Autor Tema: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?  (Pročitano 2485 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • *****
  • Poruke: 962
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« poslato: 02, 01, 2017, 23:55:02 posle podne »
Klasicna dilema ...vremesni americki gliser sa dva volvo motora od po 170 konja ...ima sve.... gracioznost luksuz prostor fly bridge..sobe i salone ali i znacajnu potrosnju koja prilicno stvara gorak ukus kada dodje vreme da se natoci i kvari uzitak u voznji.
Prenos snage je preko dve Z noge volvo A 170..
Brod ima desetak metara  duzine i cetri metra sirine ..dvostruko upravljanje veliku masinsku sobu u koju moze stati pet motora ali sta ugraditi ..dva ista dizelasa pristupacne cene ..odrzavanja ??
Ako neko ima iskustva i predlog neka napise ,sve ideje su dobro dosle ...telefoni majstora koji bi mogli da urade ...i motori koji su na prodaju .. informacije,marinizacije..polovne pumpe izmenjivace sve sto bi pokrenulo dizelizaciju ove brodice...Ja imam nekoliko ideja ali posto je proces prilicno skup i komplikovan pre nego sto se vlasnik odluci za neku varijantu voleli bi da cujemo svako misljenje svezu ideju.......pocinjemo . ..sad
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16666
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #1 poslato: 03, 01, 2017, 02:50:52 pre podne »
kako god da okrenes skupo ce da izadje...
Ako stavi slabije motore ...nema glisiranja... I tu je sada jasno sta raditi ...

neka stavi sa jedne strane :
1 sredjivanje postojecih motora
2 5 godisnja exploatacija
=x
sa druge strane
1 Dva druga motora
2 Sve pizdarije koje to prate (izmenjivac, kopca, z noga, komande , nova kontrolna tabla , instrumenti i sl)
3 5 godisnja exploatacija
4 Gubitak performansi
=y

If x < y then x else y

ujedno potrosnja kod dizela ... nek proveri dal moze na ulje/zejtin i slicno...
sto se majstora tice.. Zeka, kakav je takav je, on je jedini krsten da to odradi ...

ujedno koja je poenta kupovati ladju 10x4 ako ne mozes da je vozis? ja ne cih da neko kupuje BMW pa stavlja ficin motor... al ajd bitno da se "pokaze"

e sad ima varijanti za twin motore... meni su pre par godina nudili polovne (doduse pojedinacne) po Grckoj prilicno povoljno... uvoz polovnih motra ne znam kako se radi , ali kapiram da postoji opcija...

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • *****
  • Poruke: 962
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #2 poslato: 03, 01, 2017, 10:18:23 pre podne »
Motori iz grcke.??sta imas ?
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16666
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #3 poslato: 03, 01, 2017, 10:38:19 pre podne »
Motori iz grcke.??sta imas ?

akcenat na :

"meni su pre par godina nudili polovne (doduse pojedinacne) po Grckoj prilicno povoljno"

odprilike polovni motori su od 500-1500 eura... 
to su bili motori snage 50 konja koji su meni tada odgovarali, starost 10 i vise godina ... bilo je raznih kombinacija...
posto nije bilo Yanmara tada u ponudi , resio sam da sredim moj motor...

ali generalno je veci izbor u zemljama koje imaju more nego kod nas, videcu se sa Zokijem ovih dana pa cu mu reci da pusti buvu da vidimo sta ima. Ako naleti nesto cujte se pa dogovorite ...

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2662
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #4 poslato: 03, 01, 2017, 14:05:39 posle podne »
A recimo neki perkins ili torpedo brodski, cetiri cilindra,snaga je oko 70 ks. Brzina nece biti neka ali snage ce biti dovoljno. Mislim da oko 1500 eur mogu da se dobiju. Izbegnes zezanje sa marinizacijom dobijes pouzdane ale relativno lake ze odrzavanje. Potrosnja kod mene torpeda je do 4 litre lagane plovidbr bez opterecenja. E sad dal je greh u taj brodic stavljati ragu iz proslog veka to je pitanje za razmatranje

Van mreže djera1

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 92
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Narval 820
  • Marina: Dorcol

Van mreže djera1

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 92
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Narval 820
  • Marina: Dorcol

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • *****
  • Poruke: 962
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #7 poslato: 06, 01, 2017, 09:57:28 pre podne »
Ovo su sve dobre priche ali zbog veoma ogranichenog budzeta izbor je pao na mercedesov petak om602 puta dva komada .. pa cemo videti sta dalje
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 838
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #8 poslato: 06, 01, 2017, 19:17:53 posle podne »
  Jedino da ih postavi pod uglom od 90 stepeni pa dobije V10 kao vw ,inace ce onaj peti stalno da trese.
Po meni pravi izbor je OM 603 Razlozi: mirniji rad,stabilniji i jaci motor razlika u potrosnji zanemarljiva. Jedino sto je gabaritno veci,mada si rekao da ima mesta u motornom prostoru.
OM 602 bez turbine 90 ks sa turbinom 122 ks
OM 603 bez turbine 110 ks sa turbinom 148 ks

