Autor Tema: Pomoc pri kupovini camca oko 7000e...  (Pročitano 9569 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže despotbg

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
    • pasara
  • Brod tip: pasara
  • Veličina: 5
Pomoc pri kupovini camca oko 7000e...
« poslato: 01, 02, 2017, 13:52:57 posle podne »
Cao,
Prosle godine sam kupio pasaru, probe radi da vidim da li mi se svidja... Epilog pretpostavljate :)
Ove godine sam se nameracaio da kupim veci camac. Ovo mi je trenutni izbor

https://www.polovniautomobili.com/plovila/8923799/elan-495

Uslovi za camac su mi:
Da mu je upravljacki deo zatvoren da moze da se vozi i po hladnijem vremenu
Da je motor malo jaci, da moze eventualno da me izvuce iz manjih talasa i vetra (cak bi bio i sa 20-30KS zadovoljan, ovaj mi deluje preveliki)
Da je motor vanbrodski, opet cini mi se da je odrzavanje lakse
Da je camac plastican (jednostavno mi se odrzavanje cini laksim i sigurniji je zbog komora)
Da nije preveliki, tj da je velicina takva da moze i da se izvesla, da mogu da ga izguraju 3 coveka kad se nasuce isl...

Budzet mi je  oko 7000e
« Poslednja izmena: 16, 06, 2017, 17:12:39 posle podne despotbg »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #1 poslato: 01, 02, 2017, 14:25:45 posle podne »
Деспоте,
Видим да вам је ово прва порука па да вам пожелим добродошлицу.

А видим да сте већ добрано у наутичким водама и драго ми је што сте се јавили и омогућили да с вама заједно "купујемо".

Врло је тешко давати неке препоруке кад не познајете човека коме препоруке дајете, кад не знате његове навике и потребе. Зато ћу се ја ограничити на неколико коментара:

- Чамац са слике из огласа веома лепо изгледа и лепо је опремљен; верујем да би многи с нашег форума волели да га имају. Ипак, цена ми се чини мало јачом и верујем да треба да покушате у преговорима да је снизите.

- Снага мотора - купили ви мотор од 40 или од 30 КС, порез ћете платити исти, а мотор од 40 КС пружиће вам додатну сигурност и брзину на води. Ако купите мотор од 20 КС платићете порез 20.350 уместо 25.450 динара колико би платили за мотор од 30 или 40 КС али ћете много изгубити на снази и брзини.

- Бродкси/ванбродски мотор - на овом чамцу је предвиђен ванбродски и ту немате шта да мењате.
- Пластика - обратите пажњу на квалитет пластике. Погледајте да нема трагова осмозе. Уклањање осмозе може много да вас кошта, па то треба узети у обзир при куповини (али ово што видим на слици, делује веома лепо и квалитетно).

Да не дужим, мислим да вам је избор добар за оно што сте написали, ако ће вас на чамцу бити најчешће двоје. И четворо могу на њему преноћити али није за вишедневно крстарење за већи број људи.

Шта год изабрали, желим вам да уживате на води за све паре (видим да сте спремили приличан буџет - куповином овог чамца, уз бољу цену, остало би вам доста средстава за неке друге важне ствари).


Напомена:
Извињавам се Деспоту и свима који су прочитали мој коментар због погрешно наведених износа пореза.
Цифре које сам уписао важиле су за чамац с кабином до 5 м.
Сад сам те цифре заменио одговарајућим за чамац од 7 м с кабином.
01.02.2017. у 18:38
« Poslednja izmena: 01, 02, 2017, 18:37:56 posle podne LSI »

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #2 poslato: 01, 02, 2017, 17:04:32 posle podne »
E ovaj DESPOT mora da mi je nešto u rodu, traži veći čamac. I ja počeo još kao dete sa drvenim čamcem na vesla, pa onda sa Pasarom Vodičankom, sada imam Istranku, santimetar po santimetar možda za koju godinu kupim i neki ovakav sa oglasa koji je despot postavio.  jh

Šalim se malo, pozdrav za Despota, dobro došao na forum. Zaista je lep čamac, mnogi bi ga zaista poželeli u vlasništvu, naravno i ja, o ceni ne bih raspravljao, jer je Laza više upoznat sa kretanjima na tržistu.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #3 poslato: 01, 02, 2017, 19:10:09 posle podne »
Cao,
Prosle godine sam kupio pasaru, probe radi da vidim da li mi se svidja... Epilog pretpostavljate :)
Ove godine sam se nameracaio da kupim veci camac. Ovo mi je trenutni izbor

https://www.polovniautomobili.com/plovila/8923799/elan-495

Uslovi za camac su mi:
Da mu je upravljacki deo zatvoren da moze da se vozi i po hladnijem vremenu
Da je motor malo jaci, da moze eventualno da me izvuce iz manjih talasa i vetra (cak bi bio i sa 20-30KS zadovoljan, ovaj mi deluje preveliki)
Da je motor vanbrodski, opet cini mi se da je odrzavanje lakse
Da je camac plastican (jednostavno mi se odrzavanje cini laksim i sigurniji je zbog komora)
Da nije preveliki, tj da je velicina takva da moze i da se izvesla, da mogu da ga izguraju 3 coveka kad se nasuce isl...

