Autor Tema: Koliko kosta farbanje camca?  (Pročitano 5598 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1070
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #30 poslato: 18, 12, 2017, 20:30:51 posle podne »
Искрено, не знам ни ја ко то ради.

Када се на половно пловило одради репарација пурпрајмер са полиуретанским лаком колика је:

- гаранција на радове?
- Оптимално време експлоатације пловила до поновних радова уз правилно одржавање?
- горња граница експлоатације?

Ако упоредимо желкот са пурпрајмером и полиуретанским лаком у комплету који је односу у издржљивости на:
- слатку, слану воду?
- хемијска средства?
- механичка оштећења?


Поздрав

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 825
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Narval 960
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 9,6m
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #31 poslato: 18, 12, 2017, 20:50:29 posle podne »
Po skidanju gelcoata  treba podvodni deo odraditi u epoxi osnovnom premazu i to 4-5 ruku. Epoxi ima jace molekulske veze od poliuretana i potpuno je vodonepropusan. Ako postoje veca ostecenja strukture mata od osmoze pozeljno bi bilo uraditi i jedan sloj mata sa epoxi smolom a onda epoxi prajmer u vise ruku. Tim tretmanom bi se trajno resio problem upijanja vlage. Na epoxi prajmer iznad vode 2 ruke PU laka a pod vodom antifaulung. U principu sve iznad epoxi prajmera je cista estetika. Nekada je epoxi bio jako skup i pojavljivao se samo kao West sistem danas je daleko pristupacniji i svakako bi plastiku trebalo raditi s njim. Litar epoxi prajmera se moze naci i za 1000 din set.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Akers

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 73
  • Pol: Muškarac
  • Pronacicemo put ili cemo ga sami stvoriti...
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #32 poslato: 18, 12, 2017, 23:14:03 posle podne »
Za poliester u obzir dolazi samo purprajmer jer on je stabilna veza izmedju poliestera i narednih premaza.Tako se radi u celom svetu.
Cena 1 litra purprajmera je 3600-4000 dinara +pola litre specijalnog razredjivaca je oko 600 dinara.Uz paljivo upravljanje moze trajati i preko 10 godina.
Ko nanese epoksi prajmer  direktno na poliester a boja ne otpadne pri prvom kolebanju vremena toplo-hladno-toplo ja cu mu dozivotno farbati objekat. Uz to sto se ovim bavim, po struci sam inace Hemijski tehnolog,pa se u ovu materiju razumem i sa strane iskustva i sa strane struke.
Molio bih laike da ne daju kolegama krive savete.
Saveti su besplatni a los savet kosta preskupo.
Gde ima kvalitetna epoksi boja po 1000 dinara litra ja za te pare ne mogu da kupim litru boje cak ni uz rabate koje imam kada kupim kamion boje.Inace hempelov razredjivac 08450 je oko 600 dinara litar u 20litarskom pakovanju a u malom pakovanju je oko 1000 dinara ako toliko kosta orginal razredjivac da se predpostaviti koliko stvarno kosta kvalitetna boja.
Akers doo
Prefesional paint

Peskarenje i Farbanje
Antikorozivna Zastita

Mob:0637519071
Mob:0637651257
Fix:022658849
Fax:022613403
email:lacalmd@yahoo.com

Van mreže Ljuba

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 654
  • Pol: Muškarac
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #33 poslato: 18, 12, 2017, 23:42:06 posle podne »
Evo i mog predmeta a postavljam ga ovde jer može koristiti i kolegama:

Brod mi je na suvom (na klocnama  6589), skoro sam ga izvadio iz vode radi kontrole. Brod je kod mene treća godina a znam samo da je farban pre oko ukupno 6 god. Ukupna površina za farbanje je ~40m2 računajući i bokove, taban je ~9,5x2,2m. Ugradiću i žrtvene anode, sad mi je prilika.
Pozvao sam proverenog majstora, čovek se ljubazno odazvao pa smo zajednički izvršili pregled. Korozije nema, odnosno tek ponegde usled grebanja/udaraca, bitno je da nema kratera već je to površinski. Savet je da se sve ošmirgla pa zatim ide sledeći materijal (računali smo da su pakovanja boje od 3kg):

3x3kg osnovna
2 razređivača
-----------------------
2x3kg katran epoxid
2 razređivača
-----------------------
3-4kg PU lak
1 razređivač
-----------------------
Antifaulung 2 premaza

Radovi će biti na proleće, naravno kada dozvoli temperatura. Radiće se kontinuirano, dan za dan.

