Autor Tema: Iskustva sa vode  (Pročitano 13637 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Iskustva sa vode
« poslato: 01, 08, 2016, 07:42:36 pre podne »
Јуче сам научио још нешто о моторима па бих то да поделим с вама. Овај текст је намењен пре свега новајлијама на води (они искусни слободно нека се смеју)!

Дакле, прича почиње претходне недеље - долио сам десет литара бензина у резервоар, стартовао мотор и полако се упутио из марине у Старом Сланкамену ка Тителу.

Прешли смо набујали Дунав и упловили у Тису која је такође била повишена. Сочивица је покривала већи део воденог огледала тако да сам кривудао, покушавајући да чамцем нађем пут кроз то зеленило које је пливало по површини.

Негде код шестог километра, учинило  ми се да сам чуо промену  у раду мотора, као да се загушио за тренутак, али онда је све опет било у реду.
А онда опет, другачији звук.
Погледао сам унатраг, вода је прскала иза мотора, знате онај млаз који нам показује да вода за хлађење пролази кроз систем.
Ручицу команде која је била у положају на око две трећине гаса, померио сам на ниже, одузео гас, а онда опет полако почео да додајем...
Пола гаса - мотор мирно ради.
Две трећине гаса - као да је мало другачији звук.
Појачавам и... мотор одједном посустаје!
Пропелер се обрће, вода се пени иза њега... али не гура.
Одузмем гас - мотор наставља да ради.
Додајем гас до пола - мотор мирно ради.
Две трећине гаса - ради али звук се мења.
Идем ка пуном гасу - готово...

Видим ја - ништа од Титела.
Окренем чамац, па на пола гаса, хајд полако, хајд лагано, као у народној песми, правац марина.

Стигнемо у марину без проблема на пола гаса и онда крену консултације с искусним лађарима.

Имаш горива? Имаш филтер?
Отишао мењач...
Проклизава пропелер... то је био закључак већине.

Позвао сам мајстора, човека од којег сам купио мотор и који је на моје очи, из кутије извадио потпуно нов пропелер марке Солас и намонтирао га на мотор почетком марта ове године. Можда десетак сати рада се скупило до сада.

Обећа ми човек да ће покушати наредног викенда да дође ако буде могао, да погледа, али и по њему, како сам му описао, могло би бити проклизавање пропелера, што значи да је потребна замена!
Хеј, замена, после десетак сати рада!

Испоставило се да човек није могао овог викенда да дође али послао ми пропелер по курирској служби - каже, да пробам сам да га заменим па да видим да ли је то био разлог проблема. Ако није - видећемо онда нешто друго.

Одем ја јуче до марине с једним пријатељем, решен да проверим да ли пропелер проклизава. Објаснили ми људи да то могу да видим и без мајстора. Кажу, убациш у брзину и окренеш пропелер.
Ако се окреће - то је то.
Ако се не окреће - онда је нешто друго.

Пробам ја да окренем - не иде.
Проба мој другар - снажнији од мене, мајсторске руке, јаке.
Окрену он пропелер за цео круг али каже: - Лазо, мени ово личи као кад на кључ окренем радилицу.

Е да га...! Па шта је сад? Је ли проклизава или не?
Како да знам?

Није свако за мајстора.

У том, с воде, с пецања, стигне мој познаник, Немац Армин. Уловио три мања смуђа, порцијаша, лепо расположен, мада мало забринут.
Гледа ме и пита: - Где су нестали смуђеви? Шта је ово? - пита, показујући на кесу у чамцу.

А онда чује за мој проблем и дилеме. Питам га шта он мисли - човек је веома искусан кад су у питању чамци и мотори.

Крене опет оно пропитивање: гориво, филтер...

Ухвати он пропелер својим шакама, покуша да га окрене лево десно... погледа ме и каже: - Није пропелер. Мењач.

Ух, сунце ти! - помислим ја.

Спустимо мотор у воду, креснемо га и пробамо с гасом.
До пола некако, од пола никако.

