Za poliester u obzir dolazi samo purprajmer jer on je stabilna veza izmedju poliestera i narednih premaza.Tako se radi u celom svetu.
Cena 1 litra purprajmera je 3600-4000 dinara +pola litre specijalnog razredjivaca je oko 600 dinara.Uz paljivo upravljanje moze trajati i preko 10 godina.
Ko nanese epoksi prajmer direktno na poliester a boja ne otpadne pri prvom kolebanju vremena toplo-hladno-toplo ja cu mu dozivotno farbati objekat. Uz to sto se ovim bavim, po struci sam inace Hemijski tehnolog,pa se u ovu materiju razumem i sa strane iskustva i sa strane struke.
Molio bih laike da ne daju kolegama krive savete.
Saveti su besplatni a los savet kosta preskupo.
Gde ima kvalitetna epoksi boja po 1000 dinara litra ja za te pare ne mogu da kupim litru boje cak ni uz rabate koje imam kada kupim kamion boje.Inace hempelov razredjivac 08450 je oko 600 dinara litar u 20litarskom pakovanju a u malom pakovanju je oko 1000 dinara ako toliko kosta orginal razredjivac da se predpostaviti koliko stvarno kosta kvalitetna boja.
Ceo svet lecenje osmoze zapocinje skidanjem gelcoata i na otvoren poliester nanosi epoxi osnovnu. Prvo gituje epoxi gitom, ako postoje veca ostecenje strukture stavlja se mat i epoxi smola pa onda osnovna i zavrsni premaz. Ako postoji nepoznanica ukucajte osmosa blisters na you tubu pa cete shvatiti da postoji 1000 klipova o tom postupku. Takodje u svakom uputstvu hrvatskih majstora je isti postupak. Poliuretan samo kao zavrsni premaz zbog uv otpornosti. Mozda ste tehnolog farbar sta god ali niste jedini koji farba plovila. Poliuretan je prevazidjen kad je podvodni deo plovila u pitanju osim kad se radi o izuzetno ocuvanim camcima, cak su i fabrike kao Hansa presle na epoxi smolu u strukturi a kamoli kad se radi farbanje starijih camaca koji cesto imaju prodor vode u laminat. Epoxi program je dostupan kod Gini-ja i cene su upravo oko 1300 din za prajmer a na vecu kolicinu od 20 L dodje na 1000. Niko ne spori vas rad osim coveka kojem ste farbali plovilo ali ni vi niste Bog farbanja da vase uzimamo zdrav za gotovo. Imate temu gde ste se predstavili pa pisite sta mislite da treba ali na forumu svi imaju pravo suocavati i iznositi iskustva i misljenje. A iskustva sa majstorima su nam poznata vrlo dobro.
Okacicu vam samo jedan link hrvatskih firmi da ne bi nastavili da lupate o tehnologiji " ne sme epoxi direktno na poliester"
http://www.marservis.hr/hr/sanacija_osmoze/18/31
A kako se epoxi-jem farba poliesterski camac na linku
Mogao bih vam poslati jos desetine linkova ali ste se sami potpuno diskreditovali i mislim da vasi saveti ovde nece puno vredeti...
Kolega oblak vidi ste da ste laik odnostno youtube strucnjak jer ne poznajete najosnovnije pojmove.
Prvo za farbanje polestera kada ste skine zelkot mora se naneni Purprajmer koji je veza izmedju poliestera i daljeg sistema farbanja.
Epoksi boje su sirok pojam koji vam kao laiku nije potpuno jasan,sve osnovne dvokomponentne boje su na bazi epoksi smola koje sluze kao ucvrscivac(lepilo,komponenta itd)
Kao sto sam rekao pojam epoksi boja je sirok i ima mnogo vrsta i podvrsta u zavisnosti od namene.
Pur prajmer je takodje dvokomponentna epoksi boja namenjena kao vezivna boja izmedju Poliestera,Aluminijuma,Cinka,Prohroma itd koja sadrzi aditive i jedinjenja koji joj omogucavaju dobru atheziju(prijanjanje) za navedene povrsine.
Pur prajmer je boja specijalno namenjena za navedene tipove materijala sto obicne boje ne mogu.
Napomena ako obicnom epoksi bojom namazete Poliester,Aluminijum,Prohrom,Podcincanje elemente a na toj boji ne pise da je namenjena za to ta boja ce vrlo brzo otpasti.
