Autor Tema: Дрвени глисери  (Pročitano 8394 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1300
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #15 poslato: 10, 04, 2017, 11:46:32 pre podne »
Произвођач  "Рива" и  "Ламборџини" две иконе, два чувена италијанска имена. Први је произвођач луксузних дрвених чамаца, глисера, а други аутомобила. Удружили су се и произвели ово предивно чедо, украс мора, језера и река.
Погледајмо како изгледа корито Риве и мотор Ламборџинија стопљено у ову лепотицу.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0LkQbVTWr4g" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=0LkQbVTWr4g</a>

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6212
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #16 poslato: 10, 04, 2017, 11:48:00 pre podne »
Konacan izgled.


Просто се око одмара гледајући ту лепоту. Дрво је племенито и мислим да нико не може то да оспори.
Али... зар вам се не чини да ова ручна команда гаса и мењача делује као да је с Марса? Просто, није јој место у том чамцу.
Зар није било могуће некако је сакрити... изабрати неку од прохрона, да буде у тону с осталим уређајима и сакрити кућиште?

Van mreže BORA-D.T.D.

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 295
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #17 poslato: 10, 04, 2017, 11:52:02 pre podne »
Imam radionicu i planiram izgradnju drvenog glisera. Kupio sam plan za čamac Runabout 14 od firme www.bateau.com.
O ovom čamcu pisano je u temi http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14306.0.html

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1300
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #18 poslato: 10, 04, 2017, 11:53:55 pre podne »
Imam radionicu i planiram izgradnju drvenog glisera. Kupio sam plan za čamac Runabout 14 od firme www.bateau.com.
O ovom čamcu pisano je u temi http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14306.0.html

Обавезно објавите на форуму све детаље током изградње. Верујем да ће бити уживање. Срећно са радовима!  k5

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1300
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #19 poslato: 10, 04, 2017, 12:00:09 posle podne »
Просто се око одмара гледајући ту лепоту. Дрво је племенито и мислим да нико не може то да оспори.
Али... зар вам се не чини да ова ручна команда гаса и мењача делује као да је с Марса? Просто, није јој место у том чамцу.
Зар није било могуће некако је сакрити... изабрати неку од прохрона, да буде у тону с осталим уређајима и сакрити кућиште?

Видим да имате добро око, а добром оку у комбинацији са перфекционизмом не може ништа промаћи.   :)

Слажем се с вама. Ручка команде је фабричка Ивинруд команда која иде уз постављени мотор и није баш у хармонији са дрветом...
С обзиром на укупну цену чамца, мотора, комплетне рестаурације, мало ми је вероватно да власник није изабрао неку хромирану варијанту због цене.
Стварно не знам разлог овог "пластифицирања"...

Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 459
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #20 poslato: 10, 04, 2017, 16:36:10 posle podne »
Ako smem da se ukljucim u temu, gledajuci oglase u Svedskoj (reci cete "opet ovaj sa Svedskom"  kuku ), primetio sam da drveni camci mogu da se nadju za relativno male pare. Doduse, ne spadam u poznavaoce te vrste plovila ali mi cene deluju prihvatljivo. Ima naravno i skupljih kao ovaj sa "Rover" V8 motorom od 160 hk.
https://www.blocket.se/ostergotland/Mahognyracer___uppdaterad_svensk_custom_71550194.htm?ca=11&w=3&last=1
Uostalom, evo linka pa gledajte, besplatno je  kgk

https://www.blocket.se/hela_sverige?q=Träbåt&cg=1060&w=3&st=s&ps=&pe=&c=1061&ca=11&l=0&md=th&o=2&last=1


Van mreže Alexa

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 459
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1180
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #23 poslato: 10, 04, 2017, 19:57:28 posle podne »
Ja bih želio imati klasični pecaroški čikl napravljen na ovaj način...i stalno imam viziju kako cu si sam napraviti........ali ajd mogu mastati  6589

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1300
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #24 poslato: 10, 04, 2017, 21:12:24 posle podne »
Ja bih želio imati klasični pecaroški čikl napravljen na ovaj način...i stalno imam viziju kako cu si sam napraviti........ali ajd mogu mastati  6589
Слажем се, дрво је племенит материјал, међутим цена избија у први план и боде очи као веома висока. Волео бих поседовати овакво што. За сада је  то само велика жеља.    25648

Van mreže BORA-D.T.D.

