Autor Tema: tomos 4.8 NOV  (Pročitano 5506 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
tomos 4.8 NOV
« poslato: 03, 07, 2016, 21:49:09 posle podne »
T4 je izgleda otisao u vecna lovista i sada hocu da okacim na camac T 4,8 koji stoji u ormanu od 1991.god.
Motor nije nikada omirisao benzin,kod mene je od prvog dana i stajao je u normalnim uslovima,bez vlage i zime,u ormanu.E sad me muci sto ne znam da li je posle toliko godina potrebno nesto zameniti pre prvog paljenja jer je ipak proslo 25 godina od proizvodnje.Povremeno je povlacen kanap mada mislim da ni za tim nije bilo potrebe ali eto,kazu valja se tako.
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: tomos 4.8 NOV
« Odgovor #1 poslato: 04, 07, 2016, 00:44:55 pre podne »
rasklopi , podmazi i pali ...

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
Odg: tomos 4.8 NOV
« Odgovor #2 poslato: 04, 07, 2016, 15:28:39 posle podne »
Podmazao,ali nesto izgleda nije kako treba.Sipao sam ulje u cizmu i stalo je prilicno,kao da je bila prazna,a onda je pocelo da curi kroz resetkicu koja se nalazi izmedju 2 srafa za sipanje ulja. Na t4 ove resetke nema i izgleda kao da sluzi da kroz nju izlazi voda,ali zasto tu curi ulje nemam pojma.Sta to moze da bude?Da li treba da podmazem jos nesto?
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: tomos 4.8 NOV
« Odgovor #3 poslato: 04, 07, 2016, 16:18:46 posle podne »
Baci pogled ovde :

http://www.jurec.hr/pdf/tomos_t4.pdf

za T4.8 kazu sledece:

" Za vreme punjenja ku6iSta uljem postavite motor u vertikalni polozaj, odvijte
oba vijka ikroz donji otvor istiskajte ulje iz meke plastidne boce. (sl.^16).
Kada ku6i5te napunite uljem do gornjeg otvora (100 cmr odnosno 85 cm" za T
4,8), zavrnite gornji i zatim jo5 donji vijak. Ku6i6te elise punite sa uliem EPOL 50
(lNA) ili odgovarajudim uljem drugih proizvodaca (HYPENOL SAE 80)."

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
Odg: tomos 4.8 NOV
« Odgovor #4 poslato: 04, 07, 2016, 16:20:36 posle podne »
Idem da ispustim do kraja pa da sipam ponovo.
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: tomos 4.8 NOV
« Odgovor #5 poslato: 04, 07, 2016, 16:22:07 posle podne »

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
Odg: tomos 4.8 NOV
« Odgovor #6 poslato: 04, 07, 2016, 17:01:41 posle podne »
Sta se desava sa ovim motorom kad udari u patos,obzirom da ne moze da se izdigne jer je cizma blokirana vertikalno zbog rikverca?
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: tomos 4.8 NOV
« Odgovor #7 poslato: 04, 07, 2016, 17:51:05 posle podne »
Ja sam imao T10, i one su imale oprugu na onom drzacu koji odblokiras da bi je nagnuo/podigao iz vode. Ta opruga prilikom udarca opusti i otkljuca motor tako da može da se podigne iz vode, a da ne ošteti nešto drugo. Možda je i tu slično?
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Bećar

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 253
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: tomos 4.8 NOV
« Odgovor #8 poslato: 04, 07, 2016, 20:53:33 posle podne »
T4 je izgleda otisao u vecna lovista i sada hocu da okacim na camac T 4,8 koji stoji u ormanu od 1991.god.
Motor nije nikada omirisao benzin,kod mene je od prvog dana i stajao je u normalnim uslovima,bez vlage i zime,u ormanu.E sad me muci sto ne znam da li je posle toliko godina potrebno nesto zameniti pre prvog paljenja jer je ipak proslo 25 godina od proizvodnje.Povremeno je povlacen kanap mada mislim da ni za tim nije bilo potrebe ali eto,kazu valja se tako.

Ja bih na tvom mestu zamenio gumena creva od goriva,zamenio menbranu u pumpi goriva ( vremenom otvrdne )
Nakon par dana vožnje,ispusti ulje iz pete pa ako ima tragova vode ( emulzija  boje bele kafe ) moraš zameniti semering na osovini elise.
Postoji još par semeringa koji bi se vremenom mogli zameniti ,pošto je ipak prošlo 25 godina ali otom potom
I obavezno koristi menjač , jer se usled nekorišćenja a  i blizine cevi auspuha, stvrdne mast u menjaču i blokira.
A pošto nema vodenu pumpu potrebno ga je voziti sa minimum 2/3 gasa da bi elisa uspela preko vodolovke da potisne vodu do auspuha.
Možda za razrađivanje motora koristiti malo jaču mešavinu prvih par sati rada ( 4% )

 Ovde imaš odgovore na većinu problema http://www.tomos-riders.com/tomos-vanbrodski-motori/

Sklop motora je ovde http://www.jurec.hr/pdf/shema_tomos_t3_8_4_8.pdf