Budzet mi je oko 7000e

Svaki od ovih Elana je star bar 30 godina. Njegova kopija je "Bata" radjen kod nas i vrlo je loseg kvaliteta sto se plastike tice. Ako ti se dopada ovakva opcija camca onda gledaj Natrix , nije neki preteran kvalitet ali je nov, odnosno svi su  stari samo par godina. Motor 40 KS je prejak za deplasmanske rezime plovidbe a za glisiranje preslab . Znaci to ti ne treba uopste. Na ovakvom camcu je dovoljno 15-20 ks. ZA 7000 € moze se naci mnogo dobar manji camcic.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #4 poslato: 01, 02, 2017, 19:17:26 posle podne »
Despote, dobro dosao ! ajmo

Da mu je upravljacki deo zatvoren da moze da se vozi i po hladnijem vremenu
Da je motor malo jaci, da moze eventualno da me izvuce iz manjih talasa i vetra (cak bi bio i sa 20-30KS zadovoljan, ovaj mi deluje preveliki)
Da je motor vanbrodski, opet cini mi se da je odrzavanje lakse
Da je camac plastican (jednostavno mi se odrzavanje cini laksim i sigurniji je zbog komora)
Da nije preveliki, tj da je velicina takva da moze i da se izvesla, da mogu da ga izguraju 3 coveka kad se nasuce isl...

za tu ladju sa oglasa ta honda je bas kako treba ... Oblak se ne slaze, ali taj motor je mali potrosac , siguran je, u exploataciji ces ga u 90% slucajeva koristiti na 1/3 gasa sto znaci manju potrosnju ... a kad zatreba dace ti dodatnu snagu i koji km/sat vise , sto nije zanemarljivo...
kombinacija sa manjim motorom , ne znam sta bih ti rekao , ja licno ne bih ...

spusti ti njemu cenu na 6000 i pazari ...

ovaj sa slike inace NE MOZES da izveslas nikako ... suvise je tezak , i visok,  da bi mogao na reci da manevrises veslom a kamoi da ga pogonis , a i na stajacim vodama tipa rukavci ako dune malo jaci vetar veslo ce sluziti samo da ga odbijes od prepreke, velika je povrsina camca, tezak je dosta da bi veslo imalo nekog uticaja  ... u slucaju kad motor odkaze, koristi se pomocni motor (u ovom slucaju nesto do 9.9konja  i 2 takta recimo, cena zavisno od stanja i proizvodjaca od 300-500 evra)

sto se tice izguravanja to je tema za sebe ... obicno je dno na nasim rekama muljevito i ako ti ostane van vode ceo camac, ili deo camca,  racunaj kao da si ga lepkom zalepio ... efekat se desava zbog svojevrsnog vakuma koji mulj pravi u dodiru sa ravnim povrsinama   ... tu sad ima milion nekih tehnika manje ili vise uspesnih .. posto je V korito, na ovom camcu sa oglasa, tu si u prednosti jer ces ga lakse "odlepiti" ... e sad dal ces moci sam ili sa deset ljudi to zavisi od milion drugih  stvari ... za svako to zalepljivanje vazi  "tiha voda , breg roni"...

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #5 poslato: 01, 02, 2017, 19:36:39 posle podne »
Ni jedan motor ne treba voziti ispod 2000 rpm dugo vremena jer je jako lose podmazivanje pri niskim obrtajima.  Za 7000 € se kupi par god. star Natrix sa Tohatshu 25 ks. Koliko vidim ovde od opreme nista nema...
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #6 poslato: 01, 02, 2017, 20:28:38 posle podne »
Ni jedan motor ne treba voziti ispod 2000 rpm dugo vremena jer je jako lose podmazivanje pri niskim obrtajima.

ajd nisu kola ii vanbrodski isto .. ali vecina vozaca (profesionalnih ) kombija sa kojim sam se vozio ,  vozi oko 2000, po njima to je idealno i sto se potrosnje tice i habanja motora ... a moram priznati da i ja nateram tih 2000 u petoj na autoputu i drzim (130km )...

sto se opreme tice... sta ces vise :

"solarna baterija , radio cd , hemiski wc , svetlosna signalizacija , prednji led far , kuhinja , frizider ,
tank za vodu 100L , struja 12/220v , lučki priključak na 220v , 2 akumulatora "
(samo ne znam sta je solarna baterija, mozda solarni panel i akumulator ...)

