Управо сам наишао на информацију да је наш вајни законодавац опет био вредан!
PRAVILNIK O UPISNIKU I PLOVIDBENOJ DOZVOLI ČAMACA I PLOVEĆIH POSTROJENJA
("Sl. glasnik RS", br. 111/2007, 29/2016 - dr. pravilnik i 39/2016 - dr. pravilnik) - Verzija na snazi: 23/04/2016
Кога занима шта у њему пише може да прочита у датотеци коју прилажем, а овде ћу да цитирам само део који се односи на причу о латиници и ћирилици у регистарској ознаци:
Član 14
Čamac, odnosno ploveće postrojenje koje je upisano u upisnik mora imati ispisan registarski broj za identifikaciju.
Registarski broj za identifikaciju čamca čine: dva karakteristična velika latinična slova mesta u kojem se nalazi sedište nadležne kapetanije pristaništa kod koje je čamac upisan u upisnik, crta, trocifreni broj (od 001 do 999) i jedno veliko slovo po abecednom redu (od A do Z). Kad trocifreni broj dođe do 999, prelazi se na sledeće slovo po abecednom redu (B), a broj opet počinje od 001 i tako redom, zaključno sa 999 Z.
Иначе, у члану 8. наведено је шта тачно морате имати да би чамац и мотор били уписани у регистар.
Да скратим, за чамац купљен у иностранству потребна је потврда о испису из регистра, а за мотор се то не тражи.
И да напоменем да се у тачки 3) наводи да је потребно доставити царинску декларацију - на ово посебно указујем зато што то може да доведе до забуне о којој сам већ писао. Може неко у капетанији да вам тражи ЈЦИ (јединствену царинску исправу) али то важи само за редовни царински поступак приликом увоза мотора. Ако је мотор оцарињен у скраћеном поступку на граници, тада се прилаже ЦПД - царински документ.
И сад још један члан који преносим у целини:
Član 16
Registarski broj za identifikaciju čamca ispisuje se, sa obe strane, na slobodnom boku ili kabini.
Ako čamac ima ime, ono može biti ispisano na krmi ili na obe bočne strane.
Registarski broj za identifikaciju plovećeg postrojenja ispisuje se sa obe strane oplate trupa ili na vidnom mestu nadgrađa, po pravilu na sredini.
Registarski broj za identifikaciju čamca, odnosno plovećeg postrojenja mora biti uredno ispisan, vidno različitom bojom od boje čamca, odnosno plovećeg postrojenja.
Visina slova i brojeva registarskog broja za identifikaciju mora biti u srazmeri sa veličinom čamca, odnosno plovećeg postrojenja, tako da se može čitati sa veće udaljenosti i ne može biti manja od 10 cm za čamac, odnosno 20 cm za ploveće postrojenje.
Шта је овде важно уочити?
Нема више оне одредбе о испису регистарског броја уљаном бојом и не помињу се лични подаци власника исписани негде на унутрашњем делу чамца или у кабини!
Дефинисана је и величина слова.
Мислим да су неке критике које смо имали, уродиле плодом и да сад имамо колико толико прихватљив документ у коме је, по мени, било потребно појаснити само оно око царинског документа (члан 8. тачка 3)).