Autor Tema: Zorkine boje - nove generacije  (Pročitano 4563 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Zorkine boje - nove generacije
« poslato: 17, 04, 2017, 12:19:44 posle podne »

Posto pocinje sezona radova jel neko ima iskustva sa ovom novijom generacijom Zorkinih premaza, pre svega mislim na HB/HS/ZP epoksi osnovne

Zorka ili Tikkurila definitivno je promenila svoj proizvodni program ali ono sto je vezano za brodogradnju nikako nije izbacila iz svog programa. Nama poznati i siroko primenjivani epoksi osnovna i epoksi katran danas spadaju u grupu industriskih premaza i vise se ne mogu kupiti u malim pakovanjima. Tako npr epoksi osnovna sada se moze kupiti samo u pakovanju od 25kg i nosi stari  drugi naziv feropoks https://zorkacolor.com/proizvod/84

Epoksi katran ili Balastin pakuje se u pakovanja od 30kg https://zorkacolor.com/proizvod/78

Pu lakovi su izgleda jedino dobili nova imena i sada se zovu Supervereks https://zorkacolor.com/proizvod/75  pakovanja od 20kg a pored njega ima i ova varijanta  PU sto je nesto novo https://zorkacolor.com/proizvod/76

Ono sto je takodje novo a mislim da do sada niko nije koristio su sledeci proizvodi: poboljsane varijante epoksi osnovne tj feropoks: Feropoks HB S - za postizanje vecih debljina nanosa https://zorkacolor.com/proizvod/85

Feropoks HS ZP miox je dvokomponentni osnovni premaz na bazi epoksi smola sa zink fosfatom i liskuniziranim gvozdje oksidom kao antikorozionim pigmenatima sa kojim se postižu velike debljine. Zbog dobrog prijanjanja na mehanički očišćene ili peskarene čelicne površine koristi se kao osnovni ili medju premaz u “Epoksi sistemima”.
PREPORUČUJE SE: Čelicne konstrukcije i postrojenja u hemijskoj i petrohemijskoj industriji, mostogradnja, brodogradnja. https://zorkacolor.com/proizvod/86

Pored njega postoji i FEROPOKS ZP miox (bez ove oznake HS) isto kao primena u brodogradnji https://zorkacolor.com/proizvod/87

Cinkopoks je dvokomponentni osnovni premaz sa visokim sadržajem cink praha u epoksi vezivu. Zbog veoma brzog sušenja ( 20 minuta ), visokog sadržaja cink praha, koji daje antikorozionu i galvansku zaštitu, Cinkopoks se koristi za zaštitu metalnih konstrukcija pre nanošenja kompletnog sistema. Ako se koristi za zaštitu montažnih konstrukcija daje mogucnost da se preko njega vari bez uticaja na kvalitet vara.
PREPORUČUJE SE: Čelicne konstrukcije i postrojenja u hemijskoj i petrohemijskoj industriji, mostogradnja, brodogradnja. https://zorkacolor.com/proizvod/89

Ima tu jos brdo sto starih sto novih proizvoda https://zorkacolor.com/proizvod/kategorija/10

Antialgina izgleda definitivno nema vise u ponudi

Sutra zovem i trazim da pricam sa tehnologom pa da vidim sta se preporucuje, generalno svih ovih godina dosta ljudi je bilo zadovoljno sa klasicnom kombinacijom njihovih prozvoda mozda je vreme da se proba nesto novo, ovo sa cinkom npr ?


Van mreže ronac

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 919
  • Pol: Muškarac
  • Vucedolski vuk
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #1 poslato: 17, 04, 2017, 18:22:43 posle podne »
A brod jos pored navoza, no125
prolazim tamo i vidim da jos nisi izvucen
Lisica je najmudrija životinja, ali je njenih koža najviše na prodaju!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #2 poslato: 17, 04, 2017, 18:40:21 posle podne »
A brod jos pored navoza, no125
prolazim tamo i vidim da jos nisi izvucen
Dostojanstveno cekam:) bice ove nedelje a sve jedno je vreme budjavo za rad

Van mreže ronac

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 919
  • Pol: Muškarac
  • Vucedolski vuk
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #3 poslato: 17, 04, 2017, 18:42:13 posle podne »
Samo opusteno,cela nedelja je bulja. 114
Lisica je najmudrija životinja, ali je njenih koža najviše na prodaju!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #4 poslato: 17, 04, 2017, 18:59:05 posle podne »
Некада смо на ову тему много писали и сигурно то још стоји на страницама форума - само требе наћи.

