Прелиставајући прописе који се примењују у лађарству, наиђох и на Правилник о утврђивању способности чамаца и пловећих постројења за пловидбу, објављен у Сл. гласнику РС, број 28/96. Нисам нашао новије верзије, па би ово требало да важи и данас.
Ево шта је мени било интересанто у овом правилнику:
Члан 2
Чамци, у зависности од дужине, врсте погона и надградње разврставају се у:
1) чамце дужине од 3 до 15 м без погона;
2) чамце дужине од 3 до 15 м са погоном;
3) чамце дужине од 3 до 15 м са палубом и
4) чамце дужине од 3 до 15 м без палубе.
Ова скала се не поклапа са пореском скалом, што потврђује да су нам порезници увели међукласе да би могли лакше да нам узимају паре на име пореза.
Правилником је предвиђено да се провера врши код првог уписа у регистар и кад се раде неке измене на конструкцији, а обавезно после осам година од стављања у употребу.
Занимљив ми је и тест стабилности чамца - то нисам знао.
Члан 12
Стабилност чамца, проверава се тако што се терет који одговара дозвољеној носивости поставља на један бок, при чему нагиб чамца не сме да пређе 15, а надвође чамца не сме бити мање од 5 сантиметара.
Висина тежишта пробног терета не сме да буде нижа од висине палубе.
.