Autor Tema: Prva pomoc kod potapanja plovila  (Pročitano 3111 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 502
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Prva pomoc kod potapanja plovila
« poslato: 10, 03, 2017, 17:27:35 posle podne »
Verovatno najgora nocna mora svakog vlsnika plovila je prodor vode u brod - camac. Sigurno je svako od nas bar jednom pomislio "da li je sa mojim camcem sve u redu" dok stoji privezan u marini. Jos gora varijanta je prodor vode na otvorenom, dok plovimo. Ovu temu otvaram sa zeljom da jedni drugima prenesemo svoja iskustva i savete u slucaju da se nadjemo u takvoj situaciji. Ako tema postoji (ja je nisam primetio), molim admine da me obaveste.
Na ovom linku postoji nekoliko saveta sta uraditi.


http://www.yachtingmonthly.com/sailing-skills/crash-test-boat-broken-seacock-29540

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Prva pomoc kod potapanja plovila
« Odgovor #1 poslato: 11, 03, 2017, 00:22:01 pre podne »
Mucna tema ali o tome se mora razmisljati, dok je na vezu tu su dve automacke pumpe solidnog kapaciteta uvek nauruzane, pored njih tu je jos jedna a ono usta se najvise oslanjam je motorna pumpa kapaciteta 19 tona na sat. Valja imati negde pri ruci i koju kiku kudelje i tovatne masti.

Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 502
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Prva pomoc kod potapanja plovila
« Odgovor #2 poslato: 11, 03, 2017, 07:42:38 pre podne »
Mora, mora, zato sam i pokrenuo ovu temu. Prosle godine, bas u vreme kada sam bio u Svedskoj za svoj brod, moj brat je kupio solidan camac koga su sredjivali na suvom i nije odavao utisak nesigurnog, ono samo premaz i malo sminke i pustili su ga u vodu. Posle par dana, ljudi iz marine su ih pozvali jer je camac otisao na dno. Niko nezna zbog cega a oni i nisu dizali neku frku jer su ga prethodno osigurali na vecu svotu nego sto je placen. Meni se, prve sezone plovidbe, desilo da u voznji osetim da smrdi guma. Odmah sam znao da je impeler, temperatura je pocela da raste i ja sam se zaustavio i iskljucio motor. Medjutim, voda je pocela da prodire a da nismo mogli da utvrdimo odakle. Sve pumpe (rucna i elektricna) su aktivirane a ja sam pozvao prvog komsiju sa veza da dodje po mene da me odvuce u marinu jer sam bio blizu. Tek tamo smo videli da je zbog pare koja se stvorila puklo crevo za izduvne gasove kroz koje je voda pocela da nadire u camac. Vrlo neprijatno ali sa puno srecnih okolnosti (blizina marine, komsija tu, relativno brzo utvrdjen uzrok i t.d.). Postojala je opcija da ga "gurnem" u obalu ali to kao poslednja mogucnost.
Kada sam kasnije pregledao sva mesta na koja bi mogla da udje voda, nije ni malo naivno. Svi ventili moraju da budu kvalitetni i ispravni, creva isto tako, spojevi, selne, tu nema stednje ni improvizacije.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Prva pomoc kod potapanja plovila
« Odgovor #3 poslato: 11, 03, 2017, 08:48:00 pre podne »
pogledajte ovaj video ... ispostavilo se da je najbolja opcija "pelena"



Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 502
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Prva pomoc kod potapanja plovila
« Odgovor #4 poslato: 11, 03, 2017, 09:32:58 pre podne »
Na mnogo nacina bi svako od nas znao da reaguje kada bi bio spreman na takvu situaciju i kada bi sve odmah bilo jasno i transparentno. Medjutimu situaciji kada vas voda iznenadi, kada se ne vidi mesto odakle prodire (jer je dno trupa vec pod vodom), jako je tesko locirati i zacepiti rupu. Zato je preventiva osnov svega. Nije ni skupo ni komplikovano povremeno zameniti sve ventile na ispustima i usisima koji su ispod vodene linije. Istovremeno staviti nova creva i selne. Kupovati iskljucivo kvalitet, nikako jeftino kinesko i nepouzdano. Naravno, ni tada niste 100 % sigurni ali je verovatnoca znacajno smanjena da ne dodje do ovakvih posledica. Svakako treba imati u camcu i pripremljena prirucna sredstva za zapusavnaje rupa i pukotina. Na rekama uvek postoji mogucnost zaletanja u meki deo obale ali na otvorenoj vodi ..... kuku