Да бих вам олакшао посао, ево текста упутства који сам тада добио од технолога садашње Тикуриле:


OPŠTA UPUTSTVA ZA BOJENJE

Da bi lepo i kvalitetno ofarbali čamac treba raditi pažljivo pridržavajući se upustava proizvođača boje o pripremi površine, nanošenju i nameni boje.

1.   
Pre upotrebe boju treba promešati. Mešanje laka (bezbojnog) nije preporučljivo jer time samo postižemo da nataložene nečistoće opet pomešamo sa lakom.

2.   
Kod primene dvokomponentnih boja, pre upotrebe treba dobro  promešati osnovnu (A) komponentu, a zatim dodati katalizator (B) komponentu u određenom težinskom odnosu. Posle umešavanja komponenti dodati adekvatnu količinu preporučenog razređivača, koja zavisi od načina nanošenja (četka, valjak, špric...) Voditi računa o vremenu upotrebljivosti pripremljene smeše (naznačeno na ambalaži).

3.   
Četke treba da budu što kvalitetnije. Uvek koristiti što veću četku kojom se može dobro farbati. Prilikom farbanja četku držati pod uglom od 45o,  jer tako ne ostavlja tragove.

4.   
Valjak mora biti od prirodnog (končanog) – kratko ošišanog krzna. Naime, ako je krzno dugo, unosilo bi vazduh u premaz što bi izazvalo mehuranje. Valjak od prirodnog materijala postojan je u jakim razređivačima koji ulaze u sastav dvokomponentne boje.

5.   
Nanošenje boje – špricanjem daje premazu dobro razlivanje i ravnomeran sjaj ali se postižu manje debljine i veći je rastur boje. Zato preporučujemo da se samo poslednji premaz nanosi špricanjem, a prethodne nanositi četkom i valjkom.

6.   
Pre početka farbarskih radova proveriti vremensku prognozu. Izaberite topao dan, bez vetra, sa temperaturom od 15oC do 25oC i maksimalnom vlažnošću do 70%. Vodite računa da ne dođe do kondenzacije vlage iz vazduha na pripremljenoj površini za farbanje ili na već obojenim površinama koje još nisu suve na dodir. Ako rosa padne na sveže obojeni čamac, premaz će izgubiti sjaj, a u gorim slučajevima pojaviće se  krateri i pruge. Posebno su dvokomponentni premazi osetljivi na vlagu. Zato će Vam investicija u jednostavnu polietilensku nadstrešnicu iznad čamca višestruko kompenzovati trud i troškove za njegovu primenu.

7.   
Pre nanošenja novog sloja premaza, prethodni  sloj obavezno prebrusiti brusnim papirom No 320.                 

8.   
Za razređenje uvek koristiti odgovarajući razređivač.

9.   
Poštovati vreme međuslojnog nanošenja premaza, naznačeno na ambalaži.

10.
Antivegetativni premaz preko dvokomponentnog premaza nanositi u intervalu od 18-36 sati od nanošenja dvokomponentnog premaza.

11.
Kod zaštite čamaca od aluminijumskog lima pre nanošenja preporučenog sistema zaštite, lim se mora odmastiti a zatim naneti reaktivni premaz WASH PRIMER.

12.
Dok farbate morate biti odeveni u odeću od sintetike, čistu i bez nabora. Vunena ili pamučna vlakna iz radne odeće mogu biti uzrok defekata u premazu.

13.
Nemojte pušiti dok farbate.  U cigareti koja tinja pri pušenju, a usled pirolize razređivača i drugih lako isparljivih sastojaka boje stvaraju se jako otrovne stupstance koje će Vam brzo uništiti zdravlje.
       