Pitanje: Koji materijal preporučujete?


Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 825
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Narval 960
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 9,6m
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #34 poslato: 19, 12, 2017, 02:18:16 pre podne »
Za poliester u obzir dolazi samo purprajmer jer on je stabilna veza izmedju poliestera i narednih premaza.Tako se radi u celom svetu.
Cena 1 litra purprajmera je 3600-4000 dinara +pola litre specijalnog razredjivaca je oko 600 dinara.Uz paljivo upravljanje moze trajati i preko 10 godina.
Ko nanese epoksi prajmer  direktno na poliester a boja ne otpadne pri prvom kolebanju vremena toplo-hladno-toplo ja cu mu dozivotno farbati objekat. Uz to sto se ovim bavim, po struci sam inace Hemijski tehnolog,pa se u ovu materiju razumem i sa strane iskustva i sa strane struke.
Molio bih laike da ne daju kolegama krive savete.
Saveti su besplatni a los savet kosta preskupo.
Gde ima kvalitetna epoksi boja po 1000 dinara litra ja za te pare ne mogu da kupim litru boje cak ni uz rabate koje imam kada kupim kamion boje.Inace hempelov razredjivac 08450 je oko 600 dinara litar u 20litarskom pakovanju a u malom pakovanju je oko 1000 dinara ako toliko kosta orginal razredjivac da se predpostaviti koliko stvarno kosta kvalitetna boja.

Ceo svet lecenje osmoze zapocinje skidanjem gelcoata i na otvoren poliester nanosi epoxi osnovnu. Prvo  gituje epoxi gitom, ako postoje veca ostecenje strukture stavlja se mat i epoxi smola pa onda osnovna i zavrsni premaz. Ako postoji nepoznanica ukucajte osmosa blisters na you tubu pa cete shvatiti da postoji 1000 klipova o tom postupku. Takodje u svakom uputstvu hrvatskih majstora je isti postupak. Poliuretan samo kao zavrsni premaz zbog uv otpornosti. Mozda ste tehnolog farbar sta god ali niste jedini koji farba plovila.  Poliuretan je prevazidjen kad je podvodni deo plovila u pitanju osim kad se radi o izuzetno ocuvanim camcima, cak su i fabrike kao Hansa presle na epoxi smolu u strukturi a kamoli kad se radi farbanje starijih camaca koji cesto imaju prodor vode u laminat. Epoxi program je dostupan kod Gini-ja i cene su upravo oko 1300 din za prajmer a na vecu kolicinu od 20 L dodje na 1000. Niko ne spori vas rad osim coveka kojem ste farbali plovilo ali ni vi niste Bog farbanja da vase uzimamo zdrav za gotovo. Imate temu gde ste se predstavili pa pisite sta mislite da treba ali na forumu svi imaju pravo suocavati i iznositi iskustva i misljenje. A iskustva sa majstorima su nam poznata vrlo dobro.

Okacicu vam samo jedan link hrvatskih firmi da ne bi nastavili da lupate o tehnologiji " ne sme epoxi direktno na poliester"
http://www.marservis.hr/hr/sanacija_osmoze/18/31

A kako se epoxi-jem farba poliesterski camac na linku
https://www.youtube.com/watch?v=Kudqj2UT46U

Mogao bih vam poslati jos desetine linkova  ali  ste se sami potpuno diskreditovali i mislim da vasi saveti ovde nece puno vredeti...
« Poslednja izmena: 19, 12, 2017, 02:59:16 pre podne oblak »
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže petar_kozic

