Autor Tema: Дрвени глисери  (Pročitano 9850 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6349
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #15 poslato: 11, 04, 2017, 20:24:15 posle podne »
Некако, увек ми је сметала пракса да "руке" коштају колико и материјал. Никад нисам схватио ко је и како то одредио. По том принципу, често ми се дешавало да се упитам зар "мајсторски сат" заиста кошта толико пута више него радни сат неких других "мајстора" који су завршили неке факултете. Конкретно, мислим на оне мајсторе који дођу и одврну и заврну неколико завртања и то наплате жестоко.

При том, никад ми није било ни на крај памети да омаловажавам добро обављен посао.

Везано за овај конкретни случај, за изградњу чамца као што је неки од ових које смо видели на сликама, уопште не могу да нађем везу између цене материјала и цене израде. По мени, цена израде, требало би да буде доста изнад цене материјала. Овде се ради о врло сложеном поступку, ради се с више различитих материјала (различите врсте дрвета, разни премази), потребна је изузетна пажња и прецизно уклапање. Потребно је доста времена за рад и времена између неких фаза рада... Заиста мислим да би цена рада могла бити и доста изнад коштања самог материјала.

Мислим да су зато такви чамци, ручно рађени, за нас овде у Србији, веома скупи. Ту је једина нада да се поклопе жеља будућег власника чамца и произвођача да тако нешто направе. Само у таквом случају могу да се приближе спремност наручиоца да плати доста и спремност мајстора да ради "испод цене" само да би себи и свима осталима доказао да је у стању да направи нешто изузетно лепо и изузетно вредно.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1186
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #16 poslato: 11, 04, 2017, 20:35:53 posle podne »
Da bi se izradio ovakav čamac potrebno je da osim sto se zovete majstor imate , solidno tehnicko znanje da pročitate nacrte i da to sve iskrojite potrebnim alatima...u takvim poslovima nikad nista nije u jedan milimetar i treba puno kreativnosti....2500 eura materijala nije mala stvar  i svaka greska majstora ...mora se ispraviti da kupi dio materijala koji je recimo krivo ukrojen...treba imati malo umjetnickih sklonosti jer ova plovila izgledaju stvarno kao mala umjetnicka djela...I mozda najbitnije....nisu ovo sve ni bas najzdraviji materijali i sigurno puno brusenja , lakiranja nije bas najzdravije za samog majstora...Tako da osim gore navedenog svaki put kad radi čamac, proda i jedan mali dio svog zdravlja a to nema cijenu...Zanemari...broj sati koje treba da se nesto ovako izradi...

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #17 poslato: 12, 04, 2017, 08:42:27 pre podne »
LSI, maverick, slažem se u potpunosti sa svim što ste napisali.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6349
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #18 poslato: 12, 04, 2017, 10:21:16 pre podne »
Зокс, дозволићу себи да коментаришем ваше ставове.

"Кад би човек знао где ће пасти - он би сео." Звучи познато?
"Ко овог камена узме - кајаће се. Ко овог камена не узме - кајаће се." Звучи познато?

То су велике животне истине.
Нама није дато да видимо будућност и последице својих одлука.

Дакле, шта је избор?
Да доносимо одлуке и да се можда кајемо или да увек себи кажемо: "Није време."?

Ја сам увек за ово прво, уз малу измену - одлуке треба доносити али се због њих не треба кајати.
Ако одлуке доносимо у најбољем уверењу да су исправне, ако их доносимо на бази свих расположивих информација и сазнања у том тренутку, наше одлуке су или добре или погрешне али не треба да се осећамо кривим ако се једног дана покаже да је било погрешно или је могло боље.

Важно је да знамо да смо се потрудили да се обавестимо и да сазнамо све што је могло да се сазна. А никад нећемо бити у ситуацији да знамо баш све.

Зато, уживајте у свом пластиканеру.
Уживајте и размотрите ситуацију да ли у наредном периоду можете себи да дозволите да га замените једним дрвењаком из снова.

Треба сањати и даље. Док сањамо, дотле смо живи. Док за нечим жудимо, дотле пред собом имамо циљеве.
Кад тога више не буде, престајемо да живимо и почињемо да животаримо и чекамо да стигнемо на крај пута који је почео нашим рођењем.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #19 poslato: 14, 04, 2017, 23:41:26 posle podne »
Pridruzujem se Zox-u sa prikazom izgradnje drvenog glisera Rascal za koga sam napisao da bih voleo da ga izgradim.
https://www.youtube.com/watch?v=SgIJLfn_vuE&list=PLatL-_f8exoBibgsCmet9VFPBHAR5p17k&index=2

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #20 poslato: 14, 04, 2017, 23:45:45 posle podne »
Ovako izgleda lagana voznja sa Rascalom.
https://www.youtube.com/watch?v=BURBSj-E_Ew

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #21 poslato: 16, 04, 2017, 22:28:09 posle podne »
Dizajnerska firma Glen-L http://www.boatdesigns.com/16-Malahini-classic-runabout/products/339/ ima velliki izbor projekata za samogradnju drvenih glisera za vanbrodske i brodske motore, za one koji vole retro dizajn i gradnju savremenom tehnologijom i materijalima.
Prethodno je predstavljen jedan od njihovih najcesce gradjenih camaca u svetu Zip. Malo veci camac od Zip-a je Malahini, takodje cesto gradjen u svetu, u sta sam se uverio pregledajuci inostrane nauticarske forume.
Malahini
duzina 15'-11''(4,85m)
sirina   6'-7''(2,00m)
Motor vanbrodski max 80KS

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #22 poslato: 16, 04, 2017, 22:29:39 posle podne »
Malahini

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #23 poslato: 17, 04, 2017, 23:09:08 posle podne »
Mnogo puta sam pregledao sajt www.boatdesigns.com i nisam primetio prethodne modele. Zaista su interesantni.
Sherwood Queen pripada klasi mini tug boat. Zgodan mali brodic lak za izradu samo bi na Dunavu bio osetljiv na udare kosave zbog svoje visine.
Bravado je mocan camac sa dubokim V trupom, motorom do 135KS i modernijeg dizajna od prethodnih retro modela.
Vratio bih se na jos neke retro modele koji zasluzuju da budu pomenuti zbog lake i jefine izgradnje. Osim firme www.bateau.com koja u svojoj ponudi ima tri modela Runabout 12, 14 i 16 (o modelu Runabout 14 je bilo reci u temi Sportski gliser od kompozita u retro dizajnu) tu je i italijanski dizajn www.bcademco.it sa modelima Silver 333, Silver 45 i Silver55

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #24 poslato: 20, 04, 2017, 23:28:42 posle podne »
Nisam mogao da odolim a da ne postavim sledece fotografije.
Ovo je replika camca Sunray koga je dizajnirao Edwin Monk 1932god. (5,03 x 1,52m).
Izgradjen je u brodogradjevinskoj skoli za drvene brodove Skol ar Mor, Loire-Atlantique, France, 2015god.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #25 poslato: 20, 04, 2017, 23:33:40 posle podne »
Sunray u izgradnji.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #26 poslato: 20, 04, 2017, 23:54:58 posle podne »
Bez koznog tapacirunga.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #27 poslato: 20, 04, 2017, 23:59:18 posle podne »
Polazak na plovidbu.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #28 poslato: 21, 04, 2017, 00:02:08 pre podne »
Sunray u punom sjaju.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 314
  • www.mojaladja.com
Odg: Дрвени глисер из 1938 године
« Odgovor #29 poslato: 21, 04, 2017, 00:04:38 pre podne »
Povratak na privez.