                   
PRIPREMA POVRŠINE ZA NANOŠENJE BOJE

Pre svakog bojenja proveriti u kakvom je stanju podloga. U slučaju postojanja mehaničkih oštećenja na ojačanom poliestru treba izvršiti sanaciju primenom poliestarskog  Kita. Ako je stara boja gruba, ispoštena i ljušti se, treba je odstraniti; što se može učiniti na nekoliko načina:
             -   specijalnim sredstvima u obliku pasti,
             -   plamenom,
             -   brušenjem ili 
             -   peskarenjem.

Skidanje stare boje specijalnim sredstvima u obliku pasti             
Ovim pastama se skida stara boja sa čeličnih i drugih površina. Pasta se nanosi četkom ili lopaticom na površine sa starom bojom. Nakon 5-10 minuta stari premaz omekša i može se odstraniti špahtlom. Postupak ponavljati dok se sva boja ne skine. Zatim površine dobro isprati vodom, a nakon sušenja oprati odgovarajućim razređivačem. Pasta se mora potpuno ukloniti jer njeno prisustvo i u tragovima smanjuje prionljivost novog premaza, a time smanjuje i njegovu trajnost. Stara boja na ojačanom poliesteru ne skida se pastom. Jaki razređivači koji ulaze u sastav paste omekšavaju površinu ojačanog poliestra što dovodi do dubinskih oštećenja istih.
 
Skidanje stare boje plamenom
Pod dejstvom plamena (s desna u levo) stari premaz omekšava i bubri, te ga je lako odstraniti špahtlom. Budući da po odstranjivanju stare boje plamenom, u drvenim vlaknima i porama ostaje nešto boje, to drvene površine treba prebrusiti i brusnim papirom No 100. Brusiti duž vlakana. Tako grubo prebrušenu drvenu površinu izgladiti sa brusnim papirom No 220. 

Skidanje stare boje brušenjem
Za skidanje stare boje mogu se koristiti ručne vibracione brusilice. Treba izbegavati kružne brusilice jer se njma vrlo teško postiže ravna površina. Brusni papiri (različitih granulacija) se koriste za skidanje stare boje i međuslojno brušenje. Hrapavost brusnog papira se označava brojevima od
40-600. Veći broj označava finiju hrapavost brusnog papira.
           -   Brusni papir hrapavosti 60-120 koristi se za odstranjivanje starog premaza koji su
                uklonjeni pastom ili plamenom.
           -   Brusni papir hrapavosti 100-200 koristi se za finiju obradu površina sa kojih je stara boja
                uklonjena plamenom ili pastom.
           -   Brusni papir hrapavosti 220 koristi se za brušenje stare “zdrave” boje pre nanošenja
               novog sloja.
           -   Brusni papir hrapavosti 280-320 koristi se za brušenje drvene površine pre lakiranja ili za
               brušenje osušenog međupremaza pre nanošenja novog sloja.
           -   Brusni papir hrapavosti 320-400 koristi se za brušenje između nanosa završnih premaza.   
           -   Brusni papir hrapavosti 400-600 koristi se za otklanjanje manjih nedostataka u
               završnom filmu. Posle ovoga dolaze sredstva za poliranje.         

Skidanje stare boje peskarenjem
Peskarenje je najbolji način pripreme podloge za bojnje. Upotrebljava se grub i suv pesak, a pritisak treba da je između 4-5 bara. Nemojte peskariti ako nemate odgovarajuću zaštitnu opremu, jer je sat peskarenja (bez zaštitne opreme) dovoljan da se dobije silikoza. Peskarenje je primenljivo samo na betonskim i čeličnim površinama (debljine preko 1,5 mm).