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 742
  • Pol: Muškarac
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #35 poslato: 19, 12, 2017, 07:10:04 pre podne »
Пронашао сам пре извесног времена на Интернету текст у коме се тврди да је желкот могуће нанети на половно пловило методом шприцања у комбинацији са парафинским уљем.
Веза: https://uputstva.org/sto-je-to-gelcoat/

Занима ме Акерсу ваше мишљење о овој тврдњи. Да ли је ово мит заснован само на папиру или је заиста могуће овом методом квалитетно одрадити посао?
Zox, pre 7-8 godina pomagao sam stricu oko sredjivanja Elan 401 čamca. Plastiku i farbanje mu je radio neki plastičar.
Tada je spolja ošmirglan stari gel coat i nanešen je nov pištoljem. Znam samo da je išao neki pištolj sa većom diznom zbog gustine i ne možeš da dobiješ onako sjajnu i glatku površinu kao iz kalupa, ali taj gel coat i dalje stoji, sada kod novog vlasnika!
Inače, to je skuplja varijanta zbog cene gel coat-a, ali i kvalitetnije nego samo farba na plastiku sa primerom.
Da li je dobro ili ne, ne znam ali ima sigurno 7 godina kako to već stoji !


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk


Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1195
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Pasara, Istranka
  • Marina: Nautički klub RADECKI-Zemun
  • Veličina: 5 m
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #36 poslato: 19, 12, 2017, 08:23:34 pre podne »
Dobro je što se ovde čuju iskustva mnogih, i baš profesionalnih i majstora iz hemijske struke, onih koji rade sami, autolakirera, skup toga svega verujem omogućiće onima koji žele da repariraju svoje čamce pravi odgovor gde i kako treba to raditi. Sad druga je priča što nam je standard takav kakav jeste, pa svi imamo negde nekog prijatelja koji zna to da radi, ili mi to probamo sami, e kakav je rezultat na kraju tek se vidi. Lično bih voleo da mogu da odvojim nekoliko stotina evrića, ili hiljada kad bih imao veći čamac pa da mi neko profesionalno odradi čamac da se sve sija, što ono kažu bude kao nov, i da to traje mnogooo godina. Uglavno se mišljenja nekih članova i razilaze zbog tog finansijskog standarda. Kako god odlučili ja vam želim da odlučite najbolje svako na svoj način i prema svom džepu.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 825
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Narval 960
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 9,6m
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #37 poslato: 19, 12, 2017, 12:37:56 posle podne »
Пронашао сам пре извесног времена на Интернету текст у коме се тврди да је желкот могуће нанети на половно пловило методом шприцања у комбинацији са парафинским уљем.
Веза: https://uputstva.org/sto-je-to-gelcoat/

Занима ме Акерсу ваше мишљење о овој тврдњи. Да ли је ово мит заснован само на папиру или је заиста могуће овом методом квалитетно одрадити посао?
Zox, pre 7-8 godina pomagao sam stricu oko sredjivanja Elan 401 čamca. Plastiku i farbanje mu je radio neki plastičar.
Tada je spolja ošmirglan stari gel coat i nanešen je nov pištoljem. Znam samo da je išao neki pištolj sa većom diznom zbog gustine i ne možeš da dobiješ onako sjajnu i glatku površinu kao iz kalupa, ali taj gel coat i dalje stoji, sada kod novog vlasnika!
Inače, to je skuplja varijanta zbog cene gel coat-a, ali i kvalitetnije nego samo farba na plastiku sa primerom.
Da li je dobro ili ne, ne znam ali ima sigurno 7 godina kako to već stoji !


