Autor Tema: Vinterizacija brodskog motora  (Pročitano 11383 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Vinterizacija brodskog motora
« poslato: 13, 11, 2016, 15:40:39 posle podne »
Pravilna vinterizacija brodskog motora je jako vazna da bi se izbegli troskovi koji nastaju zbog nedovoljno dobre pripreme za niske temperature. Na snimku moze se videti kako se motor sa zatvorenim sistemom hladjenja ispira 40 % antifrizom.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 503
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #1 poslato: 14, 11, 2016, 06:32:23 pre podne »
Ako sam dobro shvatio, treba pustiti da usisa i prokruzi antifriz a onda skinuti impeler  sha . Bilo bi dobro da neko sa iskustvom napise sta je jos pozeljno uraditi za konzerviranje ladje u zimskom periodu. Pretpostavljam da treba ispumpati vodu iz tankova (sa svezom i iz septickog) i t.d. Posto ja ove godine prvi put ovo radim, praticu vase odgovore sa paznjom  thumbup

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #2 poslato: 14, 11, 2016, 07:17:29 pre podne »
Алекса,
Нешто мало писано је о припремама за зиму и у овој теми: http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,13456.msg143426.html#msg143426 .

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #3 poslato: 14, 11, 2016, 12:36:28 posle podne »
Ako sam dobro shvatio, treba pustiti da usisa i prokruzi antifriz a onda skinuti impeler  sha . Bilo bi dobro da neko sa iskustvom napise sta je jos pozeljno uraditi za konzerviranje ladje u zimskom periodu. Pretpostavljam da treba ispumpati vodu iz tankova (sa svezom i iz septickog) i t.d. Posto ja ove godine prvi put ovo radim, praticu vase odgovore sa paznjom  thumbup

Sve ostale radnje su na LSI linku. Naravno da treba ispumpati sve rezervoare, bojlere, pump, u kaljuzaru staviti malo antifriza itd....Ovo ispiranje zatvorenog sistema hladjenja je najvaznije i najsigurniji je nacin da se zastiti sistem hladjenja spoljne vode od smrzavanja i havarije. Naravno , podrazumeva se da treba promeniti ili ispitati jacinu antifriza unutrasnjeg sistema motora. Stari antifriz ne stiti motor od unutrasnje korozije pa ga je korisno menjati bar na par sezona. Impeler je pozeljno skinuti jer antifriz zna razmeksati gumu kad dugo stoji u njoj i na taj nacin ga ostetiti.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #4 poslato: 14, 11, 2016, 13:07:23 posle podne »
Ja ne sipam antifriz vec cistu vodu, imam dva mesta gde se ona ispusta, jedna slavina na bloku i jedan cep na izme izmenjivacu. Impeler u klasicnom smislu nemam, na pumpi imam jos dva ventila za ispustanje vode koja je u njoj. To tako funkcionise godinama, pored toga nikakva druga pripreme motora ne postoji.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #5 poslato: 14, 11, 2016, 13:45:11 posle podne »
Ja ne sipam antifriz vec cistu vodu, imam dva mesta gde se ona ispusta, jedna slavina na bloku i jedan cep na izme izmenjivacu. Impeler u klasicnom smislu nemam, na pumpi imam jos dva ventila za ispustanje vode koja je u njoj. To tako funkcionise godinama, pored toga nikakva druga pripreme motora ne postoji.

To je sjajno kad postoje ispusti i kad su pouzdani u smislu da sva voda izlazi i ne ostaje u nekim delovima bloka ili glave ili cak auspuha. Ja imam Lombardini 1204 turbo motor koji je prilicno komplikovan al i pored tih ispusta licno primenjujem ovaj sistem sa ispiranjem antifrizom radi 100 % sigurnosti. Nemam poverenja da ce izaci sva voda sa svih mesta...
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #6 poslato: 14, 11, 2016, 13:56:56 posle podne »
Ja to radim, ali pošto volim da plovim zimi, tek kada najave -10 ili veće minuse.
Do tada mi motorni prostor ne mrzne, pošto je dobro upakovan u kobilici, sa 3 strane voda.

A i tada ne vadim impeler, pošto takvi minusi ne traju dugo... Čim prodju opet putim vodu i plovidba se nastavlja...

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #7 poslato: 14, 11, 2016, 14:44:37 posle podne »
Najbolji nacin je da se prvih hladnih dana motor upali i odplovi do Kariba ili neke druge tropske destinacije i tamo saceka da zima prodje.

Samo ako ovo nije moguce primenjuju se manje sigurni metodi sa antifrizom i ispustanjem vode.