ZAŠTITA PLOVNIH OBJEKATA OD ČELIČNOG LIMA

1.   Zaštita podvodnog dela i pojasa između dna i oplate  plovnog objekta
         -    EPOKSI OSNOVNI   ..........................................  1 sloj
         -    EPOKSI KATRAN ...............................................  2  sloja
         -    MAESTRAL ANTIALGIN ......................................  2 sloja

2.   Zaštita oplate, palube i unutrašnjih površina
         -    EPOKSI OSNOVNI   ..........................................  2 sloja
         -    POLIURETANSKI LAK ......................................... 2 sloja

Ako na palubi želite neklizajuću površinu onda istu zaštitite kao i palubu od ojačanog poliestra.

EPOKSI OSNOVNI  ILI FEROPOKS

Dvokomponentni osnovni premaz na bazi epoksi smola, poliamidnog sredstva za otvrdnjavanje i odabranih antikorozionih pigmenata. Korisit se za zaštitu  suvih metalnih površina koje su prethodno peskarene ili mehanički očišćene i odmašćene. Odlikuje se velikom otpornošću na vodu, industrijske gasove, kiseline, baze, maziva, goriva i mnoge ugljovodonike. U sistemu zaštite plovnih objekata – čamaca od čeličnog lima, je osnovni premaz za nanošenje među- ili završnih Epoksi, Poliuretanskih emajla i kao osnova za poliestarske kitove i slično.

UPUTSTVO ZA UPOTREBU:
Komponente se mešaju u  težinskom odnosu A:B = 85:15.
Pre upotrebe dobro izmešati komponentu A, dodati komponentu B  i zajedno ih ujednačeno umešati. Masu razrediti odgovarajućim razređivačem i  upotrebiti  u roku od 6-8 sati. Nanosi se četkom ili špricem u 1-2 sloja.

RAZREĐIVAČ:     5610, razređenje 10-15%, dodavati samo u pomešane (A+B) komponente.
SUŠENJE:           suv na dodir za 3-4 sata, ponovno nanošenje za 18-24 sata.   
POTROŠNJA:       6-7 m2/kg za jedan sloj.
NIJANSA:           oksidno crvena
PAKOVANJE:      garnitura  (A+B): 1kg
SKLADIŠTENJE:     u suvom prostoru na temperaturi od 5o do 25oC.



EPOKSI KATRAN – ILI BALASTIN

Dvokomponentni debeloslojni premaz na bazi epoksi smola i odabranih katrana. Zbog svoje veoma visoke nepropustljivosti na vlagu, vodu i kiseonik korisit se za zaštitu plovnih objekata, balast tankova i objekata koji su ukopani u zemlju.  Koristi se u sistemu sa Epoksi osnovnim.

UPUTSTVO ZA UPOTREBU: 
Кomponente se mešaju u težinskom odnosu  A:B = 90:10.
Pre upotrebe dobro izmešati komponentu A a zatim dodati komponentu B i sve zajedno dobro izmešati. Masu razrediti odgovarajućim razređivačem i  upotrebiti  u roku od 6-8 sati. Nanosi se četkom, valjkom (končani) ili airless uređajem u 2-4 sloja.

RAZREĐIVAČ:      5610,  razređenje 5-8%, dodavati samo u pomešane (A+B) komponente.
SUŠENJE:            suv na dodir za 6-8 sati, ponovno nanošenje za 24 sata.   
POTROŠNJA:       4 m2/kg za jedan sloj.
NIJANSA:            crna
PAKOVANJE:       garnitura  (A+B): 3kg
SKLADIŠTENJE:    u suvom prostoru na temperaturi od 5o do 25oC.



POLIURETANSKI LAK  ILI SUPERVEREKS

Dvokomponentni poliuretanski završni premaz na bazi poliester-izocijаnatnog veziva, odabranih pigmenata i punila. Odlikuje se visokim sjajem, otpornošću na atmosferske i mehaničke uticaje, ne žuti. Koristi se u sistemu sa Epoksi osnovnim ili Pur prajmerom za zaštitu plovnih objekata od čelika i ojačanog poliestera.

UPUTSTVO ZA UPOTREBU: 
Кomponente se mešaju u težinskom odnosu  A:B = 70:30.
Pre upotrebe dobro izmešati komponentu A a zatim dodati komponentu B i zajedno ih dobro umešati. Masu razrediti odgovarajućim razređivačem i  upotrebiti  za 4-6 sati. Nanosi se četkom, valjkom (končani) ili špricem 1-2 sloja.
 
