који би требало да понесете и безбедносне мере које треба преузети како би обезбедили крстарење без брига.

Кад купујете нову јахту, изненадићете се колико мало опреме за безбедност на пловилу је део стандардне опреме – понекад само сигурносни конопци по ободима палубе, пар апарата за гашење пожара, каљужна пумпа и можда неколико дрвених чепова.

Градитељи чамаца не знају ваше намере а у мору разнолике опреме која се нуди, једноставно тај избор препуштају вама, заједно с трошковима.
Чак и кад купите полован чамац, открићете да нешто од безбедносне опреме недостаје, јер је пренето на палубу новог брода продавца, који вама препушта да се снађете и купите себи то што недостаје.

Где пловите и како пловите утицаће на ниво и количину потребне опреме.

Ако сте заинтересовани да се придружите некој клупској једриличарској трци, открићете да постоји листа захтеване безбедносне опреме пре него што вам дозволе да им се придружите.
За крстарење мораћете да размислите о томе где намеравате, о добу године и колико људи ћете имати на палуби.

Можемо дефинисати четири категорије пловидбе с различитим пакетима безбедносне опреме за сваки ниво:
1.   Дневна пловидба, без ноћних прелазака.
2.   Обалски преласци, који могу укључити и пловидбу по мраку до следеће луке.
3.   Отворено море – можда путовање преко Канала или недељно крстарење.
4.   Путовање океаном, кад на мору можете бити данима, без пристајања уз обалу и у лукама.

Ваша опрема треба да одговара процени шта морате имати за безбедност или помоћ, а већи чамци и посада захтеваће већу спецификацију комплета.
Безбедносни менаџмент састоји се од ваших припрема и детаљног планирања за хитне ситуације које се могу десити на палуби ваше јахте.
Незгоде се могу појавити у различитим облицима, од оних ситуација опасних по живот кад човек падне у море (MOБ – ManOverBoard), до непријатности услед квара кормила, која може ескалирати у много већи проблем за кратко време.

Ако ће већина ваше пловидбе бити на око 16 км (10 миља) од обале, помоћ вам може бити лако доступна од стране Обалске страже и других пловила у близини.
Приоритет код вашег планирања опасних ситуација требало би да буде МОБ, продор воде и пожар. И ма где пловили, сви на палуби морали би носити сигурносне прслуке.

Сигурносни прслуци

Да поједноставимо ствар – не крећите на море без њих.

Постоје две величине прслука на надувавање: 150N (150 Њутна ) и 275 N (275 Њутна). 275N је много већи кад се надува, зато не очекујте да ћете с њим моћи да урадите много тога. Чак и док је сложен још увек је доста већи од 150N

Сигурносни прслуци се продају по разним ценама, зато треба пажљиво изабрати на основу спецификација, да бисте добили оно што заиста желите.

Најновије откриће у области безбедности били су прикључци за „спрејхуд“ тенде - сложиве тенде с ветробраном (види слике Sprayhood 1,2,3 за објашњење појма).
Оне заустављају ветром ношени водени спреј да не доспе у ваша плућа кад се нађете на свега неколико центиметара од морске површине.
Мој савет је да одмах узмете комплет прслук са спрејхуд тендом и пиштаљком, пре него да покушате да накнадно купите додатне делове.

Бићете на мору ноћу у неком тренутку, зато обавезно понесите светиљку и поставите рефлектујуће траке.
Уз то потражите и удобне укрштене траке, којима ћете спречити да вам се надувани прслук за спасавање смакне преко главе кад се нађете у води.

Човек у води

Озбиљна опасност која се може десити на било ком чамцу је да дође до инцидента кад се човек нађе у води.

Изненађујуће је тешко увући неког чак и на сасвим мали чамац, а једна од највећих опасности је изгубити га из вида и никад га више не пронаћи.
Требало би да уложите у добар систем за повраћај МОБа, и ви и ваша посада требало би да знате како се користи.

На тржишту постоји неколико система за означавање и чак и за подизање жртве на палубу, као што је јонбова-систем (јonbuoy – види слику), али нема ничег лошег ни у најједноставнијем поступку – помоћу потковичасте плутаче (horseshoe lifebuoy – види слику) и прстенасте денбове (danbuoy – види слику) с барјаком и пиштаљком.
За денбову је битно да јасно означи место где се налази жртва, јер се застава вије на 2 м изнад површине и много је уочљивија од главе особе у води.
Пиштаљка и трака која се вијори на ветру допуниће ваш комплет.

Шта ако вода почне да продире у мој чамац?

Шта бисте урадили ако се на чамцу појави рупа или се појави пукотина? На чамцу ћете имати бар једну ручну каљужну пумпу са ситом на крају, које треба да спречи повлачење отпадног материјала, али шта ако то не буде довољно?

Најразноврсније кутије трајно су причвршћене у каљузи, које је готово немогуће очистити кад се нађу под водом.
Најпростији сигуран начин, често цитиран, је уплашени човек с кофом – без покретних делова или електрике која може да закаже и врло је јефтино.
Имајте их неколико на палуби, али набавите оне с јаком дршком, јер треба да их празните преко ограде чамца, а оне јефтине често се откаче и одлете.

Пожар на палуби вашег брода

Пожар је још један велики ризик за који се можете боље припремити уз мало промишљања.

Обратите пажњу на могућа опасна места на вашој јахти: кухиња, моторски простор и електрични панел.

