Autor Tema: Princeza sredjivanje drugi krug  (Pročitano 13326 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #15 poslato: 23, 03, 2017, 21:43:10 posle podne »
Hteo sam da vas pitam šta mislite koliko ću dobiti na brzini posle farbanja s obzirom da sada gotovo celim koritom imam sloj skoljki od jedno 2-3 cm debljine. A do sada su mi brzine kretanja bile oko 9 km/h (+ - brzina reke) na 1800 obrtaja. pričaju svašta ljudi od 20% pa do 50%! E da zaboravih da vam kažem sada znam tačnu težinu broda 4 300 kg !
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Na mreži zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2289
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #16 poslato: 23, 03, 2017, 22:16:29 posle podne »
Imao sam sličnu situaciju i dobio sam baš dosta na brzini, mada je 50% apsolutna naučna fantastika.
Ako si do sada imao 9, računaj da će biti 10-11

Inače, moj broj je kod majstor Bojana, koji mi već skoro deceniju odrađuje sve oko plovnih objekata.
To što za sve ove godine nisam bio kod drugog majstora dovoljno govori.

Jedino ume dosta da probija rokove zbog obima posla. Ali po završetku radova rezultat uvek bude bolji nego što sam i zamišljao, pa mu se sve prašta i vredi ga čekati  clap

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2525
  • Pol: Muškarac
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #17 poslato: 24, 03, 2017, 08:42:39 pre podne »
Ideja je da poklopac pika/pregrade bude u ravni sa palubom, tj "u nuli".
Ocenite potrebne dimenzije otvora, a kanale u kojima ce se voda skupljati ostavite unutra (poklopac ide preko njih).
Iz njih crevo za odvod do boka, odakle bi voda curela u reku.
Jedini trik jeste kako resiti "sarke", tj da i one budu van gazne povrsine (opet ti prsti...).

Na mreži zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2289
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #18 poslato: 24, 03, 2017, 09:26:41 pre podne »

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #19 poslato: 26, 03, 2017, 21:34:35 posle podne »
Stigli poručeni delovi a u subotu je i prepravljen prozor, na samom brodu je napravljen U profil oko prozora kako voda ne bi slivala unutra, teško mi je da ovo objasnim, videćete na slikama kako sam to rešio, mislim da sada nema šanse da procuri.