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Naravno da se moze spricati nov gelcoat a u zadnji sloj dodati parafin zbog otvrdnjavanja. Nije problem u ceni, nego je potrebno mnogo strucnosti za nanosenje. Kvalitet je neosporan. Nije tacno sto tvrdi Akers da se gelcat nece "primiti na poliester jer se pre spricanja poliester namaze acetonom sto ga dovede u "zivo" stanje pa se i hemijski povezuju. Uostalom i grlcoat je na bazi poliestera sto ga cini vezivim vecno za drugu pripremljenu povrsinu. Ipak ovaj proces je prekomplikovan a materijali kao epoxi su napredniji i po strukturi potpuno vodonepropusni i aplikuju se vrlo jednostavno..valjak, spric itd. U Srbiji se zbog nedostatka pravih majstora primenjuju indijanske vestine i niko recimo ne skida potpuno gelcoat koji je ostecen vec mazu preko. To je razlog kratkotrajnosti postupaka. Nema tu vise pameti, svaki proizvodjac daje uputstvo za primenu sredstava i potrebno je samo postovati  tajminge i razmere komponenata kao i vremenske uslove.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Zox

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1070
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #38 poslato: 19, 12, 2017, 13:20:48 posle podne »
Занимало ме ово у вези наношења желкота на половно пловило, јер чамац који сам купио мало је чвркнут на самом шпицу прамца. Ништа страшно, али видим да је неко нанео мало гита. Хтео сам то људски урадити и након тога нанети на ту малу површину желкот.

Уз то овај шваба је префарбао белом бојом горњи део чамца до оне средње линије на којој стоји гума около у круг. Питао сам га зашто је то радио кад је желкот добар у доњем делу пловила испод оне гумене линије укључујући и подводни део. Каже мало је пожутео и добио боју пиринча па није "фенси".

Најгоре што је лоше офарбано и није шмирглано пре наношења боје и се сад на крајевима љушти, а уз помоћ контакт кључа мало сам загребао боју и водим да отпада са желкота.

"Akers" тврди (у неком од претходних одговора) да се овај слој боје не може скинути без да се не оштети и желкот. Видим да се човек озбиљно бави овим послом, али сам на Интернету пронашао на страници "е-шопа" Хемпелов препарат "HEMPEL PAINT REMOVER 9936" по цени од 1875 динара за пикслу и наведено је да уклања старе наносе боје и једнокомпонентних премаза.
Веза: http://eshop.navodi.com/index.php?route=product/product&path=46_49&product_id=139

Да ли неко има искуства са овим препаратом?

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 825
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Narval 960
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 9,6m
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #39 poslato: 19, 12, 2017, 14:33:32 posle podne »
Занимало ме ово у вези наношења желкота на половно пловило, јер чамац који сам купио мало је чвркнут на самом шпицу прамца. Ништа страшно, али видим да је неко нанео мало гита. Хтео сам то људски урадити и након тога нанети на ту малу површину желкот.

Уз то овај шваба је префарбао белом бојом горњи део чамца до оне средње линије на којој стоји гума около у круг. Питао сам га зашто је то радио кад је желкот добар у доњем делу пловила испод оне гумене линије укључујући и подводни део. Каже мало је пожутео и добио боју пиринча па није "фенси".

Најгоре што је лоше офарбано и није шмирглано пре наношења боје yи се сад на крајевима љушти, а уз помоћ контакт кључа мало сам загребао боју и водим да отпада са желкота.

"Akers" тврди (у неком од претходних одговора) да се овај слој боје не може скинути без да се не оштети и желкот. Видим да се човек озбиљно бави овим послом, али сам на Интернету пронашао на страници "е-шопа" Хемпелов препарат "HEMPEL PAINT REMOVER 9936" по цени од 1875 динара за пикслу и наведено је да уклања старе наносе боје и једнокомпонентних премаза.
Веза: http://eshop.navodi.com/index.php?route=product/product&path=46_49&product_id=139

Да ли неко има искуства са овим препаратом?
Skidanje stare farbe je uvek mukotrpan posao. Uz hemikalije je dosta olaksan ali ipak ce biti struganja. Probaj, nanesi ga na zdrav deo farbe po uputstvu i probaj da gulis. Ako ide i ostaju samo manje ogrebotine mozes posle popraviti gelcotom. Takodje se svako osteenje moze popraviti gelcotom i ispolirati do nevidljivosti. Ako ne ide hemjskim sredstvom ostaje ti samo smirglanje lose vezanog sloja i farbanje . Obavezan je prajmer bilo epoxi ii pu pa tek onda pu lak. Kucaj na you tube gelcoat repair i videces proceduru. Nije prevelika majstorija al je potrebno pogoditi nijansu gelcoata ako je camac toniran u izgradnj

Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Akers

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 73
  • Pol: Muškarac
  • Pronacicemo put ili cemo ga sami stvoriti...
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #40 poslato: 20, 12, 2017, 22:16:59 posle podne »
Za poliester u obzir dolazi samo purprajmer jer on je stabilna veza izmedju poliestera i narednih premaza.Tako se radi u celom svetu.
Cena 1 litra purprajmera je 3600-4000 dinara +pola litre specijalnog razredjivaca je oko 600 dinara.Uz paljivo upravljanje moze trajati i preko 10 godina.
Ko nanese epoksi prajmer  direktno na poliester a boja ne otpadne pri prvom kolebanju vremena toplo-hladno-toplo ja cu mu dozivotno farbati objekat. Uz to sto se ovim bavim, po struci sam inace Hemijski tehnolog,pa se u ovu materiju razumem i sa strane iskustva i sa strane struke.
Molio bih laike da ne daju kolegama krive savete.
Saveti su besplatni a los savet kosta preskupo.
Gde ima kvalitetna epoksi boja po 1000 dinara litra ja za te pare ne mogu da kupim litru boje cak ni uz rabate koje imam kada kupim kamion boje.Inace hempelov razredjivac 08450 je oko 600 dinara litar u 20litarskom pakovanju a u malom pakovanju je oko 1000 dinara ako toliko kosta orginal razredjivac da se predpostaviti koliko stvarno kosta kvalitetna boja.

Ceo svet lecenje osmoze zapocinje skidanjem gelcoata i na otvoren poliester nanosi epoxi osnovnu. Prvo  gituje epoxi gitom, ako postoje veca ostecenje strukture stavlja se mat i epoxi smola pa onda osnovna i zavrsni premaz. Ako postoji nepoznanica ukucajte osmosa blisters na you tubu pa cete shvatiti da postoji 1000 klipova o tom postupku. Takodje u svakom uputstvu hrvatskih majstora je isti postupak. Poliuretan samo kao zavrsni premaz zbog uv otpornosti. Mozda ste tehnolog farbar sta god ali niste jedini koji farba plovila.  Poliuretan je prevazidjen kad je podvodni deo plovila u pitanju osim kad se radi o izuzetno ocuvanim camcima, cak su i fabrike kao Hansa presle na epoxi smolu u strukturi a kamoli kad se radi farbanje starijih camaca koji cesto imaju prodor vode u laminat. Epoxi program je dostupan kod Gini-ja i cene su upravo oko 1300 din za prajmer a na vecu kolicinu od 20 L dodje na 1000. Niko ne spori vas rad osim coveka kojem ste farbali plovilo ali ni vi niste Bog farbanja da vase uzimamo zdrav za gotovo. Imate temu gde ste se predstavili pa pisite sta mislite da treba ali na forumu svi imaju pravo suocavati i iznositi iskustva i misljenje. A iskustva sa majstorima su nam poznata vrlo dobro.

Okacicu vam samo jedan link hrvatskih firmi da ne bi nastavili da lupate o tehnologiji " ne sme epoxi direktno na poliester"
http://www.marservis.hr/hr/sanacija_osmoze/18/31

A kako se epoxi-jem farba poliesterski camac na linku
https://www.youtube.com/watch?v=Kudqj2UT46U

Mogao bih vam poslati jos desetine linkova  ali  ste se sami potpuno diskreditovali i mislim da vasi saveti ovde nece puno vredeti...

