Anketa

Prikolica za camac

Pozdrav svima! Imam par pitanja ako neko zna da odgovori.Kupio bi prikolicu za camac od 6m sa ravnim dnom.Gde bi to mogao da nadjem jer koliko sam video po oglasima najcesce se prodaju bez papira i atesta ili su skuplje nego sto bi me izasao nov camac.A s
0 (0%)
Pozdrav
0 (0%)

Ukupno glasova: 0

Autor Tema: PASARA ISTRANKA  (Pročitano 104490 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #165 poslato: 26, 03, 2017, 09:35:02 pre podne »
Код нас у Србији постоји избор лепкова неколико великих светски познатих произвођача, на пример Сика (Sika) и Вирт (Würth). У свету их има много више. Обзиром да сам био добављач и дистрибутер различитих врста лепкова за различите намене (нпр. лепљење ветробрана, конструкционих лепкова који имају снагу завареног споја...) поуздано знам да су бројни лепкови који се продају под овим двема маркама направљени на истој бази или чак и по истим рецептурама произвођача чији сам дистрибутер био. Због пословне политике, ти лепкови се на тржишту појављују под различитим именима и с различитим ценама.

Ако имате среће да разговарате с правим продавцем, оним који познаје свој производ и производе конкуренције, можете добити праву препоруку и прилично уштедети.

А сад нешто што ми је управо запало за око.
У тексту сам, у ових неколико реченица, неколико пута написао реч: "лепкови". Да ли знате да стручњаци за језик тврде да је то неправилно и да је правилан облик у једнини: лепак, а у множини: лепака?
Дакле, реченица би требало да гласи овако:

у Србији постоји избор лепкова          -   у Србији постоји избор лепака
поуздано знам да су бројни лепкови  -  поуздано знам да су бројни лепци.

Можда ово Милети и осталима неће много помоћи при радовима али бар да научимо нешто ново из језика.
Приметио сам на нашем форуму, а и читајући неке друге, као и сајтове за оглашавање, да се веома често појављују речи у погрешним облицима. Ево само неколико примера:

погрешно: глето     - исправно: длето
погрешно: алнасер - исправно: анласер
погрешно: бомбина - исправно: бобина
погрешно: сумљам   - исправно: сумњам
и тако даље...
« Poslednja izmena: 26, 03, 2017, 10:02:24 pre podne LSI »

Van mreže Nidza

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 174
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Bora 3
  • Veličina: 9m
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #166 poslato: 26, 03, 2017, 09:56:01 pre podne »
Posto LSI ima direktno iskustva sa lepkovima kako kaze, onda verovatno treba njemu verovati za cinjenicno stanje, a ako bi bilo ispostovano ono sto pise na lepkovima tj deklaracijama koje proizvodjaci potpisuju, nauticki bi trebalo da imaju u sebi aditive protiv gljivica i jos nekih stvari koje su specificne za veliku vlagu. Konkretno izmedju 291 i 292 mislim da je razlika da se 291 koristi za stvari koje nekad planiras da skines i predihtujes, a 292 za stvari koje zelis trajno da zalepis i da ne skidas ako me dobro secanje sluzi tj. 292 ima znacajno vecu silu drzanja po cm2 od 291.

Van mreže kole

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 107
  • www.mojaladja.com
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #167 poslato: 26, 03, 2017, 10:49:54 pre podne »
Tako mi je rekao predstavnik SIKA-e. 291 je za zaptivanje, a 292 zaptivanje i lepljenje.
Inače ne volim da dva puta radim isti posao, pa sam se odlučio da poslušam preporuku predstavnika proizvodjača.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #168 poslato: 26, 03, 2017, 10:59:40 pre podne »


Sada je dostupno možemo bašto uraditi kvalitetno, zatim sledi ponovno podizanje stavljanje silikona, opet ću SIKA FC 11, kao na vodičanki, dobro se pokazao.
[/quote

Primetio sam da se ovde preporučuje FC11, a meni su iz SIKA-e preporučili 292 isključivo, za nautičku primenu. Da li je razlika u ceni tolika da opravdava upotrebu lepka koji je primarno predviđen za gradjevinarstvo, ili imate neke druge razloge?



Ovi nauticki 292 itd otporniji su na slanu vodu tj so...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #169 poslato: 26, 03, 2017, 12:01:29 posle podne »
У разговору с продавцем купац би требало да нагласи да ли тражи масу за заптивање или лепљење.

Уколико треба да реши проблем заптивања али да остави могућност раздвајања површина из било којих разлога, онда треба да тражи заптивач.
Уколико треба да споји две површине трајно, онда треба да тражи лепак. Међу њима има јачих и слабијих. Има их таквих да их никаквом силом не можете одлепити.

Мислим да је у Милетином случају довољно да нанесе заптивач и да завртњима или поп-нитнама поново повеже горњи и доњи део корита. На тај начин, за неколико година, опет ће моћи да их расклопи и нпр. замени крмену даску или уради нешто друго. Ако нанесе лепак, то поновно расклапање може да буде тешко искуство...