Imao sam veliku dilemu kako da montiram merdevine za ulazak izlazak iz vode na krmenoj platformi. Problem je što je krmena platforma ujedno i rezervoar. Razmišljo sam se da ih unitujem ali se plašim da ne dobijem vodu u rezervoar jer cela krmena platforma utone u vodu pri vožnji. O varenju na rezervoar sam se naslušao puno priča o eksplozijama, kao i o tome da se prohrom teško vari. Međutim polako sa običnim CO2 aparatom (oko 200A) i pec po pec uz stalno hlađenje preživesmo varenje na rezervoar, tako da su sada i merdevine za izlazak iz vode montirane.
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #20 poslato: 27, 03, 2017, 20:41:45 posle podne »
Evo i delova, mnooogooo skupa kesa!  XKJHDGASED kuku
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #21 poslato: 01, 04, 2017, 20:42:20 posle podne »
U međuvremenu odsečen je deo kobilice i peta kormila i napravljena nova od lima 6mm debljine. Trebalo bi da bude dovoljno čvrsta da smem nasesti polako na pesak ili mulj a da ne napravim nekakvu štetu...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #22 poslato: 01, 04, 2017, 21:05:14 posle podne »
Peskarenje je trajalo danima i jos nije skroz gotovo ostalo je još nekoliko sati posla. Da sam znao kakav haos pravi peskarenje mnogo bih se više pripremio! ceo brod mi je pun peska na nekim mestima po prst nanosa peska! Sada kadabih ponovo radio izlepio bih prozore i vrata trakom i mislim da bi mi to uštedelo mnogo sati usisavanja!!! Koliko god bilo nezgodno peskarenje jer prlja i što se mora ukloniti sva oprema sa broda ipak je stvarno čudo kako očisti metal i nahrapavi ga. Brod je bio baš kvalitetno ofarban, napatili su se momački da ga opeskare a prave dubinske korozije nema, po dnu se mestimično javljaju krateri maksimalno 1mm dubine ostalo je zdravo.
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 616
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: NREK Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #23 poslato: 01, 04, 2017, 21:49:11 posle podne »
Svi varovi i prodori su prvo flekovani ručno četkom a onda je naneta i prva ruka debeloslojne farbe airless pištoljem u debljini od 150 mikrona mokrog filma. Očekivana debljina suvog filma je oko 100 mikrona po ruci. Korišćena je Hempelova brodska dvokoponentna farba na epoksidnoj osnovi Hempadur 17633. Kupio sam ukupno 40 litara što bi trebalo da bude dovoljno za skoro tri sloja na celoj lađi i podvodni i nadvodni deo. Cene farbi ću okačiti ako provalim kako se dodaje PDF na forum. Posle duge i detaljne analize farbi odustao sam od Piture zbog loših iskustava nekih od članova foruma. Pregledajući uputstva za hempelov "Jaht" program zaključio sam da je neophodno naneti 4-5 ruku osnovne i još najmanje 3 završne ili anti algina, što je realno oooogroooman posao a i cene su strašno visoke. Zatim sam nazvao KTD firmu iz beograda i dobio njihovog tehnologa koji mi je objasnio da postoji i Hempelov brodski program (ne jaht program) gde se prodaju značajno jeftinije boje u pakovanjima od 20l i koje su namenjene za nanošenje airless opremom u debelom sloju 2-3 puta debljem nego jaht program tako da se mnogo štedi na samom radu. Njihova preporuka je bila dva sloja osnovne na sve površine pa na nadgrađe još dva sloja poliuretanske dvokomponentne završne boje a na podvodni deo hard rejsing anti algin iz jaht programa. Na moje pitanje da sam video da iz brodskog programa postoje antialgini koji su namenjeni da traju i po 5-6 godina a da su drastično jeftiniji od hard rejsinga rekao mi je čovek da su to anti algini koji su namenjeni za plovila koja su preko 90% vremena u plovidbi i da im je potreban stalni protok vode da bi se aktivirali i imali efekta. Tako da je ovo ipak bolje rešenje.
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2717
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #24 poslato: 02, 04, 2017, 08:06:50 pre podne »
Gledam sada ove cene farbe i deluje totalno ok, kvalitet bi trebalo da je neosporan. Tako kako ga radis bices narednih desetak godina miran. A za karambol oko peskiranja sam se naslusao dosta prica za i protiv toliko da su me malo i pokolebali. Hajd da ti ne kvarim temu. Srecno sa radovima

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2717
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #25 poslato: 02, 04, 2017, 08:18:53 pre podne »
Ja do sada sam imao samo iskustvo sa zorkinim programom, znaci epoksi osnovan, epoksi katran a za gore pu lak. Sta u hempelovom programu ide pisle osnovne za podvodni deo, jel imaju nesto tipa epoksi katrana?

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2525
  • Pol: Muškarac
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #26 poslato: 02, 04, 2017, 08:55:06 pre podne »
Dule, nemoj se šegačiti, obavezno mazi katran, bez izgovora.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6509
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #27 poslato: 02, 04, 2017, 09:12:01 pre podne »
Ja do sada sam imao samo iskustvo sa zorkinim programom, znaci epoksi osnovan, epoksi katran a za gore pu lak. Sta u hempelovom programu ide pisle osnovne za podvodni deo, jel imaju nesto tipa epoksi katrana?

Ово сам прекопирао из Хемпеловог каталога:

Ako  je  brod bio zaštićen dvokomponentnim  sistemom bojenja, nanesite HEMPEL’S LIGHT PRIMER 4555 do debljine punog filma starog premaza. Prije nanošenja ovog premaza preporučljivo je čišćenje površine mlazom abraziva. Na HEMPEL’S  LIGHT PRIMER  4555 nanosi se HEMPEL’S  POLY ENAMEL  5510 ili HEMPEL'S POLYBEST 5555 u jednom do dva premaza.

4.3 Podvodni dio novih plovila

Dva sistema predlažemo vam i za zaštitu podvodnog dijela novih čeličnih jahti očišćenih mlazom abraziva.

