Autor Tema: Princeza sredjivanje drugi krug  (Pročitano 43429 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #30 poslato: 02, 04, 2017, 23:28:07 posle podne »
Ja do sada sam imao samo iskustvo sa zorkinim programom, znaci epoksi osnovan, epoksi katran a za gore pu lak. Sta u hempelovom programu ide pisle osnovne za podvodni deo, jel imaju nesto tipa epoksi katrana?

Koliko sam ja saznao nema vise epoksi katrana, u jaht programu pominju jos i "under water primer" ali sve se svodi na vise ruku osnovne "light primer" pa onda koja ruka "under water primer" a ni ne mora i onda koja ruka nekog antialgina... Koliko sam skontao katrani su se izbacili zbog ekologije, ali ne tvrdim. Zorka više ne prozvodi taj program boja... Nazovi KTD i traži stručno lice. Čovek puno zna i hoće da pomogne a i spreman je da ga davimo. Što se tiče cena ne verujem da može povoljije od ovih, barem ne u Srbiji... I pored karambola koji je peskarenje napravilo, opet bih se odlučio za peskarenje! Površina nakon peskarenja je potpuno drugačija nego posle brušenja, hrapava a dubinski očišćenja, svaki kvadratni mm2 je očišćen sve pore rupice šavovi uglovi ama baš sve! A i ove farbe zahtevaju takvu pripremu zbog ekstra debelog sloja u kome se nanose...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #31 poslato: 02, 04, 2017, 23:32:43 posle podne »
To i mene ceka sa tim farbanjem...
      Vepar to koleno na krmenoj statvi je odlicno kao ojacanje ali ce da ti remeti strujanje vode oko samog propelera...moze da ti poveca zanos broda pri dodavanju gasa i da ti napravi neku vibraciju na nekim obrtajima...

Stvarno ne znam, nemam iskustva sa takvim radovima, ali imam jaaakooo puno poverenja u majstora koji mi to radi. Boroš se time bavi 35 godina radio je po celom svetu, gde god se pojavi svi ga znaju i svi su puni poštovanja prema njemu. Valjda zna šta radi... A vibracije koje sam imao ne mogu biti gore motor je pokidao m12 brezon na nosaču motora eek eek JFAOITHAJFA , tako da mislim da će svakako biti mnogo bolje!
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #32 poslato: 03, 04, 2017, 22:29:59 posle podne »
Izvini nisam mogao da ranije da ti odgovrim...konkretno kod tebe cela ta krmena statva je malo neobicna i ona ti pravi dosta turbulencije na propeleru...radila je do sad radit ce i od sad...koleno ce jos vise da ti remeti strujanje vode...jedan deo vode neposredno ispred propelera "pokusava"da se vrti zajedno sa prop...to koleno. ti dodje kao pregrada i ometa tok vode...lopatica se krece 40-60kmh i svaki put kad fijukne kroz takvu vodu ima problem od vibracije do kavitacije itd...
                Preporucene pozicije propelera ....
         Vrh lopatice---korito---udaljenost min 17% od precnika prop
        vrh lopatoce do kobilice udaljeno min 4%
        Od krmene statve udaljenost prop merena na 35%precnika min27% od precnika prop
        Prednja ivica pera kormila merena  na 35% precnika udaljenost max 10%
        slobodna duzina osovine od izlaska iz statve do propelera na osovini max 4 puta precnik osovine
    vrednosti su za propelere sa 3 kraka na oko 1000rpm osovine...moguce su tu male korekcije u zavisnosti od korita i obrtaja...apsolutni minimum propeler korito je 50mm...manja razdaljina i nesto veci broj obrtaja jednostavno lopatica sabija tu vodu u korito pa trese ili udara...