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #7 poslato: 01, 02, 2017, 21:56:11 posle podne »
Razlika je Kapetane drasticna u savladjivanju otpora. Otpor propele u vodi je srazmeran voznji kolima trecom brzinom na blagoj uzbrdici. Tu su opterecenja na radilici daleko veca nego na automobilu. Hrvati ubijaju motore na barkama pri panulanju bas zbog toga , kada moraju da voze brzinom oko 5 km/h. Radije kupuju male pomocne vanbrodske do 10 ks pa s njima na 2500 rpm vuku jesku.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #8 poslato: 02, 02, 2017, 08:13:26 pre podne »
Da ostavimo na stranu te tehničke stvari o kojima pričate, ipak mi cena deluje malo prevelika za ono što se dobija.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #9 poslato: 02, 02, 2017, 08:50:23 pre podne »
Читајући преписку између Облака и Капетана, не могу да се отмем утиску да су обојица у праву.

Разлог њиховог неслагања је у томе што не говоре о истој ствари.

Капетан помиње вожњу с 1/3 гаса, дакле веома спор и тих рад мотора, док Облак мисли да је број обртаја при таквој вожњи веома низак и да може да штети мотору.

Мени се чини да мало ко може с 1/3 гаса да вози уз Дунав (узгред, Деспот није навео где планира да вози чамац). Оно што је уобичајено и при чему мање више сви рачунамо неку просечну потрошњу горива је брзина коју постижемо с отприлике 2/3 гаса.
При таквој брзини, мотор је сигурно у режиму изнад 2.000 обртаја и таква вожња не може негативно да утиче на мотор. При таквој брзини и потрошња је оптимална и довољно тиха.

С друге стране, корито овог чамца није депласманско, тако да ће чамац добро реаговати на додавање гаса и зато мислим да је на чамцу те величине боље имати мотор од 40 него од 20 КС.
С мањим, слабијим мотором, без обзира на глисерско корито, чамац би возио брзинама које би тешко биле нешто  изнад 15 км/сат уколико се на њему налазе 2-4 особе и сва опрема.
С већим, снажнијим мотором, верујем да пловна брзина може бити знатно већа. Уз добар распоред терета, можда би могао и да изглисира. Мислим да би нам Сале НБ могао више рећи о томе. Он је дуже време имао Елана 495 и возио га је и с мотором испод 30 КС и с мотором од 50 КС. Не знам да ли сад прати шта пишемо у овој теми али било би ми драго ако би послао неки коментар који би Деспоту помогао при доношењу одлуке.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #10 poslato: 02, 02, 2017, 11:26:16 pre podne »
Ako izbacite tu opciju veslanja lakse ce da bude...mozda opcija "jeftino u nl" u ceni ovog camca i "dozvoljenog maximuma" nudi mnogo bolje plovilo...
          Ovo korito sa 40ks ovako opremljeno tesko da uopste moze da izglisira...mozda bi i glisirao sa efektivnih 40ks ali nemoze da izglisira...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže despotbg

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
  • www.mojaladja.com
    • pasara
  • Brod tip: pasara
  • Veličina: 5
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #11 poslato: 02, 02, 2017, 11:29:29 pre podne »
Hvala na svim odgovorima.
Camac bi vozio po Dunavu. Potez Pancevac-Pancevo, znaci dosta srednjih i malih voda :)

Interesuje me odnos snage motora i ovog camca. Racunam da nema sanse da potrosnja u bilo kojoj kombinaciji bude ispod 10l/h? Takodje interesuje me koja je vasa procena kojom brzinom u km/h i potrosnjom moze da se krece ovaj camac sa 1/3, 2/3 gasa, 100% gasom isl?
Ja sam mislio da on moze da glisira. Sad vidim da se mozda varam. Koja je definicija glisiranja? Jel to ovo
Uzeo bih pomocni motor koji bi koristio za manja manavrisanja, pristajanja isl...

