Autor Tema: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"  (Pročitano 6261 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 322
  • www.mojaladja.com
Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« poslato: 24, 08, 2016, 14:08:53 posle podne »
Otvaram ovu temu kao odgovor na Jovino pitanje.
Citat: Jova  juče u 13:38:28
,,Poštovani, koji projekat  bi preporučili u klasi 21",deplasmanskog tipa  za izradu sitemom šij i lepi ?"

U predlogu su planovi za izgradnju deplasmanskih plovila dužine oko 21', od kompozitnog materijala(vodootporni šper, epoksidna smola, fiberglas platno) metodom ,,šivenja i lepljenja“, sa kabinom i vanbrodskim motorom.
Naravno, postoje slični planovi sa brodskim motorima, bez kabine itd.
http://www.tadroberts.ca/services/small-boats/displacement/powerpogy6m
Power Pogy 6 Meter (19' 6'')
http://www.tadroberts.ca/services/small-boats/barge/shanty20
Cryising Shanty 20

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 322
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #1 poslato: 24, 08, 2016, 14:15:49 posle podne »
Malo veći ali zaslužuju pažnju.
http://bateau.com/studyplans/DE23_study.php?prod=DE23
Down East Cruiser 23'.
http://bateau.com/proddetail.php?prod=GT23
GT Cruiser 23

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 322
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #2 poslato: 24, 08, 2016, 14:22:51 posle podne »

Van mreže Jova

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: Pitanje
« Odgovor #3 poslato: 25, 08, 2016, 20:48:28 posle podne »
Lepe male jahte,interesantno je da sve imaju fiksnu natkabinu.Sobzirom na naše relativno toplo podneblje kakva je prednost tvrde natkabine u odnosu na vetrobran sa tendom.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 322
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #4 poslato: 26, 08, 2016, 08:24:16 pre podne »
Prednost fiksnih kabina je u svakom slučaju bolja zaštita od spoljnjih uticaja i leti i zimi. Međutim, kabine moraju imati mogućnost provetravanja ili ventilacije.
U okvirima zadatim ovom temom, postoje i projekti otvorenih čamaca (bez kabine).

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2813
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #5 poslato: 26, 08, 2016, 10:47:10 pre podne »
Tvrdi krov je nezamenjiv za solarnu ploču, merdevine za izlazak na obalu, povremeno pecaljke itd itd

Van mreže Jova

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #6 poslato: 26, 08, 2016, 19:31:09 posle podne »
Pitanje ? Kokpit,mislim da je to naj korišćenij deo ovakvog plovila pa me interesuje na šta obratiti pažnju prilikom planiranja izrade i opremanja ovo dela plovila

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1362
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #7 poslato: 26, 08, 2016, 20:28:05 posle podne »
Kokpit  najcesce na zadnjem delu i za celodnevno sedenje...obavezno samoprazneci(da voda sama izlazi napolje) a posle za kakvtu namenu hoces..."radni","pecaroski","familijarni",uz dobru tendu kao dodatna kabina sa dnevnim ili nocnim rasporedom...kako vec tebi licno odgovara...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 322
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #8 poslato: 30, 08, 2016, 09:20:34 pre podne »
U kategoriji iz naslova teme, u većini planova su predviđeni brodski motori i kabine.
Međutim, mogu se pronaći planovi u istoj kategoriji, sa vanbrodskim motorima i otvoreni.

http://www.boatplans.dk/boat_plans.asp?id=14
21' Garvey Flex Boat

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 322
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #9 poslato: 30, 08, 2016, 09:26:57 pre podne »

Van mreže Jova

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #10 poslato: 03, 09, 2016, 12:11:29 posle podne »
Pitanje ? Predja kabina u provi kolika bi visina bila optimalna,odnosno da li težiti da ona bude što viša ili prednost dati ravnoj palubi iznad za boravak i sunčanje na uštrb visine kabine ispod.

Van mreže Jova

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #11 poslato: 27, 07, 2020, 09:29:11 pre podne »
Redwing 18 mi je favorit,ravno dno,nema natkabinu,pogon mali vanbrodski motor,niska potrošnja,lako ga je vući na prikolici

Van mreže Jova

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #12 poslato: 27, 07, 2020, 12:37:54 posle podne »
Drugi favorit mi je Bateau MM21 u mojoj varijanti bez natkabine. Trup širok komforan,mali gaz,potreban mali vanbrodski motor.Izostavljnjem natkabine dobija se veliki kokpit i velika kabina.Čvrsta sklopiva tenda može se iskoristiti za postavljanje solarnih panela,pa i u nekoj varijanti može i elektro pogon sobzirom da je za pokretanje potrebna mala snaga.Prepravio sam originalni crtež u paintu pa se unapred izvinjavam ako nije pregledno.
« Poslednja izmena: 27, 07, 2020, 21:17:24 posle podne Jova »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 6780
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #13 poslato: 27, 07, 2020, 13:27:28 posle podne »
Оба су лепа али и за једно и за друго решење потребно је да неко има где, да има са чиме, да зна како и онда много, много рада.

Што се тиче размишљања о надкабини, ево мишљеса из личног искуства.
Имао сам чамац с ниском кабином и желео сам надкабину. Потрошио сам много времена, потрошио сам много пара и добио сам надкабину а онда сам закључио да ми она не значи толико колико сам мислио.

Изградњом сам угрозио стабилитет пловила (код ова два модела мислим да то не би био случај због прилично широког трупа у оба случаја). Класична тенда изнад кокпита много тога решава ако се пловило не користи за дуге пловидбе по лошем времену.

Van mreže Jova

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 55
  • www.mojaladja.com
Odg: Deplasmanska plovila 21' za izgradnju metodom ,,šivenja i lepljenja"
« Odgovor #14 poslato: 27, 07, 2020, 21:08:31 posle podne »
Imam  dvorište i garažu,imam gomilu raznog alata.Sa prijateljem sam već pravio  brodić veličine Redwinga18 sa dodatkom natkabine.Sa tehničke strane nautikom se dugo bavim mada uglavnom iz hobija.Ugrađivao sam ljudima i vanbrodske i brodske motore,bavio se marinizacijom,ugrađivao
mehaničke i elektro istalacije,koristio epokside i razne druge hemijske proizvode.Sam se nisam upuštao u brodogradnju jer to traži potpuno angažovanje ako hoćeš nešto da napraviš u razumnom roku.Vreme koje mi nedostaje stiže za par godina.Penzionerske dane nameravam da iskoristim za izgradnju brodića koji će moći da vuče moj auto na jednosovinskoj prikolici,Sad eto razmatram projekte i kačim ih ovde pa ko ima neki savet uvek je dobrodošao.