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • *****
  • Poruke: 962
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #9 poslato: 06, 01, 2017, 20:26:03 posle podne »
ali om 602 se lakse nadje na trzistu i povoljniji...zbog price o vibracijama ..
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 838
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #10 poslato: 06, 01, 2017, 21:02:02 posle podne »
    Pa neko voli vibracije :-) tako da ne treba diskutovati na tu temu

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2979
  • Pol: Muškarac
    • Laki
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 9.85m
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #11 poslato: 06, 01, 2017, 22:59:24 posle podne »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ugm650iIgRk&amp;t=28s" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=ugm650iIgRk&amp;t=28s</a>
« Poslednja izmena: 07, 01, 2017, 10:27:03 pre podne Kapetan »

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 413
  • Pol: Muškarac
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #12 poslato: 06, 01, 2017, 23:32:55 posle podne »
Samo nek je Dizel i na lanac.

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 171
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #13 poslato: 07, 01, 2017, 16:09:47 posle podne »
Uh Djero, al pogodi pravo u centar sa onim Cummins-ima. Ti motori se prave preko 25 godina, ribari se kunu u njih, pouzdani, laki za servisiranje, nema mesta u svetu gde ne mozes da nadjes delove i servisera za njih (cak i kod nas). Steta samo sto nisu u cenovnom rangu naseg rekreativnog trzista. Inace prave ih potpuno mehanicke u opsegu snage od 180-220 konja bez turbine, to su bas ti sto ih ribari obozvaju, zatim od 220 do 370 konja sa turbinom, s tim da ovi od 370 malo pljuckaju gorivo na manjem gasu, jer su optimizovani za te udarne snage. A zbog popularnosti, danas ih prave i sa elektronskim ubrizgavanjem i snage idu i do 480 konja i zdovoljavaju i ekoloske standarde. Mahom ribari i ostali koji morau sami na moru da servisiraju jos uvek biraju mehanicke jer nemaju znanja i alata da rese problem elektronike samostalno, ali i to ce se vremenom sigurno promeniti.

Inace, kad postoji elektronsko ubrizgavanje, moze uz samo malo reprogramiranja elektronike da se postignu odlicni rezultati, bez bilo kakve mehanicke izmene. Evo na primer smanjenje buke i vibracija pomocu takozvanog pilot ubrizgavanja. Mala kolicina goriva se ubrizga u cilindar pre nego sto klip dostigne krajnju tacku. To menja "oblik" pritiska u cilindru (ublazava ga) i poboljsava kontinualno sagorevanje pri manjim i srednjim obrtajima. Na visokim obrtajima to se onda vise ne radi jer dominiraju drugi efekti buke i vibracija, a i ne bi se mogle zadovoljiti ekoloske norme.

Evo objasnjenja pilot ubrizgvanja sa lepo nacrtanim krivama, levo sa pilot ubrizgavanjem, desno sa standardnim ubrizgavanjem:
https://www.youtube.com/watch?v=sVlgWWP9Xi0

Evo kako to zvuci primenjeno na motoru Cummins QSB6.7 koji je naslednik ovih 5.9 koje je Djera nasao. Obratite paznju koliko se utisa zvuk, a samo se promenio nacin ubrizgavnja, nista drugo:
https://www.youtube.com/watch?v=YrYyWIhSwtc

Na kraju, na visokim obrtajima kod ovih motora svakako dominira zvizdanje turbine, tako da ovo ne bi nesto doprinelo stisavanju, a i na tim snagama eksplozije su intenzivne i sagorevanje je vec jako dobro. Evo primera dva QSB5.9 motora, dakle kao ovi sto Djera nasao, ali sa elektronskim ubrizgavanjem, gde se vidi koji zvuci dominiraju na visokim okretajima:
https://www.youtube.com/watch?v=rXJwns7X1jo

Eh da, inace na ovom poslednjem snimku je verovatno potrosena kolicina goriva koju ja ne potrosim na mesecnom nivou  hahaha, e sad da li sto ne plovim dovoljno ili sto ne zurim, dobro je pitanje.

Inace ne znam da li znate da je bila i serija Cummins-a 3.9bt, sto je isti ovaj 5.9, ali sa 4 cilindra, jako popularan medju nauticarima u inostranstvu. On je bez turbine oko 80 konja, a sa turbinom je 120-150 konja. A pravio se u ogranicenoj seriji i sa 250 konja, ali mislim da proizvodjac na te od 250 konja nije davao garanciju ili je bila jako ogranicena. Danas ih je nasledio QSB4.5 sa 4 cilindra. Zanimljivi "motorcici".

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2979
  • Pol: Muškarac
    • Laki
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 9.85m
Odg: automobilski dizel motor u brodu dvomotorcu sa Z nogama...sta izabrati ?
« Odgovor #14 poslato: 07, 01, 2017, 20:52:50 posle podne »
Dera je nasao motor skuplji nego sto mu je camac a jos su portebna dva.
Lepo je rceno dva ekonomicna motora pristupacne cene.
Treba ici u tom pravcu. Znaci ono: ima jeftino u HL ne dolazi u obzir