Tako da niste dobro razumeli pojam epoksi boje.
Cena Purprajmera je od 30 eura za litar pa navise u zavisnosti od proizvodjaca + orginalni razredjivac za Purprajmer.Bas zbog tih aditiva i jedinjenja koji omogucavaju prijanjanje za specijalne povrsine cena je skoro 50% veca od obicnih epoksi premaza.
Ja nisam rekao da se ne moze naneni nov sloj zelkota vec da se ne moze garantovati sjaj glatkoca i sto je najvaznije dugotrajnost,da ne pominjem cenu tako da se ne isplati vlasniku objekta.Nanosenje novog sloja zelkota nikada ne moze da da rezultat kao nanosenje purprajmera i poliuretanaa o estetici i da ne govorim.
Ja balastne tankove farbam dvokomponentnim epoksi bojama koje su otporne na slanu i slatku vodu,Masinske prostore farbam dvokomponentim epokdsi bojama koje trpe gorivo,kiseline itd,Unutrasnji prostori gde ce boraviti posada farbaju se jednokomponentnim bojama koje posle susenja ne ispustaju nikakva syetna isparenja,Taknove pitke vode farbam raznim bojama u zavisnosti da li ce se boja koristiti kao tehnicka ili kao pitka.Tankove ot[padnih voda farabam epoksi bojama na bazi bronze i aluminijuma ove boje ne mozete ostetiti ni cekicem.Intesheld 300 ovu boju najvise prodajem.Varove u tankovima goriva flekam epoksi bojama koje nece reagovati sa gorivom.Sve poliesterske,podcincane,aluminjumske delove na brodovima farbam epoksi Purprajmerom pre nanosenja daljeg sistema farbanja.
Tako da ima mnogo epoksi boja ali svaka ima svoju namenu.Ko ovo ne zna pravi kardinalne greske prilikom farbanja.
Objekti na slikama su ofarbani u epoksi dbokomponentnu osnovnu boju+Eposki medju premaz +Poliuretan iznad vodene linije +Antifauling ispod vodene linije.
Zox Hempelov paint remover sluzi za skidanje jednokomponentnih uljanih boja i odmah da napomenem nema skidanja boje osim Peskarenjem ili Mehanickim ciscenjem.Postoje i jaca sredstva za skidanje boje mi smo recimo skidali boju sa Aviona bukvalno poprskamo avion sa tom mandzom i ostane cist Aluminijumski trup ali ta sredstva su toliko agresivna da pojedu crevo od Airless pumpe za 20 minuta a crevo od 20m kosta oko 150eura pa se isplati to raditi samo u Avioindustriji da ne napominjem da za to moramo koristiti specijalne maske i specijalne filtere koliko je otrovno.Znaci postoje sredstva koja mogu skinuti boju ali bi takodje ostetila i gelkot a pored skupoce samog sredstva on unistava i opremu sa kojom se aplicira tako da sa ekonomske strane to ne pije vodu ni za vlasnika opjekta ni za izvodjaca radova.Mi radimo to ali samo u Avioindustriji.Sad smo poslali ponudu za Cesku za skidanje boje sa 20 aviona.
Ja sam u mnogim postovima pisao kako se pripremaju metal,polester,aluminijum itd i to kako se priprema u najboljem kvalitetu na koji se moze dati garancija 5-10 godina ai duze.
Svako ima pravo da pripremi svoj plovni objekat kako zeli i spram ekonomskih mogucnosti.
Neko radi sve po pravilu a neko onako kako moze.
Vi mozete pripremiti objekat najkvalitetnije i naneti najkvalitetnije boje i biti mirni godinama a mozete samo oprati objekat malo presmirglati i ofarbati cak i uljanim bojama ili obicnim alkidnim lakovima i taj objekat ce biti lep i osvezen ali razlika u kavlitetu se brzo pokaze cim pocnu temparaturna kolebanja.
Neko je napisao da su poliuretanski lakovi prevazidjeni samo da napomenem da je preko 95% svih svetskih plovnih objekata iznad vodene linije (Setne palube,poklopci,nadgradnja spolja ,ograde,jarboli)Ofarbano u poliuretanske lakove.Izuzetak su vojni brodovi zbog radarskog odraza i brodovi za specijalne namene.