Kolega oblak vidi ste da ste laik odnostno youtube strucnjak jer ne poznajete najosnovnije pojmove.
Prvo za farbanje polestera kada ste skine zelkot mora se naneni Purprajmer koji je veza izmedju poliestera i daljeg sistema farbanja.
Epoksi boje su sirok pojam koji vam kao laiku nije potpuno jasan,sve osnovne dvokomponentne boje su na bazi epoksi smola koje sluze kao ucvrscivac(lepilo,komponenta itd)
Kao sto sam rekao pojam epoksi boja je sirok i ima mnogo vrsta i podvrsta u zavisnosti od namene.
Pur prajmer je takodje dvokomponentna epoksi boja namenjena kao vezivna boja izmedju Poliestera,Aluminijuma,Cinka,Prohroma itd koja sadrzi aditive i jedinjenja koji joj omogucavaju dobru atheziju(prijanjanje) za navedene povrsine.
Pur prajmer je boja specijalno namenjena za navedene tipove materijala sto obicne boje ne mogu.
Napomena ako obicnom epoksi bojom namazete Poliester,Aluminijum,Prohrom,Podcincanje elemente a na toj boji ne pise da je namenjena za to ta boja ce vrlo brzo otpasti.
Tako da niste dobro razumeli pojam epoksi boje.
Cena Purprajmera je od 30 eura za litar pa navise u zavisnosti od proizvodjaca + orginalni razredjivac za Purprajmer.Bas zbog tih aditiva i jedinjenja koji omogucavaju prijanjanje za specijalne povrsine cena je skoro 50% veca od obicnih epoksi premaza.
Ja nisam rekao da se ne moze naneni nov sloj zelkota vec da se ne moze garantovati sjaj glatkoca i sto je najvaznije dugotrajnost,da ne pominjem cenu tako da se ne isplati vlasniku objekta.Nanosenje novog sloja zelkota nikada ne moze da da rezultat kao nanosenje purprajmera i poliuretanaa o estetici i da ne govorim.
Ja balastne tankove farbam dvokomponentnim epoksi bojama koje su otporne na slanu i slatku vodu,Masinske prostore farbam dvokomponentim epokdsi bojama koje trpe gorivo,kiseline itd,Unutrasnji prostori gde ce boraviti posada farbaju se jednokomponentnim bojama koje posle susenja ne ispustaju nikakva syetna isparenja,Taknove pitke vode farbam  raznim bojama u zavisnosti da li ce se boja koristiti kao tehnicka ili kao pitka.Tankove ot[padnih voda farabam epoksi bojama na bazi bronze i aluminijuma ove boje ne mozete ostetiti ni cekicem.Intesheld 300 ovu boju najvise prodajem.Varove u tankovima goriva flekam epoksi bojama koje nece reagovati sa gorivom.Sve poliesterske,podcincane,aluminjumske delove na brodovima farbam epoksi Purprajmerom pre nanosenja daljeg sistema farbanja.
Tako da ima  mnogo epoksi boja ali svaka ima svoju namenu.Ko ovo ne zna pravi kardinalne greske prilikom farbanja.

Objekti na slikama su ofarbani u epoksi dbokomponentnu osnovnu boju+Eposki medju premaz +Poliuretan iznad vodene linije +Antifauling ispod vodene linije.

Zox Hempelov paint remover sluzi za skidanje jednokomponentnih uljanih boja i odmah da napomenem nema skidanja boje osim Peskarenjem ili Mehanickim ciscenjem.Postoje i jaca sredstva za skidanje boje mi smo recimo skidali boju sa Aviona bukvalno poprskamo avion sa tom mandzom i ostane cist Aluminijumski trup ali ta sredstva su toliko agresivna da pojedu crevo od Airless pumpe za 20 minuta a crevo od 20m kosta oko 150eura pa se isplati to raditi samo u Avioindustriji da ne napominjem da za to moramo koristiti specijalne maske i specijalne filtere koliko je otrovno.Znaci postoje sredstva koja mogu skinuti boju ali bi takodje ostetila i gelkot a pored skupoce samog sredstva on unistava i opremu sa kojom se aplicira tako da sa ekonomske strane to ne pije vodu ni za vlasnika opjekta ni za izvodjaca radova.Mi radimo to ali samo u Avioindustriji.Sad smo poslali ponudu za Cesku za skidanje boje sa 20 aviona.

