Autor Tema: Примена закона на српски начин - најновији "бисер" Министарства саобраћаја  (Pročitano 13281 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2073
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Као што рекох, тумачење прописа је чудо. Закон је једно,упутство друго, а тумачење и примена од стране Капетаније треће.  kuku

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Pošto hoću ovih dana da pazarim vanbrodski motor, kakva je na kraju situacija? Da li da gledam samo one koji su upisani u plovidbenu dozvolu, ili dolaze u obzir i oni kad u oglasu piše "ocarinjen" ??

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Najbolje je da odeš u kapetaniju na šalter i to ispitaš. Onda ako nađeš takav motor, fotokopiraš to sa carine pa opet na isti šalter. Ako kažu dajte još i ugovor o kupoprodaji e onda finalizuješ.
Pusti ovo rekla kazala, jeste nije, i kapetanije se razlikuju po pristupu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7042
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Занкики,

Код нас у Београду заиста више не траже потврду о одјави мотора увезеног из иностранства. Требало би да тако поступају и остале капетаније. Уколико би нека и тражила, треба је упутити на управника београдске капетаније.

Што се тиче папира, о томе сам писао али ево кратак резиме: потребан је уговор о купопродаји, оверен у општини, оригинални рачун издат у иностранству, оригинал царинска исправа.

Што се тиче царинске исправе, постоје две врсте докумената, зависно од спроведеног царинског поступка приликом увоза:

- ЦПД поступак (CPD postupak) -
кад увозник мотор пријави на граничном прелају, од цариника добије обрачун царинских даџбина, које одмах плати и тада од цариника добије тај ЦПД папир на коме обавезно мора да пише име човека који увози мотор, број мотора (који мора да буде исти као на рачуну који је презентиран царини), печат царине уз реченицу да су плаћени трошкови царињења.
Ово је тзв. скраћени царински поступак на граничном прелазу.
Напомена:
Може да се деси да човек увози више од једног мотора.
У том случају, он добија ЦПД папир од цариника у коме су наведени бројеви свих мотора које том приликом увози.
Тада увозник, мора у општини да направи онолико копија ЦПД потврде колико је увезао мотора и сваку копију мора да овери да је верна оригиналу. Само таква копија, с апостилом из општине биће прихваћена у капетанији.

- ЈЦИ поступак
Може да се деси да увозник мотора не прихвати обрачун трошкова или из другог разлога (можда нема довољно пара и сл.) не жели да мотор(е) царини на граници.
Тада царински службеник сачињава царинску декларацију ЈЦИ (Јединствену царинску исправу) у коју уноси све податке у складу са законом и с тим документом увозник може да оде до места свог пребивалишта и да се у законском року јави најближој надлежној царинској испостави где ће довршити царински поступак започет на граници издавањем ЈЦИ.

Разлика између ова два поступка је у трајању и у цени.
ЦПД поступак се завршава на граничном прелазу али су обично обрачунати трошкови нешто већи (процена цене мотора, јер цариник не мора да уважи приложени рачу, висина царине).
С друге стране, уколико се иде на редовни царински поступак, онда у царинској испостави неће да разговарају с физичким лицем, па морате ангажовати шпедитера и то онда опет има своју цену.
Тек... свако може да бира. И то је ствар увозника на коју ви, као купац, не можете утицати. На вама је да у капетанији платите прописане таксе и да, ако је мотор снажнији од 15 кW у осигуравајућем друштву платите осигурање.

Обратите пажњу да ако је мотор оцарињен по ЦПД поступку не добијате и нисте обавезни да капетанији приложите и ЈЦИ (ја сам имао такав захтев али сам предочио извод из упуства за поступање у ЦПД поступку па је капетанија одустала од тог захтева).

Надам се да сам био јасан.
Срећно!


Van mreže neptun

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 531
  • www.mojaladja.com
    • neptun
  • Brod tip: neptun22
  • Marina: gabbiano
  • Veličina: 7m
Ja sam kupio pre neki dan jedan motor sa carinskim papirima. Nije u plovidbenoj. Prethodno sam otisao do kapetanije da pitam, rekli su mi da ne treba nista vise. Vratili su na prethodnu praksu

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
A ako kupim polovan motor ovde za koji imam račun da je plaćen u inostranstvu, da li to može da se carini i da li se isplati?
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7042
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Бакара, или не разумем добро питање или оно нема смисла?

О чему се ради?
Таква ситуација практично не би требало да буде могућа.
Наиме, мотор из увоза требало је да буде оцарињен по ЦПД поступку приликом преласка државне границе или у року од неколико дана ако се иде на царињење у испостави којој се увозник јави.

Уколико постоје разлози, предмет увоза може бити стављен под царински надзор док трају разлози (утврђивање некаквих чињеница, комплетирање документације...).
Или се може урадити привремени увоз, а по истеку тог рока, мотор се мора опет изнети из државе.

Уколико је неко увезао мотор, то што постоји рачун из иностранства постаје неважно уколико мотор није пријављен на граничном прелазу. Такав мотор, који је донет из иностранства и није пријављен царини сада је предмет царинског прекршаја. По закону, предмет царинског прекршаја се одузима, а починиоци бивају кажњени у складу са законом.