Ukoliko negde imate oglas neke alternative saljite :) ... Merkao sam i ovo https://www.polovniautomobili.com/plovila/8716714/cruisers-yachts-beachcomber-holiday ali ovo mi je malo vece i sam bi morao da pravim kabinu

PS. za veslanje, nisam mislio da bi ga veslao bukvalno. Al to je termin koji koristim da bi objasnio razliku u manevrisanju i odgovornosti prema camcu koji je ove velicine za razliku od camca 10mX3m . Bio sam na camcu slicne velicine kao ovaj i moze se uticati na kretanje veslom, tj bez vetra na dunavu smo se lagano dovukli do obale ( doduse  ~700m nize niz reku :) )
« Poslednja izmena: 02, 02, 2017, 12:24:19 posle podne despotbg »

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #12 poslato: 02, 02, 2017, 14:20:57 posle podne »
Mozda ovo bas i nije neka pomoc za izbor camca, ali kad si vec na granici da biras da li motor veci ili manji od 30 konjskih snaga, nije lose znati da su Honde do 30ks ukljucujuci i 30ks sa karburatorima, a svi Hondini motori vece snage su sa elektronskim ubrizgavanjem (to kazem za ove novije Honde sa srebrnom kapom). Ove sa karburatorima ti moze servisirati vecina majstora/servisa, a ove sa elektronskim ubrizgavanjem samo oni koji imaju potreban alat, pa sad shodno lokaciji gde se nalazis i gde ti je najblizi majstor/servis, moze da ti pravi neku razliku. Takodje, ako planiras sam da servisiras, ove sa karburatorima ces moci sa standradnim setom alata i servisnom knjigom, a za ovaj sa elektronskim ubrizgavanjem, treba ce ti specijalan alat. Srecno u potrazi za plovilom  114

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #13 poslato: 02, 02, 2017, 14:48:08 posle podne »
Hvala na svim odgovorima.
Camac bi vozio po Dunavu. Potez Pancevac-Pancevo, znaci dosta srednjih i malih voda :)

Interesuje me odnos snage motora i ovog camca. Racunam da nema sanse da potrosnja u bilo kojoj kombinaciji bude ispod 10l/h? Takodje interesuje me koja je vasa procena kojom brzinom u km/h i potrosnjom moze da se krece ovaj camac sa 1/3, 2/3 gasa, 100% gasom isl?
Ja sam mislio da on moze da glisira. Sad vidim da se mozda varam. Koja je definicija glisiranja? Jel to ovo
Uzeo bih pomocni motor koji bi koristio za manja manavrisanja, pristajanja isl...

Ukoliko negde imate oglas neke alternative saljite :) ... Merkao sam i ovo https://www.polovniautomobili.com/plovila/8716714/cruisers-yachts-beachcomber-holiday ali ovo mi je malo vece i sam bi morao da pravim kabinu

PS. za veslanje, nisam mislio da bi ga veslao bukvalno. Al to je termin koji koristim da bi objasnio razliku u manevrisanju i odgovornosti prema camcu koji je ove velicine za razliku od camca 10mX3m . Bio sam na camcu slicne velicine kao ovaj i moze se uticati na kretanje veslom, tj bez vetra na dunavu smo se lagano dovukli do obale ( doduse  ~700m nize niz reku :) )

Ovaj Holidej je simpaticno plovilo ali prakticno bez pogona. Radi se o klasicnom gliseru sa dubokim V koritom koje zahteva izuzetno mnogo snage. Cak i kad iskljucis brzinu kao faktor ostaje jako dubok V koji vuce vodu, stvara ogroman otpor jer se takvo plovilo svojom konstrukcijom pokusava popeti na svoj pramcani talas ( izglisirati) sto i na manjim brzinama stvara otpor jer se podize pramac a krma tone. Drugi problem je sto je napravljen za Znogu koja zadovoljava dubinu korita od vodene linije preko 50 cm sto vanbrodski motor osim u XXL izvedbi noge nema mogucnost, odnosno cizma je prekratka za tako duboko korito ( ako se pravilno postavlja antikavitaciona ploca ispod najnize tacke korita) pa majstori postave preduboko vanbrodski motor koji cesto biva podavljen pri malo vecem gasu. Ovaj Holidej bi bio idealno resenje za marinizaciju nekog automobilskog dizela u kombinaciji sa Z nogom. Ovako kako mu je nakacena honda ici ce ko baba a od upravljivosti nema tek nista. TRazice korekciju kormilom na svakih 5 sekundi sto je pakao na duzoj plovidbi. Vidis kakav brod je kupio Zankiki od Arse? To je brod vredan tih para. Korito sa kobilicom , ogroman prostor, dobra plastika itd. 7000 soma nije malo sad u Srpskoj nautici pa sacekaj malo ili gledaj po marinama i ovi koji ne prodaju kad pitas prodavace :)
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Pomoc pri kupovini...
« Odgovor #14 poslato: 02, 02, 2017, 14:59:37 posle podne »
Tim sam se i vodio kad sam rekao da je preskupo, ali nisam hteo da navodim svoj primer...
Za nešto više para, Marissa je ipak mnogo ozbiljnije plovilo. Samo treba imati spremne pare, jer dobre kupovine ne stoje dugo na oglasima.....