Autor Tema: Korito i optimalni motor  (Pročitano 4802 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže radoica

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 15
  • Pol: Muškarac
  • Let the good times roll
  • Brod tip: Windy 24
  • Marina: General
  • Veličina: 9m
Korito i optimalni motor
« poslato: 02, 09, 2020, 10:12:10 pre podne »
Pozdrav.
Relativno sam nov u ovim vodama, pa stoga imam par pitanja. Unapred se izvinjavam ako sam post postavio u pogresnoj sekciji foruma.
Naime radi se o metalnom kabinasu, 8.5 x 2.4. Kupio sam gotovo korito, i neke stvari menjao/doradjivao. Posto korito nikad nije bilo u vodi, posle ubacivanja u vodu pokazalo se kao plovno, ali ide sad ono ALI.

Postavicu slike da bi se sve lakse objasnilo, ipak slika govori 1000 reci, zar ne.

Problemi su sledeci:
1. Posto nisam imao predstavu koliki ce biti gaz, dasku za motor smo zavarili previse dole, pa je rila vodu. Delimicno sam to resio tako sto sam dasku skratio, medjutim i dalje kaci vodu.
2. Daska je previse blizu krme (kraja camca) pa motor ne mogu da podignem iz vode posto kaci komandama o krmu. Ovo bih mogao da resim tako sto bih dasku zavario jos nazad ali ne znam da li je to smem da uradim.
3. Korito je na kraju svajsovano, pa kad krenem zadnji kraj malo zaroni. Kada sam odredjivao visinu motora, gledao sam da se kavitaciona ploca cizme gadja sa linijom korita. Medjutim kada krenem kao sto sam rekao zadnji kraj uroni pa deluje da je motor bas duboko u vodi.
4. Motor koji gura ovaj camac je yamaha 9.9 high thrust. Brzina uzvodno Dunavom je nekih 7-9 km. Nizvodno 12-13. Potrosnja je oko 2 - 2,5l/h. Da li bih dobio nesto ako bih stavio neki jaci motor, tipa 20, 25, 30 konja?

Hvala unapred na odgovorima. Pazljivo pratim temu, tu sam da odgovorim ako imate pod pitanja.



Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #1 poslato: 02, 09, 2020, 11:56:41 pre podne »
Stim da nemas konta svanc veci motor bi jos vise uranjao zadnji kraj, tj dizao bi ti prednji kraj. (kao kada na patka stavis 15ks, ne vidis gde vozis) Ta brzina je dosta dobara za 9.9. Mozda da probas neku 25ks pa da vidis..
nebi ti ja tu nista dirao sem te izmene zrcala..tj nosaca motora.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #2 poslato: 02, 09, 2020, 13:03:42 posle podne »
Pozdrav i dobrodosao!
I ja mislim da imas adekvatan motor za takvo plovilo, sto kaze Drivee, samo da se resi nosac kako treba  thumbup
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže radoica

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 15
  • Pol: Muškarac
  • Let the good times roll
  • Brod tip: Windy 24
  • Marina: General
  • Veličina: 9m
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #3 poslato: 02, 09, 2020, 14:03:21 posle podne »
Hvala, i hvala za odgovore.

Da li mislite da mogu motor pomeriti 15-20cm unazad?
« Poslednja izmena: 02, 09, 2020, 20:34:29 posle podne radoica »

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #4 poslato: 02, 09, 2020, 17:39:19 posle podne »
Ne vidim razlog zasto ne bi mogao. I ovako i onako sve sto se radi u ovom slucaju je odokativnom metodom. Brzina sa vecim motorom ti bi verovatno bila nesto malo veca ali sam prilicno siguran da bi tek tada zaranjao krmu. Ono sto bi dobio to je velika rezrva snage u slucaju neke ne predvidjene okolnosti. Kako god ne gine ti cackanje i fine tuning ili da se pomiris sa tim i da te bas briga.

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #5 poslato: 03, 09, 2020, 07:24:06 pre podne »
Kupi i ugradi (ili sam navari-losija varijanta) flapsove, odredi im ugao , fiksiraj ih tako i posao zavrsen
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #6 poslato: 03, 09, 2020, 07:26:28 pre podne »
Ili jednostavno brod napolje, sravni dno, napravi kontra svanc, realno samo ce ti to resiti problem. Tada mozes i 50ks da stavis. Taj camac je pravljen za male motore, od tuda i taj svanc.
Recimo, camac od 5-6 metara tipa patak ide brze i bolje sa tomos 4 nego tajmen, verovao ili ne.. sve to ima smisla, to nije izmisljeno juce. Sa ravnim dnom nebi isao tom brzinom koju sada imas sa 9.9ks.