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 295
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #25 poslato: 10, 04, 2017, 21:40:33 posle podne »
Jos radije bih radio Rascal (14' 10'' - 4.52m) za koga imam idejni plan. Ali za njega treba vise sredstava.
Ovaj camac je dizajnirao Ken Bassett 1989god.
Planovi se mogu kupiti na ovoj adresi: http://www.woodenboatstore.com/product/plan_Ken_Bassetts_Runabout_RASCAL/powerboat_plans

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1326
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Pasara, Istranka
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 5 m
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #26 poslato: 10, 04, 2017, 22:18:00 posle podne »
Kad sam se 2000 godine doselio u Batajnicu voleo sam da prošetam okolnim ulicama i  upoznajem okolinu. U jednoj garaži kroz otvorena vrata ugledao sam započet drveni čamac dosta velikih dimenzija, meni je tada izgledalo kao jahta. Vlasnik baš nije bio oduševljen time da se muvam oko čamca, tako da više nisam tamo navraćao, i skoro da sam i zaboravio koje to beše dvorište. Neki dan od komšije čujem da se taj čamac još uvek radi. Potrudiću se da pronadjem vlasnika, odobrovoljim ga da ako želi podeli sa nama svoja iskustva oko izgradnje.

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1300
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #27 poslato: 10, 04, 2017, 23:52:49 posle podne »
Kad sam se 2000 godine doselio u Batajnicu voleo sam da prošetam okolnim ulicama i  upoznajem okolinu. U jednoj garaži kroz otvorena vrata ugledao sam započet drveni čamac dosta velikih dimenzija, meni je tada izgledalo kao jahta. Vlasnik baš nije bio oduševljen time da se muvam oko čamca, tako da više nisam tamo navraćao, i skoro da sam i zaboravio koje to beše dvorište. Neki dan od komšije čujem da se taj čamac još uvek radi. Potrudiću se da pronadjem vlasnika, odobrovoljim ga da ako želi podeli sa nama svoja iskustva oko izgradnje.

Ууу... То би било лепо. Рецимо да ти дозволи да га сликаш, па све то објавиш овде да се упознамо са чамцем. Могло би бити веома занимљиво! 

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1300
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #28 poslato: 11, 04, 2017, 10:21:50 pre podne »
Jos radije bih radio Rascal (14' 10'' - 4.52m) za koga imam idejni plan. Ali za njega treba vise sredstava.
Ovaj camac je dizajnirao Ken Bassett 1989god.
Леп глисер за дневна крстарења за 2 особе. Интересантних је габарита, тако да се може транспортовати где ти срце иште. Прочитао сам на Инт. страници да му је тежина 360kg без мотора, тако да у комбинацији са препорученом снагом од 46KS до 60KS развија лепу брзину.

Боро, можете ли рећи која је нека орјентациона цена за конкретан чамац без ванбродског мотора, конкретно када се с рачунају материјал и руке?

Van mreže BORA-D.T.D.

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 295
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #29 poslato: 11, 04, 2017, 14:39:34 posle podne »
Detaljan plan za gliser Rascal košta 120$.(113e).
Pošto nemam specifikaciju materijala pokušaću na osnovu iskustva da dođem do orjentacionih cena za nabavku materijala.
Konstrukcija čamca ne mora biti od skupocenog drveta već od hrasta ili jasena (270 e).
Oplata i paluba radi se hladnim oblikovanjem tj. sa trakama vodooptornog špera lepljenjem u dva sloja unakrsno. Recimo da je dovolljno 6 tabli okume špera debljine 6mm (230e).
Epoksidna smola (35kg x 19e = 665e). U Nemačkoj je jeftinije za 40%.
Fiberglas platno (60e)
Fiberglas biaksijalna traka(40e)
Fileri koji se dodaju smoli radi lepljenja i kitovanja (80e).
Finalna obrada mora biti od kvalitetnih materijala. To znači spoljno oblaganje trupa i palube lepljenjem traka od mahagonija, tikovine i sl. debljine 5-6mm. (350e).
Finiš mora biti sa najkvalitetnijim lakovima kao što su Epifanes, Internacional i sl.(300e).
To ukupno iznosi 2.108e. Realno, od ovog iznosa treba računati sa plus minus 20%.
Naravno da treba računati i okove, daljinske komande, instrument tablu, motor itd.
Evo nekoliko fotografija gradnje.