         
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #33 poslato: 08, 04, 2017, 23:16:27 posle podne »
Posle prve ruke usledilo je flekovanje za drugu ruku i nanošenje druge ruke. Pošto se vreme pokvarilo i očekivala se kiša podigli su kranom ogromnu nadstrešnicu i spustili je preko broda! Ovo je stvarno odlično rešenje thumbup Nakon prve ruke merio sam debljinu nanešenog sloja i zadovoljan sam, debljina se kreće od 70-150 mikrona s time štoje na velikoj većini preko 100 mikrona računam kada se nanese druga ruka da će biti prosečno oko 240 mikrona pa jošdve ruke poliuretana odnosno anti algina podvodno sve skupa biće tu preko 350 mikrona. Inače majstori u inter paintu su maksimalno aljkavi lenji i mora im se sedeti nad glavom. Jedan prozor su mi skroz opeskarili a sa ostalima ćemo videti šta će biti kada skinemo zaštite, za flekovanje sam ih vraćao po 5 puta, posle svake ruke moraju da šmirglaju satima jer uprljaju svežu farbu peskom, sve to traje beskonačno dugo ali šta ćeš boljih nema... Ali su barem fleksibilni i može se čoveksve sa njima dogovoriti....
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #34 poslato: 08, 04, 2017, 23:23:33 posle podne »
Nanešen je i prvi sloj poliuretana na korito kao i prvi sloj anti algina na podvodni deo, ovo već sada jaaakooo dobro izgleda  kgk kgk kgkkadagledam delove bez varova nisam siguran da li je plastika ili čelik!
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #35 poslato: 09, 04, 2017, 07:51:03 pre podne »
Primetio sam ti na koritu nekoliko kao rupica, predpostavljam posledica galvanske struje, da li si ih popunjavao sa necim ili samo farba preko

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #36 poslato: 16, 04, 2017, 20:24:55 posle podne »
Samo sam ih prefarbao, nemaju ni 1mm dubine, pa sam odlučio samo da ih prefarbam...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #37 poslato: 16, 04, 2017, 20:26:47 posle podne »
Sto ne uzmente CO2 aparat za varenje i napunite te rupice? Solidan varilac moze to da odradi da se nista ne treba brusiti posle.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #38 poslato: 16, 04, 2017, 20:35:43 posle podne »
Nema tu dubine ni 1 mm jako teško da bi se to moglo popunjavati var aparatom... Zahtevalo bi puno brušenja i mislim da bi to predstavljalo veliki nepotreban posao... U ostalom nemam nameru da me brod nadživi! :D a i morao bih vaditi podove da ne bih nešto zapalio a deo gde je rezervoar ne bih ni smeo da varim. Nosač zadnjih merdevina za ulazak u vodu sam morao da zavarim na rezervoar i to sam uradio sa puno straha, pec po pec pa hlađenje posle svakog vara... Akcija je uspešno završena bez eksplozije! clap
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #39 poslato: 16, 04, 2017, 20:50:23 posle podne »
To se u svakom slucaju zapunjava CO2 aparatom,kad su u pitanju rupe od galvanskih struja. E sad dal hoces ili ne druga je stvar. Ne shvatam zasto prave rezervoare pregradnjom korita  ffff
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #40 poslato: 16, 04, 2017, 20:52:15 posle podne »
Inox šipku od koje sam planirao da napravim vratilo za osovinski vod sam odneo kod strugara da napravi konus za propeler, žljebove za kajle, randerira kraj koji ide u gumenu spojnicu kako bih mu blago povećao prečnik, i nareže navoj za maticu na kraju iza elise... Kada je završio osovinu ispostavilo se da ima odstupanja u pravosti od nekih 4 deseta dela mm. To je toliko malo da se golim okom apsolutno ne vidi ali majstor koji mi radi je odbio tu osovinu da ugradi. Zaključak je bio da baš nemam sreće i da odem i kupim novu. Odem i pazarim opet 1,5 m prohromske šipke fi 25mm i ispostavi se da ima još veća odstupanja u pravosti, ovog puta smo merili pre obrade... Odlazim i ovog puta reklamiram šipku. Na svu sreću ljudi iz te firme su bili veoma ljubazni i ovog puta mi vade iz neraspakovanog bunta šipki iz sredine jednu šipku i seku njenu sredinu, ovog puta dobijamo odstupanje od 4-5 stotih delova mm i obrađujemo je i ugrađujemo. Pošto kormilo nije bilo