Ja sam u mnogim postovima pisao kako se pripremaju metal,polester,aluminijum itd i to kako se priprema u najboljem kvalitetu na koji se moze dati garancija 5-10 godina ai duze.
Svako ima pravo da pripremi svoj plovni objekat kako zeli i spram ekonomskih mogucnosti.
Neko radi sve po pravilu a neko onako kako moze.
Vi mozete pripremiti objekat najkvalitetnije i naneti najkvalitetnije boje i biti mirni godinama  a mozete samo oprati objekat malo presmirglati i ofarbati cak i uljanim bojama ili obicnim alkidnim lakovima i taj objekat ce biti lep i osvezen ali razlika u kavlitetu se brzo pokaze cim pocnu temparaturna kolebanja.
Neko je napisao da su poliuretanski lakovi prevazidjeni samo da napomenem da je preko 95% svih svetskih plovnih objekata iznad vodene linije (Setne palube,poklopci,nadgradnja spolja ,ograde,jarboli)Ofarbano u poliuretanske lakove.Izuzetak su vojni brodovi zbog radarskog odraza i brodovi za specijalne namene.
Akers doo
Prefesional paint

Peskarenje i Farbanje
Antikorozivna Zastita

Mob:0637519071
Mob:0637651257
Fix:022658849
Fax:022613403
email:lacalmd@yahoo.com

Van mreže Akers

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 73
  • Pol: Muškarac
  • Pronacicemo put ili cemo ga sami stvoriti...
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #41 poslato: 20, 12, 2017, 22:32:54 posle podne »
Evo i mog predmeta a postavljam ga ovde jer može koristiti i kolegama:

Brod mi je na suvom (na klocnama  6589), skoro sam ga izvadio iz vode radi kontrole. Brod je kod mene treća godina a znam samo da je farban pre oko ukupno 6 god. Ukupna površina za farbanje je ~40m2 računajući i bokove, taban je ~9,5x2,2m. Ugradiću i žrtvene anode, sad mi je prilika.
Pozvao sam proverenog majstora, čovek se ljubazno odazvao pa smo zajednički izvršili pregled. Korozije nema, odnosno tek ponegde usled grebanja/udaraca, bitno je da nema kratera već je to površinski. Savet je da se sve ošmirgla pa zatim ide sledeći materijal (računali smo da su pakovanja boje od 3kg):

3x3kg osnovna
2 razređivača
-----------------------
2x3kg katran epoxid
2 razređivača
-----------------------
3-4kg PU lak
1 razređivač
-----------------------
Antifaulung 2 premaza

Radovi će biti na proleće, naravno kada dozvoli temperatura. Radiće se kontinuirano, dan za dan.

Pitanje: Koji materijal preporučujete?



Dobra priprema
Dva premaza osnovne 100 mikrona suvog filma za 40m2 treba ti oko 8-10 litara +razredjivac
Dva premaza Poliuretana iznad vodene linije 50 mikrona suvog filma za 40m2 treba ti oko 5 litara+razredjivac
Dva premaza Antifaulinga ispod vodene linije 100 mikrona suvog filma  1 litar dovoljan je za 4m2 u ovoj debljini+razredjivac

Moras biti siguran sa cim je prosli put farbano da boje ne bi pojele jedna drugu
Preporucujem Hempel ili International ne znam sta ti je dostupno.
Pakovanja boje od 3 litra ne postoje eventualno veliki potrosaci boje mogu dobiti 5 litarska pakovanja .
Postoje pakovanja 0,75l ,litarska pakovanja i 20 ili 25 litarska pakovanja.
Pakovnja od 3 litre mogu biti samo od male privrede ili nekakva prepakivanja


Ako naneses katran eposki(balastin itd) onda preko njega moras ici medjupremaz da bi naneo poliuretan i antifauling
U suprotnom ce ti kroz lak i antifauling orobijati katranska smola koja je zelenkaste boje.
Ako ne peskaris moras skinuti sav lak ne sme ga biti ni u tragovima jer ce epoksi osnovna smezurati te ostatke i boja ce se podsklobuciti.Znaci smirglanje,slajfovanje do zdrave osnovne gde treba i do metala,Otprasivanje pranje nitrorazredjivacem da se pokupi fina prasina.
Akers doo
Prefesional paint

