Autor Tema: Vetrovita struja  (Pročitano 10813 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vetrovita struja
« Odgovor #30 poslato: 26, 02, 2017, 10:10:50 pre podne »
da na to mislim .. zar ne ode deo struje kroz metal u zemlju ? i zasto onda ne odreaguje fidova?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vetrovita struja
« Odgovor #31 poslato: 26, 02, 2017, 18:54:40 posle podne »
hoces da kazes da posle sekundara moz da me spici struja i nikom nista ?

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Vetrovita struja
« Odgovor #32 poslato: 06, 03, 2017, 14:20:31 posle podne »
Za 220v na brodu treba ugraditi  Rastavni trafo, kod mene je 1500Va 1,5KW sa mekim startom, da bi se izvršilo galvansko razdvajanje od mreže EDB ako se koristi struja sa obale ili sa invertora preko akumulatora, ili agregata svejedno.
Dakle sve što daje 220V ide u njega a iz njega na potrošače koji traže 220V., onda nema opasnosti, bar mi je tako objasnio elektricar koji mi je radio sistem.
Ali to skoro pa niko ne radi jer kosta.

To jeste najispravnije resenje i tacno je da to retko ko ima zbog cene, ali daleko od toga da je manje opasno i da nema opasnosti!!! Svi principi zastite - osiguraci, FID sklopka, itd moraju i dalje da se koriste i stite korisnika na isti nacin. Rastavni trafo vam je odvojio zemlju sa kopna od zemlje broda, tj. na izlazu trafoa se lokalno generise zemlja za camac i nema vise nikakve veze sa zemljom sa kopna, a to vam sprecava galvanske struje i koroziju i obezbedjuje pouzdanu zemlju na camcu u slucaju da zemlja sa kopna nije dobra iz nekog razloga (los kontakt, prekinut kabla zemlje i slicno). Pored toga, trafo vam garantuje da ce faza i nula na camcu biti uvek na istim zicama pa se mogu koristiti jednopolni osiguraci samo u liniji faze, a ako nemate trafo, onda obavezno treba koristiti dvopolne osigurace (koji prekidaju i zicu nule i zicu faze) jer ako ne koristitie industrijski prikljucak ne znate, zavisno od toga kako ubodete viljusku kabla u  steker, na kojoj od zica ce biti nula, a na kojoj faza, a i ako koristite industrijski prikljucak moze da se desi na primer da je pogresno povezan prilkljucak u marini pa opet imate istu gresku.

Ono sto bi, po meni obavezno trebalo imati na brodu, bez obzira da li je instalacija sa ili bez trafoa, je FID sklopka, to je uredjaj koji cuva zivote, osiguraci cuvaju samo kablove od pozara. Da ne kazem, da vam to danas i nije vise neki problem ni po pitanju prostora jer su danas FID sklopke najcesce i osiguraci, dakle u istom pakovanju. Osigurac prekida struju (iskace) ako u bilo kojoj grani (faze ili nule ili i faze i nule) struja premasi nazivnu vrednost osiguraca (npr ako je osigurac 16A, ako u bilo kojoj od zice faze ili nule ili obe bude struja veca 16A, osigurac iskace i prekida struju). Coveka moze da ubije struja od 0.03A!!! Fid sklopka radi nesto drugo, ona meri razliku struje izmedju faze i nule, i ako je ta razlika veca od 0.03A, ona odmah iskace i prekida struju (Postoje FID sklopke i za vecu struju, ali treba uvek izabrati ove od 0.03A). Princip se zasniva na tome, da ako je prikljucen pravilno normalan potrosac, onda on vuce struju iz faze i ista ta struja tece nazad ka izvoru kroz nulu, time je pravilno zatvoren krug, ali ako se covek uhvati za zicu negde na liniji faze ili nule, kroz coveka pocne da tece deo struje ka zemlji, tako da je sad deo koji se vraca ka izvoru kroz nulu umanjen za tu struju, tj postoji razlika u struji izmedju nule i faze, onda FID sklopka iskoci, dakle ona prekine struju cim kroz coveka potece struja veca od 0.03A. Nadam se da ce ovo svi razumeti i shvatiti vaznost toga! Ako imate samo osigurac, on bi prekinuo struju tek nakon sto bi kroz coveka potekla struja veca od 16A, dakle struja koja je 533 puta veca od one koja je potrebna da ubije coveka (16A/0.03A).

Konacno sam shvatio zasto imam lampicu u kabini za koju mi je majstor objasnio da kada se ukopcam na obalu i ona svetli odem i steker ukacim kontra. Sada mi je malo jasnije :). Ja imam jedno 7-8 automackih osiguraca, kupio sam tada najskuplje koje sam nasao kako da proverim da li su ujedno i fid sklopke. Ako nisu onda ispred njih treba ugraditi sam razumeo? U svakom slucaju hvala na objasnjenju

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Vetrovita struja
« Odgovor #33 poslato: 06, 03, 2017, 14:22:27 posle podne »
Mozda da nateram tastu da spoji fazu i nulu pa ako ode tih 0.3a ima a ako ode svih 16a onda da se otvorim za tu sklopku