u osi sa elisom, pravimo i novo kormilo od lima 6mm. Na osovinskom vodu se prave još neke čaure i produžetci koji su bili neophodni za montažu svih elemenata. Montiramo sve to zajedno sa nožem za elisu, matica sa protektorom, volvo ležaj, gumeni ležaj u statvenoj cevi... Kada smo sve izmontirali došli smo do zaključka da je motor u totalnom ekscentru sa osovinskim vodom i da je trpeo velika naprezanja zbog lomova osovinskog voda. Odsecamo stare nosače motora i varimo nove pločevine pod odgovarajućim uglovima i na odgovarajućim visinama... Motor se podiže za nekih 5 cm i dobija drugi ugao, montiran na sva četiri nova nosača motora stvarno lepo izgleda. Očekujem drastično smanjenje buke i vibracija a i nešto dodatne snage, odnosno brzine!  kgk Slike ovih radova slede sutra još nisam sve islikao...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #41 poslato: 20, 04, 2017, 23:20:50 posle podne »
U među vremenu, nanete su obe ruke poliuretana i poskidane su zaštite za prozore. Prozori i kederi sada su delovali toliko ofucano i skrnavo da sam rešio da i njih menjam. Posle dosta čitanja i informisanja odlučio sam se ipak za staklo i to laminirano ili kako majstori kažu pampleks staklo 3+3 koje ću dodatno zatamniti folijom. Tri stakla kroz koje se gleda u toku vožnje ću samo blago zatamniti dokle ću ostalih 9 prelepiti sa ogledalo folijom, koja bi trebalo da reflektuje i do 80% sunčeve toplote, videćemo kakva će biti efikasnost. Ispostavilo se da staklo uopšte nije skupo, odnosno oko3500 RSD/m2 sa sve sečenjem po šablonu! Ali sam jedva našao majstora koji hoće da se bahće sa ugradnjom u kedere... Po preporuci sam došao do nekih momaka koji su se prihvatili posla za 16 000 RSD, plus da ja kupim kedere. Ne mogu da verujem da će me 12 prozora od laminiranog stakla izaći tako malo! Videćemo kako će uraditi. Kupio sam još 25m kedera sa osiguračem za 9000 RSD a spremio sam i dve tube crnog sika flex FC11 da odmah i napunimo kedere radi boljeg dihtovanja... Posle skidanja prozora površine koje su bile ispod kedera sam prešao lamelarnom šmirglom na brusilici i prefarbao jednu ruku PU.
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #42 poslato: 20, 04, 2017, 23:31:44 posle podne »
Evo slika koje sam ostao dužan prošli put kao i slika u vezi prozora...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #43 poslato: 20, 04, 2017, 23:42:21 posle podne »
Pod na krmenom delu sam napravio još prošle godine a koristio sam "Decking" odnosno daske od veštačkog materijala koji 75% čini plastika a 25% drvo. Ovaj materijal je namenjen da stoji na suncu na otvorenom izložen atmosferalijama i ne zahteva nikakvo održavanje niti farbanje, skup je kao otrov,ako se dobro sećam oko 50 € kvadrat! Međutim meni se pokazao veoma teškim za održavanje, šta god da padne na njega ostavlja fleke koje je skoro nemoguće skinuti, bio je sav meliran! Žao mi je bilo da ga bacim pa sam ga demontirao i odneo u radionicu gde smo ga dobro išmirglali i prelakirali Hempelovim lakom za drvo. Lepo upija lak i ne čini mi se da je sada mnogo otporniji na prjanje. Ukrojio sam ga ponovo spram nove pozicije motora i vratio nazad u brod...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #44 poslato: 20, 04, 2017, 23:51:55 posle podne »
Plafon na krmi mi je urađen od špera koji je godinama kisnuo i dobio je ružne crne fleke a lak se sav izljuspao i nestao, rešio sam da sada i to sredim. Dobro smo ga prešmirglali, ali ne do čistog i belog drveta i onda sam potpuno slučajno kupio hemiju "Irkolin extra" za drvo. To je lak u boji sa visokim sjajem (ima ga u 5-6 boja), namazali smo jednu ruku i ostao sam šokiran kako izgleda, kao da je novo, nakon druge ruke valjkom plafon je kao ogledalo. Toliko dobro izgleda da slike to ne mogu verno da prenesu! Na konzervi piše da je hemija otporna na UV zračenje, fungicidna i insekticidna, tako da bi trebalo i da zaustavi buđ. Videćemo kako će se ponašati sa godinama koje budu prolazile, ali prvi utisak je perfektan!
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!