Peskarenje i Farbanje
Antikorozivna Zastita

Mob:0637519071
Mob:0637651257
Fix:022658849
Fax:022613403
email:lacalmd@yahoo.com

Van mreže Ljuba

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 654
  • Pol: Muškarac
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #42 poslato: 21, 12, 2017, 01:25:12 pre podne »
Hvala na odgovoru, uglavnom se sve poklapa sa onim što mi je majstor rekao. Nije mi jasan taj međupremaz između katrana i antifaulinga, šta tu ide?

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2561
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #43 poslato: 21, 12, 2017, 11:24:04 pre podne »
Pa verovatno opet pur prajmer ako bi se radilo po pravilima mada to nisam video da niko na metalnom plovilu radi, znaci za podvodni deo plovila, peskarenje, zatim najmanje dve ruke epoxi osnovne pa onda najmanje dve ruke epoxi katrana, pa onda medju premaz, prajmer, pa onda sto vise ruka antialgina. Kad saberes procedura kosta ko celo plovilo al jbg. Hajd bas malo pojasni za taj medjupremez za metalno plovilo izmedju katrana i antialgina

Van mreže Akers

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 73
  • Pol: Muškarac
  • Pronacicemo put ili cemo ga sami stvoriti...
Odg: Koliko kosta farbanje camca?
« Odgovor #44 poslato: 21, 12, 2017, 20:57:04 posle podne »
Purprajmer ide na poliester,aluminijum cink itd.Posto se raspravljalo o poliesteru bez Purprajmera  se ne moze raditi zato je tako cesto i pominjan.
Boje na bazi katrana(balastin) su namenjeni za farbanje plovnih objekata kao osnovni i zavrsni premaz i  ne treba farbati preko njega nista.Ako neko zeli da nastavi sistem preko katrana mora se naneti medju premaz koji ce onemoguciti probijanje katranskih smola kroz lak i antialgin.
 Sve vece objekte koje vidite na Savi i Dunavu Ja sam farbao korito iskljucivo dva premaza Balastina oko 300 mikrona suvog filma izvucem gazne marke i to je to.
Karadjordje,Zlatibor,Mostanga,Davor,Galdovo,Krapina,Cakor,Sevesta,DDSG flota MHRT flota,celu flotu Plov put Beograd,celu flotu Heroj Pinki,celu flotu Luke Leget i jos na stotine objekata smo korita farbali iskljucivo balastinom.
Balastin je premaz za velike objekte.
Ne preporucujem katranske premaze za manje objekte camce i jahte.Naravno ko nema drugo neka farba sa tim sto ima i ne preporučujem zato sto ta katranska boja nije kvalitetna naprotiv jako je kvalitetna, vec sto se javljaju nus pojave koje neiskusni majstori ne mogu da predvide.
Preporucujem Hempelov Hempadur 17 crni ili  Hempadur 45 crni ili Internationalovu 362 crnu ove boje izgledaju kao katranske a nisu.
Medju premazi su takodje dvokomponenti epoksi premazi ali finije formulacije i imaju dobru vezu i sa osnovnom bojom koju prekrivaju i sa lakom i antialginom koji prekriva nju.
Ne moze Poliuretan i Antialgin da ide direktno na svaku epoksi osnovnu boju.
Za svaku nedoumicu koju imate oko farbanja ili izbora boje mozete me slobodno pitati.
Farbanje je nauka i postoji mnogo parametara koji se moraju ispostovati da bi kvalitet bio odlican a koji vecina majstora ili ne zna ili zanemaruje.
Akers doo
Prefesional paint

Peskarenje i Farbanje
Antikorozivna Zastita

Mob:0637519071
Mob:0637651257
Fix:022658849
Fax:022613403
email:lacalmd@yahoo.com