RAZREĐIVAČ:       5780,  razređenje  12-18%, dodavati samo u pomešane (A+B) komponente.
SUŠENJE:             suv na dodir za 8-10 sati, ponovno nanošenje za 24 sata.   
POTROŠNJA:        8 m2/kg za jedan sloj.
NIJANSA:             bezbojni i po RAL ton karti.
PAKOVANJE:        garnitura  (A+B): 1kg
SKLADIŠTENJE:   u suvom prostoru na temperaturi od 5o do 25oC.


Напомена:
Унете измене - јединице: (оC - oC i m2-m2)



 

« Poslednja izmena: 18, 04, 2017, 11:11:10 pre podne LSI »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #5 poslato: 17, 04, 2017, 19:12:21 posle podne »
И да додам и ово:

Ја сам пре четири-пет година са тада Зоркиним инжењерима развоја сарађивао па сам добио та детаљна упутства која сам сад поделио с вама. После сам у посао увео младог колегу који је наставио технички и комерцијални рад с њима.

Цинкопокс и Феропокс ХС ЗП Миокс су производи новије генерације о којима не знам много, осим да су развијени из оних из оног времена али уз употребу неких новијих, ефикаснијих компонената од којих неке испоручује моја фирма.

Антиалгин више не производе - још у оно време су одлучили да напусте ту производњу због отровности тог премаза.

У Тикурили су закључили да је наутички сектор мали потенцијал у Србији и зато се ове боје препоручују за индустријску примену, која не искључујуе и примену за заштиту бродова и мањих пловила али паковања су прилагођена индустријској примени и зато су за нас наутичаре велика.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #6 poslato: 17, 04, 2017, 19:45:26 posle podne »
Oni su barem nekada imali dosta dobar odnos sa potrosacima, tj njihov tehnolog je bio rad da preko telefona odgovara na svakakva pitanja. Zovem ih sutra da vidim sta su ovi novi proizvodi i imali smisla eksperimentisati sa njima. Ovi u Sidru saradjuju sa njima i verovatno cu koristiti njihovu farbu

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #7 poslato: 18, 04, 2017, 10:27:24 pre podne »
3.   
Četke treba da budu što kvalitetnije. Uvek koristiti što veću četku kojom se može dobro farbati. Prilikom farbanja četku držati pod uglom od 45o,  jer tako ne ostavlja tragove.

45°

na tastaturi: Alt+248

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #8 poslato: 18, 04, 2017, 11:06:24 pre podne »
3.   
Četke treba da budu što kvalitetnije. Uvek koristiti što veću četku kojom se može dobro farbati. Prilikom farbanja četku držati pod uglom od 45o,  jer tako ne ostavlja tragove.

45°

na tastaturi: Alt+248

Хвала, Љубо, промакло ми је - дугачак је текст. Сад ћу унети исправке у текст упутства да би било јасније.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #9 poslato: 25, 04, 2017, 13:39:05 posle podne »
Cuo sam se sa tehnologom iz zorke i po njemu epoksi osnovni sa cinkom jeste vrhunska zastita ali bas zbog cinka trazi vise nego vrhunsku pripremu pa je po njemu prava stvar za nova plovila, posle peskiranja. Za nas sa starijim plovilima i dalje najbolje i najisplativije klasika epoksi osnovna pa epoxi katran, lsi hvala za kontakt

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Zorkine boje - nove generacije
« Odgovor #10 poslato: 25, 04, 2017, 14:44:19 posle podne »
Cuo sam se sa tehnologom iz zorke i po njemu epoksi osnovni sa cinkom jeste vrhunska zastita ali bas zbog cinka trazi vise nego vrhunsku pripremu pa je po njemu prava stvar za nova plovila, posle peskiranja. Za nas sa starijim plovilima i dalje najbolje i najisplativije klasika epoksi osnovna pa epoxi katran, lsi hvala za kontakt

 thumbup