Po meni,rešenje je sledeće.Zakonom narediti, da svaka kompanija koja će se baviti transportom robe rekama po Srbiji, mora u svojoj floti da ima minimum jedan tegljač ledolomac.U toku zime radiće na svom reonu a leti će biti klasični tegljači-gurači.
Nema izgovora da su ledolomci nerentabilni leti
Pozdrav,
Ako smem napravio bih poredjenje. "Svaka transportna (kamionska) kompanija treba da ima barem jedan kamion za rasipanje soli i ralicom za ciscenje snega."
Firme za prevoz tereta vodom placaju porez kao i firme koje transportuju teret kamionima. Drzava je duzna da obezbedi uslove za nesmetan saobracaj, u ovom slucaju plovidba, tim kompanijama od poreza koji ubira. Da ne pominjem da je Dunav medjunarodna reka i da postoje medjunarodne konvencije koje smo ratifikovali i koje moramo da postujemo. Da sam ja privatnik, i da drzava donese ovakvu uredbu odmah bi preregistrovao brodove u Rumuniju ili Bugarsku pa bih placao porez tamo.
Ledolomac je strateski vazan brod, postoje barem 4 organizacije u Srbiji koje bi trebalo da ih koriste. To su EPS, Srbija Vode, Plovput i Vojska. Vojska je na poslednjem mestu posto oni imaju i druga sredstva na raspolaganju a to su minobacaci, dinamit..... I ako dodjemo u sitaciju da vojsci trebaju ledolomci..... EPS mora da ima barem cetiri ledolomca za zastitu hidroelektrana. O Plovputu i Srbija vodama ne zelim da naglabam posto je njihova nadleznost da odrazavaju reke, nasipe, plovni put..... Ne znam da li je opste poznato ali ledolomci rade u paru kako bi se ispomagali kada se jedan zaglavi. Samim tim pominjanje u medijima neparan broj brodova je pokazatelj da doticne osobe namaju pojma o tematici.
Ledolomac je jako skup brod. Konstrukcija je znacajno jaca nego na obicnom brodu. Za razne katergorije klase za plovidbu ledom postoje minimalni zahtevi za snagu motora. Hladjenje je ili pomocu "rack" ili plocastih hladnjaka sa mogucnoscu hladjenja vodom iz balastnih tankova. Balastni sistem je znatno jaci nego na obicnom brodu. Generatori su snazniji zbog povecanje potrosnje snage usled grejanja svega (razvodne table, pumpe, cevi, ventili....). Kormila, propeleri, pramcani propeler moraju da imaju "Ice" klasu. Sve ovo poskupljuje gradnju znacajno. Usled svega ovoga brod je tezi pa smamim tim treba da se poveca duzina kako bi se smanjio gaz da bi imalo smisla da se koristi u toku cele godine posto bi maksimalni gaz trebao da bude 1.8m (Dunav je kroz Madjarsku dubok 2m na velikom broju deonica). Ima tu niz stvari koje moraju da se ispostuju kako bi brod stvarno mogao da odgovori zahtevima da se koristi u borbi protiv leda.
Drzava to smo mi ... nemojte da se lazemo ..
50% camaca u rukavcu mogu 4oro nas na krkace da iznese,
onog dana , u Zemunu, izvukasmo nas 4oro camac sa leda i to sa keja visokog sigurno 2 metra i ostavismo na trotoaru .. na dva konopca..
a kamoli na rampui kojih u zemunu ima svaki 100 metara .., na rampi moze i jedan covek sam .. .. pa je najvise takvih camaca i stradalo ...
Svi tezi camci su mogli lepo da se sjure u govnaru uvezu se u obalu cim su culi za mogucnost leda.. i tu da prodje sve kako treba.. I na smenu svaku noc neko cuva i nadgleda camce.. nisu morali ni u marine da odu ..
Splavovi se mogu OSIGURATI ..... i tako umanjena steta ..
Ovo potpisujem, samo bih dodao reci nekog drugog. Srbima je najveci greh nestrpljenje i sva stradanja srba dolaze iz nestrpljenja, pocevsi od Maricke bitke pa do danasnjih dana.....
Mogli bi pricati i o poluintelektualcima i politicarima ali je to sve prazna prica na koju ne vredi trositi ni vreme ni reci.
Pozdrav