Ipak na kraju, nista ti ja tu nebih dirao kako sam rekao u prvom postu. Samo zrcalo i cao. Ne treba ti veca brzina od 13kmh, pogotovo sa tom lepom potrosnjom.

Van mreže radoica

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 15
  • Pol: Muškarac
  • Let the good times roll
  • Brod tip: Windy 24
  • Marina: General
  • Veličina: 9m
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #7 poslato: 03, 09, 2020, 08:00:02 pre podne »
Hvala na odgovorima. Hvala Drivee. Mislim da nista sem zrcala i necu dirati.    114

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #8 poslato: 03, 09, 2020, 08:23:03 pre podne »
Taj švans nije tu bez razloga, i normalno je da brod malo potopi krmu... E sad pitanje je da li je to malo, ili previše, pa počinje da "ore"... Moj predlog je da voziš tako kako je, sem da pomeriš nazad motor koliko treba. Kada se upoznaš sa brodom posle mnogo sati plovidbe sam ćeš najbolje znati odgovor na ova pitanja, nešto što mi teško možemo da ocenimo na osnovu nekoliko slika i bez snimaka broda u plovidbi...

Ako primetiš da kad stanu 2-3 osobe u vožnji na pramac i brod se "poravna", ako primetiš da osetno ubrza onda se vredi igrati sa švansom. Ne bih da nikad izbacio, ali onda se može ublažiti, ako ništa postoji prelazno rešenje sa flapsovima da se ne dira korito... Ali otom potom.
Sa obzirom da je prilično uzan brod, verujem da mu je ovih 9,9 dovoljno...

Kavitaciona ploča treba da bude par cm ispod korita... To što tebi izgleda da je motor duboko, nema veze. Ako ga podigneš višlje, neće lepo dobijati vodu na elisu.

Po ovoj brzini koju si dao (a to je najneprecizniji način merenja, pisao sam o time više puta) to korito bi moralo malo brže. Mogu samo da zaključim da ga na optimalnom gasu voziš oko 10km/h u odnosu na vodu (merenje na stajaćoj vodi je jedini normalan način merenja, jer je recimo mojoj Marissi na optimalnom gasu brzina uzvodno 4-11 km/h zavisi gde merim).

Brzina tog korita, ako računamo da na vodenoj liniji ima 8m, je nešto preko 11km/h. Ima dužine, uzano je, sa jačim motorom bi moglo da stigne i do 12. E  sad, pitanje je koliko si precizno merio, i da li si sa trenutnom brzinom zadovoljan. Ako jesi, ne diraj ništa.

Van mreže radoica

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 15
  • Pol: Muškarac
  • Let the good times roll
  • Brod tip: Windy 24
  • Marina: General
  • Veličina: 9m
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #9 poslato: 03, 09, 2020, 08:48:39 pre podne »
Definitivno cu pomerati zrcalo ka nazad, to moram.
Ovo sa stajanjem 2-3 osobe na pramac je odlicna ideja. Pokusacu cim pre.
Kada sam rekao za kavitacionu da se gadja, nisam bio precizan, tu je ona plus minus 1-2cm. Mozda sam pogresio sto nije precizno ispod korita.
Merenje brzine sam radio tako sto sam plovio od Titela Tisom, pa sve do Save, Blok 45, i na taj nacin dobio prosek. Plovio sam na 2/3 gasa, 68km i presao za 5:30. Prosek od prilike je oko 12km/h.

 25648

Van mreže Bojan Bakic

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 128
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: BAS 747
  • Marina: General
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #10 poslato: 03, 09, 2020, 09:20:18 pre podne »
Jos jedna informacija vezano za camac.Trenutno je unutra dosta prazan.Na pramac kolega tek treba da stavlja tank sa vodom,napravi kuhinju bocno,rasporedi akumulatore zavrsi enterijer a sve to ce poprilicno uticati na krmu camca i generalnu stabilnost kao i brzinu pretpostavljam :-/

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1555
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Korito i optimalni motor
« Odgovor #11 poslato: 03, 09, 2020, 09:42:45 pre podne »
Samo pomeriti zrcalo i nista dalje....
Nakon toga sto vise plovidbe i koja ce pokazati dal jos nesto treba korigovati...