Kod klasične  se zaštite na dobro očišćenu površinu odmah nanosi HEMPEL’S UNDERWATER PRIMERa 2603. Kako biste postigli kvalitetnu zaštitu, treba ga nanijeti u pet do sedam premaza. HEMPEL’S  UNDERWATER  PRIMER  2603 nanosi se  u intervalima  od najmanje deset sati. Razrjeđuje  se  HEMPEL’S THINNERom 0808. Na posljednji  premaz  HEMPEL’S UNDERWATER PRIMERa 2603 nanosi se odabrani antivegetativni premaz. Valja  držati na umu da je potrebno pričekati najmanje 12 sati od nanošenja posljednjeg sloja primera. Nanošenje antivegetativne boje preporuča se u najmanje dva do tri premaza. Zaštita dvokomponentnim  osnovnim  premazom sastoji se, prije svega, od nanošenja HEMPEL’S  LIGHT PRIMERa 4555.  Nakon prvog premaza  tom bojom moguće je kitanje HEMPEL’S EPOXY FILLERom 3525. Za kitanje većih površina možete  koristiti HEMPEL’S   PRO-FILLER   3537.  Nakon osnovnog sloja  i eventualnog kitanja, možete nanijeti i dva  do tri sloja  HEMPEL'S  HIGH PROTECTa
3565, ili još pet do šest slojeva HEMPEL’S  LIGHT PRIMERa 4555 (najmanje 350 mikrona). Pritom posebno pazite na međupremazne  intervale  (vidi poglavlje “Zaštita plovila od stakloplastike”).

Prije nanošenja  odabranog antifoulinga, na posljednji  premaz  HEMPEL'S HIGH PROTECTa 3565 obavezno nanesite jedan sloj HEMPEL’S  LIGHT PRIMERa 4555 u intervalu između osam sati i pet dana.

Prvi se premaz antifoulinga obično nanosi kad je posljednji premaz HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555 još mekan, ali se ne lijepi na dodir. Međupremazni interval ovisi o temperaturi  i vlazi u zraku, debljini nanesenog premaza,  broju slojeva i odabranom tipu antifoulinga. Ako se HEMPEL’S LIGHT PRIMER 4555 nanese u debljini filma 60  mikrometara, koja je  uobičajena za nanošenje kistom, preporučeni međupremazni intervali pri temperaturi od 20°C su:
(овде би нешто требало да пише али у мом примерку каталога ту је празан простор!)

Na podvodnom dijelu čeličnog plovila uvijek mora biti dovoljan broj cinkovih anoda. Pripazite da ih slučajno ne obojite!

4.4 Podvodni dio ranije bojenih plovila

Kod ranije bojenih čamaca podvodni dio pažljivo operite slatkom vodom kako biste odstranili ostatke soli i onečišćenja.

Ako je čamac već bio zaštićen jednom vrstom antivegetativne boje, ponovno koristite istu! Ne zaboravite da  postojeći premaz antivegetativne boje i novoodabrani premaz, zapravo, određuju način na koji ćete pripremiti površinu  i nanositi boju.
Ako je za podvodni dio plovila već korišten proizvod HEMPEL’S MILLE DYNAMIC 7170, odnosno HEMPEL’S MILLE WHITE 7115, samo pažljivo operite površinu slatkom vodom (ne pod visokim pritiskom!). Nakon toga na osušenu površinu nanesite sljedeći premaz HEMPEL’S MILLE DYNAMICa 7170, odnosno HEMPEL’S MILLE WHITEa 7115. 

Ako je podvodni dio već bio zaštićen “tvrdim” tipom antivegetativne boje, kao što je HEMPEL’S HARD RACING 7648, odnosno HEMPEL’S HARD RACING WHITE 7630, površinu pažljivo izbrusite “na mokro” papirom 80-120. Nakon toga možete nanijeti jedan do dva premaza iste boje.  U slučaju da je stari premaz istrošen, ili je ispucao i ljušti  se, procijenite da li vam je isplativije izvršiti djelomičan  popravak ili potpuno uklanjanje stare boje. S “tvrdog” tipa antifoulinga  možete prijeći na polirajući,  ali stari “tvrdi”  tip antifoulinga treba prvo izolirati HEMPEL’S UNDERWATER PRIMERom  2603.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2717
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #28 poslato: 02, 04, 2017, 10:59:39 pre podne »
Dule, nemoj se šegačiti, obavezno mazi katran, bez izgovora.

Ma naravano ali me zanima koja je varijanta kod hempela, tj sta se maze posle njihove osnovne. Ako se dobro sececam oni i nemaju varijantu epoksi katrana kao zorka i pitura vec nesto drugo slicno ali nije crne boje.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1349
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Princeza sredjivanje drugi krug
« Odgovor #29 poslato: 02, 04, 2017, 11:30:07 pre podne »
To i mene ceka sa tim farbanjem...
      Vepar to koleno na krmenoj statvi je odlicno kao ojacanje ali ce da ti remeti strujanje vode oko samog propelera...moze da ti poveca zanos broda pri dodavanju gasa i da ti napravi neku vibraciju na nekim obrtajima...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!