Ако имате гасни шпорет онда би требало да имате детектор гаса у каљужи и/или испод уређаја. Како је тежи од ваздуха, гас ће се спустити у каљужу и помешати се с ваздухом у експлозивну смешу.
Апарате за гашење с пеном, прахом или CO2 најбоље је поставити негде у близини кухиње и моторског простора, јер је вероватно да на тим местима има уља, горива и електричних инсталација, тако да апарати за гашење не би требало да буду у њима.

Треба размислити да ли улазити у моторски простор ако дође до пожара, јер отварање тог одељења омогућиће додатни доток кисеоника унутра.
Постоје сјајни апарати за гашење који се монтирају унутар моторског простора који се активирају на повишеној температури или уређаји који се активирају повлачењем сајле.
Јефтинији начин је да се пробуши рупа у простору за мотор с металним поклопцем кроз који се може интервенисати обичним апаратом за гашење.
За мање пожаре, као кад се запали маст од сланине коју припремате, све што је потребно је добро постављено ћебе за гашење којим можете угушити пламен уз најмањи неред.

Комуникација и ракете


У случају било каквог инцидента, најпотребније је о томе известити неког. У обалским водама VHF станица је све што вам треба за комуникацију с Обалском стражом и другим јахтама и бродовима.
GMDSS комплети сад постају стандард и корисни су због тога што раде притиском једног дугмета у случају опасности, одашиљајући поруку која садржи име вашег пловила и MMSI број. Ако сте се пријавили Обалској стражи, знаће како изгледате и шта имате од опреме на палуби, што ће им увелико користити у пружању помоћи.

Као и VHF, једноставни радио ће вам обезбедити информацију о временској прогнози, тако да можете одлучити кад је најбоље да се вратите у луку и тако завршите дан.
Ако баш имате лош дан и вода вам онеспособи електрику, биће вам потребне ракете да привучете нечију пажњу. Њих је најбоље држати у за то намењеној кутији која не тоне, при руци на палуби.
Димне ракете су стварно много корисније него што мислите, јер су, што је очито, добро видљиве током дана, а ноћу помаже да одредите правац ветра спасилачким чамцима и хеликоптерима држећи упаљену бакљу у руци или сигнална ракета.

На крају, једна ствар која се обично заборавља кад се говори о деловима основне безбедносне опреме јесте сидро. Добар контакт са дном услов је за миран сан, али и веома је важно у критичним ситуацијама спречити да јахту струје доведу у опасност.

Испловљавање

За дужа путовања крај обале постоји шанса да вас може ухватити лоше време при повратку, зато постаје приоритет да обезбедите да су сви чланови посаде сигурно везани за пловило.
Добро учвршћене сајле треба да су на боковима ваше јахте, тако да  можете да напустите кокпит и одете до прамца и да све време будете везани за њих.
И у кокпиту треба да постоје места за привезивање, за која се можете прикачити пре него прођете кроз врата – најрањивији сте кад се нађете на степеницама којима излазите на палубу.

Код дужих ноћних пловидби на отвореном мору било би паметно понети нешто више падобранских ракета, јер ћете вероватно бити ван видокруга с обале.
Падобранске ракете могу се видети с растојања од 48 км  (30 миља) и више, и најбоље је испалити их у пару како бисте нагласили опасност у којој се налазите неком сањивом дежурном проматрачу. Већина стандардних паковања је за само два покушаја.

Кад прелазите пловне бродске путеве, треба да сте сигурни да вас виде, а за то је најбоље да имате позитиван радарски сигнал на екрану командног моста пролазећег саобраћаја.
Стандарни октаедарски алуминијумски рефлектор веома је добар да скрене пажњу на вас али често није истакнут како треба.
Ако планирате редовне пловидбе на отвореном мору, онда је боље да рефлектор поставите на јарбол за стално, а за још више мира, поставите „ВидиМе“ (SeeMe) активни појачивач, који претвара и одашиље ваш сигнал тако да се на радару чини да сте много већи.

Још нешто треба додати вашем комплету а то је тестера за метал с доста резервних сечива или маказе за лим. Ako вам нешто од опреме испадне, боље је да се тога решите пре него што вам то пробуши или оштети корито и изазове још више проблема.

Напуштање брода

Ако сте далеко од обале, требало би да имате у виду сплав за спасавање као део ваше опреме.
Треба да знате колико далеко од обале ћете бити и колико чланова посаде ће бити на палуби да би одлучили какав сплав треба да буде.
Као и с прслуцима за спасавање, стварно треба прво проверити спецификације, јер је понуда веома велика, разних величина (за четири, шест, осам људи и тд.) а и опрема је веома различита.

Требало би да имате увек при руци врећу за понети ако хитно треба да се укрцате на сплав – ово можете додати ако је избор сплава ограничен буџетом.
Врећу за понети можете сами спремити тако што ћете купити непромочиву врећу и напунити је разним стварима као што су резервни VHF, ручни GPS, прибор за прву помоћ, екстра ракете и други делови безбедносне опреме.

Originally published in Your Yacht 2006

Van mreže BataVoja

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 108
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • DREEM BOAT
  • Brod tip: GREENLINE 33
  • Marina: Marina YACHTING KLUB
  • Veličina: 10 m
Odg: За наутичаре - нове и оне који мисле да знају све
« Odgovor #6 poslato: 23, 05, 2017, 20:51:56 posle podne »
Hvala na uloženom trudu da se podsetimo šta nam sve može zatrebati i čega se treba pridržavati kad plovimo.

Pozdrav