Autor Tema: YAMAHA u garaži  (Pročitano 9231 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
YAMAHA u garaži
« poslato: 06, 11, 2016, 19:35:54 posle podne »
Juče sam poslednji put za ovu sezonu upalio Yamahu dok je još bila na čamcu, pustio da se zagreje, spusti sauh, otkačio crevo za gorivo, ostavio je u radu da potroši svo gorivo iz karburatora. Oprao je i spakovao u garažu, gde će čekati proleće i novu sezonu.

E sad, ulje u motoru i čizmi sam zamenio ove godine u mesecu julu pre spuštanja u vodu. Vozio sam letos koliko sam imao vremena, nisam nešto računao koliko je sati bila u radu.

 Da li bi trebalo ponovo ulje sada promeniti ili da sačekam proleće i to uradim ponovo pre stavljanja na čamac i porinuća u reku? Da li uopšte mogu voziti sa istim uljem dve sezone?

STEPS da me ne prozivaš evo i par slika!  jh

Van mreže steps

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 154
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: Adriatik
  • Marina: AJK
  • Veličina: 8.90
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #1 poslato: 06, 11, 2016, 21:40:40 posle podne »
Svaka cast na slikama. I ja sam moju skinuo sa camca prosle nedelje  ( i ziv se pojeo sto je nisam ostavio na camcu,  danas je bilo lepo za voznju).
Sipao sam onaj stabilizator  za gorivo i vozio jedno pola sata, za vikend sam promenio ulje u motoru i cizmi( 1200 din motul za 4t i 750 din. tuba ulja za menjac od 250ml), nije skupo ali bar mirno spavam....i pustio motor da malo radi da novo ulje procirkulise....
Ako planiras da menjas ulje, mislim da je logicnije da ga menjas na kraju sezone nego na pocetku.....
Pozdrav k5
Kad bi Dunav bio vreo, svak' bi riblje corbe jeo.- J.J.Zmaj

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #2 poslato: 06, 11, 2016, 21:48:25 posle podne »
Meni je logičnije obratno, pred početak sezone da se stavi sve novo, jer zašto da stoji skoro 6 meseci u ovom slučaju, pa tek onda da radi? Servisni intervali se propisuju na određen broj radnih sati ili vremenski period. Moje mišljenje je da ulje u čizmi treba prekontrolisati, da nije slučajno došlo do mešanja vode i ulja, i ako je sve ok, mislim da je ono dobro i za sledeću sezonu. Jedino ako je proizvođač naveo vremenski interval zamene koji je 1 godinu, to treba ispoštovati.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #3 poslato: 07, 11, 2016, 07:16:40 pre podne »
Подржао бих Бакарин приступ.

И мени су мајстори саветовали исто: да проверим да ли је дошло до продора воде у уље одвртањем завртња на доњем крају осовине. Да пустим да истече и да допуним уљем, по потреби.
Ово се ради да не би, у току зиме, због мраза, дошло до залеђивања воде и пуцања цеви.

Уколико нема воде, а уље је у року (по броју сати колико је мотор радио или по датуму предвиђеном за употребу) нема потребе да се мења, без обзира што није толико скупо.

А ако је уљу истекао рок, онда га треба мењати пред сезону, па га користити док је свеже.

Ипак, ја сам раније, а тако намеравам и на пролеће, пред почетак сезоне, пре спуштања чамца у воду, мењао уље у мотору и мењачу. Обично бих пред сезону однео мотор у сервис код Пеке и замолио га да га погледа, прештелује по потреби и замени уља. Тако је све много једноставније него кад се мотор окачи и кад се чамац спусти у воду.

Но, то сам радио док сам имао јамаху "осмицу". Она је била релативно лака и није било тешко сместити је у пртљажник и однети је мајстору.
Сада, с овим мотором који је тежак колико и ја - мало се вајкам шта ћу на пролеће.

Вероватно ћу пре спуштања чамца у воду "преварити" неког мајстора да дође до Сланкамена и "уради сервис" на приколици.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #4 poslato: 07, 11, 2016, 08:03:57 pre podne »
Hvala drugari na savetima i predlozima. kako ima samo  4 meseca od kako sam promenio ulje i u čizmi i u motoru, pozvaću Pekinog majstora Nemanju, koji živi ovde u Batajnici, da mi to iskontroliše, ili ću probati sam. Ako ulje bude dobro  neću ga dirati do proleća ili čak preskočiti jednu sezonu pa menjati sledeće. Jeste da nije skupo, ali nije baš ni jeftino da bih bacao ulje koje je bilo na korišćenju samo 4 meseca, od toga ajde da je motor korišćen aktivno sigurno ne više od 40 sati, ne verujem ni toliko. nadam se da to nije mnogo, da bi se ulje razgradilo. Ako grešim, ima na proleće da bude zamenjeno.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #5 poslato: 07, 11, 2016, 08:14:55 pre podne »
Možeš i sam, odvrneš donji šraf na peti i gledaš da li će da curi voda ili ulje.
Pošto je ulje lakše od vode, dole će uvek pre da krene voda.
Podrazumeva se da je motor pre toga mirovao neko vreme.

I neka te ne brine ako izađe par kapi, toliko uvek bude.... Ali ako iscuri dosta vode, pa tek onda ulje, planiraj da zameniš semering na peti. Mada možeš i samo da isprazniš pa da sipaš novo ulje na proleće.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #6 poslato: 07, 11, 2016, 08:47:23 pre podne »
Hvala Zankiki, će probam  6589, nadam se da će biti sve u redu. Osim što me je letos elektronika zezala(promenjena) nisam primetio da nešto drugo ne štima na motoru.