Зато бих саветовао да се никако не упуштате у куповину мотора који није оцарињен у законском року у складу с важећим приписима.
Немојте дозволити да вас продавац уверава како је све у реду и како су му обећали "тамо неки" да ће све бити у реду. Нека он сам све заврши, па онда нека прода мотор који је легализован код нас.

Само мотор с папирима које сам навео (купопродајни уговор, царинска исправа и оригинал рачун из иностранства, уз таксе) можете легално пријавити и унети га у пловидбену дозволу.

Van mreže markus

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 86
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Lazo,

Moj kum je izvadio iz Dunava jedan motor (stari Mariner ili Honda, 4 ili 5 ks, bez poklopca). Da li može nekako da ga registruje. Šta kaže zakon?
Ploviti se mora...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7042
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Lazo,

Moj kum je izvadio iz Dunava jedan motor (stari Mariner ili Honda, 4 ili 5 ks, bez poklopca). Da li može nekako da ga registruje. Šta kaže zakon?

 sha kuku

Било би добро да кум зарони још који пут. Можда изрони и рачун и купопродајни уговор. Са тим у рукама, правац у капетанију и упис у пловидбену.
Без тога - тешко.

Међутим, шалу на страну, ако на мотору постоје неке ознаке на основу којих би мотор могли идентификовати (ако постоји број и ако је мотор некад био у нечијој пловидбеној па пријављен и одјављен)... можда би и било могуће доћи до власника, а онда полако, по реду...

Van mreže markus

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 86
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Jasna je procedura ako ima vlasnika, ali šta ako se vlasnik ne javi ili ne pronadje u papirima u Kapetaniji.  Da li zakon predvidja neku proceduru za registraciju?
Ovaj motor sigurno ne zaslužuje svu tu gnjavažu, ali pitanje ostaje, da li je moguća registracija u takvom slučaju.
Ploviti se mora...

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Hvala LSI, to mi zvuči logično. Ma, tražiću isključivo motor sa domaćim papirima.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7042
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Управо сам наишао на информацију да је наш вајни законодавац опет био вредан!

PRAVILNIK O UPISNIKU I PLOVIDBENOJ DOZVOLI ČAMACA I PLOVEĆIH POSTROJENJA
("Sl. glasnik RS", br. 111/2007, 29/2016 - dr. pravilnik i 39/2016 - dr. pravilnik) - Verzija na snazi:   23/04/2016

Кога занима шта у њему пише може да прочита у датотеци коју прилажем, а овде ћу да цитирам само део који се односи на причу о латиници и ћирилици у регистарској ознаци:

Član 14
Čamac, odnosno ploveće postrojenje koje je upisano u upisnik mora imati ispisan registarski broj za identifikaciju.
Registarski broj za identifikaciju čamca čine: dva karakteristična velika latinična slova mesta u kojem se nalazi sedište nadležne kapetanije pristaništa kod koje je čamac upisan u upisnik, crta, trocifreni broj (od 001 do 999) i jedno veliko slovo po abecednom redu (od A do Z). Kad trocifreni broj dođe do 999, prelazi se na sledeće slovo po abecednom redu (B), a broj opet počinje od 001 i tako redom, zaključno sa 999 Z.

Иначе, у члану 8. наведено је шта тачно морате имати да би чамац и мотор били уписани у регистар.
Да скратим, за чамац купљен у иностранству потребна је потврда о испису из регистра, а за мотор се то не тражи.
И да напоменем да се у тачки 3) наводи да је потребно доставити царинску декларацију - на ово посебно указујем зато што то може да доведе до забуне о којој сам већ писао. Може неко у капетанији да вам тражи ЈЦИ (јединствену царинску исправу) али то важи само за редовни царински поступак приликом увоза мотора. Ако је мотор оцарињен у скраћеном поступку на граници, тада се прилаже ЦПД - царински документ.

И сад још један члан који преносим у целини:

Član 16
Registarski broj za identifikaciju čamca ispisuje se, sa obe strane, na slobodnom boku ili kabini.
Ako čamac ima ime, ono može biti ispisano na krmi ili na obe bočne strane.
Registarski broj za identifikaciju plovećeg postrojenja ispisuje se sa obe strane oplate trupa ili na vidnom mestu nadgrađa, po pravilu na sredini.
Registarski broj za identifikaciju čamca, odnosno plovećeg postrojenja mora biti uredno ispisan, vidno različitom bojom od boje čamca, odnosno plovećeg postrojenja.
Visina slova i brojeva registarskog broja za identifikaciju mora biti u srazmeri sa veličinom čamca, odnosno plovećeg postrojenja, tako da se može čitati sa veće udaljenosti i ne može biti manja od 10 cm za čamac, odnosno 20 cm za ploveće postrojenje.


Шта је овде важно уочити?
Нема више оне одредбе о испису регистарског броја уљаном бојом и не помињу се лични подаци власника исписани негде на унутрашњем делу чамца или у кабини!
Дефинисана је и величина слова.

Мислим да су неке критике које смо имали, уродиле плодом и да сад имамо колико толико прихватљив документ у коме је, по мени, било потребно појаснити само оно око царинског документа (члан 8. тачка 3)).