 114 stri ok
« Poslednja izmena: 14, 11, 2016, 15:17:35 posle podne marke »
Marke

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #8 poslato: 19, 12, 2018, 17:36:22 posle podne »
ako je plovilo u vodi, kod niskih temperatura najrizičniji su ventili sa glavni usis vode (kod brodskih motora), ventil za usis vode u wc šolju i ventil za usis vode radi hlađenja kopče (ako se za to ne koristi vodu iz samog motora) i ventil za usis rečne vode za pranje plovila.
Za višednevne temperature do -10, ukoliko postoji prikljucak u marini na 220V, pomaže u njihovoj blizini upaljena po jedna ili dve sijalice od 100w u keramičkom grlu, za niže temperature tih nekoliko dana najsigurnije je upaliti Vebasto.
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #9 poslato: 20, 12, 2018, 00:13:13 pre podne »
ako je plovilo u vodi, kod niskih temperatura najrizičniji su ventili sa glavni usis vode (kod brodskih motora), ventil za usis vode u wc šolju i ventil za usis vode radi hlađenja kopče (ako se za to ne koristi vodu iz samog motora) i ventil za usis rečne vode za pranje plovila.
Za višednevne temperature do -10, ukoliko postoji prikljucak u marini na 220V, pomaže u njihovoj blizini upaljena po jedna ili dve sijalice od 100w u keramičkom grlu, za niže temperature tih nekoliko dana najsigurnije je upaliti Vebasto.

Uvek po dve sijalice..ja sam tako. Jedna crkne u toku noci i ode ventil.Ja sam ipak zagovornik ulivanja antifriza u kuglicu ventila. Nije mnogo posla a sigurnost 100 postotna
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #10 poslato: 20, 12, 2018, 10:39:32 pre podne »
Takođe... Može i struje da nestane, ili ko zna.... Naliti antifriz u ventile je nikakav posao, a mnogo je pouzdanije.

Mada su i ventili pri vodi koja greje trup, treba baš dobar minus da bi to puklo... Evo, u ponedeljak je bio najjači minus, jutarnja -15, momorija termometra u brodu kaže da je na terasi bilo -10, a u motornom prostoru (u kom se nalaze i svi ventili) +0,5... Motorni prostor je sa 3 strane u vodi, i uvek je dole dosta toplije...

Znači kod mene mora da bude jači minus od -10 da bi motorni prostor uopšte otišao u minus...

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #11 poslato: 20, 12, 2018, 22:18:39 posle podne »
Pre dve godine marina Stenka je zaledila sa oko 20-25cm debljine leda. Bilo je negde i vise. Moj Narval od 3,5 tone se izbacio na led jos 10 cm minimum a mislim i vise. Pukao mi je wc ventil u kuglici. Kad je otopilo ja otvorim ventil a on izbio cem sa strane i pisa kad se otvori. Morao sam izvaditi brod i menjati. Posle sam uradio "bunar"oko ventila da ako pukne nekad opet ne moram vaditi velikog Narvala. Sreca je da ti ventili napuknu samo bocno jer led siri samo u kuglici. Ispod i iznad se ima gde rasiriti i ostane sve ok. Taj ventil je bio na oko 35-40 cm dubine i ipak je pukao. Mene je i zavarala ta njegova "duboka" pozicija pa nisam ispirao antifrizom. Sledece godine jesam i sve je proslo OK. Znaci ipak antifriz za svaki slucaj
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #12 poslato: 21, 12, 2018, 08:12:08 pre podne »
Nasuo sam ja svuda antifriz još pre mesec dana, sem u usisni ventil za hlađenje motora, pošto planiram još ploviti...

Čim dodju prvi minusi, raskačim creva wc-a i sipam antifriz u oba ventila, u ventil za vodu za pranje broda... Ovaj za hladjenje motora jedini ostavim, i u njega sipam ako najave baš jake minuse dan ranije, za svaki slučaj. Sada sam sipao pre ovog hladnog perioda...

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #13 poslato: 21, 12, 2018, 19:45:20 posle podne »
Kod mene na brodu postoji jedan jedini prodor kroz korito... wc i tehnicka voda i voda za motor se vuku sa jednog mesta. A wc izbacuje na jedno 10 cm iznad vodene linije, kao i sudopera.... ovo je vrhunsko resenje. Sledeci brod ce sigurno biti  bez prodora kroz korito!
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Vinterizacija brodskog motora
« Odgovor #14 poslato: 21, 12, 2018, 19:47:55 posle podne »
Antifriz sam svuda provukao i naravno zarobio ga u ventil.... ali i dalje imam strah od leda, valjda nece puci cev usisne sape!
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!