Van mreže steps

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 154
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: Adriatik
  • Marina: AJK
  • Veličina: 8.90
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #7 poslato: 07, 11, 2016, 09:17:31 pre podne »
Treba ti samo jedan ravan srafciger sa sirim vrhom i duzom ruckom ( jer treba malo sile da se odsrafe ta dva srafa).
A sto se tice menjanja ulja, iskustvo ( na svu srecu ne licno, vec prijatelja) me je naucilo da je najmanje sto mozemo da pruzimo motorima kvalitetno ulje koje se redovno menja, da bi nam verno sluzili ( jer u ovoj zemlji ih vozimo na sve i svasta, a najmanje na kvalitetan benzin).
Pa, zato i menjam ulja na kraju sezone ( ko zna cega sve ima u tom starom ulju), a bolje da novo stoji u motoru nego na polici u nekoj prodavnici tih par meseci... a ako ti servisiraju majstori, mislim da ih je sada lakse" upecati" nego na pocetku sezone hi
Kad bi Dunav bio vreo, svak' bi riblje corbe jeo.- J.J.Zmaj

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #8 poslato: 07, 11, 2016, 10:10:06 pre podne »
I da se nadovezem na vas, ako u ulju ima vode, ulje ce biti skoro belo, tacnije bice neprovidno i belicasto. Takvo ulje treba promeniti sto pre, i proveriti  sve semeringe koji zaptivaju taj prostor.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #9 poslato: 07, 11, 2016, 22:52:52 posle podne »
Ulja se u motoru, kako u peti tako i unutar mašine mjenjaju prije no motor ode u zimski san, ako paljenje neće biti do proljeća poželjno je i konzervirati...Narvno to su preporuke..a ostalo je po izboru  thumbup

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #10 poslato: 08, 11, 2016, 10:32:21 pre podne »
Uvek je bilo "jeftinije" zameniti ulje i u peti i u motoru pregledati jos sta treba od impelera do semeringa,konzervirati i ostaviti ga da prezimi od bilo kakve naknadne intervencije na motoru...nedaj boze na vodi...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže tangabravo

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 361
  • www.mojaladja.com
    • tangacharlie
  • Brod tip: mikrotoner-sailfish
  • Marina: ispod prozora
  • Veličina: 18 stopa
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #11 poslato: 08, 11, 2016, 21:36:51 posle podne »
Ajd da lupim i ja koju.Ja imam Yamahu4KS i promenio sam ulje u čizmi predprošle god a motor je radio sa tim uljem možda 5h maximum , a ove god nije paljhen uopčšte , pa me sadainteresuje ako nije pomešo ulje i vodu zašto vaditi ulje kada nije izanđalo , jer po mojoj logicin ako može u kolima da stoji u menjaču godinama što nebi i u čizmi , a i nevalja stalno sipati novo ulje dok ne razradi oops sha

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #12 poslato: 09, 11, 2016, 19:49:03 posle podne »
A mjenjači u automobilima se ne nalaze u vodi i njihova trajnost ne ovisi o dva semeringa od 5 eura....sem toga bilo koji udarac elisom moze uzrokovati oštećenje osovine i napraviti štetu koja kod malih motora počesto prelazi njihovu vrijednost. Stoga ulje se mjenja svake godine ne zbog trajnosti samog ulja već inspekcije cijelog mjenjačkog sklopa. Nije dovoljno samo odvrnuti šaraf i vidjeti da li je ulje mliječno vec ga treba ispustiti do kraja i vidjeti što će se iscjediti na samom kraju...Litra ulja kosta par eura i imas i za isprati zaostatke starog ulja i špene...Ovo je onako samo moj osvrt na održavanje i servisiranje....danas su a i uvijek su motori bili preskupi da se ne održavaju pošteno jer ne kupuju se svaki dan...A to o ne razrađenom ulju ne priznam uopće  jh

Van mreže tangabravo

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 361
  • www.mojaladja.com
    • tangacharlie
  • Brod tip: mikrotoner-sailfish
  • Marina: ispod prozora
  • Veličina: 18 stopa
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #13 poslato: 09, 11, 2016, 23:03:10 posle podne »
To o nerazrađenom ulju nam je govorio profesor motoristike a ja samo zapamtio

Van mreže zveki66

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 392
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: YAMAHA u garaži
« Odgovor #14 poslato: 14, 11, 2017, 20:23:41 posle podne »
Mileta, ja bih da se vratim na tvoju Yamahu posto sam tek sada iscitao temu. Vidim imas postolje za motor, bure i garazu u kojoj pretpostavljam ne mrzne. Da je moj motor ja bih ga na svakih 15-ak dana ubacio u bure  jh jh upalio i pustio da odradi 5-10 min. Dovoljno da se malo zagreje i ulje provrti kroz menjac i motor. Takodje dobro i za akumulator da se malo probudi. Pred pocetak sezone a to je kod nas na klubu vec polovinom aprila ako naravno Dunav ne poludi, uzmes i onda lepo zamenis ulje i motorno i u menjacu.
I da je sve kako treba, ja bih opet menjao, ipak je to stariji motor i bolje da ima sto svezije ulje u sebi. Ovim izbegavas dilemu da li da konzerviras ili ne motor (ako je uopste to neophodno) a ujedno imas i malo zanimacije i rekeracije  44444