E bas prosli vikend plovih Savom i svratio sam i kod nekih prijatelja na splav i toliko ima talasa, da sam prvih pola sata vise gledao u vezani camac, konopce i bokobrane, nego uzivao sa prijateljima, mirniji bih bio na sidru, cini mi se, nego uz bok splava. Verovatno zato sto negde uzvodno od dalekovoda i prestaje zabrana glisiranja pa odatle svi nadoknadjuju koji su u prolazu, a onda je tu i aktuelan moto-nauticki sport - skijanje, banane, skuteri,...
Slazem si i ja da bi trebalo da se odmakne od drugih camaca i marina pa tek onda izglisiravati, kako sam i sam ranije vozio gliser/gumenjak, to sam uvek postovao. I da, slazem se sa komentarom da razumem da neko prodje glisirajuci (cak i sa velikom jahtom), tik uz nase plovilo na uzim dedonicama reke, ali npr na sirokom delu Dunava u Beogradu, to mi bas i nije jasno.
Priznajem da sam na gumenom camcu i sam cesto procenjivao kada da nosim na ruci sigurnosni prekidac - najcesce na osnovu odabrane rute puta i vremenskih uslova/velcine i oblika talasa, vetra,..., ali posle posle par iskustava na talasima, poceo sam nekako da nosim u svim situacijama. Prvo jer nisu sve situacije ocigledne, a pogotovo na moru. Desava se da jedan talas u nizu bude znacajno veci od ostalih i to ume jako neprijatno da iznenadi, pogotovo ako vas uhvati po malo bocno sa krme, ako to ne ispeglate upravljacem, moze se zavrsiti vrlo lako prevrtanjem ili ispadanem iz camca (ovde se u potpunosti slazem sa komentarom da stajanje uz konzolu umesto sedenja sa cvrstim osloncem u toj situaciji uopste ne bi doprinelo bezbednosti). A ako se nadjete vec u situaciji sa konstantnim talasima sa krme koji imaju znacajnu velicinu u odnosu na dimenzije vaseg camca, onda je to uporno ispravljanje kormilom jako zamorno na duzi period.
Ovo sa talasima je samo jedan primer detaljnije opisan, a evo vam par samo nabrojanih ukratko koja sam imao prilike ili da dozivim ili da vidim druge da dozive ili da cujem od drugih, ako vam ne padaju na pamet:
- udaranje noge vanbrodskog motora u voznji u naper tik ispod vode (skoro trenutno zaustavljanje) ili nasukavanje u brzini
- zdravstveni problem upravljaca camcem (srcani ili mozdani udar, suncanica, epilepticni napad, ...)
- izbacivanje/ispadanje iz camca usled preostrog zaokreta
- ni krivi ni duzni, a drugi camac udari u vas i izbaci vas iz camca
- losa procena (razno - talasi, vetar, brzina, nesikustvo, nestanak goriva u toku glisiranja)
- sigurnosna zastita novijih motora detektuje kvar na vasem motoru i naglo vam smanji broj okretaja ili iskljuci motor, a vi ste u tom trenutku u glisiranju (mislim da je to cak neko sa nasih foruma ovde iskusio)
- pijanstvo (alkohol)
- neodgovorna posada - nekim ljudima jednostavno ne dopire do glave sta im se kaze, oni znaju najbolje, takve najbolje ne primati na camac vise, ako se vec jednom opecete - potencijalno vrlo opasne situacije
- ...