Питам га да испловимо, да видимо да ли мењач ради али човек каже да он с таквим мотором не би излазио на воду. Јер ако је мењач, могао би да престане да ради у било ком тренутку, да избаци, заглави, шта год и да останемо на води без погона и контроле.

Хајде опет у месту пробамо гас.

У неком тренутку, Армин подиже поклопац коморе у којој је резервоар, провери пловак и дохвати онај завртањ којим се регулише одзрачивање. Окрете га улево, па опет по гасу...

Мотор штуцну, па настави да ради.
Додаје Армин гас, а мотор наставља да ради. Обртаји све већи, а он ради... Не посустаје.

Гледа ме Армин, да ли да се смеје, да ми каже да сам глуп или нешто друго, а онда ми озбиљним гласом објасни како увек треба пре паљења отворити одзрачивање, а по завршеној вожњи завити тај вентил. Тако се спречава сакупљања кондензата у резервоару, који може да загуши карбуратор.

Слушам га и мислим се: ма шта прича? Па ја тај завртањ нисам пипнуо од како сам први пут стартовао тај мотор. Тек сам претходне недеље доливао гориво први пут. И опет нисам дирао тај завртањ.
Ако је био затворен, био је затворен стално.
Ако је био отворен - ко га је затворио?

Тек, изгледа као једино логично, да је тај завртањ био одвијен за један круг и да се или од вибрација сам од себе завио или се завио кад сам одвијао чеп наливног грла на коме се налази. Можда сам га руком померио, а да тога нисам ни био свестан.


Како год било и шта год било то што је довело до тога да ми се у резервоару створи вакуум, проблем у раду мог мотора је решен на тако једноставан начин. Требало је само сетити се и те ситнице - проверити да ли је вентил отворен.

И све ово написао сам, као што рекох, за оне с мало искуства, да им укажем на то да увек треба мислити на све, па чак и на оно што у датом тренутку изгледа као да нема смисла.

Кад помислим да ме је дефектажа и поправка коштала једно пиво, а да сам очекивао трошак од око 120 евра за нов пропелер, можете замислити како ми је пријало пиво које сам попио с Армином.

Што кажу људи, све је добро што се добро сврши. А да би овај текст добио своју лепу завршницу, ево две фотографије.

На првој виде се пријатељи Армин и Дејан током пробне вожње, после успешне "поправке". Под пуним гасом, без трзања, чамац је изјурио из марине, направили смо круг по Дунаву и вратили се у марину где нас је дочекало дружење и ручак.

Један брачни пар из марине, добио је унуку после много чекања и своју радост одлучио је да подели са друштвом у марини.

Ех да могу речима да вам опишем укус тог паприкаша. Неки га зову чорбанац, неки чобанац, али како год га звали, ми који смо се јуче затекли за столом, памтићемо дуго кад су наши познаници из марине добили унуку - нека је жива и здрава!
« Poslednja izmena: 03, 08, 2016, 17:29:03 posle podne Kapetan »

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #1 poslato: 01, 08, 2016, 08:22:26 pre podne »
Moje neko iskustvo sa motorima koje sam imao da su svi nazovimo kvarovi bili vezani za dovod goriva i uglavnom se odnosili na neki fals vazduh. To je ujedno i prva stvar koja se proverava.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #2 poslato: 01, 08, 2016, 08:48:42 pre podne »
E Lazo meni se to desilo jednom prošle godine sa tomosom 4, kupio ja čamac sav srećan seo upalio 4-ku. Nisam imao rezervoar nego gurnuo crevo kroz poklopac od jednog balona, vozim po Savi kad odjednom motor promeni zvuk, guši se neće da prima gas, muči se. A rekao mi lepo prethodni vlasnik da mora na rezervoaru imati odušak. Setim se ja u nekom zlom dobu skočim kao oparen, gleda me žena unezvereno, otvorim komoru kad balon se slepio od muke odvrnem poklopac a Tomos danu dušom  6589. Sada sam za Yamahu kod Buse kupio plastični rezervoar koji na sebi ima šraf sa oprugom, koji odvrneš i ne treba ga ni zavrćati jer je zazor mali, dovoljan za odušak, a mali za sve ostalo. Kad već pišemo o problemima. Problem sa Trokiranjem Yamahe sam rešio tako što sam odvrnuo šraf koji stoji sa strane karburatora, dobro našpricao gorivo da izlazi u slobodnom padu, tako se verovatno isprala i neka prljavština ako je bilo, zavrnuo ponovo i radila je kako treba. Videću sledeći put kada odem na reku da li je u redu. Nadam se da jeste, ako ne očistiću karburator kompletno.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1556
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #3 poslato: 01, 08, 2016, 13:10:09 posle podne »
Laki, ti si neprevazidjen u svakom pogledu  kgk

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1446
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #4 poslato: 01, 08, 2016, 13:46:36 posle podne »
Lazo,pošto si ponovo plovan,treba da kreneš od jaslica da učiš o nautici,nemoj da te mrzi.Kada te ne mrzi da sitnu knjigu  pišeš,nemoj da te mrzi  i edukovanje,bar što se tiče tvog čamca i motora,aman.Bar pola onih što su ovo pročitali su zatražili hitnu med. pomoć,jerbo su od smejanja,stali da dišu.Šest-sedam godina si na forumu,bre Lazo,nema smisla.Ovo ti pišem iz najboljih namera,ali se odnosi i na druge članove.Svako može,a po meni i mora,prvo da savlada sve o svom čamcu i motoru,pa onda i šire,ako ima vremena i volje.Predlažem,da admini otvore rubriku -.POMOĆ NA VODI.-,tako da i putem neta na telefonu,tabletu,lapatopu,forumaš može da zakuka -upomoć-uvek neko visi od iskusnijih forumaša na portalu,pa će pomoći,osim ako nismo nemci 56568,bio nevoljnik na mokrom ili suvom..Na dalekom zapadu lučka kapetanija služi svom narodu i za ove stvari,a kod nas bi hapsili za takvo uznemiravanje organa  sajkaca,ajd debo Dunav 25648
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #5 poslato: 01, 08, 2016, 14:46:52 posle podne »
Ima zanimljiva tema o komunikaciji na vodi  114
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14723
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže mladjo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 235
  • www.mojaladja.com
    • princesse
  • Brod tip: Mikroplus
  • Marina: nema
  • Veličina: 5 metara
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #6 poslato: 01, 08, 2016, 15:35:06 posle podne »
Ima zanimljiva tema o komunikaciji na vodi  114
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,14723
Lazo je na tu temu  napisao Doktorat.
Lazo,pošto si ponovo plovan,treba da kreneš od jaslica da učiš o nautici,nemoj da te mrzi.Kada te ne mrzi da sitnu knjigu  pišeš,nemoj da te mrzi  i edukovanje,bar što se tiče tvog čamca i motora,aman.Bar pola onih što su ovo pročitali su zatražili hitnu med. pomoć,jerbo su od smejanja,stali da dišu.Šest-sedam godina si na forumu,bre Lazo,nema smisla.Ovo ti pišem iz najboljih namera,ali se odnosi i na druge članove.Svako može,a po meni i mora,prvo da savlada sve o svom čamcu i motoru,pa onda i šire,ako ima vremena i volje.Predlažem,da admini otvore rubriku -.POMOĆ NA VODI.-,tako da i putem neta na telefonu,tabletu,lapatopu,forumaš može da zakuka -upomoć-uvek neko visi od iskusnijih forumaša na portalu,pa će pomoći,osim ako nismo nemci 56568,bio nevoljnik na mokrom ili suvom..Na dalekom zapadu lučka kapetanija služi svom narodu i za ove stvari,a kod nas bi hapsili za takvo uznemiravanje organa  sajkaca,ajd debo Dunav 25648
Hogar se rodio sa velikom maturom,pa mu je prvi puta ugledavsi Motor sve bilo u malom prstu.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #7 poslato: 01, 08, 2016, 16:23:20 posle podne »
@mladjo
Ja to zbog Hogara ostavio, mozda mu posluzi ako nije video temu  hi
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #8 poslato: 02, 08, 2016, 07:24:12 pre podne »
Нисам јуче поподне био при рачунару, што би се рекло, па нисам могао одмах да одговорим Хогару.

На самом почетку текста, нагласио сам да је он намењен нама "основцима" а не вама с наутичарским високим школама и академијама.

Зато одбијам сваку личну, моралну, материјалну и кривичну одговорност за све случајеве умирања од смеха од стране високообразованих наутичара који носе све знање овог света испод својих капетанских капа.


За мене је догађај који сам описао само каменчић искуства више у мозаику који с великим задовољством слажем. Биће њих још доста, ако Бог да, и писаћу о њима кад год помислим да би текст могао разонодити неког и можда неком бити од користи. Ако и не буде, сигурно неће нашкодити ником.

И као што Хогар рече, крећем од јаслица и зависно од времена које ће ми бити на располагању, у јаслицама ћу се задржати  дуже или краће али сигурно нећу прескакати лекције. Јер свака прескочена, чека негде скривена испод површине, иза неког напера, у неком плићаку или иза кривине.

Мени ће бити велико задовољство ако овај текст који сам написао помогне бар неком од наутичара, искусном колико и ја, а то значи неколико десетина сати проведених на води, да макар овај проблем који сам описао препознају и превазиђу.

И на крају, један савет мојим другарима из јаслица.
Не обраћајте ви пажњу на овај Хогаров коментар колико година сам ја на форуму. То се не броји - броје се сати на води. Само на води научена лекција је заиста научена.
Зато, немојте се устручавати да пишете о својим искуствима, да питате или да нама осталима дате користан савет. Само тако, сви заједно, одрастаћемо у праве наутичаре па ће нас, можда, једног дана, ови прекаљени који све знају, примити у своје друштво као себи равне.

А ви, образовани, прекаљени, немојте да вам буде тешко, напишите и ви нешто, поделите с нама делић вашег искуства, помозите нам да брже савладавамо градиво. Уосталом, то и јесте једна од функција овог форума.

Ух... опет сам одужио... Да ли су ови искусни преживели?


Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1446
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #9 poslato: 02, 08, 2016, 11:09:49 pre podne »
Jedva  nutss  lol.Inače,za Mladju,šta god nabavim nešto novo od imovine,nastojim brzijeh dana da apsolviram istu,što iz uputstva,što od onih iskusnijih po tom pitanju,hvala lepo.Sto se tiče tebe Lazo,jesi elokventan i pismen,ali po ovom pitanju ti je prvo  proradila sujeta,umesto razum.Po tebi bi trebalo čekati problem,spontano,pa onda i jao i kuku  eek,ali nema veze,stičem iskustvo  ha.Budi Bog sa nama 56568.Pitam se,kako si učio vožnju auta,jesi li odmah seo za volan,pa počeo da pritiskaš dugmiće i pedale,da vidiš šta će da bude,pa sipao gorivo u čantru za šoferku,a rashladnu tečnost u rez. goriva,tek da vidim jel to to,ili sam se zaebao sha.Ti ,kako si krenuo stići ćeš do osnovne negde 2050,cenim lol.Inače si promašio suštinu onoga što ja napisah.Ovaj forum je prevashodno i namenjen početnicima,i iskusniji su uvek tu da pomognu,na kraju i ja sam ovde dosta naučio,bez da lupim u naper,pa da onda kukam i pišem o tome nekoliko dana.Ne treba ironije ovde Lazo k5,samo zdrav razum i  dodo
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1446
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #10 poslato: 02, 08, 2016, 11:49:31 pre podne »
A sada,jedna poslastica za Lazu.Prošle,godine,istog meseca,Deda i ja pecamo poviše Beljarice,i ja reših da se provozam tenderom uzvodno da ošacujem rezervna mesta za pecanje.Merkury 3,5ks,rezervoar integrisan,otvorim čep,znam da je bilo malo goriva,krenem da sipam po jakom suncu i prekinem,misleći da je pun,inače staje 1,2l.Uputim motorče  lol i krenem.Plovi Miško  25648,kad posle nekih 5-6km,štuc,štuc,štuc,-crko konj  sB0.Ebem ti,da ti ebem,šta je sad sha.Motorče bilo pomoćno na jedrilici,nema 30 sati rada.Prvo proverim,automatski,odušak na čepu,Lazo izvini jh,on u redu,pogledam elisu da nisam zakačio mrežu,nisam,proverim ventil za gorivo,ok.Cimam kanapče,ma jok,a spuštam se nizvodno,jedan kolega viče sa obale,''voda u gorivu,voda u gorivu ,doveslaj do mene pa ćemo karburator ....'',ma idi u peršun,i ti i motorče i ja kuku,kad mi sinu  eek.Otvorim čep,pogledam,ne vidim ništa,mašim se za kantu sa gorivom,sipam,nikad kraja sunce ti ebem,.E sad,zašto psujem sunce.Po jakom suncu sam sipao na polasku i od jakog odbleska goriva,ja mislio napunih ga,kad ono oops.Potegnem kanapče,ko švajcarac šljaka.Eto Lazo,čista istina,ovo je bilo za tebe,događa se,a da sam metno prst u rupu,da proverim jel do vrha,što inače radim,ja verovao očima JFAOITHAJFA.Bez prsta u rupu ništa,moj Lazo  harm 114
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #11 poslato: 02, 08, 2016, 11:55:02 pre podne »
 stri
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #12 poslato: 02, 08, 2016, 13:38:37 posle podne »
Да Хогар није написао ову другу поруку, на ону прву му не бих одговорио.

Хогаре, сувише ми је личила на препуцавања наших врлих политичара који се не баве делом, већ ликом противника.

Тако сам постао сујетан, једва положио возачки (добро те не написа да сам и возачку купио као неки наши председници), да би се на самом крају, баш као ови наши актуелни политичари, Хогар заузео за оно о чему сам и ја писао, а то је да треба да износимо своја искуства како бисмо олакшали и помогли онима који мање знају од нас.

Е, али кад сам видео ову другу поруку - е, ту "није  мајка тврда срца била..." - нисам одолео.
Тако те волим, Хогаре!
То је оно што нам треба, да се сити насмејемо и сопственим пропустима и да нашим пропустима, грешкама и незнањем подучимо оне који имају мање искуства од нас.

Уверен сам да ће многи који прочитају ову анегдоту док су живи упамтити да сунце и рефлексија могу да преваре и изненаде. Баш као и ово што сам ја написао, да провере одушак.

И нисмо ни Хогар ни ја измишљали топлу воду јер и то што се догодило њему и то што се догодило мени, десило се сигурно и неким другима, па зашто то не поделити и упозорити новајлије?

Хогаре, позив на пиво је отворен. Боље да пијемо и да се заједно смејемо него да се препуцавамо.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #13 poslato: 02, 08, 2016, 15:55:46 posle podne »
E pa ajd i ja da zamastim corbu.

Prosla godina, Avgust 15ti, regata "REKA" mi u metalnom kabinasu s ravnim dnom zaostali iza grupe jedno pola sata jer smo stali kod nekog sela da kupimo hranu i vatrenu vodu za to vece.
Trebalo je da to vece provedemo uz logorsku vatru i spremimo neki rostilj.
Elem zvezda upekla 12:15 a meni se motor, verna Yamaha 15, pri dve trecine gasa zakaslje i ugasi na sred reke.
Ja je kresnem ona se samo zakaslje i umre. Nisam bio siguran kad smo ono bese sipali gorivo ali mi pade napamet da je ostala bez goriva.
Bilo nas je cetvoro na camcu, ja sa zenom i prijatelj Zika sa zenom.
Zika skoci: "ja cu da sipam ti se opusti rece i zgrabi kanistar sa benzinom da sipa u rezervoar.
Gorivo smo na regati inace nabavljali preko posrednika.
Kad negde stanemo organizator posalje nekog sa kamioncetom da pokupi kanistre i pare pa nam sa najblize pumpe donesu gorivo.
Zika tako uvukao crevo u kanistar od 10 litara sa benzinom, drugi kraj creva u rezervoar i pretace pazeci da mu se crevo u kanistru ne odigne sa dna i da lepo izvuce svo gorivo.
PROBLEM JE STO JE REZERVOAR OD 12 LITARA BIO POLUPUN ALI SU NAM U PROSLOJ DOSTAVI DONELI BEZIN POMESAN SA VODOM PA SE MOTOR ZATO GASIO A NE JER JE BIO PRAZAN REZERVOAR.
Zika tako pretace 10 litara u rezervoar u kome je bilo vec oko 6 litara i kako je rezervoar u senci ne primecuje da benzin preliva li preliva ispod podnih dasaka i sliva se niz svansovano dno do zadnje jegije pa preko nje do sledece malo nize i najzad do ravnog dna blizu zida kabine.
Ja sam probao da upalim motor i uspeo pa krenuo polako da ne gubimo jos vremena za ostalima.
Zika isisavsi crevom i zadnje kapi iz kanistra konacno pogleda u rezervoar da vrati poklopac i rece:  "Izgleda da se malo prelilo"  a ja u voznji pitam: "kako se prelilo?"
A on ce na to: "pa ne znam ali necemo paliti cigarete". Nesreca je sto se uz zid kabine nalazi plinski frizider koji pri samom dnu ima gorionik i mali plamicak koji stalno gori dok frizider radi na plin. Kako se brod malo ljuljao, benzin se razlivao ispod podnih dasaka kao zejtin u tiganju kad ga podmazujete pre przenja.  Zika je zatvorio rezervoar i prazan kanister i crevo za pretakanjevratio  na mesto kad se zacu vuufff i celo dno camca krenu da gori izmedju podnih dasaka kao gorionik na plinskom rostilju.  On zgrabi veliki plazni peskir i krenu da njime udara po podnim daskama raspaljujuci plamen na drugom kraju gde sam bio ja za upravljacem.

Nastavak ove price sledi...   sB0 taz sB0
« Poslednja izmena: 02, 08, 2016, 16:43:47 posle podne marke »
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Kad motor posustaje pri većem gasu
« Odgovor #14 poslato: 02, 08, 2016, 16:05:13 posle podne »
Vernim citaocima prvog dela evo i drugog dela nase epopeje.

Motor radi, meni plamen lize uz listove nogu, moja zena se zatekla u kabini i cuti u soku a vidim da tamo nije prosao benzin jer je kabina dihtovana do visine vrata, pogledam a Zikina zena Dragana skocila u reku i polako ostaje iza nas, ja razmisljam da okrenem ka obali ali vidim da benzin gori samo ispod dasaka i da ima vremena da probam da ugasim plamen aparatom.  Svi su bili zauzeti svojim mislima Zika koji mlati peskirom, Dragana je sigurna od plamena kao i moja Nadica ali ja nemogu da se provucem kroz jak plamen do vrata kabine a noge me peku neizdrzljivo.  Vicem zeni Nadice uzmi aparat za gasenje ali ne vidim je i necujem nista.
Ja ubacim u ler i iskocim iz camca da ohladim noge jer ne mogu da izdrzim bol.  Svestan da moram da se vratim u camac stegao sam bok camca i ostao zakacen rukom za njega, bol je uminuo od hladne vode ali sam pri prebacivanju gurnuo rucicu i ubacio opet u brzinu i motor veselo potera camac sa mnom zakacenim za bok...

 oops 7645218764198 
« Poslednja izmena: 02, 08, 2016, 16:57:34 posle podne marke »
Marke