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #170 poslato: 26, 03, 2017, 12:19:20 posle podne »
Kada sam izvodio iste radove na vodičanci, razgovarao sam sa čovekom iz Sike, dobio sam odgovor da su to dvaskoro ista proizvoda sa  istim karakteristikama, samo što im je etiketa drugačija i jedan je kao za nautiku a drugi za gradjevinarstvo. Na vodičanki FC 11 mi se pokazao odličan, tako da ga neću menjati, i Istranku ću uraditi sa njim, pa šta bude.



...i to je to+pop nitna... thumbup
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1826
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #171 poslato: 04, 04, 2017, 20:54:33 posle podne »
Ovih dana bili smo vredni, krmena daska skoro završena, još malo sitnijih popravki i gotovo. Uradjena je od dva komada vodootpornog špera od 10 mm, znači sada će biti 20 mm, plus na koritu nanešeno dva sloja 450 gramskog mata, pa jedna šperka, zatim ponovo smola i mat pa druga šperka, dobro sve utegnuto stolarskim stegama i uprto štafnicama iz kokpita da se dobro zalepi i postane jedno. ima par popravki, laminira se još jedna ploča od par mm, koja će sa jedne strane biti ravna, tio će biti lice prema kokpitu, ista će se takodje zalepiti na šperku sa unutrašnje strane, popuniće se sve rupice, da voda slučajno negde ne prodre do šperke.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1826
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #172 poslato: 04, 04, 2017, 21:01:19 posle podne »
Dok se smola suši, da ne dangubim ošmirglao drvenu pregradu na kabini kao i vrata, i sve prelakirao lakom za čamce, za sada samo dva sloja, sledi blago šmirglanje pa još dva sloja. Drvo je dosta očuvano mada ima sitnih naprslina, koja će verujem lak napuniti i bar za par godina me spasiti da ne pravim novu pregradu. Majstor stolar pravi novi prag od hrastovine, jer je stari istrulio.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2738
  • Pol: Muškarac
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #173 poslato: 05, 04, 2017, 02:30:06 pre podne »
Zasto lak koji puca (sunce i uv zraci), a ne samo zastita tipa sirnajz ili slicno?

Van mreže mladjo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 235
  • www.mojaladja.com
    • princesse
  • Brod tip: Mikroplus
  • Marina: nema
  • Veličina: 5 metara
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #174 poslato: 05, 04, 2017, 08:25:03 pre podne »
Lak nece popuniti pukotine,ali kad udje u njih sigurno ce bti zasticene.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1826
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #175 poslato: 05, 04, 2017, 08:28:22 pre podne »
Verovatno ste u pravu. Razmišljao sam i ja o tome da će lak možda pucati, iako piše da je za čamce i spoljnu upotrebu. I na početku je bio lak, čak mislim da od se taj premaz nikada nije obnavljao od kupovine čamca. Videćemo koliko će izdržati, meni dovoljno i par godina, onda ću zameniti celu pregradu, jer joj je vreme da se menja, na daščicama ima sitinih pukotina od starosti. Sad je to napunjeno lakom pa kako mi bude.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #176 poslato: 05, 04, 2017, 09:00:23 pre podne »
To sto pise da je lak za camce je uglavnom teska glupost i cist markentiski trik svih proizvodjaca. Da bi lak mogao da izdrzi i ne puca pored vrhunske pripreme i nanosa beskrajnog broja ruka u tankom sloju mora da se koriste dvokomponetni lakovi papreno skupi. Eventualno od jeftinije varijante nesto tipa iroco gold, mada to nije klasican lak ali solidno izdrzava. Kod ovog obicnog laka je posle muka to skidati ako hoces da izgleda kako treba

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #177 poslato: 05, 04, 2017, 10:21:24 pre podne »
Sunce sprzi sve i skupe i jeftine lakove...neke pre nake malo kasnije...vertikalna je povrsina u pitanju po kojoj ne hodas i ne sedis ne trljas nista preko nje tako da ce da traje...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1826
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #178 poslato: 27, 04, 2017, 08:51:00 pre podne »
Konačno lepo vreme, a kada je sunce zna se na čamac, za sada, na žalost još uvek u dvorištu, i radovi. Juče se baš radilo, konačno završena krmena daska, sredjeno i nadgradje u delu gde se kači motor, jer je baš bilo oštećeno, kao i par flekica na koritu, tek da se ne vide ogrebotine. Sledi za par dana sitno štelovanje i spajanje kabine i korita.

Na mreži Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1619
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: PASARA ISTRANKA
« Odgovor #179 poslato: 27, 04, 2017, 09:05:37 pre podne »
Odlicno, pomak je veoma vidljiv! :)
Samo pre nego sto sve sastavis kabinu i korito, okaci motor pa vidi da li je antikavitaciona ploca motora u nivou u kom treba(ako vec nisi).
Za moj tip camca sam dobio savete od iskusnih, da treba da bude od 0.5cm - 2.5cm ispod ivice korita. Istranka ima mnogo drugacije korito, ali bi valjalo ako neko zna pozeljnu razdaljinu, pa da eventualno podignes/upustis za toliko to mesto za motor na zrcalu.
Ja cu morati jos malo da podignem, poturicu nesto... Prosli put sam primetio da motor gura vodu pa prska pozadi vise nego sto bi trebalo
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek