1. Koliko je vremena potrebno odvojiti za tako nešto? Recimo da ostavimo nedelju dana za put tamo i kupovinu + još koliko je potrebno da se vodom spusti? Pretpostavljam da bi moglo da se odradi za 20-ak dana, ako ništa ne iskrsne?
2. Znam da kroz Austriju ima gomila prevodnica i brana, kakva je situacija još uzvodno?
3. Koliko ljudi planirati za tako nešto? Pretpostavljam da bi recimo troje bilo taman.
4. Koliko novaca planirati za tako nešto? Benzin + prevodnice + još koji troškovi? (bez carine i ostalog, to je Aleksa objasnio)
5. Ono najbitnije, verovatno bi trebalo gledati samo u određenom delu Holandije, iz kojeg se lako stiže na ovu stranu?
6. Ono naj naj naj bitnije, da li se uopšte isplati razmišljati na ovu stranu? Čini mi se da sam čitao da je neko to već radio, ali nisam siguran......
Prvih 5 pitanja nisu suštinska, bar ne pre nego što se nađe odgovor na 6. A taj odgovor zavisi od toga zašto bi kupovao brod:
1. sebi, da ploviš
2. sebi, 'da se pokažeš u svom selu'
3. da ga preprodaš nekom
4. neki drugi razlog...
Pretpostvaljam da je tvoj odgovor pod 1. i u tom slučaju je ovo jedini način za razmišljanje, i daleko se najviše isplati (a ne ulazim u teoriju da li se za nekakve pare i drugde ili ovde može imati brodić).
U tom slučaju u cenu broda ulaze pare koje daš do momenta dok ne zaploviš njime, i najjeftinije i najefikasnije je da zaploviš još u Holandiji. Od tog momenta svi troškovi su trokovi plovidbe, a zbog nje bi i kupovao brod, tako si odgovorio ;)
Na primer: ove godine si plovio u Bečej, bio tamo dan-dva i vratio se. Nisi se dvoumio da li je isplativije da ploviš tri dana do tamo preko dve prevodnice ili da ga natovariš na prikolicu i odvučeš do Bečeja...
Onda slede odgovori:
5. Ne.
4. zavisi od broda/motora koji kupiš ali ugrubo oko 300 moto-sati puta 4 litre dizela (jer je nerazumno da kupuješ neku benzinsku varijantu)... oko 2000 evra, plus jedan mali servis motora na početku i jednu zamena ulja posle 150 sati... (stane u 100 evra)
Prevodnice se ne plaćaju ako putuješ Rajnom, a ja ti savetujem da dodaš 100 evra i ploviš kako to rade hiljade malih nautičara iz zapadne evrope, opušteno kroz Francusku.
3. Prema onom što sam video iz tvojih postova, optimalno je troje ljudi: ti, tvoja supruga i tvoje dete (jer kontam da ti je to predefinisana postavka u plovidbi).
2. Nema u Austriji puno prevodnica. Na Dunavu ukupno (ne samo u Austriji) 14, na kanalu Majna-Dunav 16, na Majni 34, na Rajni nizvodno do Roterdana nema... Bude nekoliko da dođeš to Rajne npr 2 ili 3 od Amsterdama.
A ako se odlučiš da ideš drugim putem (jer ni Holanđani ni Nemci ne smatraju Rajnu za 'Pleasure boating' vodu), onda imaš još 5 kroz Holandiju, 14 kroz Belgiju, 120 kroz Francusku, i još tri na Rajni nizvodno od Strazbura do Majnca. (Moguće da sam neki broj i zaboravio ali ne grešim puno)
1. Nije dobro postavljeno pitanje, nije važno koliko je najmanje vremena potrebno nego koliko je optimalno. Ali hajde: najbrze je doteran brod u Novi Sad za 20 dana, dva čoveka, Rajnom.
Po meni je optimalno 5 nedelja, bez obzira kuda.
Sve u svemu, nije to crna magija, čim sam ja to izveo (ne samo ja)... Kod mene na klubu ima 6-7 ljudi koji su doterivali brodove od tamo, neki i više puta. A jedna simpatična ekipa iz Zrenjanina upravo stiže ovih dana...